parek 30.07.2021 09:03:12 (muokattu 30.07.2021 09:05:29) | |
---|
Kuten jo aikoja sitten todettu, jos ilmoituksissa pitäisi olla itse ottamat kuvat ja kuvissa pitää näkyä tuotteen päällä myös paperilla oma nimimerkki ja päivämäärä, niin näitäkään viime aikojen ongelmailmoituksia ei olisi ollut ainuttakaan torilla. Ohjeet esille ilmoitustenteko kenttään, ilmoituksen yhteyteen "oikeanlaiset myyntikuvat puuttuu" -ilmoituksen poistonappi, mitä valveutunut käyttäjä voi klikata. Ei noi silti poista sitä faktaa, että _pitää_olla_varovainen kun tekee kauppaa netissä. Jos edelleen haetaan sitä idioottivarmaa keinoa torjua huijaukset, niin poistakaa tämä koko ketju, ei idioottivarmaa keinoa ole olemassakaan. Ei tunnistautuminenkaan takaa sitä, että myyjä lähettää tavaraa jne. |
msalama 30.07.2021 10:04:58 (muokattu 30.07.2021 10:09:58) | |
---|
No mä sanoisin, että ainoa varma keino saada kamansa on vaihtaa jotain olemassaolevaa johonkin muuhun olemassaolevaan, kuten itse just yhden mnettiläisen kanssa teinkin (Epi LP vaihdettu SQ 50's Teleen). No fuss, no mess, skitta vaan autoon, kovaa ajoa tunteroinen, skitta toisiin hyppysiin, uus skitta autoon kokeilun jälkeen ja taas kovaa ajoa kotioppäin. Toimii varmasti jollei sitten toinen osapuoli vedä sua pataan ja pidä kumpaakin heskaa, joka tosin on enemmän kuin epätodennäköistä. Niin tai sitten ostaa liikkeestä tai tilaa luotettavalta nettijälleenmyyjältä, mutta siinä ne kai suurinpiirtein onkin. No joo käteismaksu ja tuote handuun on kanssa yksi, mutta aika monet yksityishenkilöt eivät käteistä enää halua vastaanottaa. Mutta silti - varmaa ja kohtuullisen turvallista, jollet nyt sentään kymppitonnia persetaskussa kanniskele. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
elwood66 30.07.2021 19:13:35 | |
---|
Kaihua: Ehkä minä sitte kuitenki käyn vain Enon-tykönä. Sinne ajaa vain vartin. :D Enolle terveiset! Let that boy boogie woogie |
18is9 31.07.2021 09:41:35 | |
---|
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
msalama 31.07.2021 22:10:48 | |
---|
Ja kyttiäkään ei taida kiinnostaa. Vittu mitä meininkiä. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
high_society 01.08.2021 01:49:53 | |
---|
msalama: Ja kyttiäkään ei taida kiinnostaa. Vittu mitä meininkiä. Koittakaa nyt vaan elää sen kans. Tulosta Merkitse muistiin + Vastaa lainaten |
msalama 01.08.2021 08:24:10 | |
---|
Joo joo, mutta vittu mitä meininkiä silti. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
jano 03.08.2021 08:28:22 (muokattu 03.08.2021 10:23:46) | |
---|
Tein juuri rikosilmoituksen yhdestä huijarista. Klassinen tapahtumaketju. Sovittiin kaupasta. Suoritettiin maksu. Sen jälkeen loppui yhteydenpito ja muusikoiden.net tunnus poistettiin. Kyse onneksi ei ollut isosta summasta. Taas tuli todistettua se totuus, "se mikä kuulostaa liian hyvältä, ei sitä ole". (Siivottu väkivaltaan vihjaava kommentti. T: kid ego) |
Alfons Åberg 03.08.2021 09:04:05 (muokattu 03.08.2021 10:24:00) | |
---|
