J.Horde 28.06.2004 23:48:06 | |
---|
Tuntuu että esim. uudet Fenderit muuttuu kokoajan muovisimmaksi, vaikka hintaa on yli tonni. En voi olla samaa mieltä! Omistaen -70, -80 ja 2000-luvun Fendereitä, voin sanoa, että uusin vm 2001 Jazz Bass on erinomainen. Kaula ja mikit ovat kehittyneet ja jopa "witness point" on siinä huomioitu. Toinen huomioitava seikka on basson säätäminen, se ei ole yhden yön/päivän juttu, jos ei kahdenkaan. One Love... B |
Niskamies 28.06.2004 23:56:53 | |
---|
En voi olla samaa mieltä! Omistaen -70, -80 ja 2000-luvun Fendereitä, voin sanoa, että uusin vm 2001 Jazz Bass on erinomainen. Kaula ja mikit ovat kehittyneet ja jopa "witness point" on siinä huomioitu. Toinen huomioitava seikka on basson säätäminen, se ei ole yhden yön/päivän juttu, jos ei kahdenkaan. Saattaa vaan olla että basso oli huonoissa säädöissä, mutta mielummin ostaisin kyllä vanhan. Pakko sanoa tähän väliin että toi Jaco oli melkeinpä harhaostos:( Siis helvetin loistava bassohan se on, mutta mitä kaikkea sillä rahalla olisi saanut. Aivan kepeästi käytetyn Sadowskyn jenkeistä. Kun ei oikein kaikkeen taivu toi nauhaton. Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6. |
Karlsson 29.06.2004 08:50:09 | |
---|
Mun bassoopettajalla on Sadowksky 90-luvun vaihteesta. Se on helvetin hyvä vehje. Ja ei mulla rahat riittäis kuin Japanin Sadowskyyn. Niin, 90-luvun alussa ilmeisesti Shadowskyt oli vielä käsityötä, en nyt ole hirveän tarkkaan aiheeseen perehtynyt. Kuitenkin, jos se opettajasi basso oli hyvä, niin ei se merkitse että se uusi nipponin malli on sitä. Mutta tämä on vain spekulaatiota, ei ole kylmää faktaa pistää tähän. "if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla |
käki 29.06.2004 22:51:22 | |
---|
Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
Zambe 01.07.2004 23:01:19 | |
---|
En kumpaakaan noista mutta olen omistanut n. vuoden Harley Benton HBB400TBK aktiivi basson joka tuli hankittua kun vanha basso lähti alta...täytyy sanoa että en ole vielä joutunut pettymään vaikka soundi ei ole maailman paras... |
bassline 02.07.2004 14:46:17 | |
---|
juuh... oli mulla sellanen HB 600:nen.. 211 euroa.. Hinta-laatu oli hyvä. Väitänpä vaan että sain vahingossa sellaisen paremman yksilön.. Soi ihan mukavasti muuten, kun väänsi middlet pois melkkest kokonaan.. Tulipahan vaan..pikku oikkari.. Eivät penteleet jugurttia kestä. En osta enää. niin... Ketkä v##un muut? |
Bassoa en ole ostanut mutta vahvistimen menin ostamaan jokunen vuosi sitten :P kyllä vahvistimesta riittävän hyvät soundit lähtee yamahan basson kanssa. Öri öri |
Ben Matlock 07.07.2004 20:45:35 | |
---|
Kokeilin harley benton jazz bassoa, kun kaverini pikkusisko oli sellaisen hommannut. Vikoja löytyi! Kaula oli vino ja kielet "rätisivät". Hieno virettä ei saanut säädettyä kodalleen. Kädessä basso ei tuntunut edes kohtalaiselta soittaa. En suosittele kenellekkään, koska myynnnissä on parempiakin halpis/aloittelija bassoja. |
Aleksi-serkku 10.07.2004 17:06:22 | |
---|
Omakuvassa oikealla. Oli ennen vallan erivärinen, mutta pienoisen käsittelyn jälkeen muuttui oranssiksi. When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.. MEKKALA #4 |
miikka_the_basist 05.12.2004 16:20:34 | |
---|
Tuli ostettua tuollainen MB 22-2T ensimmäiseksi bassoksi ja yllätyin positiivisesti tuosta ritsasta. Mitään suurta vikaa ei siinä ollut silloisen aloittelijan mielestä, vaikka korkealta soitettaessa alkoi kuulua v-mäistä pärinää. Sitten alkoi tehdä mieli viiskielistä ja samaa ritsasarjaa edustava yksilö sieltä Saksanmaalta tulla tupsahti kotiovelle. Sekin oli mielestäni ihan jees vehje pitää kädessä ja soittaa. Nyt molemmat Bentonit lähtevät ritsojen taivaaseen, kun jouluna saan Yamaha RBX 375:sen ja jätän tuon halppissarjan taakseni. Harley Bentonit ovat halpoja, mutta eivät ne mielestäni ole aivan hanurista revittyjä. Aloittelijoille ihan hyviä vehkeitä ja jos soittoinnnostus sattuu laantumaan, niin Benton palaa erittäin hyvin takassa. "Life is all the pain we endeavour" |
