Aihe: Leppärungon paikkailuun paras aine
1
Solex
08.07.2021 07:04:47 (muokattu 08.07.2021 07:05:21)
Rupesin rakentamaan presaria puolivalmiste-rungosta. Pirun nättiä puuta kahdesta palasta, mutta ovat pallinaamat aika ronskisti jyrsineet pyöristykset: Kaikki kohdat missä syy "kääntyy" ovat klomppiset kun jyrsimen terä on repinyt. Neliösenttejä on siis paljon, mutta toisaalta yksittäisinä skrubut ovat hyvin pieniä kooltaan.

Mikä olisi paras paikka-aine(maalaan rungon umpeen) kun ei ole mielekästä niitä poistaa hiomallakaan.

Kaksikomponenttinen kitti tms on yleinen. Sen hyvät puolet ovat kovuus ja ei muuta muotoaan märkänäkään (pohjalakka). Huonot ovat että se on niin kovaa että kova työ hioa takaisin tasaiseksi kittauksen jälkeen. Ja haju on aika jäätävä.

Puukitit ovat helppoja mutta vähän arveluttavia, eriytysesti mietityttää miten ne käyttäytytävt kun saavat märkää pohjalakkaa päälle.

Ideoita?
Basso on jalo soitin
basisti1971
08.07.2021 09:14:54
Moi.

Solex: Kaksikomponenttinen kitti tms on yleinen. Sen hyvät puolet ovat kovuus ja ei muuta muotoaan märkänäkään (pohjalakka). Huonot ovat että se on niin kovaa että kova työ hioa takaisin tasaiseksi kittauksen jälkeen. Ja haju on aika jäätävä.

Kaksikomponenttisuus ei määrittele kuivan kitin kovuutta.

Itse olen vastaavissa tapauksissa käyttänyt Ronseal puukittiä:

https://www.google.com/search?clien … =firefox-b-d&q=ronseal+puukitti

Haju on toki vesipohjaisia rankempi, muttei ainakaan omasta mielestä mitenkään mahdoton kunhan ei muutaman neliön tuulettamattomassa tilassa kittaile.

Helppo hioa, kovuus ehkä lehti-ja havupuun puolessa välissä.
Eri sävyjä voi sekoittaa jos haluaa säätää väriä, umpivärin alla tuolla ominaisuudella ei tietty ole juurikaan merkitystä.

T:Samuli
Jeszse
09.07.2021 10:52:06
basisti1971: Moi.

Kaksikomponenttisuus ei määrittele kuivan kitin kovuutta.

Itse olen vastaavissa tapauksissa käyttänyt Ronseal puukittiä:

https://www.google.com/search?clien … =firefox-b-d&q=ronseal+puukitti

Haju on toki vesipohjaisia rankempi, muttei ainakaan omasta mielestä mitenkään mahdoton kunhan ei muutaman neliön tuulettamattomassa tilassa kittaile.

Helppo hioa, kovuus ehkä lehti-ja havupuun puolessa välissä.
Eri sävyjä voi sekoittaa jos haluaa säätää väriä, umpivärin alla tuolla ominaisuudella ei tietty ole juurikaan merkitystä.

T:Samuli

Tää, ite oon käyttäny tämmöstä vaihtoehtoo https://www.k-rauta.fi/tuote/kemial … u-plastic-padding-06l/7311380000638
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
73nd3r
10.07.2021 10:38:35
Vanhalla Clarence Leonidas -ideologialla (= käytetään mitä sattuu löytymään hyllyltä) oon käyttänyt muutamaankin skrupuun Plastic Paddingin Marine Filleriä. Nopea, helposti hiottava ja maalin alla mainio.

Disclaimer: kukin itse sit ihmettelee miten se vaikuttaa soundiin ;)
MPU
10.07.2021 10:45:55
73nd3r: Vanhalla Clarence Leonidas -ideologialla (= käytetään mitä sattuu löytymään hyllyltä) oon käyttänyt muutamaankin skrupuun Plastic Paddingin Marine Filleriä. Nopea, helposti hiottava ja maalin alla mainio.

Pilalle meni kun ei ole vintageleppää ja Fullerplastia :)
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
rainmaker
10.07.2021 22:44:26
73nd3r: Vanhalla Clarence Leonidas -ideologialla (= käytetään mitä sattuu löytymään hyllyltä) oon käyttänyt muutamaankin skrupuun Plastic Paddingin Marine Filleriä. Nopea, helposti hiottava ja maalin alla mainio.

Tulee varmaan merelliset soundit, surf-musaan sopivat :D
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)