![]() 26.04.2021 15:55:09 | |
---|---|
Kiitos vastauksesta, joka tosin oli sitä, mitä pelkäsinkin. Ehkä kannattaa odottaa kesälomaa ja katsoa sitten tuo päivittäminen. Antti1: Kannattaa emoa valitessa sit katsoa, että sulla on siinä kaksi täydellä vauhdilla toimivaa M.2 paikkaa, jos meinaat NVMe:tä käyttää. Monissa edullisemman pään emoissa ainakin toisesta tipahtaa vauhdit, jos on tiettyjä SATA-liitäntöjä käytössä. Varmaan itse tiedät paremmin, mutta mieti myös onko sulle oikeasti mitään hyötyä noista NVMe-asemista, jos niistä oli ylipäätään kyse. Aika harvoille on. Mitä olen emoja tutkinut, niin ihmetellytkin sitä, että monessakin on kaksi näitä M.2-liitäntöjä, mutta niissa on usein erilaiset speksit. Maalaisjärki sanoisi, että NVMe olisi letkuliitäntää nopeampi, millä olisi positiivinen vaikutus latenssiin, mutta perehtynyt en ole sen kummemmin. | |
![]() 26.04.2021 16:14:09 | |
Onhan se nopeampi. Äänen vaatimukset tiedonsiirtokapasiteetin osalta ovat vaan niin pieniä nykyhimmeleihin verrattuna, että käytännön ero on lähinnä teoreettinen. Sähkön kulun nopeus siinä pienessä johtimenpätkässä ei oo tässä kohtaa rajoittava tekijä latenssien osalta. | |
![]() 26.06.2021 15:17:45 | |
Moi! Olen ostamassa just läppäriä koulua ja musiikin tekemistä varten. Eli windows läppäri pitäisi olla. Mietin, että onko Windowsin thunderbolt liitännöistä mitään hyötyä? Mbp tukee thunderboltin kautta firewire, niin mietin vaan että onko mitään järkeä satsata thunderbolt liitäntään? Käytössä on tällä hetkellä usb interface Roland UA-25, mutta suunnitelmissa on alkaa laajentamaan laitteistoa. | |
![]() 03.07.2021 15:04:28 | |
Mulla hävisi Reaperista mulle toiseksi tärkein potikka, elikkäs raitakohtainen PAN. Miten sen saa taas näkyviin tuohon? | |
![]() 03.07.2021 15:11:04 | |
Tympee Huttunen: Mulla hävisi Reaperista mulle toiseksi tärkein potikka, elikkäs raitakohtainen PAN. Miten sen saa taas näkyviin tuohon? Olisko se että kun alkaa olemaan paljon kanavia, niin se automaagisesti kaventaa lohkoja ja siten häviää esim. tuo panorointi. Kokeile vaikka vetää niitä leveämmiksi tai korkeammiksi tai molempia. Mä en käytä Reaperia, joten juttuni voi olla 100% paskaa, mutta ainakin yksi idea mikä tuli mieleeni. Je suis 190221 | |
![]() 03.07.2021 15:28:57 (muokattu 03.07.2021 15:34:49) | |
Liian matalaksi kanavia vetämällä katoaa mikserinäkymän panorointi, mutta ne on siinä kohtaa kyllä jo todella pieniä. Jos sulla on normaali teema käytössä, niin siitä insertin fx-namikan yläpuolelta löytyy vaaleanharmaa viiva. Paina ctrl ja nappaa hiirellä kiinni, niin muutat kaikkien raitojen korkeutta samalla kertaa. Kokeile toi ensin. Loput vaihtoehdot ovat sitten aika paljon monimutkaisempia, eikä kovin helpolla käy vahingossa. | |
![]() 03.07.2021 19:28:18 | |
Kiitokset molemmille. Vedin tota raituria ylöspäin ja sieltä se pullahti. Voin vannoa, että käytin vaikka kuinka kauan tuon etsimiseen :D | |
![]() 08.07.2021 13:46:00 (muokattu 12.07.2021 11:44:07) | |
