Aihe: Pedaalialusta, EL34, nuppi
1 2 3
JuSu
03.06.2021 13:12:35
Moro!

Hippasen yllättäen sain loihdittua Marshall Origin -nupista oivalliset soundit puhtaaseen pohjaan pedaalisäröjen kanssa. Hieman aiemmin tuli hankittua Mesan Single Rectifier, josta innostuin suunnattomasti, mutta bändivolumeilla se oli kuitenkin jotenkin.. öh.. hyökkäävä, joten lähdin puljaamaan Originin kanssa pedaalein, hyvin tuloksin. Tulikoe treeneissä toki vielä edessä.

Origin toimii alustana kivasti. Mutta toki se on budjettivehke, joka ilmenee mm. kevyenä taustahurinana. Jos nyt haluaisin jonkun simppelin, yksikanavaisen Marshall -henkisen pedaalialustan bänditoimintaan, niin mikähän se voisi olla? Nuppiformaatti, El34, efektilenkki suotava. Hintaluokka alle tonnin käytettynä. Eteen tulee plexityyppistä särötintä, haussa sellainen 80's old skool metal/hard rock soundi.

Torilla tavataan.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Entropia666
03.06.2021 13:25:24

Laita pikkusen lisää buduun ja osta toi Friedmanin Runt.
rokettirollari
03.06.2021 13:35:09
Entropia666: Laita pikkusen lisää buduun ja osta toi Friedmanin Runt.

Torilla pystyy nostamaan ilmoitustaan jos haluaa omia myynnissä olevia kamojaan mainostaa. Sä teet sitä useammassa viestiketjussa palstoilla, eikä toi tarjoamasi vahvistin ole edes sellainen mitä aloittaja hakee.
Entropia666
03.06.2021 13:49:47

rokettirollari: Torilla pystyy nostamaan ilmoitustaan jos haluaa omia myynnissä olevia kamojaan mainostaa. Sä teet sitä useammassa viestiketjussa palstoilla, eikä toi tarjoamasi vahvistin ole edes sellainen mitä aloittaja hakee.

Ei kai se väärin ole? Mutta olen kyllä siitä eri mieltä etteikö soveltuisi täydellisesti kuvattuun toimintaan. Ainut mikä ei täsmää on budjetin ylitys. Muutoin on kyllä erittäin passeli pedaalialustaks, halus sitten rakentaa täysin puhtaan päälle tai sit vahvarin oman pohjasärön päälle.
rokettirollari
03.06.2021 14:11:21
Entropia666: Ei kai se väärin ole?

Pois lukien omat mainoksesi, löydätkö tästä etusivulta montakin ketjua joissa niin tehdään? Aika selkeä linja on ollut, että kaupankäynti ja varsinkin omien kamojen mainostus kuuluu torille eikä keskustelupalstalle. Eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki jäsenet toitottaisi ketjut täyteen omia myyntiartikkeleitaan. Sama netiketti on ollut useimmilla foorumeilla niin pitkään, kun foorumeita on ollut olemassa. Koska et vaikuta täysin ummikolta tietotekniikan suhteen, en usko, että et tätä asiaa tietäisi ja ymmärtäisi. Kyse on siis pelkästä itsekkyydestä, "kyllähän minä nyt voin, vaikkei muut".
Entropia666
03.06.2021 14:18:45 (muokattu 03.06.2021 14:20:35)

rokettirollari: Pois lukien omat mainoksesi, löydätkö tästä etusivulta montakin ketjua joissa niin tehdään? Aika selkeä linja on ollut, että kaupankäynti ja varsinkin omien kamojen mainostus kuuluu torille eikä keskustelupalstalle. Eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki jäsenet toitottaisi ketjut täyteen omia myyntiartikkeleitaan. Sama netiketti on ollut useimmilla foorumeilla niin pitkään, kun foorumeita on ollut olemassa. Koska et vaikuta täysin ummikolta tietotekniikan suhteen, en usko, että et tätä asiaa tietäisi ja ymmärtäisi. Kyse on siis pelkästä itsekkyydestä, "kyllähän minä nyt voin, vaikkei muut".

