Aihe: Herkkukiippari
1 2 3 4 5
ajs
03.07.2004 11:18:23
Jollekin muulle (kenties soittitaidottomalle) voi tärkeintä olla musiikin tekeminen, ja silloin tuollainen softapainotteinen setup toimii paremmin.

Totta, mutta heitähän varten meillä on aivan oma palstansa :)
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
Jabbe
03.07.2004 12:01:34
Totta, mutta heitähän varten meillä on aivan oma palstansa :)

Ai? Mikä niin? :) (menee vähän offtopic muuten)
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Petronome
03.07.2004 12:18:48 (muokattu 03.07.2004 12:20:11)
Joo, tuskimpa tuo koskettimisto mikään ihan huippu on tuntumaltaan, tuolla hinnalla. Mutta voittaa varmaankin nuo perus syna-läppärä koskettimet. Ja 88 kosketinta houkuttelee ainakin minua! Tuskimpa silti ostan, tuossa pyörii ihan hyvä kontrollisyna, josta potikat jo löytyy, jonkun irrallisen kontrollerin voisi vielä ostaa viereen, niin saisi liu'utkin.

Niin, ja itse en kyllä mitenkään välttämättä ole analogivehkeiden kannalla (tarkoitan siis syntikoita). Ne kun eivät sovi kunnolla kuin konemusaan (siis tranceen yms.). Toki niistä saa mausteita kaikkeen musiikkiin.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
samulijp
03.07.2004 13:23:45
Jollekin muulle (kenties soittitaidottomalle) voi tärkeintä olla musiikin tekeminen, ja silloin tuollainen softapainotteinen setup toimii paremmin.

Tai sitten olet senverran tumpelo ettet tajua muusta kuin pianosta yhtään mitään. Tai soittotaidollisesti rajallinen, ettet hallitse muuta soundia kuin pianon. Tai et musiikillisesti osaa ajatella/sovittaa muuta kuin sitä pianoa.

Eilisen rempan jälkeen muutan kyllä mielipiteitä. Kyllä esim. electrolla on super helppo tviikata kaikkea mahdollista. Jos alkaisi siinä muutaman oluen jälkeen läppärin kanssa kikkailemaan, niin ei hyvä heiluisi.
Oudosti softa/hardis jakaa tunnepohjaisesti soittajia. Itsekkin totesin vielä vuosi sitten ettei softalla tee mitään ja kyllä kunnon syna on aina kovin juttu. No asenteet muuttuu kun tutustuu uusiin juttuihin eikä kangerru vanhoihin kaavoihin. Suosittelen kokeilemaan!
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
ajs
03.07.2004 14:06:30 (muokattu 03.07.2004 14:11:54)
Ai? Mikä niin? :) (menee vähän offtopic muuten)

Niin, kaksikin jos tarkkoja ollaan. Tietysti Tietokoneet ja musiikkiohjelmat, sekä Elektroninen ja elektroakustinen musiikki. :)
"Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero
samulijp
03.07.2004 18:47:53
Vaikka tämä nyt ei ollutkaan minulle suunnattu, niin onpa aika paksua tekstiä. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jos opettelisi soittamaan kunnolla vaikka sitten sillä pianosoundilla, ei tarvitsisi niin perkeleesti niitä nuppeja, namiskoita ja kaiken maailman D-Beameja ilmaistakseen itseään musiikillisesti? (Ja kyllä, soitan itse muutakin kuin pianoa.)

Joo just, ja jos olisin hyvä soittamaan, soittaisin tietenkin klassista. Ainoata oikeaa musiikkia. Onneksi suurinosa kosketinsoittajista ei ajattele noin. Olisi paljon hyvää musaa jäänyt tekemättä. Mitä jos olisin maailman paras kiipparisti ja inhoaisin pianon soundia? Silti "pitäisi" ruuvata niitä nuppeja. Kostettimien yksi suurin mukavuus on juuri soundien loputon määrä ja muunneltavuus, soittotaitoon katsomatta.
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
Petronome
04.07.2004 16:23:56 (muokattu 04.07.2004 16:28:06)
Tai sitten olet senverran tumpelo ettet tajua muusta kuin pianosta yhtään mitään. Tai soittotaidollisesti rajallinen, ettet hallitse muuta soundia kuin pianon. Tai et musiikillisesti osaa ajatella/sovittaa muuta kuin sitä pianoa.

