Aihe: Presonus Studio One
1
hammerman
08.07.2021 10:22:51
Moro!
Onko kokemuksia Studio One ohjelmasta? Pelaako esim Avid C/24 kontrollerin kanssa? Jahkailen siirtymistä ProTools -maailmasta Presonus -leiriin, mutta olis kiva kuulla mitä mieltä ootte?
Janne19691
31.07.2021 20:01:55 (muokattu 31.07.2021 20:05:25)

Olen n. 4 vuotta käyttänyt Studio One versioita (v.3-v.4). Viime vuonna tuli v. 5 jonka uudet ominaisuudet ei kolahtanut itseeni joten en päivittänyt ja ehkä onneksi sillä on kuulemma ollut herkempi kaatuilemaan. Toki kaatuilut voi liittyä myös siihen rautaan joka on kullakin käytössä. Versio 4 (viimeisin v.4), johon olen nyt "jämähtänyt" on kyllä ollut todella vakaa. Voipi olla ettei ole kertaakaan kaatunut. Mulla on myös RME äänikortti jonka laadukkaat ajurit vaikuttaa varmasti.

Käytän niin perusjuttuja Studio Onesta että voisin varmaan käyttää mitä tahansa äänityssoftaa. En osaa oikein käytöstä sanoa muuta kuin että äänitän kitaroita, bassoja ja perkussioita. Äänitän pluginin lävitse jos siltä tuntuu ja hyvin toimii. Loput on softainstrumentteja jotka lopuksi renderöin ääniraidoiksi. Mun työtapa on niin vakiintunut ja hyvin toimiva etten varmaan Studio Onesta luovu ellei joku muu tekijä pakota siihen. Olen kyllä alkanut miksaamaan Harrison Mixbus32C:llä koska se vaan soundaa niin hyvältä. Eli exporttaan raidat (stems) Studio Onesta ja vien Mixbusiin.

Tuolla sanotaan että toimii Avid C/24 kontrollerin kanssa mutta että jotain softaa ehkä pitää ostaa jotta toimii:
https://www.pro-tools-expert.com/st … rk-in-studio-one-for-the-first-time

Kannattaa luonnollisesti demota että sopiiko työtapaan ja miltä se soundaa. Jostain syystä itsellä olen huomannut soundieron miksauksissa joka kerta kun olen äänitysoftaa vaihtanut. Eli teen jotain eri tavalla tai sitten summausalgoritmi on erilainen softissa (no esim. Harrison Mixbus softassa summaus on nimenomaan erilainen koska se mallintaa analogimikseriä).

Toivottavasti tuosta on jotain apua.
Rule #1: There are no rules.
hammerman
05.08.2021 18:52:32
Kiitokset ajatuksista. Kyllähän tätä täytyy harkita vielä:)
Zieberheim
09.08.2021 23:59:35

Studio One on ollu mun pääasiallinen daw kotona vuodesta 2012 asti. Tykkään aivan satasella, workflown saralla ei oo tullu parempaa vastaan. Ei oo myöskään tullu mitään isompia bugeja vastaan, jos on jotain ongelmaa ollut niin vika on ollut käyttäjäperäistä tai johtunut jostain vähän vasemmalla kädellä koodatusta plugarista. Viimeksi tänään vetelin äänityksiä Pro Toolsilla studiossa, ja kyllä se vaan kankeammalta tuntui verrattuna S1:seen vaikka melko hyvin on myös ko. softa hallussa :) suosittelen kokeilemaan ainakin, ei siinä mitään menetä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)