msalama 23.07.2021 14:35:35 | |
---|
Komee peli. Miten vertautuu näihin Harley Bentoneihin? On tuota mun Benkkua laadukkaampi. Kuten ehkä muistanet(te) siitä mun HB-säikeen läpästä, niin kaikenlaista pientähän tuolle Red Blastille joutui tekemään, mutta tämän sai pelkästään säätämällä ihan adekvaattiin soittokuntoon. Eli ainoa puute tosiaan on tuo alkuperäisten tallapalojen jalkojen lyhyys, koska ne eivät aivan yllä säätämään skebaa mulle just ihanteelliseen soittotatsiin. Mutta siis muuten todella laadukkaasti kasattu, joskin aivan perkeleen painava kitara. Mutta siis nauhat tip top, kaula viivasuora - ja tatsiltaan mulle aivan helvetin hyvä - bodyn maalaus todella nätti, vireet pitävät ja mikitkin kuulostavat ihan aidolta Teleltä. Eli eipä ole päikseen tuohon vaihtamaani Epi LePaa ikävä, vaikkei sekään toki mikään tunkioon upotettava munanleikkuri ollut. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
msalama 23.07.2021 14:42:41 (muokattu 23.07.2021 14:42:55) | |
---|
Ja onnittelut msalamalle hienosta Telestä. Kiitos :) On tosi kiva kitara, tykkään kovasti. Kumma juttu, mutta nykyään näköjään saa halvallakin hyvää. Toista se oli mun nuoruudessani! Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
msalama 23.07.2021 18:48:52 | |
---|
PS. Niin ja sen verran vielä yhteenvetona kehaisen tätä nykyhalpisten huimasti parantunutta laatua, että sekä tuo Skujublondi että se aiempi HB-Blasti ovat kummatkin hinnastaan huolimatta ihan oikeita ja hyviä kitaroita, kunhan lastentaudit viitsii vain hoitaa pois. Eli approx. ravintolaillan hinnalla saat heskan joka soi akustisesti hyvin, on hyvä soittaa, saundaa sähköisesti hyvältä, säätyy kuten pitääkin ja pitää vireen. On se jumalauta hienoa nykypäivänä! Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
McNulty 23.07.2021 19:32:48 | |
---|
Itse olen kanssa kahden CV-Skujun "loukussa". Ei pahaa sanottavaa niistä, vaikka eivät olekaan mitään Custom Shop -tasoa (kuten ei pidäkään, johan sen hintalappu kertoo). Mutta käsittämättömän hyviä soittimia ollakseen 300-400€ hintaisia uutena. Omani olen ostanut käytettynä. 50s Telecasterin ostin jo vuosia takaperin muistaakseni 165€ hintaan. Siihen oli silloin vaihdettu kaulamikiksi Duncan '59 humbucker ja sille sopiva musta pleksi. Minä palautin sen ns. orkkikseksi ja laitoin Duncanin yksikelaiset mikit ja päivitin samalla sähköt CTS + Oak Grigsby + Switchcraft tavaralla. Kuukausi takaperin taloon tuli toinen CV eli 50s Esquire. Siihen oli vaihdettu tallamikiksi DiMarzion Area T, nauhat oli kiillotettu, tallana Wilkinson kompensoiduilla paloilla ja virittimiksi vaihdettu Klusonit. Samalla siitä oli poistettu 3-asentoinen kytkin ja vaihdettu kontrollilevyksi sellainen jossa ei ollut lainkaan mikkikytkimelle paikkaa. Minähän siihen taioin sitten mustan humbuckerin mentävän pleksin, Duncan Phat Catin kaulamikiksi ja 5-asentoisen Oak Grigsby -kytkimen ja CTS:n potikat. Nyt on siis pari päivitettyä CV Squieria, joilla kelpaa musisoida. https://muusikoiden.net/dyn/users/171134.jpgmoving in stereo |
Siistejä plankkuja sulla! Ja siistit modit olet tehnyt. Mutta joo, eihän nää tietenkään mitään kustompajatasoa ole, mutta täysin vaativaankin käyttöön sopivia perusskeboja kuitenkin - tai ainakin, jos olet valmis itse ruuvaamaan ne tarvittaessa siihen kuosiin. Mutta tää mun uusi Skuju on kyllä pikkuisen mysteeri. Monet sanoo, että niissäkin on tehtaalta tullessa ollut nauhahäikkää, mutta tossa mun vehkeessä (lähes soittamaton, CGS1800xxx eli kiinanskeba vuodelta -18) on koko nauhapakka kuin paremmaltakin tehtaalta vetäisty - kiiltää kuin kromi ja kaikki nauhat tasan vaaterissa, ei mitään hirttoja tai räminöitä missään. Mutta! Heppu jolle Epiluurini roudasin ja jolta tämän vaihtokauppana sain, sanoi mm. että alkuperäinen uuden omistaja oli aikanaan mm. vaihtanut KAIKKI vehkeen ruuvit talttapäisiin ristareiden sijaan, koska kuulemma "eihän niissä alkuperäisissäkään mitn brkl ristipäitä ollut" :D Ja totta tosiaan, talttapääruuvejahan tossa vain on, kaulan skruuvit mukaan lukien. Eli voihan se olla, että samainen ikuisesti tuntemattomaksi jäänevä persoona teki tuolle myös jonkun sortin nauhajobinkin, tai ainakin kiillotti ne koska värmeen nauhat ovat TODELLA hyvät. Arvoituksellista... Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
