Aihe: Epiphone EB-3 vs. Fender Player Jazz
1
K474J1570
15.08.2021 21:21:42
Epiphone EB-3 vs. Fender Player Jazz

Aatoksissa siis jompi kumpi, kommentteja kiitos.

Yamaha TRBX 504 TBL jo on, sekä ensi ostokseni Fender Squier PJ basso + Rumble 15W ( joka ei tunnu sormiin hyviltä, lyhyet sormet, sen vuoksi Squier basso setti meni myyntiin) ), joten ei ehkä molempia (Epi / Jazz) ostoskoriin.

Gibson SG eli Jack Bruce basso taitaa mennä yli budjetin, niin toi Epiphone kiinnostaa. Olis puolet edullisempi ku Fender Player Jazz.

Youtubesta kattellu kumpaakin, mutta mitä sanoo asiantuntijat täällä?

Itse olen aivan noviisi basisti, joka kuvittelee olevansa joskus hamassa tulevaisuudessa Jack Bruce tai Geezer Butler tms :D
jukkajylli
15.08.2021 21:58:54
p130: Täysin erilaiset laitteet, makuasia siis. Kumman tyylisellä oma suurin idoli soittaa?

Toisaalta EB on lyhyemällä skaalalla ( tai onhan siitäkin Fender-skaalaisia versioita, mutta oletan että perusneiningistä puhutaan) ja se saattaisi olla aloittelijalle hyvä asia.

Epiphone EB-3 ei ole lyhytskaalainen. EB-0 on.
Stidi alla.
abassimo
15.08.2021 22:02:13
En oo asiantuntija, mutta ottaisin noista jazzarin sen monipuolisuuden vuoksi. Mutta kukaan ei voi valita toisen puolesta tai tietää toisen mieltymyksiä soittamisen suhteen. Kannattaa käydä kokeilemassa molempia bassoja jossain alan liikkeessä jos vaan mahdollista.
Suddenly diu diu
ituvirtanen
15.08.2021 22:43:29

Kinga soittaa molempia ja näyttää pärjäävän niitten kanssa:
https://www.youtube.com/watch?v=pS5qogyTJag

Aina voi vetää top 3 -soittimilla, joita on täällä päivästä toiseen myytävänä. Eri väreissä toki: sunburstina ja mustana. Toisaalta esimerkiksi Marcin Pendowski tykkää soittaa välillä millä sattuu:
https://www.youtube.com/watch?v=0fGsaUUHt40
J.Nikkanen
15.08.2021 22:49:02
Sen hankit kumpi miellyttää enemmän silmää.

Jos on bändihommia niin keikalla ihan se ja sama mikä basso siellä soi, ketään ei kiinnosta.

Jos on demohommia niin basso kuin basso menee koska saundia pestään ja lingotaan tietokoneen ruudulla moneen otteeseen.

Jos ihan tosissaan äänitellään niin studiolla on varmasti basso mitä studion omistaja tyrkyttää käpälään koska siinä on "parempi saundi kuin tuossa sun perusedullisessa ritsassa".
We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw
ituvirtanen
15.08.2021 22:57:17

J.Nikkanen: Sen hankit kumpi miellyttää...

Plussa pöytään. Paketti oli tiukan lyhyt ja ytimekäs.
Nazareth
04.01.2022 21:14:56 (muokattu 04.01.2022 21:15:32)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 141 päivää vanhaan aiheeseen!

Jep.

Mulla oli EB-3 aikoinaan, saundi oli just miun makuun mutta viikko sen saamisesta alkoi ennenkokemattomat selkäkivut. Yritin alkuun sietää sitä, koska tykkäsin saundista ja soitettavuudesta.

Lopulta pitkin hampain möin sen pois koska selkä ei enää kestänyt, EB-3 ei oo erityisen kevyt soitin.

Jos noista kahdesta pitää valita ni Fenderin valitsisin ihan ergonomian takia. Vaikka saundi ei olisikaan niin hyvä ni itellä ainakin selkä kiittää enemmän ku on jazzari-presarityyppinen body.
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
jukkajylli
04.01.2022 23:46:32
Nazareth: Huom! Olet kirjoittamassa yli 141 päivää vanhaan aiheeseen!

Jep.

Mulla oli EB-3 aikoinaan, saundi oli just miun makuun mutta viikko sen saamisesta alkoi ennenkokemattomat selkäkivut. Yritin alkuun sietää sitä, koska tykkäsin saundista ja soitettavuudesta.

Lopulta pitkin hampain möin sen pois koska selkä ei enää kestänyt, EB-3 ei oo erityisen kevyt soitin.

Jos noista kahdesta pitää valita ni Fenderin valitsisin ihan ergonomian takia. Vaikka saundi ei olisikaan niin hyvä ni itellä ainakin selkä kiittää enemmän ku on jazzari-presarityyppinen body.

Mä oon huomannut, että selkä, hartiat ja kyynärpäätkin kiittää, kun on soitettavuudeltaan ainakin pari täysin erilaista bassoa. Kun vaihtelee niitä silloin tällöin, ei tule paikat kipeäksi. Myös pieni strapin pituuden muuttaminenkin silloin tällöin vaikuttaa.
Stidi alla.
Nazareth
07.01.2022 15:46:01
jukkajylli: Mä oon huomannut, että selkä, hartiat ja kyynärpäätkin kiittää, kun on soitettavuudeltaan ainakin pari täysin erilaista bassoa. Kun vaihtelee niitä silloin tällöin, ei tule paikat kipeäksi. Myös pieni strapin pituuden muuttaminenkin silloin tällöin vaikuttaa.

Okei, mulla skolioosi ni iha sen takia pelasin varman päälle.
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)