Aihe: Klikki kuulokkeisiin
1
Fossiili
21.06.2021 19:28:23
Terve !

Saako Cubasesta jotenkin klikin omalle raidalle ja ohjattua äänikortin headphones kanavaan ?

Vai onko midiraita ainoa vaihtoehto ?
Melodeath !
Danko
21.06.2021 19:36:31

Riippuu varmasti interfacesta saako kuulokkeille oman mixin vai ohjautuuko sinne sama mitä main outeihin.
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
Henri Henri Olavi
21.06.2021 20:16:27
Jos interfacessa on muitakin outputeja, niin reitittäisin klikin johonkin niistä. Monesti headphones-outiin tulee main-matsku.
Je suis 190221
darkus
24.06.2021 10:38:15
Fossiili: Terve !

Saako Cubasesta jotenkin klikin omalle raidalle ja ohjattua äänikortin headphones kanavaan ?

Vai onko midiraita ainoa vaihtoehto ?

Painin ite tän ongelman kanssa joskus ja ratkaisin sen just tolla mitä itsekkin ajattelit eli erillinen klikkiraita, sen nyt tekee aikas nopeesti ja äänenä voi käyttää vaikka mitä.

Helpotti hommia muutenkin ihan sikana kun joka toinen rumpali halus sen eri tavalla. Joka toinen isku aksentti, tai ei korostettuja iskuja ollenkaan. Joku halus että klikki vetää nelosia, joku kaseja, joku 16 osia niin että joka neljännelle tulee aksentti jne.

Plus että kun se on sulla erillisenä raitana sä voit routata sitä samalla tavalla kun muitakin raitoja, ja mä en esim tarkkaamossa halunnu äänityksen aikana kuunnella sitä juuri ollenkaan, tollein se onnistuu.
krautio
27.06.2021 13:05:39

Itse olen tykännyt muuttaa Cubasessa metronomin omaksi audio-raidaksi. Niitä voi sitten tehdä useampia erilaisia ja tarjoilla soittajalle toiveiden mukaan.

Tuossa ohjeet (muistaakseni tämä toiminto on vasta Cubase 10:stä eteenpäin)

https://steinberg.help/cubase_pro_a … onome_creating_a_click_track_t.html
Hey Ho, Let's Go!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)