moderndrummer88 26.07.2021 09:27:45 (muokattu 28.07.2021 21:16:54) | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Ens kuulle sovittu aika (Y). Eihän ollut vaikea homma? Sen kun vain lopetti voivottelun ja otti niskasta kiinni itseään. |
germaani 27.07.2021 20:34:16 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=AFMA6XprXiAPistän tässä ensimmäisen "rumpuvideoni" tänne analysoitavaksi... Pläjäys on tehty helpoimmalla mahdollisella tavalla eli PA:sta musiikkia ulos ja yritän sitten läpsytellä musiikin mukana. Tallennushilavitkuttimena on allelirauttaneen kännykkä, joten kuvan/äänen laatu ei ole kovin kaksinen. Toisaalta eivätpä nuo "soitto"taidotkaan ole kovin kummoiset... Luck... Runs... Out!!! |
hollmi-5 27.07.2021 21:38:11 | |
---|
germaani: https://www.youtube.com/watch?v=AFMA6XprXiA Pistän tässä ensimmäisen "rumpuvideoni" tänne analysoitavaksi... Pläjäys on tehty helpoimmalla mahdollisella tavalla eli PA:sta musiikkia ulos ja yritän sitten läpsytellä musiikin mukana. Tallennushilavitkuttimena on allelirauttaneen kännykkä, joten kuvan/äänen laatu ei ole kovin kaksinen. Toisaalta eivätpä nuo "soitto"taidotkaan ole kovin kummoiset... Hyvän biisin ristiriitaiselta Nugetilta pistit. Treeniä vaan, niin lähtee turha kulmikkuus soitosta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sbiogenecto 02.08.2021 14:51:47 | |
---|
|
St. Alphonzo 06.08.2021 20:56:59 | |
---|
|
hollmi-5 07.08.2021 08:07:12 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Danko 08.08.2021 21:56:47 | |
---|
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
germaani 10.08.2021 17:58:46 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=4La1LBx9d0wÄäninäyte numero 2: Tallennus tehty samalla tavalla kuin ensimmäisessäkin, "video" tosin tuoreempi ( tältä kesältä, uudessa treenitilassa ), soittotaidoissa ei ole tapahtunut juurikaan kehitystä... Luck... Runs... Out!!! |
Ihmis surun haaskansyöjä 14.08.2021 21:03:08 (muokattu 14.08.2021 21:04:44) | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=DGX … o3PoC1Q&ab_channel=VaginaattoriPätkää. Jos jtn kiinnosteli, niin tosiaan ekalla rumputunnilla kävin pari pv sit. Tavote on vaatimaton kerta kuussa toistaseks käydä. Suorituspaineet oli aika kovat eli aika paskanjäykkänä olin, mut joo... Suurin osa kritiikistä/huomioista koski asioita mitkä aina tiedostanut, mut opin myös jtn juttuja mistä en ollu ikinä edes kuullut(Esim. 4 eri perus iskusta tjs, ja vähän eri gripeistä). Yhen tunnin aikana ei maailmaa muuteta, mut pyrin saatuja neuvoja laittaan käytäntöön sitä mukaa ku niitä tulee. Kädestä pitäen näyttäminen on about 100x hyödyllisempää mulle, ja toki omien epäilysten vahvistaminen on myös hyvä. Ni. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Kefiiri 16.08.2021 15:31:29 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
Ihmis surun haaskansyöjä 16.08.2021 18:02:45 (muokattu 16.08.2021 18:08:55) | |
---|
Kefiiri: Mä tykkäsin, tuossa oli ihan omaa kulmaa kappaleen tulkintaan ja hyvä virvelisoundi! Tarkemmat tekniikka-analyysit jätän pätevämmille. Thx. Yllättävän hyvä joo, vaikka yli pari vuotta ollu samat kalvot snaressa. Kimmoke aika heikko, eka kerros kuoriutunu jo aika paljo, ja matostaki katkennu vissiin pari piuhaa, mikä yleensä tappaa soundin aika pahasti. Tomeissa samat mitkä oli 2018 setin ostaessa, eikä rypyn ryppyä. Sointi toki vähän ankeempi. