Aihe: Kuinka paljon kitara saa maksaa?
1 2 3 4 5 6 7 8 927 28 29 30 31
msalama
05.08.2021 16:24:46

Mutta se on virhe, jos kitaraa on kulutettu tehtaalla, ei ole aitoa kulumista. Tirsk.

Mutta sekin on vithe, jos vintagekitaraa on kulutettu käytössä, ei ole mint. Tirsk.
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos
Guildfinger
05.08.2021 19:51:00
Itselleni skeban hinta on pohjimmiltaan epäolennainen asia, paitsi että siihen on varaa tai sitten ei. Fiilis, tuntuma, soundi, ulkonäkö ratkaisee, että onko vehje saatava. Kaikenlaista kivaa on tullut hankittua vuosien varrella, mutta siitä huolimatta 500e skeba voi tuottaa yhtä paljon iloa ja mojoa kuin 2500e vintageunelma. Silloin skeba on liian kallis, kun ainoa ajatus on, että uskaltaako sen ottaa keikalle tai treeneihin.

Sain kerran vakavan Tele -kuumeen ja menin putiikkiin hiplaamaan hyvin eri hintaisia ja ikäisiä Telejä. Lopputuloksena käteen tarttui Classic -sarjan Mexico Tele, koska se tuntui oikealta käteen.

Välillä olen tarttunut uteliaana 5000e R9:iin tai pariin, ja lopputulos; nothin' fancy!?

Joissakin 60'-70' skeboissa on kuitenkin ehdottomasti jotain erityistä ja hienoa, eikä niiden aina tarvitse olla niitä kaikkien haluamia saavuttamattoman hintaisia malleja.
msalama
06.08.2021 06:08:57

60'-70' skeboissa on kuitenkin ehdottomasti jotain erityistä ja hienoa

On kyllä, mutta moni kakku päältä kaunis niissäkin. Itselläni on ollut sen seitsemäntoista pääasiassa 60-lukuista vanhaa Fenderiä ja niistä tasan kaksi oli unelmasoittimia, tasan kaksi puolestaan soitettavuudeltaan täysin paskoja mutta minttikuntoisia keräilyvehkeitä, ja loput sitten vain... kitaroita.
Kefiiri
06.08.2021 08:03:19
Minun kitarani ei saa maksaa, pelkkää sitruunaöljyä vaan ja sitäkin harvakseltaan ;)
En ole musiikin asiantuntija.
msalama
06.08.2021 09:40:12 (muokattu 06.08.2021 09:40:41)

pelkkää sitruunaöljyä

Bah. Sitruunaöljy on huijausta. Pelkkää tavan mineraaliöljyä sitrushajusteella. Itse olen vetänyt hajusteetonta mineraalipohjaista puuöljyä ja hyvä on tullut, ei mitään ongelmia koskaan ja hintakin murto-osan kitaraöljystä.
msalama
06.08.2021 10:05:46 (muokattu 06.08.2021 10:06:44)

käy soittaessa aika lähellä

Siksi suosinkin nykyään non-binding Telecastereita vaikka lankku kertaa lankku nekin ovat, mutta kuitenkin kanttien pyöristyksellä. Iisimpi maksalle, niin voi sitten ottaa pari bisseä enemmän keikan/session/viikonlopputreenien jälkeen. Terveys ennen kaikkea!
msalama
06.08.2021 10:07:36

pelkkää sitruunaöljyä

Koitas piruuttas kalanmaksaöljyä niin sitten saa.
parek
06.08.2021 10:09:07
msalama: Bah. Sitruunaöljy on huijausta. Pelkkää tavan mineraaliöljyä sitrushajusteella. Itse olen vetänyt hajusteetonta mineraalipohjaista puuöljyä ja hyvä on tullut, ei mitään ongelmia koskaan ja hintakin murto-osan kitaraöljystä.

Itse ostin oman lemon oilin joskus 10 vuotta sitten n. 5 eurolla. Vielä on puoli pulloa jäljellä... Mieluusti tosta mukavasta sitruunan tuoksusta maksaa tota törkeää ylihintaa ;)
Kefiiri
06.08.2021 10:40:47
o0o: Itse ostin oman lemon oilin joskus 10 vuotta sitten n. 5 eurolla. Vielä on puoli pulloa jäljellä... Mieluusti tosta mukavasta sitruunan tuoksusta maksaa tota törkeää ylihintaa ;)

Säästeliäs kaveri varmaan ostaa sitruunamehun erikseen ja lorauttaa sitä huonekaluöljyn sekaan... sitä mikstuuraa riittää sitten useammalle sukupolvelle ;)
samiko
06.08.2021 10:58:06
o0o: Itse ostin oman lemon oilin joskus 10 vuotta sitten n. 5 eurolla. Vielä on puoli pulloa jäljellä... Mieluusti tosta mukavasta sitruunan tuoksusta maksaa tota törkeää ylihintaa ;)

Pah!

