Aihe: Omistan Fenderin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 518 19 20 21 22
msalama
26.07.2021 14:07:00 (muokattu 26.07.2021 17:30:37)

Ja siis ihan alkuun, että Squierkin on Fenderin alamerkki.

Olen aiemmin omistanut läjän vintageikäisiä Fenkkuja, jotka myin pois kun soittoburnout vei miehen moneksi vuodeksi. No sepä siitä, kepit kun tuottivat hyvän voiton ja vain kahta jäin kaipaamaan.

Mutta! Nyt on todettava, että Squier CV 50's Tele, johon Epiluuri LP:ini vaihdoin, on silti helvetin hyvä kitara vaikka halpissarjaa onkin. Kutsukaa vaikka kuinka urpoksi, mutta musta se on päällisin puolin ihan yhtä hyvin tehty ja hyvistä, joskin ehkä pidemmän päälle huonommin kestävistä, komponenteista kasattu. Ja kun kaulakin on ehtaa vaahteraa ja helvetin hyväprofiilinen, niin mikäs tässä on ollessa :)

Body tosin on mäntyä ja saatanan painava, mutta elämä on. Eli omistan siis halpisfenderin ja kaikki on todellakin HYVIN!
Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään.
Kaihua
26.07.2021 17:25:28
Eikö siinä skujussa ole mäntyä runko? Mulla oli joskus sellanen, muistaakseni vähän painavan puolella oli.

Fenderit on vähissä vaikka f-tyylin kamppeet mieluisimpia onki. Toi meikän Vibrolux on kurkostyrkka vaikka onki kyllä orkkiskunnosta kaukana. All time top 5 styrkkareihin kuuluu varmasti. Hyvin on asiat vibron kans. Onhan se yhenlainen Deluxe reverb -kloonikin tuossa mutta sitähän ei lasketa ku ei lue fender paneelissa.. Siinä toinen top 5 styrkka.
Onneksi meillä on hotellihuoneessa MacGyverin lämpöistä kaljaa
msalama
26.07.2021 17:30:27 (muokattu 26.07.2021 17:36:40)

Eiku sori mäntyä tietenkin. Korjataan.

Joo, kunkkustyrkkareita nuo sun kumpainenkin, kelpaa niin musta- kuin hopeanaamaisetkin. Itsellä on moddattu Super Twin 4:llä 6L6:lla, poiskytketyllä EQ-asteella (siis ei tonepotikat - ja ko. asteesta on siis tehty ylimääräinen 12AX7-vahvistinaste) ja herkällä etuasteella. Ja semmoisena se onkin oikein hyvä, kun taas vakiona aivan susipaska jota ei suosiolla käytä hullukaan.
BigPapa
26.07.2021 18:12:49

samiko
26.07.2021 18:16:48
Olin aluksi ketjusta että jes! Onhan Fender yhtä legendaarinen merkki kuin Gibson.

Mutta sitten luin pidemmälle että joukkoon lasketaan myös Squier...
abassimo
26.07.2021 18:19:21
samiko: Olin aluksi ketjusta että jes! Onhan Fender yhtä legendaarinen merkki kuin Gibson.

Mutta sitten luin pidemmälle että joukkoon lasketaan myös Squier...

Oma Skuju pesee, linkoaa, huuhtoo ja kuivaa Fendereitä ihan mennen tullen.
Suddenly diu diu
hallu
26.07.2021 18:29:45
No kylähän ne alkuperäiset kasarin japaniassa tehdyt squjut on vähintäänkin legendaarisia ja ihan kelpo soittimia olen myöhemminkin squieri lavassa nähnyt. Mun ensimmäinen laatukitara oli ja on edelleen Fender strato vuosimallia -79 ja se on mielestäni erinomainen kitara. Mutta mun varsinainen suuri rakkauteni Fenderiin liittyy niihin vahvistimiin joita mulla on ollut jokunen, viimeisimpänä vibrochamp vuodelta seitkeetneljä ja se oli todellakin hunajasoundinen laitos. Tällä hetkellä mulla on vain se Fender kitara, mutta nuo Mesathan ovat turboahdettuja fendereitä :-D. Eikös Mesan markit ole Pricentoneja suoraan alenevassa polvessa ;-D
msalama
26.07.2021 18:47:10

Niin, siis Squier on Fenderin alamerkki, joten lasketaan. Lasketaanko Epiluuri olkoon sitten sen toisen säikeen nujakoinnin aihe.
hallu
26.07.2021 18:47:54
samiko: Juu ja mun entinen Affinity oli kans... jaa... eipäs muuten ollut.

Tää on vähän sama kuin Gibson ketjussa olisi mukana Epiphone koska onhan Epilläkin muutama hieno malli. Mutta edelleen on Epiphone, ei Gibson.

Jaa, mites toi Clas Ohlosonin Maestro by Gibson? Kai nekin on Gibsoneita?

