Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 5135 136 137 138 139174 175 176 177 178
Sitaristi
04.09.2021 21:00:11
Ianuarius: Luulen että Maidenin tuottajalla vähän samat mietteet.

Maidenin levy verrattuna Wintersuniin kumminkin vähän yksinkertaisemmin äänitetty kerran livenä pohjat vedetty narulle.
Henri Henri Olavi
04.09.2021 21:03:30
Sitaristi: Maidenin levy verrattuna Wintersuniin kumminkin vähän yksinkertaisemmin äänitetty kerran livenä pohjat vedetty narulle.

Sitä se on kun on true vision heti kohdallaan.
Je suis 190221
Sitaristi
04.09.2021 21:08:29
Kummallekkin bändille kyllä suosittelisin enemmän keskittymistä hyvien biisien tekemiseen kuin soundien tai fiiliksen hakemiseen.
Ianuarius
04.09.2021 21:10:10

Sitaristi: Kummallekkin bändille kyllä suosittelisin enemmän keskittymistä hyvien biisien tekemiseen kuin soundien tai fiiliksen hakemiseen.

Fiilis lähtee saundista ja hyvä biisi lähtee fiiliksestä.
Your soundcard works perfectly!
Henri Henri Olavi
04.09.2021 21:10:17
No Maiden on jo tehnyt niin monta hyvää biisiä, että enpä osaa enää kaivata sellaisia sieltä rintamalta.
Je suis 190221
Ianuarius
04.09.2021 21:12:19

Henri Henri Olavi: No Maiden on jo tehnyt niin monta hyvää biisiä, että enpä osaa enää kaivata sellaisia sieltä rintamalta.

Tää kyllä. Joskus Brave New Worldin aikoihin mietin, että harvassa on ne bändit, joitten tuotannosta yli puolet on todella hyviä biisejä ja suurin osa lopuistaki varsin kelvollisia.

Jopa top 10 kasaaminen ois varmaan mahdotonta.
Sitaristi
04.09.2021 21:12:36
Ianuarius: Fiilis lähtee saundista ja hyvä biisi lähtee fiiliksestä.
Hyvä fiilis lähtee hyvistä päihteistä
dajackal
04.09.2021 21:13:13
Henri Henri Olavi: Okei. Joku hyväkin bändi voisi tehdä saman.

Saunajuomat melkein näppäimistöllä, otahan plussa. :D
Ianuarius
04.09.2021 21:14:07

Sitaristi: Hyvä fiilis lähtee hyvistä päihteistä

Tästä puheenollen. Oon ymmärtäny, että Maidenin pojat ei paljon käytä mitään vappusimaa vahvempaa. Onko remmissä mukana ketään entisiä tai nykyisiä päihdemiehiä?
Sitaristi
04.09.2021 21:14:08
Brave new world loistava levy kyllä pitkästä aikaa kuunneltuna
Sitaristi
04.09.2021 21:16:55
Ianuarius: Tästä puheenollen. Oon ymmärtäny, että Maidenin pojat ei paljon käytä mitään vappusimaa vahvempaa. Onko remmissä mukana ketään entisiä tai nykyisiä päihdemiehiä?

Joo ei alkoholia vahvempaa ainakaan nykyään ja brabe new world levy aikoihin studio päivän päätteeksi pikkuolusien äärellä hengailivat bändi ja tuottaja samalla valmistuen seuraavaan päivään
Sitaristi
04.09.2021 21:30:04
Hyvää taidetta ei ole ilman päihteitä
Henri Henri Olavi
04.09.2021 21:43:23
Ianuarius: Tästä puheenollen. Oon ymmärtäny, että Maidenin pojat ei paljon käytä mitään vappusimaa vahvempaa. Onko remmissä mukana ketään entisiä tai nykyisiä päihdemiehiä?

Muistaakseni Nico joskus blaadasi.
Je suis 190221
Henri Henri Olavi
04.09.2021 21:44:23 (muokattu 04.09.2021 21:44:35)
Sitaristi: Hyvää taidetta ei ole ilman päihteitä

Höpönlöpön. Jos elämä on mennyt sellaiseen pisteeseen, ettei voi nauttia taiteesta tai tehdä sitä ilman päihteitä, niin kandee hakea apua.
Je suis 190221
Sitaristi
04.09.2021 22:06:29
Vähän heikompia sävellykset yleisesti Dance of Deathillä ja soundi puuroisempi kuin Brave new worldillä vaikka samaa soundia selvästi haettu. Pitää seuraavaks laittaa amoladi soimmaa
Tuomoo
04.09.2021 23:31:08
Henri Henri Olavi: Muistaakseni Nico joskus blaadasi.