Kunnon säästäjä ostaa suoraan vaahteraotelautaisen kitaran. Ei tartte mitään 5e/20vuotta tuhlailuja.
Kefiiri
06.08.2021 11:01:05 (muokattu 06.08.2021 11:13:28)
Vaahteraotelautainen kitara tosiaan saa olla kalliimpi kuin ruusupuisella otelaudalla varustettu koska öljynvaihtoa ei tarvita lainkaan.
marke-
06.08.2021 11:16:14
Mitens toi puoliso-faktori? Kaikki on gangstereita kun puhutaan soittajien kesken kitaroiden hinnoista, mutta äkkiä se loppuu kun puoliso kertoo omat näkemyksensä.

Jotenkin tuntuu, että se määrittää kitaran hinnan enemmänkin kuin tarpeet, laatu jne. tai edes pankkitili, koska lainat ja osarit on keksitty.
Kefiiri
06.08.2021 11:20:42
Heroin: Mitens toi puoliso-faktori? Kaikki on gangstereita kun puhutaan soittajien kesken kitaroiden hinnoista, mutta äkkiä se loppuu kun puoliso kertoo omat näkemyksensä.

Ehkä kysymys pitääkin esittää Vauva.fi -foorumilla. Kuka hoitaa sen?
msalama
06.08.2021 11:24:53

Ei tartte mitään 5e/20vuotta tuhlailuja.

HAH! No niinpä tässä ruokakunnassa eniten soittoa saakin toi mun vaahterakaulainen halpisskujanderi. Wanhan Gibbonin ruusupuulautaa joutuu kerran vuoteen öljyämään ja tuhlaustahan se on... pitäskö myydä rohjo pilkkahintaan poies niin loppuis mokoma törsäys :D
msalama
06.08.2021 11:26:05

sitä mikstuuraa riittää sitten useammalle sukupolvelle ;)

No mutta TUOSSAPA ajatus. Ei tosin ole jälkikasvua ja systerin poika ei soita mitään, mutta täytyy sit varmaan testamentata Frälssikselle.
parek
06.08.2021 12:01:48
Kitarahan saa maksaa ihan mitä vain, riippuen olenko myymässä vai ostamassa. Jos ostamassa, niin 1500€ alkaa olla jo sellainen, että pitää olla ihan priimaa. Siis pitää olla jokin normaalisti reilusti kalliimpi kitara poikkeuksellisesti noin "edullisesti", muuten en harkitsisi ostoa. Tiedän kylläkin aika hyvin mitä hyvän kitaran tekeminen vaatii ja tunti jos toinenkin on vierähtänyt rakentamisen / tuunausten parissa. Siitä syystä johtuen en edes harkitsisi tollaista 1500€ tarjousta omasta meksikolaisesta telestäni mille on tullut tehtyä iso muodonmuutos. Kyllä siitä ainakin pari tonnia pitäisi saada.

Loogista?
msalama
06.08.2021 12:35:11 (muokattu 06.08.2021 12:37:39)

Kyllä siitä ainakin pari tonnia pitäisi saada.

Meksikon Fenderistä? Vaan kun ei luultavimmin saa, koska kitaraa on moddattu. Alkuperäisestä ja hyväkuntoisesta saa osan uuden ostohinnasta takaisin, mutta käytettyjen käyttökitaroiden arvo ei kuitenkaan yleensä muodostu yhteenympättyjen puiden ja osien yhteishinnasta.

Jos todella arvokkaita / haluttuja komponentteja olet käyttänyt, saat tn. enemmän rahaa jos myyt mikit yms. erikseen ja kitaran sen omalla alkuperäiskalustuksella.
Laulava Kylätohtori
06.08.2021 12:38:49
o0o: Kitarahan saa maksaa ihan mitä vain, riippuen olenko myymässä vai ostamassa.

Tämähän konkretisoituu, kun katsoo saman tuotteen myynti- ja ostoilmoituksia. Ja siihen vielä päälle "Mitä tästä kannattaa maksaa"-ketjun hintaehdotukset myyjälle. Hintoja katsellessa ei uskoisi, että puhutaan samasta tuotteesta.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
parek
06.08.2021 12:50:55
msalama: Meksikon Fenderistä? Vaan kun ei luultavimmin saa, koska kitaraa on moddattu. Alkuperäisestä ja hyväkuntoisesta saa osan uuden ostohinnasta takaisin, mutta käytettyjen käyttökitaroiden arvo ei kuitenkaan yleensä muodostu yhteenympättyjen puiden ja osien yhteishinnasta.

Jos todella arvokkaita / haluttuja komponentteja olet käyttänyt, saat tn. enemmän rahaa jos myyt mikit yms. erikseen ja kitaran sen omalla alkuperäiskalustuksella.

Väitän, että jos laittaisin ton Kitarapajalle myyntiin, saisin siitä heti kättelyssä sen 1500e. Kukaan etämies ei kitaraa ostaisi, mutta paikan päällä kokeilija kyllä. Mutta, kitara ei ole myynnissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)