Aihe: Laulut joissa mainitaan joku toinen artisti
1 2 3 4 525 26 27 28 2938 39 40 41 42
Markusmies
05.08.2021 20:10:48
Mikko Alatalon biisi Rokkilaulaja, jossa on ohessa oleva värssy:

Jos kaikki rokkilaulajat ovat tollasii
Mä teen niin kuin mutsi haluaa
Vaihdan Beethoveniin

Ja kyllä, Beethoven oli kyllä aikamoinen artisti.
Henri Henri Olavi
05.08.2021 20:19:20
Je suis 190221
Hannubal
09.08.2021 18:47:16
Hannubal: Myös Jopen biisi Virtas-Jukka vilisee kotimaisia artisteja, onhan kyseessä legendaarista Levyraatia ylistävä laulu.

"Veikko Lavi, Liisa Tavi, Idolin Billy, Lindforsin Lilli...
Sorsakosken Topi ei koskaan opi, että Kirka heitti leijan ja Kantolan Eijan..." jne.

Niin ja Jaakko Tepon Levyraati -biisi nimeltään Klasu ja Pirkko:

"Juice kelpaa ei, eikä Ratsia.
Pirkko tahtoo kuulla vain jatsia."
Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen.
HXY
11.08.2021 13:39:53

Varmaan tullu jo, mutta Litku Klemetin Progetytössä mainitaan Robert Fripp. Ja Yonan Uusi taivas -kappaleessa Jared Leto. https://www.youtube.com/watch?v=HwMu45FgJRY
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti // DIY-musaa: https://soundcloud.com/frater427
sub zero
11.08.2021 16:43:28 (muokattu 11.08.2021 16:43:50)
HXY: Varmaan tullu jo, mutta Litku Klemetin Progetytössä mainitaan Robert Fripp.

Samassa kappaleessa mainitaan myös Jon (Anderson) ja mikäköhän se "Guts" on joka mainitaan siinä myös.

Litkun uusimmalla kasetilla mainitaan Mona (Carita) saman nimisessä kappaleessa sekä hieman vähemmän tunnettu Räjäyttäjät -yhtye kappaleessa "Ohjeet elämään".

--

Funkadelicin kappaleessa "Let's take it to the stage" on vähän epämääräisempiä viittauksia: The Godfather, Fool and the Gang, Little miss muffet, Earth hot air and no fire, Slick and the family brick. Muffetista en tiedä, viittaako se johonkin artistiin. Muut on suht selviä.
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa
Hannubal
11.08.2021 18:40:04 (muokattu 11.08.2021 19:11:47)
sub zero: Samassa kappaleessa mainitaan myös Jon (Anderson) ja mikäköhän se "Guts" on joka mainitaan siinä myös.

Litkun uusimmalla kasetilla mainitaan Mona (Carita) saman nimisessä kappaleessa sekä hieman vähemmän tunnettu Räjäyttäjät -yhtye kappaleessa "Ohjeet elämään".

Litkun Miksi en lähtisi kaupunkiin -biisissä mainitaan Taiska.
"Yhtäkkiä meillä on hauskaa, ja aion laulaa pelkästään Taiskaa".

Ja tietenkin häneltä löytyy myös biisit Danny ja Kirka sekä Badding, Tuntematon numero -yhtyeensä kanssa.

"Ne kutsuu sua Baddingiks, kai sus' on jotain samaa näköö..."
sub zero
11.08.2021 21:32:38
Hannubal: "Ne kutsuu sua Baddingiks, kai sus' on jotain samaa näköö..."

Siinä kappaleessa on Juicekin mainittu.
Hannubal
11.08.2021 22:54:39
sub zero: Siinä kappaleessa on Juicekin mainittu.

Totta, tuo pääsi unohtumaan. Ja Litkun Pikku-Beethoven -biisissä mainitaan Hector ja viitataan hänen biisiinsä Liisa pien.
sub zero
12.08.2021 23:28:17
James Brownilla on tapana tiputella muiden musikoiden nimiä, esim "Super Badin"* lopussa Bootsy ja "Licking Stickin" lopussa Maceo (Parker). Missäköhän biisissä Fred (Wesley) oli mainittu.