Nickohan on innokas viinimies, ja Bruce toki oluiden ystävä, onhan nuo Robinsonin Maiden-oluet tehdy Brucen kanssa yhteistyössä. Lasissa on muuten juuri sopivasti Trooper-olut, ja uusin albumi soimassa. Olen sanonut monesti aikaisemmin, että yleensä kaikki nuo bändien nimien alla tehdyt alkoholijuomat ovat enemmän tai vielä enemmän paskaa ja kuraa, mutta ainakin tämä Trooper-olut on hyvinkin suunmyötäistä tavaraa. Ei mikään maailmoja räjäyttävä, ja jonkin verran ylihintainen, mutta hyvä olut muutoin.
19.2.2021 never forget
Artturi
04.09.2021 23:32:04 (muokattu 04.09.2021 23:38:02)
6.6.6
Ianuarius
04.09.2021 23:39:23 (muokattu 04.09.2021 23:52:44)

Artturi: 6.6.6

Oli hieno viesti. Ei voi ku nauraa. :D

Muistan ku ekan kerran innostuin Maidenista. Kuulin naapurissa sitä, ku yks niitten kaveri oli tuonu levyä sinne kuunneltavaksi. Mutta ite kuuntelin siihen aikaan 12-vuotiaana vaan Michael Jacksonia. Mut Aces High oli niin hiton siistin kuulonen, että sitten kysyin siltä tyypiltä, että voisko se lainata mulle niitä Maidenin levyjä, nii se vaan tokas vihasesti "Miksi? Ai että voisit jotenki häpäistä ne?"

Se oli niin omituinen lause, että jätti oikein sanattomaksi. Mitä edes on levyn häpäiseminen? Noh, nyt on päästy 25 vuotta etiäpäin, niin ilmeisesti tässä ollaan monen mielestä aika lähellä. :D

Siis anteeksi kauheasti kaikille, jotka pahoitti mielensä siitä, että postasin jotain, mikä on mun mielestä mukavampaa kuunneltavaa. Kuuntelin sen useamman kerran läpi tossa ja mun mielestä se on hyvä. Paljon parempi ku alkuperänen. Ei kannata ikinä alkaa kenenkään näistä sankareista diggaan elektronista musaa, siellä nimittäin on vuosikaudet harrastettu niinkin jumalanpilkkaan nojailevaa aktiviteettia ku remiksailua. Ja jos sillä alkaa tekeen rahaa, niin emt. sit ollaan jo jokseenkin harmaalla alueella mun silmissä, mutta ei kovin monen muun silmissä.

Ja jos ette tykkää, niin saa siitä sanoa, mutta mikä siinä on, että heti pitää mennä henkilökohtasuuksiin niinku jossain tarhan pihalla? Mitä näihin ny voi oikeasti vastata muuta ku pyöritellä päätä ja nauraa vähän epäuskosesti. Onko niin heikko itsetunto, että ku oman lempibändin lempilevystä ei joku tykkää, niin sit pitää heti alkaa uhoamaan?

Kannattaa ottaa vaikka muutama niitä Trooper-olusia, jos vähän hermot tasaantuis.
Tuomoo
04.09.2021 23:55:43
Ianuarius: Tästähän tuli tosi rautanen levy ku lyhenteli.

En ota mitään kantaa tähän, enkä aio tätä kuunnella, mutta painoin varoitusta.

Syy: tämä on muusikoiden foorumi, ja sä jaat täällä toisten omistamaa ja tekijänoikeuksilla suojattua musiikkia kaikille. Olkoonkin, että se on sun itsesi "editoimaa".

Painan varoitusta myös itselleni, toivomuksena että modet reagoisivat asiaan jotenkin. Mun mielestä ei ole lainkaan hyvän hengen (eikä varmaan edes lakien) mukaista tällainen toiminta, että toisten tekemä ja juuri julkaistu albumi on jonkun editoimana ladattavissa. Tämähän voidaan tulkita ihan selkeäksi piratismiksi, mitä en usko tällä foorumillakaan hyväksyttävän.
19.2.2021 never forget
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)