Aihe: Vahvarin mikitystä ála Steve Albini
1
Henri Henri Olavi
11.08.2021 22:07:21
Hyviä juttuja tässä. Osalle voi olla täysin tuttua hutua, mutta itse sain tästä - jos en nyt täysin uusia näkemyksiä - niin ainakin uutta mietittävää.

https://www.youtube.com/watch?v=_mrdd5-ehb8
Je suis 190221
Kefiiri
12.08.2021 11:48:02
Kaiutinelementin paikan selvittäminen valolla oli nerokas kikka. Olen huomannut että salamalla otetuissa kuvissa elementti usein mystisesti näkyy etukankaan läpi mutta en ole tajunnut että ilmiötä voisi hyödyntää noinkin :)

Hyvä video, pätevä selittäjä.
En ole musiikin asiantuntija.
Jucciz
12.08.2021 16:17:32
Oikein hyvä ja havainnollinen video - ja nuo siirtymät kohtauksesta toiseen vasta hienoja olivatkin!

Mulla on aina pari taskulamppua hollilla, koska kartion paikkaa tulee tsekattua taajaan kun kitaraäänityksiä tekee. Jos vaan akustiikka sallii, toi on oikeesti hyvä idea mikittää kaappi/combo vähän kauempaa, jotta soundi ei oo niin pieni ja kapea, vaan siihen tulee enemmän ilmaa. Tarvittaessa huoneakustiikkaa voi peukaloida vaikka siirreltävillä sermeillä, patjoilla tai vaikka sohvatyynyillä, jos ei muuta oo: sen jälkeen uskaltaa paremmin pakittaa mikkiä äänilähteestä.

Mikki kiinni etuverkossa -soundillekin on paikkansa, mutta myös muita taktiikoita kannattaa kokeilla, kuten Steve ansiokkaasti tuossa havainnollistaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)