BigPapa 18.06.2021 22:17:46 (muokattu 18.06.2021 22:18:27) | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 21.06.2021 09:05:33 | |
---|
TTV: Miten vertaisit särömaailmaa siihen FE10 nuppiin tai vaikka BE-OD pedaaliin (vai muistanko väärin)? Näissä soundeissa ollaan vähän meikäläiselle vieraalla alueella, mutta sanoisin, että Dirty Shirley on mielestäni FE10:stä ja BE-OD:sta askel perinteisempään suuntaan. Mahtoikohan jossain olla, että pohjana olisi JTM-45, mutta kyllä tuo mielestäni on kovasti kaukana siitä, mikä mun käsitys kyseisen vahvarin soundista on. Kyllä tuo Dirty Shirleynkin soundi aika modernilta ja säröiseltä tuntuu. Säröä riittää todella paljon (sisällä trimmeri, jolla määrää saa muutettua) ja mielestäni soundi menee vaan paskaksi aika helposti liian särön takia. Tämä varmaan enemmän oma makuasia kuin pedaalin huonoutta. Saa nähdä, miten tuon käy. Joskus olisi ollut ihan huippuspedu mulle, mutta nykyään vähän "orgaanisempi" ja "avoimempi" soundi tuntuu omemmalta. Ehkä Small Box voisi olla enemmän meikäläisen mieleen. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Guitarfreak 21.06.2021 21:37:03 | |
---|
Pim Mesa Roadster 1x12 combo tuli taloon :D olikin jo ikävä Rectifier -soundia. Aiemmin oli nuppi käymässä ja nyt sit kombo ku se nuppi + 4x12 ei aina ihan ollu parhautta ;) ei sillä et tämäkään mikään pieni ja sievä ois :P Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Shredator 22.06.2021 11:15:44 | |
---|
Fender Player Stratocaster, Dimarzio Cruiser, Midi Solutionsin -jakoboksi ja Temple Audion moduuleita. Pakko hehkuttaa tätä Player-sarjaa. Tämä on itselle jo toinen ja on hintaisekseen mainioita soittimia. Paljon parempia kuin aiemmat mehikaanit ja jopa parempia kuin muutamat omistamani/kokeilemani 2000-luvun standard-jenkit. Sen vaan sanon, että yritin etsiä käytettyä aikani mutta torin hintapyynnöt on aika ylioptimistisia. Ei mitään järkeä maksaa pyydettyä 500€+ kun 600€+ saat jo uuden. Kannattaisi myyjien ja erityisesti palastratokaupustelijoiden tarkistaa kyllä pyyntejä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Krice 22.06.2021 11:28:33 | |
---|
Shredator: Ei mitään järkeä maksaa pyydettyä 500€+ kun 600€+ saat jo uuden. No tuohan riippuu varmaan kunnostakin. Vähän käytetystä varmasti aika fiksua maksaa vähemmän kuin uudesta. Hinnatkin tuntuu hyppivän, muutama vuosi sitten uusi Classic Player maksoi 777 euroa, nyt hinta on vähän yli 600 player-sarjassa (joka on sama?). Minusta tuo Classic Player ei ollut ylihintainen ja nämä on tosiaan sen verran hyviä, että ei kannata ainakaan trokarihinnoilla myydä. |
Shredator 22.06.2021 12:54:46 | |
---|
Krice: No tuohan riippuu varmaan kunnostakin. Vähän käytetystä varmasti aika fiksua maksaa vähemmän kuin uudesta. Hinnatkin tuntuu hyppivän, muutama vuosi sitten uusi Classic Player maksoi 777 euroa, nyt hinta on vähän yli 600 player-sarjassa (joka on sama?). Minusta tuo Classic Player ei ollut ylihintainen ja nämä on tosiaan sen verran hyviä, että ei kannata ainakaan trokarihinnoilla myydä. On eri sarjaa. Standard= Uusi Player Classic/Classic Player=Uusi Vintera Preferenssinsä kullakin, mutta itse en kyllä käytetystä maksa sitä 70% enempää, silloin on sama ostaa uusi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