jano: Tein juuri rikosilmoituksen yhdestä huijarista. Klassinen tapahtumaketju. Sovittiin kaupasta. Suoritettiin maksu. Sen jälkeen loppui yhteydenpito ja muusikoiden.net tunnus poistettiin. Kyse onneksi ei ollut isosta summasta. Taas tuli todistettua se totuus, "se mikä kuulostaa liian hyvältä, ei sitä ole". (Siivottu väkivaltaan vihjaava kommentti. T: kid ego) Oliko ketjussa jotain, mitä olisi voinut tehdä toisin? Oliko nouto mahdollinen, minkälaiset kuvat tuotteesta yms? Jälkiruuaksi pari Rennietä ja iso tuoppi Samarinia |
jano 03.08.2021 09:36:09 | |
---|
Presidentti: Oliko ketjussa jotain, mitä olisi voinut tehdä toisin? Oliko nouto mahdollinen, minkälaiset kuvat tuotteesta yms? Paikkakunta oli Enontekiö, joten en edes kysellyt noutoa. Kuva näytti olevan itse otetulta. En tajua että porukka muutaman kympin takia tekee tällaista. |
jano 03.08.2021 09:38:40 | |
---|
jano: Paikkakunta oli Enontekiö, joten en edes kysellyt noutoa. Kuva näytti olevan itse otetulta. En tajua että porukka muutaman kympin takia tekee tällaista. Jälkiviisaus on tietenkin se oikea viisaus. Eli olisi tietenkin täytynyt vielä tarkemmin kysellä ja tutkia taustoja. Sitä haluaa luottaa ja uskoa että kaikki on yhtä rehellisiä kuin mitä itse on. |
jano 03.08.2021 09:40:16 | |
---|
jano: Jälkiviisaus on tietenkin se oikea viisaus. Eli olisi tietenkin täytynyt vielä tarkemmin kysellä ja tutkia taustoja. Sitä haluaa luottaa ja uskoa että kaikki on yhtä rehellisiä kuin mitä itse on. Laitoin eilen kyselyn teille, että onnistuuko poistetusta ilmoituksesta saada kopio rikosilmoitusta varten? |
harez 03.08.2021 10:45:53 | |
---|
jano: Laitoin eilen kyselyn teille, että onnistuuko poistetusta ilmoituksesta saada kopio rikosilmoitusta varten? Googlen välimuistista löytyy aika hyvin vanhoja ilmoituksia. Eli haet googlesta myyjän käyttäjätunnuksella ja muusikoiden tori hakusanoilla. Jos ei näillä onnistu, niin sitten muusikoiden ja jotain mitä muistat siitä ilmoituksesta. Googlen tuloksista klikkaat sitä kolmiota hakutuloksen osoitteen perässä ja sieltä sitten "välimuistissa". Ihan kaikkia ilmoituksia ei tietenkään löydy nuin mutta aika paljon kuitenkin. |
aslak 03.08.2021 13:23:52 | |
---|
jano: Paikkakunta oli Enontekiö, joten en edes kysellyt noutoa. Kuva näytti olevan itse otetulta. En tajua että porukka muutaman kympin takia tekee tällaista. Kas kun ei Kilpisjärvi, taktiikkaahan tuo paikkakunta on laittaa kauas jolloin huijas toimii paremmin 'postituksella'. Just do it! |
jano 03.08.2021 13:46:08 | |
---|
harez: Googlen välimuistista löytyy aika hyvin vanhoja ilmoituksia. Eli haet googlesta myyjän käyttäjätunnuksella ja muusikoiden tori hakusanoilla. Jos ei näillä onnistu, niin sitten muusikoiden ja jotain mitä muistat siitä ilmoituksesta. Googlen tuloksista klikkaat sitä kolmiota hakutuloksen osoitteen perässä ja sieltä sitten "välimuistissa". Ihan kaikkia ilmoituksia ei tietenkään löydy nuin mutta aika paljon kuitenkin. Kiitos vihjeestä. Mitään ei löytynyt. :( |
jano 03.08.2021 13:46:49 | |
---|
aslak: Kas kun ei Kilpisjärvi, taktiikkaahan tuo paikkakunta on laittaa kauas jolloin huijas toimii paremmin 'postituksella'. Aika lähellä Kilpisjärveä ;) |