1. Opettele tulkitsemaan tekstiä. 2. Älä tule tänne meuhkaamaan, ennen kuin kohta 1. on hallussa. En todellakaan tarkoita, että softa tai hardware olisi kumpikaan turhaa. Itse soitan pianon lisäksi synia (tietokoneen kanssa ja ilman), sekä mm. kitaraa ja rumpuja (sekä sähköisiä että ihan tavallisia). Joten kyllä, hallitsen muitakin soundeja kuin pianon. Ja jos samalle tasolle asetutaan kanssasi, niin Sinulle varmaan sopii hyvin nämä syntikat, painapa arpeggiaattori päälle ja vielä pari efektiä: Musiikkia yhden koskettimen painalluksella!
M.i.k.key
04.07.2004 16:27:07
Oho!? Meno alkaa muistuttamaan tm-palstan kinailua! Mahtavaa
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Petronome
04.07.2004 16:28:53 (muokattu 04.07.2004 16:29:54)
Oho!? Meno alkaa muistuttamaan tm-palstan kinailua! Mahtavaa

Mukaan vaan! Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on. Ei mutta siis, vakavasti. Ei tässä nyt tappelua olla käynnistämässä, mutta jos ryhdytään toisten soitto- ym. taitoja arvostelemaan YHDEN viestin perusteella niin huh.
Fuzzy Boner
04.07.2004 16:30:58
Mukaan vaan! Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on. Ei mutta siis, vakavasti. Ei tässä nyt tappelua olla käynnistämässä, mutta jos ryhdytään toisten soitto- ym. taitoja arvostelemaan YHDEN viestin perusteella niin huh

Mä tuun kans mukaan!! Mä oon kans uusavuton; en ymmärrä potikoista mitään
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
ajs
04.07.2004 16:36:51
Joo just, ja jos olisin hyvä soittamaan, soittaisin tietenkin klassista. Ainoata oikeaa musiikkia.

Sinäpä sen sanoit :) Itse en kyllä maininnutkaan mitään tuohon suuntaan viittaavaa.

Mitä jos olisin maailman paras kiipparisti ja inhoaisin pianon soundia?

Siitä nyt ei ollutkaan tässä kysymys. Jos vaikka jätetään tämä paskan kylväminen tähän.
BaariMikko
04.07.2004 17:04:28

Mä oon kans uusavuton; en ymmärrä potikoista mitään

Mä taas olen soittotaidoton, joten koitan maksimoida potikoiden määrän voidakseni sitten ruuvailla :)
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
mr.muzak
04.07.2004 17:11:30
Mä taas olen soittotaidoton, joten koitan maksimoida potikoiden määrän voidakseni sitten ruuvailla :)

Mulla onkin sellanen akustinen piano jonka potikoita voi ruuvailla, se vasta taitoo vaatiikin!
Petronome
04.07.2004 18:07:45 (muokattu 04.07.2004 18:08:01)
Ja ettei kukaan nyt käsittänyt väärin: sanoin, että soittaminen on tärkeintä minulle, huom. minulle. Jollekin muulle (kenties soittotaidottomalle) voi tärkeintä olla musiikin tekeminen, huom. sana 'kenties'. Ja nyt riittää off topic.
Jabbe
04.07.2004 21:09:39
Niin, kaksikin jos tarkkoja ollaan. Tietysti Tietokoneet ja musiikkiohjelmat, sekä Elektroninen ja elektroakustinen musiikki. :)

Ai. Mä taas aattelin et Teoria ja Säveltäminen, varsinkin jälkimmäisen takia. Jos todella musantekeminen on se juttu niin luulis niiden kamojen olevan toissijaisia. Mut toisaalta, tarviihan niitäkin. Ja jostain syystä niistä on helpompi puhua kuin soittamisesta/musanteosta. Joo, mut se offtopicista.
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Jabbe
04.07.2004 21:12:04
Vaikka tämä nyt ei ollutkaan minulle suunnattu, niin onpa aika paksua tekstiä. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jos opettelisi soittamaan kunnolla vaikka sitten sillä pianosoundilla, ei tarvitsisi niin perkeleesti niitä nuppeja, namiskoita ja kaiken maailman D-Beameja ilmaistakseen itseään musiikillisesti? (Ja kyllä, soitan itse muutakin kuin pianoa.)

Toiset opettelee yhden jutun (eli sen pianon) tosi hyvin. Mut mä diggaan kyl käyttää useampia vaihtoehtoja ja nimenomaan tekniikan tuomia mahdollisuuksia itseni ilmaisuun. Tosin, piano on silti edelleen ehkä ilmaisuvoimaisin ja dynaamisin kosketinsoitin... hmpf.
Jabbe
04.07.2004 21:13:00
Mä tuun kans mukaan!! Mä oon kans uusavuton; en ymmärrä potikoista mitään

Huomattu on! Hoho.
Jabbe
04.07.2004 21:14:50
Ja ettei kukaan nyt käsittänyt väärin: sanoin, että soittaminen on tärkeintä minulle, huom. minulle. Jollekin muulle (kenties soittotaidottomalle) voi tärkeintä olla musiikin tekeminen, huom. sana 'kenties'. Ja nyt riittää off topic.

Tosta voi kyl tulkita et musan tekijät ei osaa soittaa. Mut osaako soittotaidottomat muka sit tehdä musiikkia?
Petronome
04.07.2004 21:44:02
Tosta voi kyl tulkita et musan tekijät ei osaa soittaa. Mut osaako soittotaidottomat muka sit tehdä musiikkia?

Noh, oma vika jos tulkitsee väärin... Ja kyllä soittotaidotonkin voi tehdä musiikkia, esim. trackereilla. Tai laulamalla. Tai monilla muillakin softilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)