dajackal 22.06.2021 13:57:33 | |
---|
Shredator: Sen vaan sanon, että yritin etsiä käytettyä aikani mutta torin hintapyynnöt on aika ylioptimistisia. Ei mitään järkeä maksaa pyydettyä 500€+ kun 600€+ saat jo uuden. Kannattaisi myyjien ja erityisesti palastratokaupustelijoiden tarkistaa kyllä pyyntejä. Thomannilta B-stock täydellä takuulla 569€, joten senkin puolesta vitosella alkavat hintapyynnit ovat näissä kyllä yläkanttiin. Ainakin siis jos on tarkoitus saada kaupaksikin. Mikä tuossa Player-sarjassa on muuten merkittävin ero Fender SQ Strat-sarjaan (joiden hinnat näköjään 300-400e luokassa)? Jälkimmäinen on siis ilmeisesti vanha Squier Stratocaster. |
hullu_ukko 22.06.2021 16:27:47 (muokattu 22.06.2021 16:29:02) | |
---|
dajackal: Thomannilta B-stock täydellä takuulla 569€, joten senkin puolesta vitosella alkavat hintapyynnit ovat näissä kyllä yläkanttiin. Ainakin siis jos on tarkoitus saada kaupaksikin. Mikä tuossa Player-sarjassa on muuten merkittävin ero Fender SQ Strat-sarjaan (joiden hinnat näköjään 300-400e luokassa)? Jälkimmäinen on siis ilmeisesti vanha Squier Stratocaster. Ainakin se, että jälkimmäisessä lukee Squier lavassa ja se tulee jostain Kiinan suunnalta. Playerit taitaa edelleen olla meksikolaisia. Meksikolaisista puheen ollen, Fenderin Deluxe-sarjan Nashville Tele saapui tänään. Nyt kelpaa soitella syvän etelän harvahammasmusiikkia huonosti. Hurinattomat mikit, lukkovirittimet, 12" radius ja kaikkea muuta kivaa. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia |
gazorlac 22.06.2021 16:36:07 | |
---|
Shredator: Sen vaan sanon, että yritin etsiä käytettyä aikani mutta torin hintapyynnöt on aika ylioptimistisia. Ei mitään järkeä maksaa pyydettyä 500€+ kun 600€+ saat jo uuden. Kannattaisi myyjien ja erityisesti palastratokaupustelijoiden tarkistaa kyllä pyyntejä. Jotenkin tuntuu että muutenkin on ainakin puolet torin romppeista lähes naurettavan korkeilla hintapyynnöillä. En tiiä onko tää sitten joku koronakupla vai ottaako jengi noi hintansa suoraan jostain Reverbistä. Ei tullut pariin vuoteen toria aktiivisemmin selattua niin tämmönen on pistänyt silmään nyt. |
Laulava Kylätohtori 22.06.2021 17:20:47 | |
---|
gazorlac: Jotenkin tuntuu että muutenkin on ainakin puolet torin romppeista lähes naurettavan korkeilla hintapyynnöillä. En tiiä onko tää sitten joku koronakupla vai ottaako jengi noi hintansa suoraan jostain Reverbistä. Ei tullut pariin vuoteen toria aktiivisemmin selattua niin tämmönen on pistänyt silmään nyt. Huomannut saman. Jotenkin tuntuu, että ylihintaisia on paljon ja reverb-linkit referenssinä lisääntyneet jonkin verran. Vaikea kuvitella, että joku maksaisi selvää ylihintaa vain siksi, että laitetaan joku älytön hintareferenssi, mutta kai sekin mahdollista on. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
marke- 22.06.2021 18:22:19 (muokattu 22.06.2021 18:23:17) | |
---|