Jaahas, onko kellään muulla ollut ongelmia saada Sonnoxin plugaria toimimaan ? Hommasin tarjouksesta viimein Inflatorin. Ei ole nyt kovin autuas tämä liikkeelle lähtö Sonnoxin tuotteen kanssa. Olen koittanut nyt Reaper, Harrison MixBus32C, BandLab ja Ableton Live Lite. Mikään noista ei hyväksy Inflatoria. Jokaisessa se plugarien jonkinlainen skannausmoottori kaatuu. Ableton sammuu lisäksi kokonaan. Olen kokeillut asentaa VST ja VST3 64-bit, mutta Reaperiin myös 32-bit. Mikään ei toimi. iLok manageri on uusin versio ja olen kokeillut niin että Inflator oli aktivoituna ensin pilveen ja kun sillä ei toiminut niin sitten USB-dongleen (v3). Ei toimi, vaikka muut dongleen aktivoidut plugarit kyllä rekisteröityy heti. Olen asentanut Inflatorin moneen kertaan uudestaan ja kokeillut sijainneiksi monia eri hakemistoja ja välillä tyhjentänyt VST cachet ja skannannut uudestaan. Ei toimi millään. Koneessa on Windows 7 64bit. Ei luulisi sen nyt olevan mikään ongelma, kun se on tuettujen järjestelmien listallakin mainittu, samoin Ableton. Mikä tässä voi mättää ?? Ei jaksaisi alkaa veivaamaan supportin kanssa. EDIT: Kokeilin toisiin koneisiin (Windows 7, 8.1 ja 10) ja niissä Reaper skannaa ja hyväksyy Inflatorin ilman ongelmia. Eli jonkinlainen vääntynyt konekohtainen ongelma nyt on vain kyseessä. Kai se tässäkin alkaisi toimia jos laittaisi levyn sileäksi ja windowsin uudestaan, mutta se nyt ei käy. Valjastan kiusallani ennemmin yhden vanhan myllyn vaikka pelkästään Inflatorointia varten ja siirtelen SyncTrazorilla sitten raitoja koneiden välillä ees taas. | |
![]() 27.07.2021 14:35:38 | |
Hei! Ensimmäistä tietokonetta hankkimassa musiikin harjoitteluun/nauhottamiseen ja tarvitsisin hieman neuvoja kokeneemmilta kavereilta. Tarkoituksena olisi käyttää Ableton ja Maschine softia synthwavea, boogieta ja myös muitakin kevyempiä projekteja varten. Mulla on alustavasti tällanen paketti katottuna: - Intel Core i9-10900 - Kingston 32GB (2x16GB) HyperX Fury - Kingston 1TB SSD m.2 - Seagate 2TB BarraCuda HDD Ja tässä tuleekin nyt se ongelma, eli emolevy ja näytönohjain. Millasia pulmia näistä voi koitua, jos noissa pihtaa? Näytönohjaimeksi ajattelin NVIDIA Asus Geforce GTX 1650 SUPER ROG Strix Gaming OCta ja emolevyksi Asus Prime Z-490P Gamingia. Jossain sanotaan, että näillä ei ole niinkään väliä, kun taas jossain, että tottakai on merkitystä. Kone olis tulossa pelkästään musiikkia ja laskujen maksamista varten. Vaihtoehtona tietty applen Macbook pro M1 16GB RAM, 1Tt SSD.. | |
![]() 27.07.2021 14:38:53 (muokattu 27.07.2021 14:39:47) | |
Eipä sillä näyttiksella juuri merkitystä ole. Itse hommaisin tuon MBP:n. Arvostan toimivuutta ja vaivattomuutta. Je suis 190221 | |
![]() 27.07.2021 15:05:56 | |
