KaRa 18.08.2021 14:54:19 | |
---|
Ku olin joku päälle 10 vuotias ja kävin jossain tampereen musiikkikaupassa kokeilemassa kitaroita, niin siellä oli aika innokas myyjä. Se anto mulle kokeiltavaks kaikkia kalliita kitaroita. Istuin siihe aloilleni ja hän ojenteli mulle vuoronperään pari akkaria. "Kummasta tykkäsit enemmä?" se kysy ja sanoin että *tästä" mikä oli sylissä. "No se onkin kalliimpi, 3500€" se toinen oli vaan pari tonnia. Mikähän mahtoi olla myyjällä mielessä. En mielestäni vaikuttanut mitenkään rikkaaja pikkupojalta. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
Laulava Kylätohtori 18.08.2021 14:57:21 | |
---|
KaRa: Ku olin joku päälle 10 vuotias ja kävin jossain tampereen musiikkikaupassa kokeilemassa kitaroita, niin siellä oli aika innokas myyjä. Se anto mulle kokeiltavaks kaikkia kalliita kitaroita. Istuin siihe aloilleni ja hän ojenteli mulle vuoronperään pari akkaria. "Kummasta tykkäsit enemmä?" se kysy ja sanoin että *tästä" mikä oli sylissä. "No se onkin kalliimpi, 3500€" se toinen oli vaan pari tonnia. Mikähän mahtoi olla myyjällä mielessä. En mielestäni vaikuttanut mitenkään rikkaaja pikkupojalta. Raha haisee, vaikka ei aina ulospäin näykkään. Hyvä myyjä haistaa sen. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
KaRa 18.08.2021 15:00:27 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Raha haisee, vaikka ei aina ulospäin näykkään. Hyvä myyjä haistaa sen. Haisto kyllä ihan väärin sitten :D Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
abassimo 18.08.2021 15:01:12 | |
---|
PIM: Mä oon tässä yli 40 vuoden kamarunkkailun tuloksena tullut siihen tulokseen, että itse en maksa kitarasta yli 500 euroa nykypäivänä, vaikka joskus on tullut maksettua kymppi välirahaakin vaihtokaupassa siitä "once in a lifetime dream come true vintage" stratosta. Niin monta 50-250 euron hyvää kitaraa on kertynyt omiin kokoelmiin ja kaikki yli 500:n kitarat on saanut lähteä. Nykypäivän halpiksetkin on niin hyviä, että nillä heittää keikkaa siinä missä tonnin kahden skeboillakin. Vahvasti tämä. Halvemmat soittimet toimii myös hyvinä modaus alustoina, jolloin voi pistää halutessaan samat osat, kun jossain kalliimmassa soittimessa ja hinta jää silti murto-osaan siitä mitä kalliimpi tulisi maksamaan. En ota kantaa mihinkään "tonewood" juttuihin tässä, mutta en ite ole huomannut soinnillisesti mitään eroa puiden suhteen muutaman satkun skujussa vs vastaavassa jenkkimallissa, jos mikit ja talla ollu samat. Itseasiassa se skuju on ollut parempi soitettava, kun se jenkki Fender. Suddenly diu diu |
KaRa 18.08.2021 15:05:41 | |
---|
Kitarasta -työkaluna- ei tarvitse maksaa paljoa. Juuri tuo 250-500€ on hyvä hinta. Mutta tietysti kun enemmän soittelee niin sitten alkaa antamaan arvoa kuriositeettiudellekin. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
marke- 18.08.2021 15:06:10 | |
---|
samiko: Sä mitään oo kokeillut :D Itseasiassa en edes soita kitaraa, näyttää hankalalta |
The Jack 18.08.2021 16:01:45 (muokattu 18.08.2021 16:02:44) | |
---|
KaRa: Mikähän mahtoi olla myyjällä mielessä. En mielestäni vaikuttanut mitenkään rikkaaja pikkupojalta. Ihmettelin omassa nuoruudessani mitä oli mielessä niillä myyjillä kenellä oli tarve vittuilla ja olla ikäviä lapsille ja nuorille. Eihän siinä mene kuin muutama vuosi, niin räkänokka teini kasvaa aikuiseksi. Jos on saanut huonoa palvelua tai jopa lennätetty liikkeestä ulos, niin tuskinpa palailee samaan paikkaan sitä Les Paulia ostelemaan myöhemminkään. Fiksu myyjä osaa ajatella pidemmälle, ja hyvä asiakassuhde voi kestää vuosikymmeniä. Ei ainakaan nykyään ole mitenkään mahdotonta, että vanhemmat ostaisivat soittoharrastusta aloittavalle lapselleen suoraan arvokitaran. Eihän parintonnin kertasumma instrumentissa ole mitään verrattuna lätkänpeluuseen tai mopoautoihin. Kitarasta se raha ei myöskään katoa koskaan kokonaisuudessaan. |
KaRa 18.08.2021 16:05:41 | |
---|
The Jack:.. Joo niin kyllähän se näin on. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
iec 18.08.2021 16:32:58 | |
---|