Eikös Epiluureja tehty ohikiitävän hetken tsekeissä? muistelisin lukeneeni, että pitivät soittoniekat hyvinä niitä. Itse en sellaista ole soittanut, mutta asia juolahti mieleen kun näin torilla joitakin aikoja sitten semmoisen viidellä sadalla myytävänä.

Juu ei kaikki squjut hyviä ole, mutta osa on hyvinkin hyviä ja ne vanha japanian kasarimallit nauttii jonkinlaista legendaaristakin mainetta. Mutta olen minäkin huonoja squiereita nähnyt, mutta mitä se sitten todistaa? olen minä nähnyt huonoja fendereitäkin..... ja ihmehän se olisi jos semmoisia ei moisessa tuotantomassassa tulisi vastaan ainakin joskus.
hallu
26.07.2021 18:56:42
msalama: Niin, siis Squier on Fenderin alamerkki, joten lasketaan. Lasketaanko Epiluuri olkoon sitten sen toisen säikeen nujakoinnin aihe.

No nujakoikoot kuka haluaa, mutta kyllä minä sallisin, että Epiluurilla soittavat saisivat tulla fiilistelemään Gibson ketjuun niin halutessaan. Mutta vaikka Epiphonella on pitkälti Gibsonin mallisto halpatuotantona tarjolla, niin eihän ne ihan yksiyhteen mene. Fenderillä sitä vastoin malliston ylä ja alapää menee hyvinkin limittäin, niin että parhaat squierit kilpailevat tasapäisesti ja ovat monesti parempia kuin halvimmat mehikon mallit ja parhaat mehikon mallit on helposti parempia kuin halvimmat ameriikan mallit.

Fenderin trankut ei ole mulla saanut ihan sukkia pyörimään jaloissa, mutta putkifenkut on kyllä kautta linjan meleko hunajaista seurakuntaa. Ja niitähän on aika moderniinkin makuun nykyjään tarjolla.

Mutta täähän on silleen ikuisuuskysymys, että jos ESP:stä tehtäisiin ketju niin siellä muistutettaisiin että ltd ei ole ESP (vaikk aoikeasti se onkin) tai jos tehtäisiin PRS ketju niin siellä muistutettaisiin, että SE sarja ei ole oikea PRS, etc. Ymmärtäähän sen, että jos joku maksaa leluistaan monta tonnia, niin ei halua niitä verrattavan sellaisen leluihin, jotka on maksaneet vaan muutaman satasen :-D
samiko
26.07.2021 19:02:57
Juu saa sitä fiilistellä "Omistan Gibsonin ja kaikki hyvin" -ketjussa vaikka Harley Bentonilla, tai voi pitää Squieria Fenderinä jos haluaa.

Mä voin sanoa myös paistinpannua vaikka jänikseksi, mutta jänis se ei silti ole.
samiko
26.07.2021 19:05:27 (muokattu 26.07.2021 19:05:54)
hallu:
Juu ei kaikki squjut hyviä ole, mutta osa on hyvinkin hyviä ja ne vanha japanian kasarimallit nauttii jonkinlaista legendaaristakin mainetta. Mutta olen minäkin huonoja squiereita nähnyt, mutta mitä se sitten todistaa? olen minä nähnyt huonoja fendereitäkin..... ja ihmehän se olisi jos semmoisia ei moisessa tuotantomassassa tulisi vastaan ainakin joskus.

Sillähän ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, onko joku Squierin tai Epin malli hyvä kitara, tai parempi kuin G tai F. Ne on silti Epiphoneja ja Squiereita.
abassimo
26.07.2021 19:06:12
samiko: Juu saa sitä fiilistellä "Omistan Gibsonin ja kaikki hyvin" -ketjussa vaikka Harley Bentonilla, tai voi pitää Squieria Fenderinä jos haluaa.

Mä voin sanoa myös paistinpannua vaikka jänikseksi, mutta jänis se ei silti ole.

Mut jänis kuuluu paistinpannuun, kuten Squier kuuluu Fenderille.
Suddenly diu diu
msalama
26.07.2021 19:10:51

mutta jänis se ei silti ole

No olet sä nyt sit kovastikin loukkaantunut tästä pyhäinhäväistyksestä?

Jos lavassa lukee että "Squier by Fender" niin onhan se Fender alamerkiltään. Ja ihan hyvin käy tähän ketjuun, koska nykyskujut on myös aika helvetin hyviä laadultaan. Mutta jos silti närästää, niin lohdukseksesi voin toki vielä toistaa, että olihan mulla niitä vanhoja Fenkkujakin aikoinaan.

Ja kaikki oli silloinkin hyvin.
samiko
26.07.2021 19:14:05 (muokattu 26.07.2021 19:18:12)
msalama: No olet sä nyt sit kovastikin loukkaantunut tästä pyhäinhäväistyksestä?