otamatone: Kokeilin toisiin koneisiin (Windows 7, 8.1 ja 10) ja niissä Reaper skannaa ja hyväksyy Inflatorin ilman ongelmia. Eli jonkinlainen vääntynyt konekohtainen ongelma nyt on vain kyseessä. Kai se tässäkin alkaisi toimia jos laittaisi levyn sileäksi ja windowsin uudestaan, mutta se nyt ei käy. Valjastan kiusallani ennemmin yhden vanhan myllyn vaikka pelkästään Inflatorointia varten ja siirtelen SyncTrazorilla sitten raitoja koneiden välillä ees taas. Mulla on joskus jäänyt joku plugari toimimatta muistaakseni kun vanhasta raudasta (muistaakseni prosessorista) puuttui joku ominaisuus mitä plugari käytti. Eli sekin kannattaa huomioida, mikäli on vanhempaa tai erikoisempaa hardwarea. Phonky: Näytönohjaimeksi ajattelin NVIDIA Asus Geforce GTX 1650 SUPER ROG Strix Gaming OCta ja emolevyksi Asus Prime Z-490P Gamingia. Jossain sanotaan, että näillä ei ole niinkään väliä, kun taas jossain, että tottakai on merkitystä. Kone olis tulossa pelkästään musiikkia ja laskujen maksamista varten. En osaa noista komponettimalleista sanoa mitään, mutta munkaan käsittääkseni näyttiksellä ei hirveästi merkitystä ole tässä käytössä. Integroidullakin varmaan pärjää nykyään musakäytössä? Tässähän ei juuri häviä vaikka kokeilisi ensin integroidulla. Emossa merkitystä on toki ainakin sen kannalta, että siitä tarvis löytyä paikat mahdollisille korteille mitä tarvit ja että se on muuten yhteensopiva muiden komponenttien kanssa. Ite kun kasailin koneen viime vuonna, niin vakoilin io-techin raadin hyväksymiä malleja eri komponenteista: https://bbs.io-tech.fi/forums/konepaketit.10/ | |
![]() 28.07.2021 10:58:21 | |
Phonky: Ja tässä tuleekin nyt se ongelma, eli emolevy ja näytönohjain. Millasia pulmia näistä voi koitua, jos noissa pihtaa? Näytönohjaimeksi ajattelin NVIDIA Asus Geforce GTX 1650 SUPER ROG Strix Gaming OCta ja emolevyksi Asus Prime Z-490P Gamingia. Jossain sanotaan, että näillä ei ole niinkään väliä, kun taas jossain, että tottakai on merkitystä. Ensisijaisesti sillä emolla on lähinnä väliä liitäntöjen suhteen, ostaa semmoisen emon missä on liitäntöjä mitä aikoo käyttää. Siinä kannattaa ottaa huomioon että se m.2 on PCI-Express eikä SATA3, niitä on kumpaakin sorttia mutta toinen on hitaampi - toki se on kysymys että onko silläkään sitten väliä käytännössä etenkään musiikkihommissa, missä liikuteltavan datan määrä on yleisesti ottaen aika pientä. Oikeastaan avainkysymys tässä on se, että aiotaanko koneella tehdä muutakin kuin ääntä? Jos sillä ei aio esimerkiksi pelata, niin sen näyttiksen voi huoletta jättää poiskin hurisemasta, en toki ole täysin varma että osataanko sitä provisioida nykyään musaohjelmissa suorittimen rinnalle mutta moderneissa koneissa kyllä riittää vauhtia että projektin tarvii olla jo aika iso että sitä edes tarvitaan. Ite jättäisin pois myös tuon pyörivän kovalevyn, teran SSDlle tallentelee aika paljon kampetta ja jos tarttee oikeasti varastoida jotakin dataa, niin siihen sitten taas joku NAS tai vastaava ratkaisu on hyvä olemassa. | |
![]() 28.07.2021 11:09:52 (muokattu 28.07.2021 11:10:06) | |
Twinkle: Oikeastaan avainkysymys tässä on se, että aiotaanko koneella tehdä muutakin kuin ääntä? Juurihan ap kertoi, että kone tulee musan tekemiseen ja laskujen maksamiseen. Je suis 190221 | |
![]() 28.07.2021 12:58:55 | |
