Gary the pine 04.03.2016 23:37:58 (muokattu 06.03.2016 20:33:37) | |
---|
Corto: Mutta luukutellessani Rockerverbillä 70- ja 90-luvun rokkimatskua PPC212:n kautta soundi olikin nyt omaan makuuni yllättäen kumea, suuntaava, jopa vähän liiankin bassovoittoinen. Piti jarrutella vahvistimesta matalia taajuuksia. Sitten hankin Eminence Private Jackin ja asensin sen 1x12 open back -kaappiin. A vot! Instant rokkenroll. Dirty-kanavan EQ-skaalakin oli nyt käyttökelpoisempi. Kaiuttimella on varmasti merkitystä, mutta uskon että kaapin avonaisuus oli kuitenkin se suurin tekijä muutoksessa. Pakko kai se on uskoa: minä en vain ole "Vintage30 suljetussa kaapissa"-miehiä, vaikka vuosia olen yrittänyt. Liian hevihkö juttu mulle. Pysyttelen avonaisissa kaapeissa jatkossa. Saas nyt nähdä mitä teen tuolle PPC212:lle. Pitää joko modata se (puoli)avonaiseksi tai laittaa myyntiin.
Kokeile sitä takaa avointa 2x12" OB-versiota. Mulla oli sellanen Roadsterin kanssa ja on ainoa pikkukaappi mistä olen varauksetta tykännyt, se oli jotenkin hävyttömän iso soundiltaan ja puuttu kaikki kuminat ja korostukset, tai sitten se korosti jotain mitä Mesasta puuttu, mutta joka tapauksessa siitä tykkäsin tosi paljon. Himpun harmittaa että pistin sen eteenpäin samalla kun Mesankin, mutta minkäs teet. Elämä on. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Lebowski 06.03.2016 22:25:48 (muokattu 06.03.2016 22:28:01) | |
---|
Mimmosia etuasteputkia ootte kokeillut Rockerverbiin? Itellä sisuksissa vielä alkuperäiset, päätteet piti kerran vaihtaa, TAD:t laitettiin. Mikä lie noin yleisin, pätevin vaihtoputki jota kyseisessä vahvarissa käytetään..? Jännähän se oisi experimentoida eri merkeillä, mutta ei jaksaisi liikoja alkaa säätämään. Niin, mallina tosiaan 100 MKII. Kaappina Mesan Rectifier 2x12. "Is this darkness in you too" -TM |
Corto 07.03.2016 21:46:39 | |
---|
Lebowski: Mimmosia etuasteputkia ootte kokeillut Rockerverbiin? Itellä sisuksissa vielä alkuperäiset, päätteet piti kerran vaihtaa, TAD:t laitettiin. Mikä lie noin yleisin, pätevin vaihtoputki jota kyseisessä vahvarissa käytetään..? Edellinen omistaja oli mun vahvariin laittanut kaikki JJ:tä, sekä etu- että pääteputket. Ihan hyvältä soundaa. Ilmeisesti Tung Solin 6V6-pääteputket on myös suosittuja Rockerverbeissä. Joskus kun tylsyys iskee, voisin omaani kokeilla vaihdella ainakin etuasteputkia. Mulla on muutama NOS-putki hyllyssä (pari ECC83 Telefunkenia ja yksi Siemens ECC81). Vois kokeilla muuttuuko soundi mihinkään suuntaan jos vaihtais ne clean- ja dirty-kanavan JJ-putkien tilalle. En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin |
s8na 07.03.2016 23:46:39 (muokattu 07.03.2016 23:50:04) | |
---|
Vanhempi JJ ecc 83s oli aika tumma mun markII:ssä. Nyt on tung solia ja niitä uudempia JJ:n röörejä ecc803 tms. Jotain nosseja kokeilin ja ei niistä autuaaksi tullu. Tosin eivät olleet mitään graalinmaljoja ne. (Brimar ja GE). Ehkä toi on sen verran jöötisoundinen kone et nosseista ei ehkä kaikkea saa irti. Ainakaan särökanavalla tuutaten. |