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=DGX … o3PoC1Q&ab_channel=Vaginaattori Pätkää. Jos jtn kiinnosteli, niin tosiaan ekalla rumputunnilla kävin pari pv sit. Tavote on vaatimaton kerta kuussa toistaseks käydä. Suorituspaineet oli aika kovat eli aika paskanjäykkänä olin, mut joo... Suurin osa kritiikistä/huomioista koski asioita mitkä aina tiedostanut, mut opin myös jtn juttuja mistä en ollu ikinä edes kuullut(Esim. 4 eri perus iskusta tjs, ja vähän eri gripeistä). Yhen tunnin aikana ei maailmaa muuteta, mut pyrin saatuja neuvoja laittaan käytäntöön sitä mukaa ku niitä tulee. Kädestä pitäen näyttäminen on about 100x hyödyllisempää mulle, ja toki omien epäilysten vahvistaminen on myös hyvä. Ni. Oletko kokeillut siirtää tuolia reilusti taaksepäin? Pääsääntöisesti sekä polven että nilkan kulman pitäisi olla yli 90 astetta. Silloin myös vasen kyynärpää voi olla rennosti lähellä kylkeä eikä selän takana. Ainakin minusta soittoasentosi näyttää hyvin epäergonomiselta jalkojen ja vasemman käden osalta. Plussaa siitä, että selkä on suorana! Ellei löydy hyvää asentoa muuten, ota asia puheeksi opettajan kanssa. |
Ihmis surun haaskansyöjä 17.08.2021 03:31:25 (muokattu 17.08.2021 03:33:51) | |
---|
tml: Oletko kokeillut siirtää tuolia reilusti taaksepäin? Pääsääntöisesti sekä polven että nilkan kulman pitäisi olla yli 90 astetta. Silloin myös vasen kyynärpää voi olla rennosti lähellä kylkeä eikä selän takana. Ainakin minusta soittoasentosi näyttää hyvin epäergonomiselta jalkojen ja vasemman käden osalta. Plussaa siitä, että selkä on suorana! Ellei löydy hyvää asentoa muuten, ota asia puheeksi opettajan kanssa. Oon varmaan, mut tuntunu epäluonnolliselta ja alkanu ahistaa liikaa ;d. Tuplilla ku tykittelin enemmän joskus, ni muistan että tuo mainitsemasi kulma jaloille oli tavallaan kevyempää nopeissa temmoissa. Voima/volyymi tosin katosi, koska käytännössä ei liikkunu mikään muu ku nilkat Ymmärrän ton ylempänä ja/tai kauempana istumisen logiikan täysin(mm. kanta pysyy korotettuna ja helpommin jännityksessä ilman et täytyy nostaa mitään), mut tota polven kulma argumenttia en oo koskaan tajunnu. Oikeestaan ollenkaan. Täs menee muuten nivelkulmat helposti sekasin, mut miellän polvikulman ite että onko reidet vaakana vai ei. Mikä vaikuttaa ainaki lonkkien käyttöön reilusti. Mitä korkeemmalla polvet on, sitä vaikeemmaks tuo muuttuu. Ite pyrin vaan siihen, et potkus olis tarpeeks voimaa, ja nilkka liikkuis mahollisimman paljon. Setin asettelu silleen, ettei tarvii nostaa ja jäkittää mitään raajaa(esim. olkapää haikkaa soittaessa), ja ylettyy helposti kaikkialle. En osaa oikeen muuta analysoida. Vasen käsi on kaikin puolin aivan paska, ja pelaa paljo jäykemmin ku oikee. Uskoisin että avain sen korjaamiseks piilee noissa German, American yms. gripeissä mistä tunnilla puhuttiin. Harvoin tuntuu et on täydellinen asento soittaa. Siihen vaikuttaa kenen setti, ja millä puitteilla vedän. Toi oma setuppi ja soittomestaki on vähän ahdas, mut erityisesti muitten seteillä soittaminen on aina ihan helvettiä(toisel treeniksel samaa settiä soittaa joku kunnon hujoppi). Oon ylipäätänsä hyvin herkkä tällasille jutuille, ja heti jos on vieras asento soittaa, ni ahistaa. Kyl näistäki tuolla puhuttiin, suurin osa perusteltiin selkeesti, ja sain vähän muistiinpanojaki e-mailiin. Mut ei oo muutos tapahtumas mun tapauksessa varmaan ennätysajassa. PS. Voisin yrittää tehdä jonkin sortin demonstraatio videon tähän liittyen. Ehkä siitä näkyis paremmin. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
tml 17.08.2021 22:31:39 | |
---|
|
hollmi-5 18.08.2021 07:49:04 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Kyl näistäki tuolla puhuttiin, suurin osa perusteltiin selkeesti, ja sain vähän muistiinpanojaki e-mailiin. Mut ei oo muutos tapahtumas mun tapauksessa varmaan ennätysajassa. PS. Voisin yrittää tehdä jonkin sortin demonstraatio videon tähän liittyen. Ehkä siitä näkyis paremmin. Dave Weckl ja Neil Peart olivat jo maapallon tunnetuimpien rumpaleiden joukossa ja pitkään soittaneita mestareita, kun menivät Freddie Gruberin oppiin. Ukko pisti herrojen settiasettelun uusiksi ja soittotekniikan myös. Opettajan ohjetta noudatettiin ja muutos tapahtui. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ihmis surun haaskansyöjä 18.08.2021 14:53:25 (muokattu 18.08.2021 14:54:10) | |
