Ostin Eminencen Cannabis Rexin Vox ac30cc1 elementiksi Celestion Neo Dogin tilalle. Saas nähdä kuinka toimii ja pysyykö sirkkeli kurissa ja soundi kasassa isommalla äänenpaineella. Ei ole monesta elementistä kokemusta mutta minusta tuo neodoggi ei tuntunut kovin hyvältä. Se jätti fiiliksen, että soitosta ei nyanssit välity tms. Rexi tuntui heti paremmalta mutta vasta kotisoitoissa testattuna ei pysty lopullista tuomiota antamaan. Neo dog olis myytävä nurkista mut ei mitään hajua sen arvosta. Saa kommentoida sen jälleenmyyntarvoa. |
holma 28.12.2021 22:56:21 | |
---|
Miten vaikuttaa saundiin diodin vaihtaminen tasurin tilalle AC30TBX:ssä. Vaikuttaako mitenkään. |
lifer 08.08.2022 10:58:43 | |
---|
Pakko todeta tähän vanhaan ja jo haisevaan ketjuun uusi havainto. Nimittäin hankin Blues jr:n eli Fenderin 15 putkiwattia. Samassa kontekstissa aiemmin todettu, että Voxin 15 w on aivan liian vähän ja ei vaan teho piisaa mutta Voxin 30w riittää hienosti. Nyt voin todeta, että Fenderin 15 w riittää hienosti ja ei ole vielä edes kaikki pelissä. On nekin merkillisiä maallikolle nämä putkiwattiasiat. Tietäjät varmaan tietää ja osaa kertoa paremmin mutta nyt olen tyytyväinen siitä, että pienemmällä vahvarillakin pärjää. |
Stone 08.08.2022 11:39:31 (muokattu 08.08.2022 11:50:49) | |
---|
lifer: Pakko todeta tähän vanhaan ja jo haisevaan ketjuun uusi havainto. Nimittäin hankin Blues jr:n eli Fenderin 15 putkiwattia. Samassa kontekstissa aiemmin todettu, että Voxin 15 w on aivan liian vähän ja ei vaan teho piisaa mutta Voxin 30w riittää hienosti. Nyt voin todeta, että Fenderin 15 w riittää hienosti ja ei ole vielä edes kaikki pelissä. On nekin merkillisiä maallikolle nämä putkiwattiasiat. Tietäjät varmaan tietää ja osaa kertoa paremmin mutta nyt olen tyytyväinen siitä, että pienemmällä vahvarillakin pärjää. Molemmat olen omistanut, mutten samaan aikaan. Muistikuvani mukaan blues junior oli hyökkäävämpi ja kovaäänisempi. Blues junior on kompakti ja tehokas peli kokoisekseen, joka yhä yksi omista suosikeistani, vaikka viime vuodet olen "vox ac30/matchless dc30" kloonia (Rikstone H30M) vahvistinta käyttänytkin. Helppo roudattavakin se vielä on. Hyvin pärjää bändisoitossa rock ja blues osastolla ainakin. Lisättävä vielä, että kun vaihdoin blues junioriin Eminence swamp thang kajarin, niin se muutti sen vieläkin isomman kuuloiseksi. Hyvä päivitys ainakin bändihommiin oli. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Laulava Kylätohtori 08.08.2022 20:13:54 | |
---|
lifer: Pakko todeta tähän vanhaan ja jo haisevaan ketjuun uusi havainto. Nimittäin hankin Blues jr:n eli Fenderin 15 putkiwattia. Samassa kontekstissa aiemmin todettu, että Voxin 15 w on aivan liian vähän ja ei vaan teho piisaa mutta Voxin 30w riittää hienosti. Nyt voin todeta, että Fenderin 15 w riittää hienosti ja ei ole vielä edes kaikki pelissä. On nekin merkillisiä maallikolle nämä putkiwattiasiat. Tietäjät varmaan tietää ja osaa kertoa paremmin mutta nyt olen tyytyväinen siitä, että pienemmällä vahvarillakin pärjää. Pelkkä elementtikin saattaa vaikuttaa äänenpaineeseen. Nyrkkisääntö taitaa olla, että tehon puolitus vaikuttaa n. 3 dB. Saman muutoksen saa, kun vaihtaa elementin 3 dB epäherkempään. Eli vaihdat esim. G12H30:n g12-65:een. Toki vaikutus riippuu taajuuskäyristä ynnä muista. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
XTL 08.08.2022 21:33:12 | |
---|
Wattien yhteys korvissa tuntuvaan äänenpaineeseen on tosiaan aika häilyväinen ja siihen vaikuttaa moni muu asia enemmän kuin numerot päätteessä. Toki jossain vaiheessa tarvii lisää niitä numeroita. |
Puavali 09.08.2022 23:31:23 | |
---|
XTL: Wattien yhteys korvissa tuntuvaan äänenpaineeseen on tosiaan aika häilyväinen ja siihen vaikuttaa moni muu asia enemmän kuin numerot päätteessä. Toki jossain vaiheessa tarvii lisää niitä numeroita. Pienestäkin vahvarista kun tuuttaa trebleä reilusti, niin sitä tulee liikaa. |
samiko 10.08.2022 09:21:38 | |
---|
lifer: Ostin Eminencen Cannabis Rexin Vox ac30cc1 elementiksi Celestion Neo Dogin tilalle. Saas nähdä kuinka toimii ja pysyykö sirkkeli kurissa ja soundi kasassa isommalla äänenpaineella. Ei ole monesta elementistä kokemusta mutta minusta tuo neodoggi ei tuntunut kovin hyvältä. Se jätti fiiliksen, että soitosta ei nyanssit välity tms. Rexi tuntui heti paremmalta mutta vasta kotisoitoissa testattuna ei pysty lopullista tuomiota antamaan. Neo dog olis myytävä nurkista mut ei mitään hajua sen arvosta. Saa kommentoida sen jälleenmyyntarvoa. Vuoden vanha viesti, mutta miten kajarin vaihto? Oliko kannattavaa ja muuttuko soundi sellaiseksi kuin halusit? |
Pinewood 10.08.2022 09:39:24 | |
---|
Minulla AC15 (eli AC15HW1X Celestion Blue Alnicolla) riittää tehoiltaan aika pitkälle, mutta toki ymmärrän, että musiikkityyli ja käyttötapa ratkaisevat paljon. Treeniksellä ei ole koskaan ollut ongelmaa tehon riittävyyden suhteen sellaisenaan ja liki puhtaanakaan. Keikoilla olen aina mikittänyt, jolloin vahvistin itse on saattanut olla "kitaramonitorina". Ehkä tuolla olisi pienimmissä paikoissa pärjännyt yksinäänkin. |
lifer 10.08.2022 09:51:06 | |
---|
samiko: Vuoden vanha viesti, mutta miten kajarin vaihto? Oliko kannattavaa ja muuttuko soundi sellaiseksi kuin halusit? No ainakin tarkastelujakso on riittävän pitkä. Kyllä kajarin vaihto auttoi asiaa merkittävästi ja soundin sai tasapainoiseksi sinkuloilla. Humppareilla tuntui, että nyt ollaan oikealla asialla. Lopulta päädyin kuitenkin siihen, että Fenderin kombo toimii itselle paremmin ja olen laittamassa kyseistä peliä hieman haikein mielin myyntiin hyvässä alkuperäiskunnossa, eli Neodogilla. Cannabis Rexin ajattelin istuttaa Blues jr:n ja katsoa mitä siitä seuraa. |