s8na 11.03.2016 13:08:49 (muokattu 11.03.2016 13:09:25) | |
---|
Lisätääns muuten tänne vähän kokemusta rockerverbistä ja säröpedaaleista: Tämä vahvarihan on vähän havaittu krantuksi säröpedaalien kanssa. Kaikenlaista on tullut nyt kokeiltua ja aina vaan on tullut vastaan olo että säröpedaali vaan pilaa soundin vahvarin kanssa. Löysin nyt ainakin hetkellisen autuuden kaverin kyhäämästä oikealla putkella toimivasta overdrivestä. Pedaalissa on joku hakkuriviritys jolla jännite nostetaan 120V tms. Ainakin tämä putkipedaali sulautuu paljon paremmin vahvarin omaan säröön, tavallaan etuseenhan lisätään vaan lisää putkea tuuttaamaan volumea tai säröä. Toimii oikein hyvin jos haluaa esim sooloihin lisää gainia miedomman komppisärön päälle. Särökanavan gainin ollessa klo 12 asennossa tuo pedaali jopa nostaa hieman volumea, joten tälläkin saa erottuvuutta sooloihin. |
Corto 11.03.2016 14:44:08 | |
---|
s8na: Tämä vahvarihan on vähän havaittu krantuksi säröpedaalien kanssa. Kaikenlaista on tullut nyt kokeiltua ja aina vaan on tullut vastaan olo että säröpedaali vaan pilaa soundin vahvarin kanssa. Samat kokemukset. Huvikseni olen heitellyt vahvarin eteen EHX Soul Foodia, Mad Professorin Mighty Red Distortionia, TS-kloonia... mikään ei oikein skulaa. Dirty-kanava ei kaipaa lisärosoa, kliinikanava taas ei oikein tykkää niistä säröistä joita olen tarjoillut. Ehkä jotain boosteria voisi vielä kokeilla, mutta Rockerverb ei selvästi kaipaa säröä, se tarjoilee sitä omasta takaa riittävästi. En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin |
Puuhis1 11.03.2016 16:04:07 | |
---|
Lisään oman kokemukseni MKI:n särö soppaan. Olen käyttänyt hyvin tuloksin erilaisija säröjä mutta salaisuus piilee siinä että alakertaa on rajattu huolella pois ja soittovolumet pidetään kohtuutasolla himpun verran pääterutun alapuolella. Omatekoisia Fuzzeja clean kanavaan, volume buusti ei vain saa ajaa orangen päätettä liaan ruttuun. Miedolle asetetun särökanavan päälle olen tykännyt polkea modattua overdrive pedaalia joka on ihan oman kuuloisensa. Kyseinen futsahtava pedaali kuulostaa vähän kuin siinä tulisi läpi muokkaamaaton ääni jonka rinnalla särötettyä saundia. Bassopäätä sekä yläkertaa mukana hillitysti. Tämä estää bassopäästä Mesa-tyylisesti lihavaa Orangea menemästä tukkoon. Orange on jotenkin Hifimäinen saundiltaan ja terävä päätesäröiltään. Siihen kannattaa tarjota keskiäänivoittoisia kaiutinelementtejä yliterävän V30:en sijaan. Omassani on rubyn pitkä kaikutankki jota ajaa 12AU7. Toimii mielestäni paremmin kuin 12AT7, puhumattakaan 12AX7:sta. |
Muovinen 12.03.2016 15:17:03 | |
---|
Cortolla on siis mun wanha mkI ja ite kans tein pedaalijumppaa ihan reippaasti sen kanssa. Alapään hallinta on tosiaan tärkeää, ettei homma leveä reisille, eikä inputtia voi puskea kovin paljoa. Boostailin sitä SHODilla ja Timmyllä eestä ja MXR:n equlla takaa. FX loopin putkea voi muutenkin hyödyntää hyvin sooloissa, antaa aikalailla just sopivan volan noston. Orangen omaa luonnetta ei paljoa muutella mutta sitä voi korostaa :) |