Wil-J 05.12.2004 16:41:19 (muokattu 05.12.2004 16:41:36) | |
---|
Juuri olen ostamassa HBn nelikielistä nauhatonta käytettynä mnetin kautta 75€. En uusko että voi tuollainen sijoitus kauhean pahasti kirpaista vaikka ei olisikaan ihan huippu basso :) |
davel 05.12.2004 17:50:13 | |
---|
Minä ostin. Sen pari sataa maksavan 6-kielisen. Oli saapuessaan täysin paska. Itseasiassa ei kaukana ollut, että olisin pannut sen paloiksi ja lähettänyt takaisin thomannille. :) Mutta sitten päätin kysäistä thomannilta, josko saisin säädätyttää sen heidän piikkin täällä Suomessa. Yllättäen suostuivat. Musamaailmassa saivat siitä väänneltyä minun käteeni sopivan pelin. Kohina ja pauke hävisivät alumiiniteipillä ja jakin uudelleen kolvauksella. Ylimääräiset kielet toimivat maukkaasti (H murisee ja C soi heleästi), muutenkin soundi on kohdillaan. Vaikka oon soitellut herratietää kuinka kauan, ei tuota OMASTA mielestäni tartte mitenkään hävetä. Mä en tosin ole enää aikoihin ollut merkkien perään, riittää että soittaminen ei suuremmin rupea *tuttamaan ja että soundi on miunmaunmukkaan. Epäilemättä HB:ssakin on maanantaikappaleita, mutta itselläni ei ole alkuharmien jälkeen valittamista. |
raivari 21.12.2004 14:19:46 | |
---|
Mullon kans se 6-kielinen, kelepaa mulle ku oon kitaristi. oli tullessaan ihan jees, mutta säätelin vähän ja nyt saa viiä melekeen säätöön :D hosss |
Base 29.12.2004 10:26:50 | |
---|
Justiinsa Thomannilla noi HB:t on tyrkytetty kaikille alottelijoille, kun niissä on niin halvat hinnat! Ostin kanssa semmoisen parisataa maksavan ja tuli vähän ennen joulua perille... Ihan aloittelija olen, en tiiä bassoista oikeen mitään, mutta kotisoittoon ja harjotteluun piti joku saada. Mutta ei onneksi ole mikään ihan halvin setti jonka ostin, kelpaa mulle. Kyllä se vähän tökkii, yksi kieli särisee ja vireeseen ei meinaa saada millään! Mutta soitan bändissä ja basso oli pakko saada, HB kelvatkoon... Nobody is perfect...! |
Wil-J 29.12.2004 19:23:02 | |
---|
Kyllä se vähän tökkii, yksi kieli särisee ja vireeseen ei meinaa saada millään! Miten voi olla että kieltä ei saa vireeseen? Ennenkuulumatonta! |
Base 29.12.2004 22:26:55 | |
---|
Saan sen kyllä vireesee, mutta uutena kielet "elää", joten sitä pitää virittää jatkuvasti... Nobody is perfect...! |
pardy 29.12.2004 22:36:45 (muokattu 29.12.2004 22:52:29) | |
---|
Saan sen kyllä vireesee, mutta uutena kielet "elää", joten sitä pitää virittää jatkuvasti... Oho. Mun Warwickissaki on sama ongelma. Sis ku että ku vaihtaa uudet kielet ni ei millää meinaa pysyä vireessä mut sit ku on vähän aikaa soitellu ni on parempi. Onkohan siinäki vikaa? Neuvoi, pliiz! :) Edit: pistin tuon hymiön varmuuden vuoksi, ettei joku vaan luule että olin tosissani... |
chief 29.12.2004 22:48:44 | |
---|
Uusia kieliä voi HYVIN varovasti hiukan venytellä jotta liiat löysät poistuisi. Ja ei muuta kuin ankaraa soittoa vaan. Häh? |
Johannes_t 29.12.2004 22:55:20 | |
---|
Oonkohan mä toiminut väärin, kun aina uusia kieliä venyttelen kaikilla muilla tavoilla, paitsi varovaisesti? Kielet vireeseen, sitten nyhdetään kieliä oikein kunnolla ja kielet vireeseen uudestaan. |
chief 29.12.2004 23:01:12 | |
---|
Nojoo, kyllähän mäkin niitä venytän ihan kunnolla mutta en halua kenenkään tulevan mua syyttelemään jos menee uusi hieno kieli poikki mun puheiden perusteella. Käyttäköön kukin voimaa niin paljon kuin uskaltaa. Häh? |