Oli muuten hyvän tuntuinen 60's Strato Road Worn. Ruosteinen talla ei ollut kovin kiva kämmenen alla, mutta muuten tosi asiallinen. Ostin siis kalliin nahkahihnan, enkä stratoo. |
munkero 23.06.2021 15:28:47 | |
---|
Ibanez Jem 7V WH. Ja sitten se tarina: Mä en tykkää Jem 7V WH:sta. Se on ollu jotenki semmonen hajuton ja mauton ritsa mikä tuntu joskus olevan jokasella yhtään rokimpaa poppia soittavalta bändiltä jonka kitaristilla on vähän massia ja on päässyt LTD vaiheen yli. Semmonen jokapojan parempi superstrato. Vanhempiin jemeihin verrattuna tylsän näkönen. Jotenkin mä oon tykästyny siihen vanhempaan kantikkaaseen kaulaliitokseen, AANJ-liitoksen kepit on aina ollut vähän välimallin vehkeitä mun makuun. Kunnes sitten... Jäsen zzy kerto että ekan vuoden valkonen jemi lähtis myyntiin. Keppi ihan siistissä kunnossa, muovit mukavasti kellastunu ja nauhatkin vain pienen rempan tarpeessa. Pakkohan se oli. Eli toisesta ketjusta tuttu kympin jemi: https://imgur.com/a/shMxxtcItekki joskus soitellu. |
Retkumies 23.06.2021 15:47:18 | |
---|
munkero: Ibanez Jem 7V WH. Ja sitten se tarina: Se on ollu jotenki semmonen hajuton ja mauton ritsa mikä tuntu joskus olevan jokasella yhtään rokimpaa poppia soittavalta bändiltä jonka kitaristilla on vähän massia ja on päässyt LTD vaiheen yli. Tuohan pätee iha helposti jokaiseen kalliimpaan Ibanezin rg -malliin. :D No eih. Onnea uudesta skebasta! Pitäis joskus itekin päästä testailee jemiä. |
slerbis 23.06.2021 16:41:50 (muokattu 23.06.2021 16:47:57) | |
---|
Shredator: Fender Player Stratocaster, Dimarzio Cruiser, Midi Solutionsin -jakoboksi ja Temple Audion moduuleita. Pakko hehkuttaa tätä Player-sarjaa. Tämä on itselle jo toinen ja on hintaisekseen mainioita soittimia. Paljon parempia kuin aiemmat mehikaanit ja jopa parempia kuin muutamat omistamani/kokeilemani 2000-luvun standard-jenkit. Sen vaan sanon, että yritin etsiä käytettyä aikani mutta torin hintapyynnöt on aika ylioptimistisia. Ei mitään järkeä maksaa pyydettyä 500€+ kun 600€+ saat jo uuden. Kannattaisi myyjien ja erityisesti palastratokaupustelijoiden tarkistaa kyllä pyyntejä. Yhdyn kirjoittajaan (heh juum). Verkkokaupan outletista poistin player sarjan telen butterscotch blonde -värityksellä erittäin huokeaan 469 euron hintaan ja on kyllä koko rahan arvoinen peli. Tässä sitä on ihmetelty pari viikkoa, että miten sitä on edes pärjännyt aiemmin ilman teleä :D Edit. lisätäänpä myös toinen hiukan vanhempi hankinta samaan syssyyn: torilta PRS SE Custom 24 7-kielinen Spalted Maple -kannella. Tämäkin mielestäni hyvin huokeaan hintaan ja sai kyllä tällaisen jääränkin innostumaan 7-kielisistä. A tergo in bona nates |
Stone 25.06.2021 00:08:34 (muokattu 26.06.2021 11:10:44) | |
---|
Muutaman vuoden tauon jälkeen strato taas kotiutettu. https://muusikoiden.net/dyn/users/170874.jpg *Runko (leppä): Tokai ast-52 *Kaula (vaahtera /ruusupuu): kotimaisen soitinrakentajan veistämä (parikymmentä vuotta vanha) *Mikit: irroitettu v. 1991 jenkki Fender std stratosta. Kyseessä on Fenderin spesiaalimikitys johonkin tiettyyn stratotyyppiin. Tässä on takamikiksi asetettu voimakkaampi kuin Fender yleensä käytti. Siitä merkkinä takamikin pohjalevyssä olevat kaksi ruuvia joilla kiinnittyy käämiin. *Virittimet: Gotoh Jos joku joskua ollut halpa diili, niin varsinkin tämä :D "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