jano: Jälkiviisaus on tietenkin se oikea viisaus. Eli olisi tietenkin täytynyt vielä tarkemmin kysellä ja tutkia taustoja. Sitä haluaa luottaa ja uskoa että kaikki on yhtä rehellisiä kuin mitä itse on. No tilinumero on tiedossa, joten poliisi saa kyllä selville henkilön. Tuskin rahoja tulee takaisin, mutta kaveri saa ainakin merkinnän kirjoihin Vaadin että kaveri saa rangaistuksen, joten poliisin on toimittava protokollan mukaisesti. |
Metalkallo 03.08.2021 16:25:58 | |
---|
Nää huijauksethan pystyis kitkemään osittain sillä, että muusikoiden netti laittais pakon että ilmoituksen kuvissa pitää olla lappu missä myyjän m. net tunnus sekä päivämäärä ainakin itse tuotteen lisäksi. Huijarit tuskin rupeavat pahemmin ottamaan kuvia lapuilla, varsinkin jos tavaraa ei oikeasti edes ole kuten yleensä ei ole. Tai ainakin olisi m. netin ylläpidon hyvä laittaa torille mentäessä eteen auki tuleva muistutus isolla, että jos myyt laita lappu missä tunnuksen nimi sekä päivämäärä että kaikki tajuaisivat tuon. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Henri Henri Olavi 03.08.2021 16:43:40 (muokattu 03.08.2021 16:44:47) | |
---|
Metalkallo: Nää huijauksethan pystyis kitkemään osittain sillä, että muusikoiden netti laittais pakon että ilmoituksen kuvissa pitää olla lappu missä myyjän m. net tunnus sekä päivämäärä ainakin itse tuotteen lisäksi. Huijarit tuskin rupeavat pahemmin ottamaan kuvia lapuilla, varsinkin jos tavaraa ei oikeasti edes ole kuten yleensä ei ole. Tai ainakin olisi m. netin ylläpidon hyvä laittaa torille mentäessä eteen auki tuleva muistutus isolla, että jos myyt laita lappu missä tunnuksen nimi sekä päivämäärä että kaikki tajuaisivat tuon. No ei tämäkään välttämättä toimi. Itseäni huijattiin taannoin kahdesti näin. Ekalla kerralla tuotetta ei ollut, mutta kuvankäsittelyä osattiin käyttää sen verran, että lappu jossa tiedot ja pvämäärä näytti jopa hyvin lähelle zoomattuna aidolta. Toisella kertaa oli myös tälläinen lappu, jonka pyysin kuvaan ja tuotekin oli olemassa. Sitä ei vaan koskaan lähetetty. Kusettaja ei välittänyt rikosilmoituksesta, koska tarvitsi nopeasti vähän rahaa. Kävin hänen kanssaan hieman viestittelyä aiheesta. Toivotin hyvää loppuelämää ja ettei nyt kaikkea ryssisi, nuori kun oli. Je suis 190221 |
samiko 03.08.2021 18:00:18 | |
---|
Henri Henri Olavi: No ei tämäkään välttämättä toimi. Itseäni huijattiin taannoin kahdesti näin. Ekalla kerralla tuotetta ei ollut, mutta kuvankäsittelyä osattiin käyttää sen verran, että lappu jossa tiedot ja pvämäärä näytti jopa hyvin lähelle zoomattuna aidolta. Toisella kertaa oli myös tälläinen lappu, jonka pyysin kuvaan ja tuotekin oli olemassa. Sitä ei vaan koskaan lähetetty. Kusettaja ei välittänyt rikosilmoituksesta, koska tarvitsi nopeasti vähän rahaa. Kävin hänen kanssaan hieman viestittelyä aiheesta. Toivotin hyvää loppuelämää ja ettei nyt kaikkea ryssisi, nuori kun oli. Juurikin näin. Itse en oo viime aikoina juurikaan mitään myynyt, mutta jos tollanen lappuleikki tulee pakolliseksi, loppuu myyminen multa kokonaan. |