msalama 23.07.2021 20:14:26 (muokattu 23.07.2021 20:18:55) | |
---|
Ai niin ja vielä modeista. Sori jos vaikutan puheripuliselta, mutta kun unohdin kokonaan sanoa että tämä Skujun kakkosomistaja itse asiassa kanssa moddasi sähköpuolen aika hauskasti viisiasentoista Straton kytkintä käyttäen. Menee näin kaulasta tallaan päin: 1) Pelkkä kaulamikki 2) Kummatkin rinnan normisti 3) Tallamikki 4) Kummatkin rinnan, kaulamikki vastavaiheessa 5) Pelkkä kaulamikki bassoleikkurilla Eli aika kliffa, löytyy jänniä saundeja. Pitää vaan muistaa, ettei työnnä näppejään kaulamikin suojakuoreen asennossa neljä, tai pärisee. Tai no, hurisee tietty vähän muutenkin, mutta elämä on soodaa. PS. Tai siis herra Skujunderin entinen kakkosomistaja! Jos olet kuulolla, niin näin kai se skeema meni? Sopisi ainakin omiin kuulokuviin ja niiden (vääriin) tulkintoihin. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
trih 23.07.2021 21:35:40 (muokattu 23.07.2021 21:41:26) | |
---|
|
msalama 23.07.2021 21:40:13 (muokattu 23.07.2021 21:41:29) | |
---|
Joo, kromiset jengapalat on. Mikä vuosimalli sulla on? Tää on 2018. Mutta siis joo nää munhan on saatettu hyvin vaihtaa jossain vaiheessa. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
trih 23.07.2021 21:42:59 | |
---|
msalama: Joo, kromiset jengapalat on. Mikä vuosimalli sulla on? Tää on 2018. Mutta siis joo nää munhan on saatettu hyvin vaihtaa jossain vaiheessa. Ei tietoa vuosimallista, 18 on sarjanumeron kaksi ekaa numeroa ja kiinalainen (tehdäänkö muualla?) |
msalama 23.07.2021 21:43:54 | |
---|
EDIT: No näköjään! Mutta noi on kuitenkin ns. tölkkipalat ja nää jengatut. Mutta mistäs sen tietää mitä ne milloinkin on käyttäneet? Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
msalama 23.07.2021 21:45:18 (muokattu 23.07.2021 21:45:40) | |
---|
18 on sarjanumeron kaksi ekaa numeroa Tehdään niitä muuallakin. Postaa sarjis ilman lopun yksilöivää numerosarjaa (yksityisyys) niin tsekataan. EDIT: back after rööki Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
trih 23.07.2021 22:10:09 (muokattu 23.07.2021 22:13:46) | |
---|
msalama: Tehdään niitä muuallakin. Postaa sarjis ilman lopun yksilöivää numerosarjaa (yksityisyys) niin tsekataan. EDIT: back after rööki Ehdin tutkia jo, ne kaksi ekaa on vuosiluku eli tämäkin on -18. EDIT: Tää on CGS18 jne ja helposti löytyi että: Squier Classic Vibe series guitars/basses serial numbers start with CGS year of manufacture. 'C' is for China, 'G' is for Grand Reward (the name of the factory where the Classic Vibe and Fender Modern Player Series are built), and S' for 'Squier'. |
msalama 23.07.2021 23:38:23 (muokattu 23.07.2021 23:38:56) | |
---|
Jep, 2018 kiinanvehje se sunkin on. Mutta kuka sen tietää, mitä tallapaloja(kin) milloinkin on käytetty? Noi kun on tn. alihankintakamaa jota ostetaan milloin minkäkin kokoisina erinä sieltä sun täältä tarjouskilpailutusten perusteella ja sitten dumpataan saadut kamat kokoonpanolinjoilla isoihin laareihin, joista niitä sitten asennetaan skittoihin satunnaisessa järjestyksessä, joten... Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
dropD 24.07.2021 12:32:44 | |
---|
msalama: 5) Pelkkä kaulamikki bassoleikkurilla Mulla on useammassa kitarassa tämä kytkentä. Ja kaverina vähän tykimpi tallamikki. Herkästi reagoivan vahvarin kanssa toimii hyvin särö/clean kytkimenä ihan ilman volapotikan pyörittelyä. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
msalama 24.07.2021 15:02:12 (muokattu 24.07.2021 15:02:58) | |
---|
Jep, pelittää hyvin tuolla systeemillä. Styrkkarina mulla on helvettiin ja bäk moddattu Super Twin neljällä 6L6:lla ja herkällä etusella ja tommonen toimii sen kanssa hienosti. Tosin mä haluan niin päin ton Skujun, että tallamikki komppimikkinä alas ja kaulamikki niin ylös kuin mahdollista ja sillä kiskotaan liidit. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
rheinone 26.07.2021 18:37:29 | |
---|
msalama: helvettiin ja bäk moddattu Super Twin neljällä 6L6:lla. Hoho! Mulla oli tommonen joskus. 180w; kauhee monsteri. Ja painava ku faan. Millai modattu? "The cost of my desire: Sleep now in the fire!"
