Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5326 327 328 329 330419 420 421 422 423
Laulava Kylätohtori
04.06.2021 11:18:16
Snapo: Pitkästä aikaa housut jalassa. Todella hyväkuntoinen Baja tele Lake Placid Bluena. Gyazo kääntelee kuvia miten sattuu mutta ajatus on tärkein: https://gyazo.com/b2c2c18373d6d5048d8e8dd9ab262342

Tuo on kyllä todella maukas väriyhdistelmä. Liekä sama, jota katselin torilla tässä vähän aika sitten. Tai sama, jonka itse myin joskus viime vuonna. Sekin oli mintti ja hyvä skeba, mutta eipä vaan ole tarvetta monelle telelle. Muutenkin noita kitaroita on edelleen liikaa. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Larzes
05.06.2021 01:26:43
LTD EC-1000 lähti ja EC-1000T tuli tilalle. Ei napannut edellisen yksilön ehkä vähän honottava soundi, puski aika mahasti läpi pegasus/sentient -setin läpi. Paksumpirunkoisella pääsee ehkä vähän lähemmäs sitä todellisempaa single cut -soundia, mutta mitäpä ikuinen stratomies makuuhuonesoitossaan näistä tietää..

Mielenkiintoista kyllä. samanlainen honottava soundi lähti menneestä alder-runkoisesta Jacksonin RR5:stä. Tokihan se soi iloisesti akustisesti, ja varmaan kuulostaa livenä hyvältä!
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
munkero
05.06.2021 09:09:41 (muokattu 05.06.2021 11:27:02)
RG2020X lähti. Ikävä homma sinänsä, mutta kyllä tuo -89 777VBK vähän lämmittää.

E: NEVER STOP THE MADNESS! Myös vuoden 1987 helmi, eli valkoinen RG550. Kaksi samalle aamulle siis.
Itekki joskus soitellu.
marke-
05.06.2021 12:53:11 (muokattu 05.06.2021 12:55:32)
Larzes: LTD EC-1000 lähti ja EC-1000T tuli tilalle. Ei napannut edellisen yksilön ehkä vähän honottava soundi, puski aika mahasti läpi pegasus/sentient -setin läpi. Paksumpirunkoisella pääsee ehkä vähän lähemmäs sitä todellisempaa single cut -soundia, mutta mitäpä ikuinen stratomies makuuhuonesoitossaan näistä tietää..

Mielenkiintoista kyllä. samanlainen honottava soundi lähti menneestä alder-runkoisesta Jacksonin RR5:stä. Tokihan se soi iloisesti akustisesti, ja varmaan kuulostaa livenä hyvältä!

Makkarissahan ne just tietää. Ei livenä tai mixin läpi mitään kuulu.

Jännä, ite en ikinä ottais T mallia. Onhan ne komeita, mutta ei vaan pysty pitään sylissä.
En tiedä pega/sentient setistä EC:n kanssa, mutta ei ne mitkään kummaliset mikit ole loppujen lopuksi itsesäänkään. Oliko paksummassa samat?
Larzes
05.06.2021 13:18:19 (muokattu 05.06.2021 13:19:45)
Tässä paksummassa on ihan samat mikit, ja kyllä se alarekisterin kuulee (sekä tuntee) resonoivan paksummassa rungossa ja kaulassa! 1000T on 10-46-setillä paljon tukevamman kuuloinen kuin 1000, jossa oli 11-49, ainakin jos näitä kahta yksilöä vertaa.

Pegasus/Sentient on oikein tasapainoinen setti, varsinkin Sentient on juuri sopivasti Jazzia tummempi. Ilmeisesti myös vähän '59:ä kirkkaampi, mutta tästä ei ole kokemusta.
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
Kjukka
05.06.2021 21:02:18

Ite myös petyin EC-1000:n saundiin. Liian honottava. Sen sijaan jostain syystä SG ja kokomahonkinen PRS S2 Standard toimivat hemmetin hyvin.
ibnz
05.06.2021 22:58:23
Vaihdossa saapuu saksalaista laatua - nyt uskaltaa matsin jälkeen mainostaa.

Näinköhän osuu omaan hermoon, pikkaisen moderniin tapiuva on tämä Siggi Braun custom:
https://www.siggi-braun.com/wp-cont … ploads/610_total_front-1024x521.jpg
Huomenna sitten!
Snapo
06.06.2021 12:11:17
ibnz: Vaihdossa saapuu saksalaista laatua - nyt uskaltaa matsin jälkeen mainostaa.

Näinköhän osuu omaan hermoon, pikkaisen moderniin tapiuva on tämä Siggi Braun custom:

Komea tämä!
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
McNulty
06.06.2021 15:31:03
ibnz: Vaihdossa saapuu saksalaista laatua - nyt uskaltaa matsin jälkeen mainostaa.

Jahas... Hannes-talla. Mä olen vähän miettinyt Tele-mallista customia moisella tallalla :)
moving in stereo
ibnz
06.06.2021 15:33:07
McNulty: Jahas... Hannes-talla. Mä olen vähän miettinyt Tele-mallista customia moisella tallalla :)

Voin antaa ensivaikutelmat sitten ensi viikolla! Näin floideri-runkkuna haukun sen jo etukäteen, mutta voihan sitä yllättyä
Huomenna sitten!
Räbbänä
09.06.2021 11:24:08
munkero: RG2020X lähti. Ikävä homma sinänsä, mutta kyllä tuo -89 777VBK vähän lämmittää.

E: NEVER STOP THE MADNESS! Myös vuoden 1987 helmi, eli valkoinen RG550. Kaksi samalle aamulle siis.

Jem 777VBK lähti ja RG2020X tuli. Aina haluttanut päästä nuita kärkipään piezo-iboja kokeilemaan ja Ultra-kaulakin tuntuu vallan passelilta kouraan. Eipä tuosta muuta valittamista keksi kuin sinisen värin ja turhan matalat mikkiroutit useimmille DiMarzion mikeille. Katsellaan mitä tappia tuollekin keksii.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
milgromsegal
09.06.2021 11:59:13

Kovaa on ollut ostelu täällä ketjussa puolin ja toisin! Suuri kunnioitukseni siitä.

Mua on myös aina vähän kiinnostanut nuo iban piezotallat (Double Edge ja Double Lo-Pro Edge nyt ainakin) ja se, millaista soundia niiden kanssa saa kepistä irti. Silloin joskus aikoinaan siinä yhdessä v. 2000 katalogissa taisi Borland esitellä jotain nättiä RG:tä VV-värityksellä, jossa oli tuo piezo ja siitä varmaan jäi itsellekin kaaliin tämmöinen pieni perversio.

Osteluun asti ei ole vielä päästy tämän kanssa. Oikeastaan kaasut on aika pitkälle loppu, mitäs nyt samanlaisia keppejä kuin mitä jo löytyy vois ostella toiset kappaleet myös koska miksipäs ei :D
Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu.
Räbbänä
09.06.2021 12:14:17
milgromsegal: Kovaa on ollut ostelu täällä ketjussa puolin ja toisin! Suuri kunnioitukseni siitä.

Mua on myös aina vähän kiinnostanut nuo iban piezotallat (Double Edge ja Double Lo-Pro Edge nyt ainakin) ja se, millaista soundia niiden kanssa saa kepistä irti. Silloin joskus aikoinaan siinä yhdessä v. 2000 katalogissa taisi Borland esitellä jotain nättiä RG:tä VV-värityksellä, jossa oli tuo piezo ja siitä varmaan jäi itsellekin kaaliin tämmöinen pieni perversio.

Osteluun asti ei ole vielä päästy tämän kanssa. Oikeastaan kaasut on aika pitkälle loppu, mitäs nyt samanlaisia keppejä kuin mitä jo löytyy vois ostella toiset kappaleet myös koska miksipäs ei :D

Eihän ne piezot vielä yksinään kovin kummoista napsetta tarjoa, mutta hauskoja alustoja omien soundien tekemiseen. Alkuun kokeilin ihan Neuralin Plinillä värittää soundia ja lopulta jäsen Antti1 suosituksesta latailla myös joitain akustisista kitaroista tehtyjä impulsseja. Sai hiukan enemmän sitä akkarimaista resonointia ja kilinää, joka ajanee kotisoitoissa asiansa ihan riittävän hyvin. :D

Nuorempana kovasti kuolailin tuon 2020X seiskaversion, eli 2027X perään, kun ei ihan lukiopojan massit olisi Wessin RG7 CST riittäneet. Eipä moistakaan onnistunut itselle kaappaamaan, vaikka jokusia ihan torinkin puolessa vuosien saatossa pyörähtänyt.
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
McNulty
09.06.2021 19:14:19
Torilta bongasin Squier CV 50s Esquiren tästä läheltä. Piti se käydä noukkimassa talteen.
moving in stereo
ibnz
09.06.2021 19:19:27
milgromsegal: Kovaa on ollut ostelu täällä ketjussa puolin ja toisin! Suuri kunnioitukseni siitä.

Mä olin vähän pettynyt siihen Double Edgen piezosaundiin. Virittelin joskus Schallerin TOM-tallasta ja Duncan Pickup Booster -pedaalin sisuksista tee-se-itse -menetelmällä paljon paremman systeemin Les Pauliin :)

Plus sitä Double Edgeä ei meinaa saada kitarasta irti turvallisesti (johto on niin lyhyt) ja se elektroniikka on aika hurjan näköinen.

Mulla oli yllä mainittu RG7 CST

https://live.staticflickr.com/2874/33142080383_7b58fefc6f_b.jpg
Huomenna sitten!
munkero
09.06.2021 19:54:54
ibnz: Mä olin vähän pettynyt siihen Double Edgen piezosaundiin. Virittelin joskus Schallerin TOM-tallasta ja Duncan Pickup Booster -pedaalin sisuksista tee-se-itse -menetelmällä paljon paremman systeemin Les Pauliin :)

Plus sitä Double Edgeä ei meinaa saada kitarasta irti turvallisesti (johto on niin lyhyt) ja se elektroniikka on aika hurjan näköinen.

Mulla oli yllä mainittu RG7 CST

https://live.staticflickr.com/2874/33142080383_7b58fefc6f_b.jpg

Ärsytti kyllä huomattavasti ettei tallaa saanut irti kepistä. Tai olishan sen voinu toki juottaa pois sieltä sähköpoterosta. Mää nimittäin tykkään ottaa tallan pois kieltenvaihdossa. Mutta moinen kolvin kanssa puljaaminen jokaisen kieltenvaihdon yhteydessä ei kyllä houkutellut. :D
Itekki joskus soitellu.
Snapo
10.06.2021 06:24:35
McNulty: Torilta bongasin Squier CV 50s Esquiren tästä läheltä. Piti se käydä noukkimassa talteen.

Siinä oliki oikein mainiot upgradet, onnea. Hetken mietin iteki mutta eiköhä viikon sisään tullu baja riitä.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
McNulty
10.06.2021 10:54:53
Snapo: Siinä oliki oikein mainiot upgradet, onnea. Hetken mietin iteki mutta eiköhä viikon sisään tullu baja riitä.

Tänks. Juu, ei itse kitaralle enää kauheasti jäänyt arvoa ajatellen päivityksiä ja mm. "nauharemppaa". On todella mukava kun nauhat on kiillotettu ja nauhapäät pyöristetty aivan kuten huippuluokan käsityösoittimissa konsanaan.

Pienin modauksin tästä saadaan kyllä oikein oiva Esquire. Palautan siis 3-asentoisen kytkimen ja todennäköisesti kaukalomallisen tallan tai ainakin pohjalevyn.

Hiemanhan tuota bodya on pleksin alta routtailtu (mm. humbucker kaulamikki + singlecoil keskimikki), mutta ei aiheuta toimenpiteitä tai katumusta. Siellä ovat siististi pleksin alla piilossa. Hieman siis sellainen Smuggler's Esquire :)

Onnea myös Bajan johdosta. Mielestäni parhaimpia "halpis-Fenkkuja" ovat ne.
moving in stereo
JuSu
14.06.2021 20:09:22
Brunetti Pleximan.

https://1drv.ms/u/s!Aifwcmj3L0KTioZ0UNJKqgqClfTKtA

Ihanan pieni ja kevyt. Hieno soundi. Ans kattoo.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)