Aihe: R.I.P
1 2
aslak
10.08.2021 22:11:02
Muistan Mustajärven Paten jossain jutussa joskus mainitsevan että seuraavakin levy tehdään Mikan pajalla kun siellä on se analogi.

Kirja pitäisi varmaankin tilata.
https://riffi.fi/artikkelit/kirja-a … dqvist-suomirockin-sekaty%C3%B6mies
Just do it!
Anonymous-jazz
14.08.2021 03:20:13

WanhaWetäjä: Hienoa että tulee erilaisia omia kokemuksia edesmenneestä, en nyt ole aivan sata varma mutta olin n. 14v kun ostin sellasen kitaraan kiinnitettävän fuz/overdriven Treen Musiikista juurikin Mikalta.

Tämä on tehty Mikan Studiolla Ylöjärvellä 1979, mun sävelllys,lopullinen sovitus syntyi treeneissä, soitan kitarat, laulan soolon ja osan taustoista, soitan myös synia, taisi olla pianokin taustalla, hienoja muistoja. Sinänsä myös surullista että ko bandista vain kaksi on enää elossa, rumpali/pastori menehtyi 2020 keväällä, kiipparist/sanoittaja jo 1994.

Muistan tuon studiopäivän kuin eilisen, Mikan leppoisa läsnäolo ja kiireetömyys
jäi erityisesti mieleen.

https://www.dropbox.com/s/cflavzsuq … master%2028.11.1979_1%2301.wav?dl=0

Hienoa soundia
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Prophet
14.08.2021 19:45:41
aslak: Muistan Mustajärven Paten jossain jutussa joskus mainitsevan että seuraavakin levy tehdään Mikan pajalla kun siellä on se analogi.

Kirja pitäisi varmaankin tilata.
https://riffi.fi/artikkelit/kirja-a … dqvist-suomirockin-sekaty%C3%B6mies

Tiiliskivi täyttä asiaa, mutta kuvia siinä ei tainnut olla yhtään.
Jucciz
15.08.2021 03:10:41 (muokattu 15.08.2021 03:12:35)
WanhaWetäjä: Hienoa että tulee erilaisia omia kokemuksia edesmenneestä, en nyt ole aivan sata varma mutta olin n. 14v kun ostin sellasen kitaraan kiinnitettävän fuz/overdriven Treen Musiikista juurikin Mikalta.

Tämä on tehty Mikan Studiolla Ylöjärvellä 1979, mun sävelllys,lopullinen sovitus syntyi treeneissä, soitan kitarat, laulan soolon ja osan taustoista, soitan myös synia, taisi olla pianokin taustalla, hienoja muistoja. Sinänsä myös surullista että ko bandista vain kaksi on enää elossa, rumpali/pastori menehtyi 2020 keväällä, kiipparist/sanoittaja jo 1994.

Muistan tuon studiopäivän kuin eilisen, Mikan leppoisa läsnäolo ja kiireetömyys
jäi erityisesti mieleen.

https://www.dropbox.com/s/cflavzsuq … master%2028.11.1979_1%2301.wav?dl=0

Ei tuu tällä palstalla usein vierailtua, mutta helkkari miten hieno biisi! Mulla tuli tästä Tabula Rasa ja hieman myös Kaseva ja Wigwam mieleen. Oot kyllä ollu jo nuorena jamppana kova tekijä.
WanhaWetäjä
15.08.2021 11:37:14 (muokattu 15.08.2021 11:38:20)

Jucciz: Ei tuu tällä palstalla usein vierailtua, mutta helkkari miten hieno biisi! Mulla tuli tästä Tabula Rasa ja hieman myös Kaseva ja Wigwam mieleen. Oot kyllä ollu jo nuorena jamppana kova tekijä.

Kiitän kannustavista sanoista, nuoria oltiin ja intoa enemmän kuin taitoa, siitä tuo lievä ylitempo. Esikuvat on nyt aika helppo löytää, Wigwamia tuli kuunneltua paljon, samoin Camelia. Totoa, Steely Dania ja vastaavia kuin myös melodiseen poppiinkin päin olevia lauluvoimaisia bandeja kuten ELO, Chicago, 10 c.c. ja tietty myös Beatles ja Eagles on ollut mukana jo pennusta lähtien. Ylipäätään melodia edellä on menty, ja mennään varmaan vieläkin.

En nyt ole ihan varma oliko tuo "Kevät" biisin teko mun eka studiokokemus mutta ainut tuolla omalla bandilla kuitenkin. Myöhemmmin tuli tehtyä joitakin ikimuistoisia ns oikeita sessiota Mikan Lempäälän studiossa, harmi vaan että noista ei ole jäänyt mitään dokumenttia äänitteen muodossa vaikka ihan kaupallisista tuotteista olikin kyse.

Mutta jotta pysytään edes löyhästi aiheessa niin ehkäpä sallitaan pienet muistelot myös kahdesta edesmenneestä ystävästäni jotka tuossa bandissani soittivat, Mikkosen Timo joka oli mun eka bandikaveri, olin 15v kun kävelin hänen kotiovelleen kitaran kanssa ja kysyin "Voinko tulla soitteleen ?", siiitä kaikki lähti. Teimme paljon biisejä yhdessa, noista voisi jonkun joskus julkistaa, soundimaailma on luokkaa todella vanhan liiton kotiurku/rytmikone jotka Timpa soitti, mun osuudet oli laulu, basso ja kitarat. Niin juu, Timpa oli myös tekstinikkari ja teki myös hyviä biiseja.
1996 kävimme hautaamassa Timpan, menehtyi ilmeisesti perinnölliseen sydänvikaan vain 42 vuotiaana. Muistotilaisuudessa esitettiin toinen meidän levybiisesitä joka oli sävel/sanat osalta Timpan käsialaa, siitä löyty siiten sitä "Kaseva" fiilista. En pystynyt sitä laulamaan, rumpali ja jo silloin kirkkoherran titteliä kantanut keväällä 2020 edesmennyt Esko "Immu" Halivaara hoiti homman rutiinilla.

Noista ajoista 70-luvun lopulta Sammmonkadun treenikämpiltä ja myöhemmin Pirkkalasta löytyy paljonkin materiaalia, raakileita biiseja valitettavan huonolla äänenlaadulla, ikuisuusprojektina on ollut noiden tekeminen tämän päivän soundeilla ja ehkä paremmalla osaamisella muutenkin. Me olimme vain harrastajia vaikka itse olinkin jo keikkaa tehnyt monta vuotta opiskelun ohessa.

Ko bandi ja sen aktiiviaikojen treenit, Mikalla tehty levy ja ne muutamat keikat mitä bandilla tehtiin, ne muistaa lopun ikäänsä, musan teko on ollut mulle sillon ihan ykkösjuttuja elämässä. Nyt ei enää synny mitään omaa mutta soitellaan niitä näitä ja joku huttukeikka sillon tällön.

Sori pienet off topicit.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
The 1
24.08.2021 00:24:32
Wanha vetäjä on kuunnellut Tapulaa ja Mikko-Alataloa vai olisiko ollut peräti heitä itseään Wanhan vetäjän kitaraa en kuullut vain ainostaan Heikin en Raikun mutta jees jees.
The 1
24.08.2021 00:30:06
Kyllä näistä joskus juteltiin mutta täytyy sanoa liikaa maneereitä liikaa mutta jokainen kai aina kuuntelee jotain miksei nytkin mutta mistä tämä Alatalo maneeri ymmärrän kun on soittanut Mikon bändissä niin siinä oppii laulamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)