---|
hollmi-5: Dave Weckl ja Neil Peart olivat jo maapallon tunnetuimpien rumpaleiden joukossa ja pitkään soittaneita mestareita, kun menivät Freddie Gruberin oppiin. Ukko pisti herrojen settiasettelun uusiksi ja soittotekniikan myös. Opettajan ohjetta noudatettiin ja muutos tapahtui. En mä sitä epäile. Meinaan vaan, että prosessi tulee oleen varmaanki tuskallisen pitkä, ja pidempi ku monelle muulle mun tapauksessa. Ei sillä et olis mihkään kiire, mut oon ''vähän'' sellanen kaikessa et pitää tehä vaikeimman kautta ekana, ja omalla tyylillä. Sit jos oma tyyli ei toimi ja päätä hakattu tarpeeks kauan, ni lopulta sitä oikomaan. Joissain jutuissa toimii, joissain ei. Joissain lajeissa ollu hyvin kannattavaakin monella tasolla et vetäny ns. vaistojen varassa. Mut niin kauan ku ei opetella runoutta, ni fyysisen tekemisen mä opin sorvin ääressä. Tästä syystä täällä annetut neuvot vuosien varrella on vähän niin ja näin. Voin kattoo kaikki maailman rumpuvideot ja neuvot, mut ilman käytäntöä mä en opi yleensä paljoa. Pyrkimys on kuitenki nyt parantaa tässä, kesti mitä kesti, ja menestys on pääosin riippuvainen omasta panostuksesta. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
jazzmies 19.08.2021 22:31:32 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: Jos jtn kiinnosteli, niin tosiaan ekalla rumputunnilla kävin pari pv sit. Onneksi olkoon, tuo on iso askel ja varmasti tuosta tulee hieno matka. Pikavoittoja ei kannata hakea tunneilta, vaan systemaattisuutta omaan harjoitteluun sekä oppia arvioimaan tekemistä ihan reaaliajassa. Vaikka itse soitin ihan jees, niin rupesin aloittelijaksi 47-vuotiaana viitisen vuotta sitten hakeutumalla parhaaseen mahdolliseen ohjaukseen, mitä tekniikkaan tulee. Oikeastaan se on muuttanut kaiken ja nyt alkaa oikeasti tulla onnistumisia niin soittajana kuin opettajana. Hyvä sinä! Ja hyvä minä! "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Ruutikallo 23.08.2021 08:41:11 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=DGX … o3PoC1Q&ab_channel=Vaginaattori Pätkää. Jos jtn kiinnosteli, niin tosiaan ekalla rumputunnilla kävin pari pv sit. juttuja mistä en ollu ikinä edes kuullut(Esim. 4 eri perus iskusta tjs, ja vähän eri gripeistä) Mielestäni oikean ranteen liikerata nyt jo "rennompi samoin kapulaote. ... Yhen tunnin aikana ei maailmaa muuteta, mut pyrin saatuja neuvoja laittaan käytäntöön sitä mukaa ku niitä tulee." Ei kaadeta muuteta eikä kahdessakaan, mutta pitkäjänteistä työtähän tämä on. Ja seuraava toteamus tuppaa olemaan Faktaa. Jäikö jotain sanomatta?
-Niin paljon sanomatta jää. |
moderndrummer88 23.08.2021 14:18:44 | |
---|
Sellainen asia tuli mieleen, tästä settiasettelu- ja soittoasentokeskustelusta mitä painotan aina omille oppilaille myös. Eli kun aletaan tekemään muutoksia omaan settiasetteluun tai soittoasentoon, niin muutokset olisi hyvä tehdä pikkuhiljaa. Eli jos me aletaan vaikka nostamaan virvelin korkeutta, muuttamaan virvelin kulmaa, nostamaan tai siirtämään penkkiä taaksepäin, niin muutokset tulisi tehdä pikkuhiljaa. Muutamia millejä per treenikerta. Tällöin ei keho mene ihan solmuun, kun ei tehdä radikaaleja muutoksia yhdellä haavaa. Aivan varmasti tuntuu hankalalta ja oudolta, jos kerralla vedetään koko homma uusiksi ja mieli tekee palata vanhaan. Mutta sanon aina, että ajattele tätä vaikka muutaman kuukauden projektina, tee muutokset pikkuhiljaa ja jos ei sen jälkeen tunnu hyvältä, niin ei muuta kuin palaa vain vanhaan tapaan. Eikä kyllä ole tainnut yksikään sanoa, että olisi palanut. |
Mösjöö 24.08.2021 10:47:12 | |
---|
Tulin taas kurkkaamaan millaisia ääninäytteitä jengin soitosta löytyis. |