Corto 21.06.2016 09:29:46 | |
---|
Iski taas overdrive-kuume. Mitä fiiliksiä ihmisillä on Mad Professorin OD-speduista Rockerverbin kanssa, mikä toimii ja mikä ei? Etusijalla Sweet Honey Overdrive ja Royal Blue Overdrive, miksei myös TS-kopio Little Green Wonder. Torilla olis tyrkyllä kaikkia, mutta varaa on vain yhteen. :D Itse tosiaan kokeilin jo aiemmin sitä Mighty Red Distortionia. Hyvä spedu, mutta se ei oikein tehnyt mitään mitä Rockerverbin oma gain ei olisi jo pystynyt... More Gary, Less Paul |
Muovinen 21.06.2016 10:35:43 | |
---|
Corto: Iski taas overdrive-kuume. Mitä fiiliksiä ihmisillä on Mad Professorin OD-speduista Rockerverbin kanssa, mikä toimii ja mikä ei? Etusijalla Sweet Honey Overdrive ja Royal Blue Overdrive, miksei myös TS-kopio Little Green Wonder. Torilla olis tyrkyllä kaikkia, mutta varaa on vain yhteen. :D Itse tosiaan kokeilin jo aiemmin sitä Mighty Red Distortionia. Hyvä spedu, mutta se ei oikein tehnyt mitään mitä Rockerverbin oma gain ei olisi jo pystynyt... Itehän totesin SHODin parhaaksi RVn kanssa ja mullahan ois se sopivasti myynnissä. Se on jotenkin avoimemman ja dynaamisemman kuulonen ja tuntuinen, kuin esim 808 jota käytin aiemmin. Myös Timmy oli mun mieleen, koska se ei tukkouttanut soundia. Sitten olikin liuta niitä jotka ei vaan lähteny... |
tumppusormi 21.06.2016 13:05:39 | |
---|
Kun tämä aihe nyt oli nostettu ylös niin päätin juhannusviikon kunniaksi irroittaa kommentin asiayhteydestään. Lievästi pahoittelen myös asiatonta kommenttia :) ...Jatkakaa.. Muovinen:Alapään hallinta on tosiaan tärkeää, ettei homma leveä reisille, eikä inputtia voi puskea kovin paljoa. En allekirjoita mitään |
Guitarfreak 21.06.2016 20:56:45 (muokattu 21.06.2016 21:00:43) | |
---|
Edit: poisto. Tyhmä ja asiaton kirjoitus :P Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Corto 21.06.2016 21:34:13 | |
---|
Muovinen: Itehän totesin SHODin parhaaksi RVn kanssa ja mullahan ois se sopivasti myynnissä. Tänks, laitetaan harkintaan. Sulla tosin on SHOD:ista toi porvarillisempi Hand Wired, mulle vois riittää ihan se halvempi PCB-versio. :) More Gary, Less Paul |
Nostetaanpa vanha ketju. Onko porukalla millaisia kokemuksia eri Rockerverbien ja fuzzien yhteystyöstä? Tarkalleen ottaen haen malleja MKII ja MKIII, koska ykkösestä ketjussa on jo puhuttu. "Den enda effekten ja' anväder ä' fuzz" - Andy McCoy | Grunge, stoner, alternative, whatever https://fubear.bandcamp.com/ |
Ziggy Bubba 02.09.2021 19:18:52 (muokattu 02.09.2021 19:19:04) | |
---|
Corto: Tänks, laitetaan harkintaan. Sulla tosin on SHOD:ista toi porvarillisempi Hand Wired, mulle vois riittää ihan se halvempi PCB-versio. :) Mulla on ennen tätä jakoa tehty SHOD, taitaa lukee vaan Made In Finland. Nätisti pelitti MK I Rockerverbin kanssa. Fuzzit ja isommat murot meni kyllä ton kanssa raffisti mössöksi. |
sonata 06.09.2021 23:48:32 | |
---|
Mulla MkIII ja ehkä rajuin särö on rotta mutä edes käyttänyt. Se pelittää kyl oikein maukkaasti! Boosterina HBE power screamer ja toimii myös puhtaan kanavan päällä Leevi Band @ Youtube |