Kyllä noita on aina välillä näkynyt ja tämmösissä ketjuissa tarjottu jos on osunut kysyntään. On tätä mnettiä sen yli kymmenen vuotta tullut lurkattua välillä enemmän ja välillä vähemmän, niin suurin piirtein on kyllä tiedossa millä boogiellä täällä on menty (mesan lisäks).

Jos on nokkaan koputtamista niin pistä pikistä, mutta en kyllä todennäköisesti vastaa. Enempi täällä on karsastettu offtopikkia, mitä esim. teikäläisen viestit edustaa. Pitäydyn kannassani että jos budu venyy, niin toi Runt olis oivallinen peli tohon kuvattuun tarpeeseen.
The Jack
03.06.2021 14:28:52
Hankkii tämän Marshall Studio Vintage SV20H:n.

https://www.thomann.de/fi/marshall_ … 8AIVzAN7Ch1IQgDdEAQYASABEgJm-fD_BwE

Siinä ei mitään pedaalialustoja tarvita. Säröä lähtee luonnollisesti suoraan vahvistimesta, ja jos särön määrä ei riitä niin Maxon VOP9 tai Flux Drive auttavat. Suosittelen hankkimaan testeihin heti alkuun 10 cm plugin yhdistämään high treble ja normal-inputit. Muuten tämä vahvistin ei ainakaan kaikille kitaroille tarjoa parastaan. Hurinoille tämäkin on hiukan altis, samaten kun ilmeisesti kaikki plexi-tyyliset vahvarit. Ennen viimeistä putkivaihtoa soundi oli ihan täydellinen, mutta heti soiton tauotessa IIIIIIIK!!!! täytti huoneen. Putkivaihdolla ongelmat loppuivat . Arviolta reilusti alle sadassa tunnissa JJ:n EL34 putket tuli tiensä päähän, kun etuasteesta särönsä ottavilla olen soitellut joskus varmaan lähemmäs 1000 tuntia. Olen kiduttanut tätä siis lähes täysillä volilla keinokuorman kanssa ja ilman.
Jaketsu
03.06.2021 14:49:46
Itselle tulee mieleen jotenkin ensimmäisenä Marshallin Vintage Modern (vaikkakin KT66 -murinaa tarjoileekin jos tarkkoja ollaan...). Pähkäilin joskus muinoin säröjen/fuzzien kanssa Deluxe Musicissa ja testialustana oli juurikin 100W Vintage Modern mätsäävällä kaapilla. Kaikki kuulosti pirun hyvältä sen läpi eikä ainakaan helpottanut oikean spedun valintaa :D

Äskettäin torilta käsittääkseni poistui yksilö 750e hinnalla. On itsellä ehdottomasti hankintalistalla kunhan talous vaan sallii.
JuSu
03.06.2021 15:07:11
Entropia666: Laita pikkusen lisää buduun ja osta toi Friedmanin Runt.

No niin. Täähän ois varmasti laadukas ja genreen sopiva peli.

Mä olen kuitenkin aika paljon kierrättänyt kamaa ja testannut vielä enemmän. Säröosasto on se, joka mulla yleensä sitten jonkun ajan päästä joko osuu tai alkaa nyppiä, ja kun se nyppiminen alkaa, lähtee kampe kiertoon. Vahvistimien vaihtelu on kivaa, mutta näin vanhemmiten alkanut rasittaa. Oma vika, kun ei osaa päättää ja mieli muuttuu koko ajan.

Siksi nyt haetaan puhdasta pedaalialustaa. Pedaalien kanssa puljaaminen on vähän kevyempää. Toki tuo Runt voisi vaikka olla pitopelikin, mutta sen verran menee reunaehdoista pihalle, että en lähdä nyt sitä testaamaan, enkä varmaan ehtisi peliin mukaankaan, kun pitäisi ensin realisoida jotain nykyisiä nurkista.
Laulava Kylätohtori
03.06.2021 15:09:30 (muokattu 03.06.2021 15:10:53)
Entropia666: Kyllä noita on aina välillä näkynyt ja tämmösissä ketjuissa tarjottu jos on osunut kysyntään. On tätä mnettiä sen yli kymmenen vuotta tullut lurkattua välillä enemmän ja välillä vähemmän, niin suurin piirtein on kyllä tiedossa millä boogiellä täällä on menty (mesan lisäks).

Jos on nokkaan koputtamista niin pistä pikistä, mutta en kyllä todennäköisesti vastaa. Enempi täällä on karsastettu offtopikkia, mitä esim. teikäläisen viestit edustaa. Pitäydyn kannassani että jos budu venyy, niin toi Runt olis oivallinen peli tohon kuvattuun tarpeeseen.

Älä viitsi. Onhan se nyt päivän selvää, ettei täällä kuulu mainostaa omiaan. Edelleen voi miettiä, jos kaikkiin kyselyihin jokainen tulisi vaan tyrkyttämään niitä omia romujaan. Ja toiseksi, kyllähän se vie kaiken uskottavuuden siitä kommentista, miten hyvin joku sopii johonkin, jos samalla itse yrittää epätoivoisesti päästä romuistaan eroon.

E. Ja niitä omia kamoja kannattaisi ehdolla juurikin mainitun pikaviestin kautta, eikä yleisessä keskustelussa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
JuSu
03.06.2021 15:12:06 (muokattu 03.06.2021 15:16:49)
The Jack: Hankkii tämän Marshall Studio Vintage SV20H:n.

https://www.thomann.de/fi/marshall_ … 8AIVzAN7Ch1IQgDdEAQYASABEgJm-fD_BwE

Siinä ei mitään pedaalialustoja tarvita. Säröä lähtee luonnollisesti suoraan vahvistimesta, ja jos särön määrä ei riitä niin Maxon VOP9 tai Flux Drive auttavat.

Tuossa toki on (YouTuben perusteella) jumalainen särösoundi, mutta ne juustoiset kasaripuhtaat choruksineen ei sitten ihan irtoa samoilla asetuksilla. Lisäksi 20 W on hiinä ja hiinä, ei niinkään desibelien puolesta, vaan isommassa raudassa on isompi soundi, vaikka tasot olisi samat. Tietty SV20:sta ei ole omakohtaista kokemusta bändiympäristössä, mutta muutamasta muusta pikku-Marsusta on (Mini Jubilee, DSL20HR, Origin20H), ja isommassa vaan jotenkin on sitä auktoriteettiä soundissa enemmän.

E: Ja koitettaisko pysyä aiheessa. Vaikka tuossa nyt alussa hieman jäsen E:llä lipsahtikin oman mainostukseksi, niin kyllä mua ainakin enemmän ketjussa häiritsee puolenkymmentä siitä kirvonnutta kommenttia. Hukkuu ne vähäisetkin alkuperäiseen aiheeseen liittyvät kirjoitukset tuonne sekaan. Kiitos.
JuSu
03.06.2021 15:19:47 (muokattu 03.06.2021 15:53:18)
Jaketsu: Itselle tulee mieleen jotenkin ensimmäisenä Marshallin Vintage Modern (vaikkakin KT66 -murinaa tarjoileekin jos tarkkoja ollaan...). Pähkäilin joskus muinoin säröjen/fuzzien kanssa Deluxe Musicissa ja testialustana oli juurikin 100W Vintage Modern mätsäävällä kaapilla. Kaikki kuulosti pirun hyvältä sen läpi eikä ainakaan helpottanut oikean spedun valintaa :D

Äskettäin torilta käsittääkseni poistui yksilö 750e hinnalla. On itsellä ehdottomasti hankintalistalla kunhan talous vaan sallii.

Tällainen on mulla joskus ollutkin... Siinähän on se PPIMV? En oikein tullut sen kanssa toimeen, kun volumeboostia oli vaikea saada, meni vaan PI enemmän ruvelle, kun tuuppasi looppiin tökyä. Vaikka oishan tuohon toki kiertotie.

Tainnut näissäkin vähän hinnat karata siitä kun viimeksi katsoin, eikös niitä komboja mennyt ihan hetki sitten 500 pinnassa...?
kimurantti1
03.06.2021 15:32:43 (muokattu 03.06.2021 15:35:55)
Carlsbron TOP voisi olla vaihtoehto? Niitä näkyy kohtuu hintaan torilla välillä, yksi kanava EL34 ja 50w. Looppia ei ole, mutta jos säröt tulee pedaaleista, niin onko looppi välttämätön? Ei pintaliitoskomponeteista kasattuja piirilevykoneita, vaan käsin kolvattuja ja huollettavissa olevia laitteita.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
JuSu
03.06.2021 15:37:02
kimurantti1: Carlsbron TOP voisi olla vaihtoehto? Niitä näkyy kohtuu hintaan torilla välillä, yksi kanava EL34 ja 50w. Looppia ei ole, mutta jos säröt tulee pedaaleista, niin onko looppi välttämätön?

Looppi olisi siksi kiva, että jos haluaisi jotain etuastetta ajella päätteeseen... Mutta ei välttämätön.

Tämmöinen voisi toimiakin, kiitos.
Laulava Kylätohtori
03.06.2021 15:44:16
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1653064

Tuollainen musta hevonen sattui silmään torilla. Hinta ei sinällään paha, vaikkei uusinta mallia taida ollakaan ja looppikin löytyy.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
JuSu
03.06.2021 15:47:48
Laulava Kylätohtori: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1653064

Tuollainen musta hevonen sattui silmään torilla. Hinta ei sinällään paha, vaikkei uusinta mallia taida ollakaan ja looppikin löytyy.

Kappas. Kotimaista käsityötä kohtuuhintaan.
hallu
03.06.2021 15:58:18
No mulle jäi tosi positiivinen fiilis Koch Twintone 2 vahvarista, joka vastaisi kuvaustasi hakemastasi. Siinä on El34 putkia kaksin kappalein ja efektilenkki löytyy ja tehojakin pystyy tiputtamaan keinokuorman avulla joka siinä on sisäänrakennettu. Kliini on hunajainen ja sopii pedaalialustaksi joko niin että kliiniin kanavaan laittaa säröpurkin eteen tai buustaa haluamallaan purkilla särökanavia. Vahvarin säröt oli aika tuuheat ja itse jouduin askartelemaan löytääkseni siitä itselleni mieluisat säröt, mutta varsinkin jos Mesa tuntui susta liian hyökkäävältä, niin Twintonen pehmeän muheva särömaailma saattaa olla tutustumisen arvoinen.

Mutta siis itse kokeilin tuota useammallakin eri säröpurkeilla joista kaikki toimi ihan hyvin, mutta erityisen hieno yhdistelmä oli laittaa EHX englishmuhvi siihen eteen. Tuli kyllä niin Marshallia ettei marsu itsekään kuulosta niin marsulta :-D .

Tämän ehdotuksen paras puoli on hinta, joka nyt on reilusti budjettiisi sopiva (viimeksi kun näin torilla tämän oli pyynti jotain 500 euroa, joka on tämän tasoisesta laitteesta sangen maltillinen). Kirjoitin aika ylistävän artikkelinkin tästä vahvistimesta, jonka paras puoli on mainitsemani kliinikanava mutta säröpuolikin taipuu moneen (itse tykkäsin Mesasta enemmän).
Pikatessa roiskuu :-D
juici
03.06.2021 16:42:18

kimurantti1: Carlsbron TOP voisi olla vaihtoehto? Niitä näkyy kohtuu hintaan torilla välillä, yksi kanava EL34 ja 50w. Looppia ei ole, mutta jos säröt tulee pedaaleista, niin onko looppi välttämätön? Ei pintaliitoskomponeteista kasattuja piirilevykoneita, vaan käsin kolvattuja ja huollettavissa olevia laitteita.

Tämä mullakin tuli mieleen.
Ei vähiten siksi, että itselläkin on sellainen.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Shredator
03.06.2021 17:13:51

Ostat vaan sen Marshallin ja se on siinä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)