*) Viisi minuuttia pitkä miksaus
Funkånaut
13.08.2021 10:23:38

sub zero: James Brownilla on tapana tiputella muiden musikoiden nimiä, esim "Super Badin"* lopussa Bootsy ja "Licking Stickin" lopussa Maceo (Parker). Missäköhän biisissä Fred (Wesley) oli mainittu.

*) Viisi minuuttia pitkä miksaus

Tosin kyseiset soittajat soittivat siihen aikaan James Brownin bändissä, joten jos tähän lisätään bändin jäsentenkin maininta, niin tulee äkkiä melkoisesti lisää tavaraa ketjuun.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Hannubal
13.08.2021 12:22:00
Deep Purple - Smoke on the water.

"Frank Zappa and the Mothers were at the best place around,
when some stupid with a flare gun burned the place to the ground..."

Biisin tarinahan perustuu tositapahtumiin, Purplen äijät olivat katsomassa Frank Zappan keikkaa Montreauxissa, kun yhtäkkiä koko paikka paloi poroksi.
NHR
13.08.2021 12:46:37

Hannubal: Deep Purple - Smoke on the water.

"Frank Zappa and the Mothers were at the best place around,
when some stupid with a flare gun burned the place to the ground..."

Biisin tarinahan perustuu tositapahtumiin, Purplen äijät olivat katsomassa Frank Zappan keikkaa Montreauxissa, kun yhtäkkiä koko paikka paloi poroksi.

Mainitaanhan siinä myös Rolling Stonekset, tai ainakin heidän Mobile Sudionsa, joka siis oli rakennettu johonkin rekkaan. Led Zeppelinkin sitä muistaakseni käytti jossain vaiheessa.

Ja oliko se Funky Claudekin joku artisti, vai mikä lienikään...
"That's what." - She
Hannubal
13.08.2021 13:43:49
NHR: Mainitaanhan siinä myös Rolling Stonekset, tai ainakin heidän Mobile Sudionsa, joka siis oli rakennettu johonkin rekkaan. Led Zeppelinkin sitä muistaakseni käytti jossain vaiheessa.

Ja oliko se Funky Claudekin joku artisti, vai mikä lienikään...

Wikipedian mukaan Funky Claude taisi olla jonkinlainen manageri, ja jazz-festareiden järjestäjä. Mutta tosiaan Rollaritkin mainitaan.
sub zero
13.08.2021 14:45:36 (muokattu 13.08.2021 14:46:29)
Funkånaut: Tosin kyseiset soittajat soittivat siihen aikaan James Brownin bändissä, joten jos tähän lisätään bändin jäsentenkin maininta, niin tulee äkkiä melkoisesti lisää tavaraa ketjuun.

No mitäs muita esimerkkejä tämmöisestä on? Kai me voidaan pari ottaa (jätetään vaikka live-versiot pois). Itselleni ei tainnnut tulla mieleen.

Deep Purple - Smoke on the water.

Yllättäen tämä oli mainittu ketjun ensimmäisellä sivulla.
Yallup
17.08.2021 11:55:23
Figaro laulaa "Niinku Baddingki laulaa" kappaleessa "Ruudun takaa"
"Tosta se taitaa lähteä.."
Hannubal
17.08.2021 12:52:15
sub zero: Yllättäen tämä oli mainittu ketjun ensimmäisellä sivulla.

Yritin sitä etsiä haulla "Smoke on the water" mutta se olikin kivasti kirjoitettu muotoon "Smouk on tö wootör" tässä ketjussa. Olisi pitänyt vain vilkaista ekalle sivulle...
Pinewood
17.08.2021 13:04:45
Hannubal: Yritin sitä etsiä haulla "Smoke on the water" mutta se olikin kivasti kirjoitettu muotoon "Smouk on tö wootör" tässä ketjussa. Olisi pitänyt vain vilkaista ekalle sivulle...

Joku käyttänyt hakua! Plussa pamahti. Ei mulla tällä kertaa muuta.
Yallup
26.08.2021 19:55:42 (muokattu 26.08.2021 19:56:06)
Abreu nauraa kun jostain kuuluu Ricky Martin kappaleessa "Teipillä tai rakkaudella"
"Tosta se taitaa lähteä.."
Calliope
05.09.2021 19:36:56
Eppu Normaali: Rääväsuita ei haluta Suomeen

"esiintyvät Marionin vanaveessä"
"Turn up the Eagles the neighbors are listening"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)