Henri Henri Olavi: Juurihan ap kertoi, että kone tulee musan tekemiseen ja laskujen maksamiseen. katos joo, se oli tuolla alempana - siinä tapauksessa tosiaan erillisnäyttiksellä ei ole kuin hyvin erikoisten laskujen kanssa tarvetta. | |
![]() 25.08.2021 00:18:05 | |
PPC QuickSilver 733MHz - Päivitystä . Joo tiedän ... 20v vanha "linnunpönttö" ; Mutta anyweis ... Tarttis löytää SATA - kortti, jolla saisin SATA - Levyn / t toimimaan tossa PPC - mäkissä . Mulla on joku vanha Silicon Imagen - kortti, joka kyllä tunnistuu, mutta levyt ei . Osaisikohan joku sanoa tähän jotain, tai neuvoa jonkun halvan kortin suhteen, joka toimisi varmasti ? - T - The Four Winds must blow ... | |
![]() 14.04.2022 08:53:49 | |
Onko olemassa mitään kalikkaa jolla saisin XLR mikin ja 6.3mm kuulokkeet usbilla PC:hen, ja kompastuskivi on avainsanana ilman minkäänlaisia ajurin asentamisia? Eli työläppäriin kunnon äänet, mutta oikeiden laitteiden ajurien asentaminen ei onnistu koska tietoturva eli kaikki kielletty. ART usb mix? Tarjoaa ajuria kotisivuillaan. Behringer xenyx USB? Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 14.04.2022 09:49:37 | |
askomiko: Onko olemassa mitään kalikkaa jolla saisin XLR mikin ja 6.3mm kuulokkeet usbilla PC:hen, ja kompastuskivi on avainsanana ilman minkäänlaisia ajurin asentamisia? Eli työläppäriin kunnon äänet, mutta oikeiden laitteiden ajurien asentaminen ei onnistu koska tietoturva eli kaikki kielletty. taikasana pitäis olla "class-compliant" jolloin tuote käyttää käyttöjärjestelmään sisäänleivottua ajuria, Windows-puolella ominaisuus on tullut ilmeisesti aika hiljattain https://docs.microsoft.com/en-us/wi … drivers/audio/usb-2-0-audio-drivers "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta | |
![]() 14.04.2022 11:04:40 (muokattu 14.04.2022 11:06:04) | |
Vähän niiinku plug&play 1995. Epistä kun kämäset usb-kuulokemikrofonit kyllä pelaa. Jos olisi analogitekniikan velho niin voisi suolistaa jotkut Jabrat ja uudelleenleipoa niihin uuden sielun. Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
![]() 14.04.2022 12:39:06 | |
askomiko: Onko olemassa mitään kalikkaa jolla saisin XLR mikin ja 6.3mm kuulokkeet usbilla PC:hen, ja kompastuskivi on avainsanana ilman minkäänlaisia ajurin asentamisia? Eli työläppäriin kunnon äänet, mutta oikeiden laitteiden ajurien asentaminen ei onnistu koska tietoturva eli kaikki kielletty. ART usb mix? Tarjoaa ajuria kotisivuillaan. Behringer xenyx USB? Mun ensimmäinen oikea äänikortti ESI U24 toimii ainakin heittämällä, en tiedä asenteleeko itsekseen jotain jostain, ei varmaan. ESI Maya 22 vois olla sulle sopiva. https://www.thomann.de/fi/esi_maya_22_usb.htm https://www.esi-audio.com/products/maya22usb/ TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. | |
![]() 14.04.2022 13:16:15 | |
Ainaskin kotisivuillaan tarjotaan "driver and control panel" -palikkaa. Varmaan sieltä gainien säädöt kun ei ole mitään nappeja? Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)