Jos lavassa lukee että "Squier by Fender" niin onhan se Fender alamerkiltään. Ja ihan hyvin käy tähän ketjuun, koska nykyskujut on myös aika helvetin hyviä laadultaan. Mutta jos silti närästää, niin lohdukseksesi voin toki vielä toistaa, että olihan mulla niitä vanhoja Fenkkujakin aikoinaan.

Ja kaikki oli silloinkin hyvin.

En loukkaannu, mutta ihmettelen tätä kitaranomistajien itsensä pettämistä.

Sillä ei ole edelleenkään mitään tekemistä aiheen kanssa, onko joku Squier hyvä tai parempi kuin joku F. Itsellänikin on JV Squier.
hallu
26.07.2021 19:20:54
samiko: Juu saa sitä fiilistellä "Omistan Gibsonin ja kaikki hyvin" -ketjussa vaikka Harley Bentonilla, tai voi pitää Squieria Fenderinä jos haluaa.

No tämän ketjun aloittaja avasi mahdollisuuden fiilistellä Squiereistakin. Gibson ketjussa kai puhutaan vain Gibsoneista siksi, että sitä ketjua edlesi systemaattinen lokakampanja liittyen nimenomaan Gibson merkkiin. Fenderin legendaarisuutta tai hyvyyttä ei kukaan ole koskaan kyseenalaistanut joten fenderin fanit ei ole samalla tavalla joutuneet kohtuuden nimissä puolustautumaan, niin siksi tämmöiselle ketjulle ei isompaa tarvetta ole ollut.

Mulla oli itselläni joskus ihan "aito" Fender, joka oli tehty muistaakseni Koreassa se oli semmoinen Lite Ash mallinimeltään. En osannut sitäkään pitää ihan aitona fenderinä, vaikka sen lavassa ihan Fender luki.

Mutta ymmärrän näkökantasi ja olen taipuvainen itsekin ajattelemaan vähän samalla tavalla. Nimittäin sekä Fender ja että Gibson rakentaa itse kitaransa omissa tehtaissaan (fenderillä taitaa tehtaat olla rajan molemmin puolin meksikossa ja USA:sa ja tuotanto niissä menee vähän ristiin rastiin, niin että itse pidän niitä oikeastaan yhden ja saman tehtaan eri osastoina). Gibsonillakin vissiin on pari tehdasta, mutta molemmat USA:sa. Nämä molempien merkkien omistamat halpisbrändit taas tehdään alihankintana eli ei ole "omaa" tuotantoa. Ja siksi olen tottunut itse ajattelemaan, että nimi lavassa kertoo juuri sen, että olis tuote hyvä tai huono, niin se on kummiskin itse tehty. Fenderillä tuo LiteAsh taisi olla juurikin semmoinen aivopieru, että laittoi oman nimensä lapaan kitaraan jonka joku muu oli rakentanut....... itseasiassa kun nyt mietin, niin Fenderillähän on toinenkin tämmöinen aivopieru historiassaan nimittäin ne jaappanin fenderithän oli myös alihankintana tehtyjä???? jos en ihan väärin ole ymmärtänyt. Niissä vain taisi laatu olla niin korkea että ihmiset ei tähän seikkaan kiinnittäneet niiden kohdalla huomiota.

Mutta koska aloittaja avasi väylän fiilistellä squjuja, niin mielestäni se pitäisi sallia ja lopettaa kaikkinanainen nikottelu aiheesta.
zedder
26.07.2021 19:55:32
Eikö otsikko olis voinu olla "Omistan FMIC:in tuotteen ja kaikki on hyvin" ?
Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä..
marke-
26.07.2021 20:19:07 (muokattu 26.07.2021 20:20:07)
Olispa Fender. Japsit on ainakin kaupassa vieneet kirkkaasti kaikkia viimeaikona käpälöityjä USA fenkkuja 100-0. Meinasin tilata Ultran sokkona, onneks en. Muut huomannu samaa vai onko vaan ollut sattumaa? Kovin vanhoja USA Fendereitä en ole pitkään aikaan päässyt kokeilemaan.
msalama
26.07.2021 20:22:35 (muokattu 26.07.2021 20:25:18)

ihmettelen tätä kitaranomistajien itsensä pettämistä

Eli se on itsensäpettämistä jos toteaa Squierin, vaikka nykyisin hyviä kitaroita näkyy tekevänkin, kuitenkin olevan Fenderin halpisalamerkki, mutta kuitenkin ihan validi keskustelunaihe täällä, koska se NIMEN OMAAN on emoyhtiönsä Fenderin alamerkki? Joo, selvä.

Ihan vihjeenä sulle: jos sua närästää se, että Skujuista puhutaan täällä, niin lopeta nyt ihmeessä ainakin sitten itse niistä puhuminen ja anna meidän muiden hoitaa se puoli, kas kun ärsyttäviin kommentteihin ei ole mikään pakko reagoida mitenkään. Eikö vain olisikin helpompaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 518 19 20 21 22
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)