The Jack: ...Ei ainakaan nykyään ole mitenkään mahdotonta, että vanhemmat ostaisivat soittoharrastusta aloittavalle lapselleen suoraan arvokitaran. Eihän parintonnin kertasumma instrumentissa ole mitään verrattuna lätkänpeluuseen tai mopoautoihin. Kitarasta se raha ei myöskään katoa koskaan kokonaisuudessaan. Se ei vain ikinä oikein mene noin tosielämässä. Tulee taas nämä yleisesti "arvostetut" harrastukset ja ne vähemmän arvostetut harrastukset. Toki siinä on se, että jos vaikka jääkiekon peluu ei kiinnostakaan, menetti vain sen yhden kauden maksut ja se tuntuu ajatuksena ilmeisesti suurimmalle osalle olevan enemmän ok kuin se, että ostaa käytettynä 2kEUR kitaran, josta saa puolen vuoden kuluttua myytäessä 1900 euroa. Niin ja tosiaan kertasijoitus on isompi tämän kalliin kitaran kohdalla. Mutta on niitäkin jotka saavat vanhemmiltaan heti kalliin kitaran. Itse annoin pojalle oman Gibsonin yhdelle soittotunnille (kun pojan vähän edullisempi oma kitara oli Amfisoundilla huollossa). Opelta oli loksahtanut suu auki, että ohhoh.... Mutta miksi en olisi antanut sitä kalliimpaa kitaraa, kun ne on soitettavaksi tarkoitettu. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
iec: Se ei vain ikinä oikein mene noin tosielämässä. Tulee taas nämä yleisesti "arvostetut" harrastukset ja ne vähemmän arvostetut harrastukset. Toki siinä on se, että jos vaikka jääkiekon peluu ei kiinnostakaan, menetti vain sen yhden kauden maksut ja se tuntuu ajatuksena ilmeisesti suurimmalle osalle olevan enemmän ok kuin se, että ostaa käytettynä 2kEUR kitaran, josta saa puolen vuoden kuluttua myytäessä 1900 euroa. Niin ja tosiaan kertasijoitus on isompi tämän kalliin kitaran kohdalla. Mutta on niitäkin jotka saavat vanhemmiltaan heti kalliin kitaran. Itse annoin pojalle oman Gibsonin yhdelle soittotunnille (kun pojan vähän edullisempi oma kitara oli Amfisoundilla huollossa). Opelta oli loksahtanut suu auki, että ohhoh.... Mutta miksi en olisi antanut sitä kalliimpaa kitaraa, kun ne on soitettavaksi tarkoitettu. Pikkuseurassakin tulee helposti kausimaksuista puolet tuosta kahdesta kiloeurosta ja isommissa seuroissa ehkä jo ylikin. Ja siihen päälle varusteet, ym. sekä harrastuksen vanhemmiltakin vievä aika ja vaiva, niin luulisi kitaraharrastuksen olevan varsin houkutteleva vaihtoehto (varsinkin) vanhemmille. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kefiiri 18.08.2021 17:38:56 | |
---|
Vanhemmat kuitenkin haluavat lapsestaan mieluummin uuden Teemu Selänteen kuin uuden Andy McCoyn :) En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 18.08.2021 17:41:56 | |
---|
Kefiiri: Vanhemmat kuitenkin haluavat lapsestaan mieluummin uuden Teemu Selänteen kuin uuden Andy McCoyn :) :D No tämä kyllä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
-J.- 19.09.2021 20:40:58 | |
---|
|
WanhaWetäjä 19.09.2021 21:19:58 | |
---|
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
18is9 19.09.2021 23:18:16 | |
---|
WanhaWetäjä: No kai noillekkin ostajansa löytyy, jotenkin on vaan vaikea ymmärtää mitä tuolla rahalla saa lisää vs vastaavat 3000-5000€:n kitarat. Siinä saa maksaa siitä että asiat on tehty vaikeasti sen sijaan että olisi tehty helpommin. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
AngieRainbow 19.09.2021 23:28:04 | |
---|
Vittu näiden puhelimien kans ku lueskelee keskustelua, niin skrollatessa painoin vahingossa varoitusta jollekin viestille. Sorry. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jarkre 20.09.2021 00:29:25 | |
---|
|
msalama 20.09.2021 06:06:14 | |
---|
Mikähän mahtoi olla myyjällä mielessä. Ei ehkä mikään sen kummempi, kuin että rakasti kitaroita ja oli iloinen, että kölvi-ikäinen poikakin on niistä kiinnostunut. Kas kun kyllähän jotkut ihmiset (onneksi) toimivat toisinaan pyyteettömästikin ihan vaan hyvän fiiliksen takia. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
Laulava Kylätohtori 20.09.2021 09:25:48 | |
---|
Jarkre: Jep, lisäksi tuo Brent Mason tele on aivan järkyttävän ruma kitararumilus. Kauas on butterscotchin poika puusta pudonnut... No nyt kyllä on poikkeuksellisen ruma kitara. Siinä saa jo hetken tehdä Fenderin kitaraseppä töitä, jos haluaa keksiä vielä rumemman. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
samiko 20.09.2021 09:54:28 | |
---|
|