Aihe: Tietokoneen äänentoiston päivitys
1
SSPP
15.08.2021 13:49:24
Päivitin tietokoneen kaiuttimet. Mulla oli tässä Harman/Kardonin Novat, jotka oli ihan ok-kaiuttimet, mutta ne oli ns. markettikaiuttimet, eli ne vahvisti bassoa tosi paljon. Näin jälkikäteen kuultuna ja mietittynät että liian paljon.

Päivitin nuo Harmaakarhut Presonius Eris E5:n, jossa on minuta paljon parempi soundi, vaikka hinta lienee suht sama, tosin olenhan ostanut nuo joskus 5 - 6 v sitten. Yksi syy vaihtoon oli se, että noissa oli joku auto on/off -toiminto joka alkoi temppuilemaan. saatto kesken kaiken sammuttaa kajarit. Ja joskus kesti tosi pitkään että käynnistyi. Olin jo tilaamassa JBL 104BT -kajareita, kunnes luottomyyjäni sanoi että joitain ärsyttää niiden auto on/off -toiminto ja päätin että mulle ei enää ikinä sellaisia. Ne nyt olisi olleet suht samassa hintaluokassa.

Tehoa noissa on mullle ihan tarpeeksi, onko se jotain 70w jatkuvaa moelmpiin. Vähempikin riittäisi.

Nyt mä oon vähän miettinyt, josko lisäisin subbarin siiehn. Oon miettinyt joko Presonius Eris Sub-8 tai Presonius Temblor T10. Toki Temblor on melkein 2x hinnaltaan Sub-8:n, mutta onkohan hintaero perusteltu. Tokihan kalliimpi on aina parempi, mutta onko se hintaeron verta parempi. Tuli ihan just tätä kirjoittaesa mieleen, että kun hintaero on melkein 2x, niin olisiko mitään jos ostais 2 kpl noita sub-8:ja.

Mulla on tossa tietokoneen kyljessä Yamahan pikkumikseri AG-03, joka käsittääkseni ohittaa tietokoneen emolla olevan äänikortin ja toimii itse äänikorttina. Jos ei niin kuitenkin tarjoaa balansoidut linjalähdöt. Itseasiassa hankin ton Yamahan just noiden Harman/Kardonien auto on/off toiminnon takia. Joskus haluaa olla varma ettei häiritse muita, niin piti olla joku ulkoinen systeemi jolla sai signaalin pois, kun kajarit meni automaattisesti päälle, kun alko signaali atulla. Ei uskoisi kuinka osaa arvostaa fyysista virtakytkintä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)