McNulty 25.06.2021 14:11:28 | |
---|
Mä kotiutin Viron puolelta Solidgoldfx:n 76 Octave Fuzzin. On kyllä erinomaisen hauska purnukka... mä tykkään kun pitkän sustainin päätteeksi jää vain se yläoktaavi soimaan. Olen sitä nyt fiilistellyt tässä pari päivää. En tiedä löytääkö tämä paikkaa laudasta (ehkä mä tällä kaahaan Fu Manchu -kovereitakin), mutta siitä huolimatta pitopeli. Jos ei muuten niin mausteeksi johonkin väliin. Ja mikä parasta... tämä purnukka kuulostaa hyvältä, olipa potikat melkeinpä missä asennossa tahansa. Ehkä mä sittenkin otan mun fuzzpörinä-laudasta tuon Behringerin SF300:n pois ja laitan tämän tilalle. moving in stereo |
Huuhaa Innanen 26.06.2021 14:15:14 | |
---|
munkero: Ibanez Jem 7V WH. Ja sitten se tarina: Mä en tykkää Jem 7V WH:sta. Se on ollu jotenki semmonen hajuton ja mauton ritsa mikä tuntu joskus olevan jokasella yhtään rokimpaa poppia soittavalta bändiltä jonka kitaristilla on vähän massia ja on päässyt LTD vaiheen yli. Semmonen jokapojan parempi superstrato. Vanhempiin jemeihin verrattuna tylsän näkönen. Jotenkin mä oon tykästyny siihen vanhempaan kantikkaaseen kaulaliitokseen, AANJ-liitoksen kepit on aina ollut vähän välimallin vehkeitä mun makuun. Kunnes sitten... Jäsen zzy kerto että ekan vuoden valkonen jemi lähtis myyntiin. Keppi ihan siistissä kunnossa, muovit mukavasti kellastunu ja nauhatkin vain pienen rempan tarpeessa. Pakkohan se oli. Eli toisesta ketjusta tuttu kympin jemi: https://imgur.com/a/shMxxtc Hieno, onneksi olkoon! Maaliskuussa tuli kotiin tämmöinen. Olen erittäin tyytyväinen ollut. https://www.instagram.com/p/CQjpECvtzzG/?utm_source=ig_web_copy_link |
Jeszse 26.06.2021 14:52:04 | |
---|
EMG fat 55 setti. Kokeillaan kolmansia EMG:tä samaan kitaraan, eka oli hetfield -setti, sit 85/81 ja nyt nää. Pikasella plugaritestillä ainaki pääsi eroon siitä EMG:lle ominaisesta metallisesta taustakirskunasta, täytyy vielä päästä treenikselle kokeileen kuin käy kovalla volalla. Näiden pitäs nyt olla vintage PAF -henkiset aktiivietusella varustetut mikit ni mikäs sen parempaa ku ryskätä modernia deathmetalia niillä. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
Stone 27.06.2021 11:42:06 (muokattu 27.06.2021 11:46:48) | |
---|
Fulltone Soul Bender löytyi torilta takaisin lautaan. Testit vielä kesken, mutta eiköhän se nyt jo jääne tällä kertaa. Nyt tuntuisi olevan jo runsauden pula omiin tarpeisiin, mitä koko kalustoon tulee. https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4931.jpg"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Juhannusreissulta jäi mukaan vuoden 1991 Jackson Phil Collen Professional. Näin: https://imgur.com/a/wa4t1Lu Täyshuoltoahan tuo huutaa ja perinteiseen ysärijaska-tyyliin uutta tallaa vaille... Pienellä putsauksella tuli jo hitosti kivemman näkönen. Itekki joskus soitellu. |