"Rokapiliä" |
msalama 26.07.2021 19:04:25 (muokattu 26.07.2021 19:14:06) | |
---|
Millai modattu? No se onkin pitkä juttu, Ensin sen moddasin minä muistaakseni jotenkin näin: 1) Tempaisemalla kummankin puolen laitimmaiset pääteputket pois 2) Puolittamalla pääteputkien anodijännitteet ja biastamalla ne "kuumiksi" 3) Muuttamalla vehkeen EQ-asteen (siis ei tonepotikoita, vaan sen graafisen) lisävahvistinasteeksi 4) Geinaamalla kaikki etusputket (12AX7) paljon isommalle Ja sitten sillä vedettiin sen ziljoona keikkaa ja hyvältä kuulosti (ja yllättäen hyvin kesti kanssa). Oltiin mm. Tavastialla lämppäämässä Omar & The Howlersia ja Omar K. Dykes itse soitti keikkansa ko. styrkkarin läpi, koska "Ho-lee shit! This sounds good!" :D Mutta aikansa kutakin ja sitten tuli soittoburnout. Lahjoitin styrkkarin ilmaiseksi tuttavalle, joka sitten soitteli sillä aikansa. Pari vuotta sitten vehje kuitenkin sai jonkun flunssan ja tuttava vei sen Räpylälle huoltoon, ja Räpylä kuulemma moddasi sen vielä uusiksi purkaen mm. sen mun kuumalla biaksella ajetun päättärihässäkän, eli vehje on nyt takaisin perinteisemmässä A/B-moodissa. Mulle se tuli sitten takaisin aika pian sen huollon / uudelleenmoddauksen jälkeen kun tuttava kysäisi, haluaisinko ostaa sen takaisin huollon hinnalla. No, sataviiskybää muistaakseni kärsin ja tossa se nyt on taas olohuoneen nurkassa! Ja saundaa edelleen helvetin hyvältä, josko tosin ei ollenkaan siltä miltä se sen mun pahoinpitelyn jälkeen kuulosti... Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
Laulava Kylätohtori 30.07.2021 12:21:50 | |
---|
msalama: On tuota mun Benkkua laadukkaampi. Kuten ehkä muistanet(te) siitä mun HB-säikeen läpästä, niin kaikenlaista pientähän tuolle Red Blastille joutui tekemään, mutta tämän sai pelkästään säätämällä ihan adekvaattiin soittokuntoon. Eli ainoa puute tosiaan on tuo alkuperäisten tallapalojen jalkojen lyhyys, koska ne eivät aivan yllä säätämään skebaa mulle just ihanteelliseen soittotatsiin. Mutta siis muuten todella laadukkaasti kasattu, joskin aivan perkeleen painava kitara. Mutta siis nauhat tip top, kaula viivasuora - ja tatsiltaan mulle aivan helvetin hyvä - bodyn maalaus todella nätti, vireet pitävät ja mikitkin kuulostavat ihan aidolta Teleltä. Eli eipä ole päikseen tuohon vaihtamaani Epi LePaa ikävä, vaikkei sekään toki mikään tunkioon upotettava munanleikkuri ollut. Joo, kyllähän se muistissa on ja tulos oli periaatteessa ihan odotettu. Mutta kun sulla on näissä "hypetyksissä" harvinaisen realistinen ote, niin oli mielenkiintoista kuulla, miten käy, kun molemmat laitetaan samalle viivalle. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
msalama 30.07.2021 14:19:29 | |
---|
Kiva että kelepas! Kummatkin on hinta/laatusuhteeltaan hyviä diilejä mun mielestä, mutta Bentoneissa on kai enemmän laadunvaihtelua ja pikkuskrubuja. Vaan näkyyhän tuo hinnassakin: HB 199€, SQ 387€. Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |