Aihe: Hei, ostin studiokamaa!
1 2 3 4 560 61 62 63 6474 75 76 77 78
jones88
26.05.2021 17:09:04
Antti1: Minä ostin sen toisen torilta, kahteen ei nyt paukut riittäneet. Jännityksellä odotamme mitä tuleman pitää, päätynee seuraavalle levylle vaikka väkisin.

Tuotahan saa kans modattua eteenpäin tällasella palikalla
https://www.thomann.de/fi/black_lion_audio_t4bla_opto_element.htm
oksatboys
26.05.2021 20:44:38

X-Touch tuli hommattua, kun alkoi hiirellä säätäminen riittämään (osasyynä päivätöistä saatu rasitusvamma). On kätevä vehje kun toimi laakista reaperin kanssa, niin että perusäänittelyssä ei muuta tartte.
Antti1
31.05.2021 23:58:23
LA-Kekkone kuulosti aavistuksen tummemmalta kuin osasin odottaa. Täytyy jatkaa harjoituksia, mutta toistaiseksi vielä 1176 ja kolmonen pysyy levyn leadilaulussa.

oksatboys: X-Touch tuli hommattua, kun alkoi hiirellä säätäminen riittämään (osasyynä päivätöistä saatu rasitusvamma). On kätevä vehje kun toimi laakista reaperin kanssa, niin että perusäänittelyssä ei muuta tartte.

Mä olen myös alkanut miettimään kontrolleria ja niin typerältä kuin tuntuukin, niin onhan se SSL nyt aika saakelin hieno vehje. Toisaalta Uli tarjoaa käyttökelpoista huomattavasti halvemmalla ja soundiinhan se ei suoranaisesti vaikuta. En tiedä... Täytyy vaan ensin miettiä, että mihin ihmeeseen mä moisen tungen. Pitää olla heti käytettävissä ja toisaalta taas poissa tieltä.
Mikael
01.06.2021 11:16:10

Mä oon kyl niin näppis-hiiriintynyt, että kontrolleri-hommat tuntuu itestä lähinnä tilaa vievältä rasitteelta, mut varmaan totuttelukysymys.
Fuzz is Clean!
oksatboys
08.06.2021 11:57:42 (muokattu 10.06.2021 15:08:42)

En varsinaisesti ostanut mitään, mutta laitoin viimein leslien (Elka-merkkiä) kuntoon, jonka pelastin roskiin joutumiselta.
Vehkeeseen tuli kierrätetty laboratoriojännitelähde moottoreille ja myöskin kierrätetty Celestion G12t-elementti puuttuneet alapään tilalle.

On aivan älyttömän kuuloinen chorus/vibrato/vätky tuo pyörivä ääni.
Mikael
08.06.2021 21:14:04

oksatboys: En varsinaisesti ostanut mitään, mutta laitoin viimein leslien (Eko-merkkiä) kuntoon, jonka pelastin roskiin joutumiselta.
Vehkeeseen tuli kierrätetty laboratoriojännitelähde moottoreille ja myöskin kierrätetty Celestion G12t-elementti puuttuneet alapään tilalle.

On aivan älyttömän kuuloinen chorus/vibrato/vätky tuo pyörivä ääni.

Tää on kyllä sellainen asia mitä millään plugarilla ei oo vielä onnistuttu uskottavasti mallintamaan.
Fuzz is Clean!
Jucciz
26.08.2021 12:28:06
AKG:n luureja olikin jo ennestään, mutta nyt taloon tuli samalla kahdet Sennheiserit - ja kahta täysin vastakkaista tyyppiä: avoimet HD 600:t miksailuun ja suljetut HD 280 Pro:t vaikkapa äänitettävälle rumpalille tai muihin tilanteisiin, joissa tarvitaan reippaammin vaimennusta. Jälkimmäiset varmaan toimivat myös reissun päällä ainakin auttavasti: taittuvat kasaan ja blokkaavat esim. ajoneuvon melua edes hieman.
oksatboys
26.08.2021 16:34:44

Mikael: Mä oon kyl niin näppis-hiiriintynyt, että kontrolleri-hommat tuntuu itestä lähinnä tilaa vievältä rasitteelta, mut varmaan totuttelukysymys.

Nyt pari biisiä yhdeltä levyltä olen ehtinyt tuon x-touchin kanssa miksamaan ja ihan kiva se on, kun voi tehdä vola-automaatioita monelle raidalle yhtäaikaa. Saa ne volat toki hiirelläkin nysvättyä, mutta fyysiset faderit istuu kivemmin työympäristöön, jossa kaikki muu jo säädetään oikeilla napeilla ja nupeilla ;D Tykkään myös siitä että samalla kuunnellaan kun säädetään, mitä toi kontrolleri osaltaan tukee eli ei esim tartte tähdätä hiirellä tai zoomailla ruutua yms. säätöä. Sen kun miksaa menemään.
Mikael
27.08.2021 11:24:13

oksatboys: Nyt pari biisiä yhdeltä levyltä olen ehtinyt tuon x-touchin kanssa miksamaan ja ihan kiva se on...

Mahtavaa jos itelle toimii! :D Varmaan tämäkin asia on vaan aivan omassa päässä oleva jämähtymä.
Fuzz is Clean!
PIM
03.09.2021 12:06:15
Onko tää nyt sit varsinaisesti studiokamaa, mutta ostin digiretrokotistudion DAW koneeksi vanhan pöytäkoneen, jossa komponentteina i5 2500K prossu, ASUS p8p67 emo ja 16 GB muistia ja heittelin soppaan sekaan 500GB SATA SSD:n systeemilevyksi, teran NVME stickin PCI-E adapterikortilla medialevyksi ja kolme yli 20 vuotta vanhaa Creamwaren dsp/äänikorttia joissa yhteensä 27 SHARC dsp-prossua pyörittämässä SCOPE virtuaalistudioympäristöä, jonka päivitin uusimpaan 7 versioon, jolla sain kortit toimimaan Windows 10:ssä. Inputeja ja outputeja tässä systeemissä on 4 kanavan verran analogisena, 24 kanavaa ADAT-väylien kautta ja 4 SPDIFin kautta. Harrison Mixbus 32c DAWin päivitin samalla uusimpaan seiskaversioon. Wanhassa XP-koneessa mulla on Scopen 5 versio ja kolme pienempää korttia yhteensä 15 SHARCia eli jos tässä uudessa koneessa ei miksaillessa vääntö riitä niin ADATin, SPDIFin ja analogiliitantöjen kautta saa koneet näppärästi yhteen ja 20 kanavaa audioo liikkumaan molempiin suuntiin koneiden välillä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Antti1
06.09.2021 22:07:38 (muokattu 06.09.2021 22:08:58)
Kaikenlaista on taas tullut osteltua, mutta uusimpana Neumann KH 750 DSP ja MA 1 näiden KH 120 jatkeeksi. Jumalation, että ns. lähtee. Ihan uskomattoman suuri vaikutus tuolla subin vaihdolla ja kalibroinnilla. Olen kokeillut kaikenlaisia ilmaisvaihtoehtoja, Sonarworksia yms. mutta mikään niistä ei pääse lähellekään tätä lopputulosta. Myös subi itsessään on älyttömän hyvä. Suljetusta kotelosta huolimatta jyrähtää todella alas asti ja selkeällä soundilla. DSP:llä varmaan autettu, mutta eipä tuolla väliä. Mun maksimiäänenpaineen tarve on todella paljon vähemmän mitä tosta lähtee, tavarat ja huonekalut helisivät kalibroidessa.

Siitä huolimatta mulla on KH 310 vielä harkinnassa, kävin niitä tänään kuuntelemassakin. Varsin vakuuttavat kaiuttimet, keskiäänet ovat vielä näitäkin paljastavamman oloiset ja tolla kalibroinnilla varmasti täyttä timanttia. Ainakin mun makuun juuri sellaiset, joilta kaiuttimien pitääkin kuulostaa, tolleen puolen tunnin kuuntelun perusteella. Samaa sukua ehdottomasti pienempien kanssa.
Mikael
01.10.2021 20:49:53 (muokattu 01.10.2021 21:07:48)

Ensimmäinen oikeasti omasta mielestä hyvän kuuloinen bassovahvistinmallinnus, eli Brainworxin Ampeg B-15N Plugin Alliancen tarjouksesta. Joskus aikanaan studiolla oli tällainen pitkään käytettävissä ihan oikeana laitteena ja on ollut ikävä. Onneks ei just nyt pääse vertaamaan niin mieli on vielä toisaiseksi aivan hyvä :D

https://www.plugin-alliance.com/en/products/ampeg_b15n.html

ps. Antin subbari aiheuttaa hienoista kateuden ja vaarallisen innostuken sekaista tunnelmaa.
Fuzz is Clean!
jonsku1
08.10.2021 23:12:32
Heritage Audion OST4 500-sarjan räkki kotiutui tänään. Kaksi kappaletta Cranborne Audion Camden etuasteita pitäisi saapua tuohon ensiviikolla.

Softube Console 1 tuli hommattua kuukausi takaperin. Pari proggista sillä nyt tullut miksattua ja diggailen kyllä workflowsta tuon kanssa.
askomiko
09.10.2021 09:17:44
Camdeni on kyllä hyvä.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
jonsku1
09.10.2021 14:05:53
askomiko: Camdeni on kyllä hyvä.

Juu paljon on tullut kuultua hyvää ja tuo "mojo" hommeli kiinnostaa. Sen verran edullisiakin, että uskalsi ostaa heti kaksi.
iec
16.10.2021 20:22:07

Tuli tilattua Arturia Keylab Essential 61 midikiippari. Jäin koukkuun tuohon ilmaisena löytyvään Analog Lab liteen ja introon. Arturian oma midikeyboard ohjaa täydellisesti Analog Labia, ja sisältää täyden version Analog Labista, niin piti sitten hommata.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
PIM
21.10.2021 17:58:42
Tilipäivän kunniaksi tilasin kotistudion lähikuunteluaseiksi saksalaiselta Abacus Electronicsilta suljetut C Box 3 aktiivimonitorit, joissa bassotoiston luvataan ulottuvan lähikentässä 35 hertsiin (-6dB), mikä kajarien 1,6 litran kotelotilavuuden ja 10 sentin wooferin huomioiden kuulostaa aika uskomattomalta, mutta sittenhän sen näkee kun kuulee että menikö 710 euroa ihan hukkaan. Eipä tuolla rahalla nyt kummosiakaan Genelecejä vielä saa eikä mitään minkä taajuusvaste menisi lähellekään tässä luvattua.

https://www.abacus-electronics.de/p … odukte/aktivlautsprecher/c-box.html

IK Multimedian 25v. Group Buy kampanjan innottamana Thomannilta meni tilaukseen IRig Pro I/O Dual kaksikanavainen mobiili USB etuaste/interface, joka maksoi T-kaupassa 50 euroa vähemmän kuin IK Multimedian verkkokaupassa eli 200e. Jos en nyt tavannut aivan päin helvettiä tuon Group Buyn ehtoja, niin rekisteröimällä tuon Irigin saan kaupanpäälle tilattua 24 max. samanhintaista IK Multimedian softaa ilmaiseksi.

https://www.ikmultimedia.com/produc … /irigproduoio/?pkey=irig-pro-duo-io
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
mhelin
25.10.2021 10:25:17
PIM: Tilipäivän kunniaksi tilasin kotistudion lähikuunteluaseiksi saksalaiselta Abacus Electronicsilta suljetut C Box 3 aktiivimonitorit, joissa bassotoiston luvataan ulottuvan lähikentässä 35 hertsiin (-6dB), mikä kajarien 1,6 litran kotelotilavuuden ja 10 sentin wooferin huomioiden kuulostaa aika uskomattomalta, mutta sittenhän sen näkee kun kuulee että menikö 710 euroa ihan hukkaan. Eipä tuolla rahalla nyt kummosiakaan Genelecejä vielä saa eikä mitään minkä taajuusvaste menisi lähellekään tässä luvattua.

https://www.abacus-electronics.de/p … odukte/aktivlautsprecher/c-box.html

Hirvittääkin ajatella miten suurella liikepoikkeamalla tuollaisen pienen Wavecorin 4" elementin pitäisi tuota kartiota liikuttaa että päästäisiin lähellekään noita Fletcher-Munsonin käyriä, kuulo kun ei ole kovin herkkä tuolla alapäässä muutenkaan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Equal-loudness_contour
Lisäksi äänihän suuntautuu bassoilla joka suuntaan, mitä tuo mittaus ei ehkä huomioi.

Kyllähän pienikin elementti voi toistaa matalia taajuuksia jollain tasolla jonka ehkä voi havaita mutta ei sillä minkäänlaisia äänenpaineita tuoteta. Yleensäkin nuo taajuusvasteen mittaukset tehdään ihan liian pienillä tasoilla millä vielä tuon alarajan ilmoittamisen lisäksi huijataan ostajia.
Muovinen
25.10.2021 13:49:12

Kyllä kai tuon Erican Fusion Boxin (drive, flanger, delay, ensemble) laskee jo hyvinkin studiokamaksi. Myöhemmin tänään ottamaan studiolle ekat tyypit tuosta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)