Niq 02.07.2004 20:54:11 | |
---|
Mulla on jaskassa Ala-E-kieli juuri ja juuri kierroksen ympäri tuon tapin. Hyvin pysyy eikä tarvitse veivata puolta tuntia virityskoneistoa. En näe mitään järkeä laittaa enempää kuin kolmea kierrosta. Niin ja siitä vireisyydestä, muutamalla kierroksella riittää uudelle kielelle viritys-venytys-viritys-venytys-viritys ja kieli pysyy vireessä. Jos kierroksia on ziljoona, vire ei pysy vielä viikonkaan päästä. Se siitä "asettumisesta" I have a cunning plan |
tommiot 02.07.2004 21:15:39 | |
---|
Jos vaihdat paksumpaan kielisettiin niin se kaularaudan säätäminen on sitten helvetin tarkkaa hommaa. Suosittelen teettämään säädön ammattilaisella. No pitäähän se ite oppia säätämään. Vähän kerralla ja sit odottaa yön yli ja säätää lisää jos ei ole hyvä. |
Ben_D 02.07.2004 21:17:31 (muokattu 02.07.2004 21:20:10) | |
---|
No pitäähän se ite oppia säätämään. Vähän kerralla ja sit odottaa yön yli ja säätää lisää jos ei ole hyvä. No siitä vaan. On vaan vähän kallista huvia kokeilla jos ei ole ketään neuvomassa. |
tommiot 02.07.2004 21:35:59 | |
---|
No siitä vaan. On vaan vähän kallista huvia kokeilla jos ei ole ketään neuvomassa. Tuskin siinä mitään rikki saa jos lukee täältä foorumilta ohjeita ja vääntää sit vaikka 1/8(ei siis yksi tai kahdeksan, vaan yksi kahdeksasosa) kierroksen kireemmälle ja antaa olla yön yli. |
Jäsen X 03.07.2004 01:49:34 | |
---|
Parepi kun jättää säätämättä.. säätää sit jos laittaa 11 setin.. "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Angus 03.07.2004 02:56:05 | |
---|
Mäkin ajattelin niitä kymppejä. Olisko noi Ernie Ball Slinkyt hyviä? Eikös Angus soita 0.09 Ernie Ball slinkeillä? "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock |
Rot Gut 03.07.2004 13:40:13 (muokattu 03.07.2004 13:53:31) | |
---|
Sori...menee vähän off-topiciksi. Miulla meni korkein e-kieli poikki ja miulla on ylimääräinen b-kieli niin voisikohan sen iskeä siihen kun ei jaksaisi ostaa uutta kielisettiä? Hail to the king baby! |
Kitaravirtuaali 03.07.2004 14:35:29 (muokattu 03.07.2004 14:37:26) | |
---|
Tänään taas poksahti kieli. D-kielen sisus meni poikki, punos säilyi ehjänä. Kummaa. G on mennyt jo pariin otteeseen poikki. Setti oli siis D'Addarion, joihin olen luottanut, mutta nyt näitä rupeaa menemään poikki joten taidan seuraavalla kerralla ostaa kokeeksi GHS:ät. Floikalla käytän seuraavaa "kikkaa": Kielen pallukkapään jätän viritystappien päähän, kietaisen sitä pari-kolme kierrosta tapin ympäri ja väännän toisen pään kielestä Z-muotoon (ei ihan noin jyrkillä kulmilla kuitenkaan) ja tallaan kiinni. Jos tulee tehtyä liian tiukka kulma niin kieli poksahtaa siitä joskus poikki. Kokemusta on. Parempi vain vääntääkin siihen mutka eikä kunnon kulmaa, jotta kieli oikenee sitten vedossa oikein tallapalaa vasten. Jos kulma on liian terävä tai kieli menee muuten vaan poikki tallasta, niin ei tarvitse uutta kieltä. Senkun vaan aukaisee kielilukot ja ottaa kieltä hieman enemmän ja tekee uuden mutkan perään. Tällä kertaa hieman varovaisemmin sitten. Tästä setistä olen "jatkanut" jo kahta kieltä, Deetä ja Geetä. Ennen en uskonut D'Addarioiden katkeilemiseen, mutta kai sitä kohta täytyy ruveta uskomaan. GHS:ät siis kestävät paremmin, vaiko? E: Tarkemmin ajatellen lieneekin kätevämpää vääntää kielen päähän vain L-mutka ja lyödä se sinne lukkoon. Siitähän se menee kiristettäessä sitten oikeaan kulmaan. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |
LaXu 03.07.2004 14:56:35 | |
---|
E: Tarkemmin ajatellen lieneekin kätevämpää vääntää kielen päähän vain L-mutka ja lyödä se sinne lukkoon. Siitähän se menee kiristettäessä sitten oikeaan kulmaan. Ja vielä helpompaa jättää koko mutka pois ja lyödä suoraan lukkoon. Kyllä se sitten taipuu virittäessä sopivasti siihen tallasatulan päälle. Rot Gut, kyllä sen ylimääräisen B-kielen voi siihen E-kielen tilalle laittaa, mikäli satulan urassa on tarpeeksi tilaa. Saa niitä kieliä kuitenkin yksittäisinäkin kaupoista... |
Lord of the strings 03.07.2004 15:38:58 | |
---|
Eikös Angus soita 0.09 Ernie Ball slinkeillä? Oon saanu käsityksen, että soittaa kympeillä. Korjatkaa jos olen väärässä. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
Jucciz 03.07.2004 18:06:52 | |
---|
Sori...menee vähän off-topiciksi. Miulla meni korkein e-kieli poikki ja miulla on ylimääräinen b-kieli niin voisikohan sen iskeä siihen kun ei jaksaisi ostaa uutta kielisettiä? Ainakin 11-settien B-kieli on monesti .013", ja onhan niitä settejä, joissa ohut E:kin on .013", joten sinänsä onnistunee. Saattaa vaan tuntua poikkeuksellisen jäykältä, joten bendailu voi hankaloitua. Kannattaa ainakin kokeilla. Kestää, jos kestää, mutta paksuuseron kyllä yleensä huomaa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jaba 03.07.2004 19:51:59 (muokattu 03.07.2004 19:52:10) | |
---|
Oon saanu käsityksen, että soittaa kympeillä. Korjatkaa jos olen väärässä. Munki mielest kympeillä. Mutta Erniellä kummiskin. "What stands best is the public buys your records and they come see you. What more do you want?" –Angus Young |
LassiÖ 03.07.2004 20:01:23 | |
---|
Olisko noi Ernie Ball Slinkyt hyviä? Olis. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
re infecta 03.07.2004 20:09:11 (muokattu 03.07.2004 20:09:35) | |
---|
Setti oli siis D'Addarion, joihin olen luottanut, mutta nyt näitä rupeaa menemään poikki joten taidan seuraavalla kerralla ostaa kokeeksi GHS:ät. Minäkin vaihdoin D'Addariot toiseen merkkiin sen jälkeen, kun oli mennyt kolme kertaa kieli poikki setistä alle kuukauden soiton jälkeen. Vaihdon jälkeen eivät kielet enää katkeilleet. Etsitään rumpalia sekä halutaan ostaa straton osia ja äänikortti! Katso ilmoitukseni. |
zepeteus 03.07.2004 20:45:38 | |
---|
Katsopa vain...alkaakohan D`Addariolla olemaan laadunvalvonta-ongelmia, kun vähän jokaisella alkaa napsahtelemaan poikki? Lueskelin tuossa että sinulla Kitaravirtuaali näyttää olevan lähes sama käytäntö kuin minullakin. Minä jätän myös sen kielen pallukkapään tuonne virittimen puolelle, nimenomaan floikka kitaroissani. Eli ensin kieli läpi viritintapista ja sitten tallalle, jossa teen niin kuin LaXukin sanoi, pala kiinni ja kieli taipuu sitten virityksen myötä tallapalan myötäiseksi. Kämmensyrjän sovitan vielä löysällä olevan kielen alle, suurinpiirtein kaulan päädyn kohdalle... eli nostan siis kielen irti kaulalta. Sitten vedän löysät virittimen läpi ja teen yhden vekin, jotta pysyy paikoillaan. Tämän jälkeen sitten kiristystä virittimestä, pitäen koko ajan toista kämmentä kielen ja kaulan välissä "poikittain". Näin pysyy kieli koko ajan sopivassa jännitteessä. Ensimmäisen kierroksen väännän viritintapin läpi tulevan kielen pään yläpuolelle, loput (n. 2 kierrosta) menevät sitten alapuolelle. Toista kämmentä pitää tietenkin kallistaa kielen alla koko ajan, kielen kiristyessä...ja lopulta poimin sen sitten sormiin. Kielen kiristyessä lisää venytän pariin otteeseen löysiä pois...eivät veny käytössä kovin paljoa tämän jälkeen, ja samalla näen pysyykö siellä tallapalassa kiinni. Lopuksi sitten pyöräytän virittimen päässä roikkuvan kielen pallukkapäineen pikkuiseksi lenkiksi...ei roiku, näyttää suht siistiltä, ja kielen katketessa tallapäästä, tuosta on helpohko päästää lisää kieltä sinne. Saattaa kuulostaa omituiselta tavalta, mutta käytännössä homma sujuu nopeasti ja vaivattomasti. |
Ensimmäisen kierroksen väännän viritintapin läpi tulevan kielen pään yläpuolelle, loput (n. 2 kierrosta) menevät sitten alapuolelle. Tätä tapaa minä käytän punottujen kielten kiinnittämiseen, niiden taivuttelu tuolla aiemmin mainitulla tavalla kun ei ole kivaa hommaa. Näin kielen vapaana roikkuva osa ikään kuin puristuu kierrosten väliin. |
Kitaravirtuaali 03.07.2004 21:49:44 | |
---|
Itse tulee laitettua sillain, että kieli tappiin (eli pallukkaan) asti virittimestä läpi ja suoraksi vedetty kieli hienovirittimien kohdalta poikki. Juuri sopivan mittainen. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |