18is9 30.01.2019 12:49:32 | |
---|
Heh, oikeastaan kaikki muut paitsi yksi. Jonkun noista voisi valita ja sillä pärjäisi ihan hyvin koko loppuelämän, kaikki muu on vaan ekstraa. Oikeasti en tee mitään semmoista mikä vaatisi just sitä tiettyä juttua jonka saa vain juuri siitä tietystä kitarasta, vaan ihan hyvin homman saisi pelaamaan jollain muullakin vehkeellä. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
kosmonausea 30.01.2019 13:58:42 | |
---|
18is9: Heh, oikeastaan kaikki muut paitsi yksi. Jonkun noista voisi valita ja sillä pärjäisi ihan hyvin koko loppuelämän, kaikki muu on vaan ekstraa. Oikeasti en tee mitään semmoista mikä vaatisi just sitä tiettyä juttua jonka saa vain juuri siitä tietystä kitarasta, vaan ihan hyvin homman saisi pelaamaan jollain muullakin vehkeellä. Voisinkin oikeastaan siinä tapauksessa ostaa sun Midtownin :) Minä oon Hautamäjen Anssi. |
PIM 30.01.2019 14:00:03 (muokattu 30.01.2019 14:00:21) | |
---|
LaXu: Jos nyt oikeasti lähtisin karsimaan, ei taloon todennäköisesti jäisi kuin yksi humpparikitara ja yksi yksikelainen. Harkitsin yhdessä vaiheessa, että olisin ostanut Flaxwood Rautian kaveriksi vastaavan yksikelaisilla ja vibratallalla varustetun mallin ja se ois ollut sit siinä. Ostat Rautiaan mikeiksi Duncanin P-Railsit niin se on siinä. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
aleinone 31.01.2019 09:08:26 | |
---|
Nyt ei enää ole. Sraton hankinnan jälkeen markka-aikaan hommattu Fender Lead II jäi olemattomalle käytölle ja sitä pitkään katselin, että joutaisi myydä pois. Puolitoista viikkoa sitten otin itseäni niskasta kiinni ja laitoin sen myyntiin torille. Tämän viikon maanantaina tuli yhteydenotto ja tiistaina ostaja tuli rahatukon kanssa ja lähti kitara kainalossa. Molemmat ollaan tyytyväisiä. Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa. |
Socialite 31.01.2019 09:17:15 | |
---|
Viime vuonna tuli myytyä pois turhat kitarat. Jätin kaksi sähkökitaraa ja kaksi akustista. Jotenkin vaan ei tule soitettua monia erityylisiä kitaroita. Saan sen hakemani tonen tietynlaisista vehkeistä ja muut jää telineeseen pölyttymään. |
LaXu 31.01.2019 10:01:08 | |
---|
PIM: Ostat Rautiaan mikeiksi Duncanin P-Railsit niin se on siinä. Hmm, toihan on ihan hauska idea. Mulla on humpparikitaroita aika monta, joten tuon modaaminen noilla voisi olla ihan hyvä idis. Pitääpä tutustua. |
18is9 31.01.2019 10:26:07 | |
---|
LaXu: Hmm, toihan on ihan hauska idea. Mulla on humpparikitaroita aika monta, joten tuon modaaminen noilla voisi olla ihan hyvä idis. Pitääpä tutustua. Minulla on yhdessä kitarassa moiset, ja ne on kyllä monipuoliset. Itsellä on laitettu valinnat kolmiasentoisten kytkimien taakse, mutta jos nyt lähtisin tekemään, käyttäisin niitä Duncanin mikkikehyksiä joissa on minikytkimet valmiina. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
LaXu 31.01.2019 11:23:51 | |
---|
18is9: Minulla on yhdessä kitarassa moiset, ja ne on kyllä monipuoliset. Itsellä on laitettu valinnat kolmiasentoisten kytkimien taakse, mutta jos nyt lähtisin tekemään, käyttäisin niitä Duncanin mikkikehyksiä joissa on minikytkimet valmiina. Vaikuttaa kieltämättä hieman haastavilta kytkeä. Mulla on tuossa Rautiassa 5-asentoinen kytkin joka vaikeuttaa hommaa ennestään, en halua 3-asentoista blade-kytkintä kyllä yhteenkään kitaraan. Pitää kattoa jos löytyisi joku fiksu kytkis 5-asentoiselle + joku toggle kun tossa on yks ylimääränen tone-potikka jonka tilalle vois laittaa juttuja. |
s8na 31.01.2019 13:52:34 | |
---|
Charvel model 88 on nyt jääny vähän paitsiolle koska vatkutustalla. Ei oo raaskinu myymäänkään alkaa jos mieli muuttuu taas. |
Pine Head 09.06.2021 16:53:43 | |
---|
Enempää ei kyllä taloon mahdu, alkaa olla turhan paljon vaivaa pitää kaikki uusissa kielissä. Aikamoista hifistelyä. Mä vaihdan kielet vasta kun ne menee poikki. |
msalama 09.06.2021 17:44:46 | |
---|
Turha skitta? No on yksi 100% sysipaska ja rankasti moddattu kasari Ibanez Roadstar, josta on nauhat loppu. Soitettavuus tasoa kakkosnelkku, josko tosin uusilla nauhoilla ja kaulan veistelyllä / hionnalla tuosta saattaisi kyllä saada soivankin pelin. Ja väri tietysti paskanruskea :D Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään. |
Metalkallo 09.06.2021 18:24:48 | |
---|
Pine Head: Aikamoista hifistelyä. Mä vaihdan kielet vasta kun ne menee poikki. Niin minäkin. Eipä ole yhtäkään turhaa kitaraa kun kaikki niistä erilaisia ja eri mallisia. Silloin jos mulla on kaksi samanmallista kitaraa samoilla spekseillä tulee semmoinen fiilis, et miks mä pitäisin kaksi samaa kun tuo yksi hoitaa homman? Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Rämppy 10.06.2021 11:14:28 | |
---|
Mul on treeniksellä pari Danelectron skittaa ja Longhorn-basso. Aika satunnaisesti niitä tulee käytettyä, mutta ne on hienoja, hyviä ja kivoja. Ja jos myisin ne, niin ne rahat olisi syöty ja juotu viikossa. Olen laittanut nuo Danot esille ständeihin, niin soittokaveritkin saa niillä pelailla treenikämpällä. In Finland we have this thing called "diu diu". |
dajackal 10.06.2021 12:17:34 | |
---|
Turhia on oikeastaan vain yksi: Squier Bullet Strat. Laatu ei ole ihan parasta (jos nyt ei heikkoakaan, hintaansa nähden hyvä peli), nauhat liian pienet (ja kuluneetkin jo) ja radius voisi olla isompi, mutta kun on se ensimmäinen kitara niin eihän tuota voi myydä. Rahallinen arvokin on niin mitätön. Ajattelin ratkaista tilanteen sillä, että päivitän siihen paremmat osat ja vaihdatan nauhat isompiin. Tämähän maksaa toki moninkertaisesti kitaran arvon verran, mutta eipä sillä ole tässä hommassa merkitystä. Onpahan sitten arsenaalissa yksi strato, jolla kehtaa jopa soittaa. Ibanezin MIJ RG:itä on tavallaan turhan monta kipaletta, mutta ne on kaikki eri vireessä. Floikkatallaisia kun ovat, niin vireen vaihtelu on turhan aikaa vievää puuhaa. Ehkä jossain vaiheessa hommaan yhden kiinteätallaisen korvaamaan niistä kaksi. |
Makelele 10.06.2021 13:13:31 | |
---|
dajackal: Turhia on oikeastaan vain yksi: Squier Bullet Strat. Laatu ei ole ihan parasta (jos nyt ei heikkoakaan, hintaansa nähden hyvä peli), nauhat liian pienet (ja kuluneetkin jo) ja radius voisi olla isompi, mutta kun on se ensimmäinen kitara niin eihän tuota voi myydä. Rahallinen arvokin on niin mitätön. Ajattelin ratkaista tilanteen sillä, että päivitän siihen paremmat osat ja vaihdatan nauhat isompiin. Tämähän maksaa toki moninkertaisesti kitaran arvon verran, mutta eipä sillä ole tässä hommassa merkitystä. Onpahan sitten arsenaalissa yksi strato, jolla kehtaa jopa soittaa. Ibanezin MIJ RG:itä on tavallaan turhan monta kipaletta, mutta ne on kaikki eri vireessä. Floikkatallaisia kun ovat, niin vireen vaihtelu on turhan aikaa vievää puuhaa. Ehkä jossain vaiheessa hommaan yhden kiinteätallaisen korvaamaan niistä kaksi. Ainahan voi blokata floikan yhdestä, niin vireen vaihtaminen helpottuu. |
Baraka 10.06.2021 13:33:30 | |
---|
Makelele: Ainahan voi blokata floikan yhdestä, niin vireen vaihtaminen helpottuu. Mut ei se sit oo enää floikkakitara. Ja mitäs jos haluaisit kiskoa kampea juuri tietyssä vireessä? Ei kyllä se on pakko olla eri kitara joka vireelle. |
Baraka: Mut ei se sit oo enää floikkakitara. Ja mitäs jos haluaisit kiskoa kampea juuri tietyssä vireessä? Ei kyllä se on pakko olla eri kitara joka vireelle. Tuossa lainaamassani viestissähän kaveri oli korvaamassa kaksi floikkakitaraa yhdellä kiinteätallaisella - jollain tune-o-maticilla ei kovin helposti tehdä mitään divebombeja. |
dajackal 10.06.2021 14:19:14 | |
---|
Makelele: Ainahan voi blokata floikan yhdestä, niin vireen vaihtaminen helpottuu. Sekin on yksi mahdollisuus, mutta siinä tulee hukattua hyvä tekosyy kamarunkata. :) |
munkero 10.06.2021 16:11:33 | |
---|
Kolmisenkymmentä superstratoa on ehkä sellanen numero että vähemmälläkin varmasti pärjäis. Perusteita niille ei ole. Oha mulla myös sit akkarit ja yks basso, niitä tarvii vielä vähemmän. :D Itekki joskus soitellu. |
Guitarfreak 11.06.2021 00:14:19 | |
---|
Turhaa ovat kaikki :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |