Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5373 374 375 376 377497 498 499 500 501
Perza
01.06.2021 17:57:06 (muokattu 01.06.2021 17:59:14)
Nii mikkä putki vehkeet nyt on sitte niin halpoja että ei ole ku kantaa kämpille??
BugBadWolf
01.06.2021 17:57:33 (muokattu 01.06.2021 17:58:46)
Guitarfreak:...Jos ois järkevä hommais kerrasta ne digiduiduit ja puhaltelis muniinsa niillä.

Minulla on ollut molempia aina mallinnuksen luolamiesajoista lähtien, eikä niiden kanssa saa kuin elektroniikan version kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Välillä vetää putkeen, välillä virtuaaliin. Vähän niinkuin heittelisi hampun ja keskioluen välillä.

...kele keskityttäs siihen, miltä se lopputuote, ts soitto kuulostaa, eikä siihen millä se on tehty. Se on varmaa, että 99% musiikin ostajista ei välitä vähääkään mokomasta.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Krice
01.06.2021 17:57:36

msalama: Povaavat muuten Covid-kriisin hellittäessä maailmanlaajuista vintagemarkkinoiden romahdusta.

Ehkä siinä tulee muutenkin vaihtelua, koska itse ajattelen omalta kohdalta vintageksi 1980-luvun ja silloin ei tehty mitään erityistä laatua... sitä vanhempi taas on ihan naurettavan hintaista, jota kukaan miljonääriä köyhempi ei voi edes ostaa, joten markkinat meni siinä.
BugBadWolf
01.06.2021 18:02:52
Krice:... koska itse ajattelen omalta kohdalta vintageksi 1980-luvun...

Kuplamarkkinoiden luomiseksi vintagekin on pitänyt määritellä uudelleen. Aito ja alkuperäinenhän oli ajalta ennen massatuotetun teollisuuden aikaa.

Vaan eiköhän se ole iiföön-viiskin joskus vielä vintagea, kun oikea mies on myynti-ilmoitusta tekemässä...
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Guitarfreak
01.06.2021 18:09:47
BugBadWolf: Minulla on ollut molempia aina mallinnuksen luolamiesajoista lähtien, eikä niiden kanssa saa kuin elektroniikan version kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Välillä vetää putkeen, välillä virtuaaliin. Vähän niinkuin heittelisi hampun ja keskioluen välillä.

...kele keskityttäs siihen, miltä se lopputuote, ts soitto kuulostaa, eikä siihen millä se on tehty. Se on varmaa, että 99% musiikin ostajista ei välitä vähääkään mokomasta.

Määkin kävin pleikkarit kokeileen ykkösestä lähtien ja soundi lähti sormista eikä oo tullu takas.

Keskittyis johonkin nii se ois jo eteenpäin.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
BugBadWolf
01.06.2021 18:40:45
Guitarfreak:.. ja soundi lähti sormista eikä oo tullu takas...

Minulla lähtee yleensä rahat. En ole koskaan oikeasti opetellut soittamaan, joten en voi menettää mitään sellaista, jota en ole koskaan omistanut.

Keskittyis johonkin nii se ois jo eteenpäin.

Niin. Nuhan takia kaksi bändihommaa kylelleen. Nytkin olisi löysänä tonnin verran ihan soittokrääsään korvamerkittyä rahaa, vaan ei mitään käyttöä mokomalle. Ja niinhän se on, että laittehankinnoille tulee päämäärä vasta kun on joku soittoprojekti, johon romua kerää.

Se oma soundi...? Kun on soittanut kaikenlaista jazzista hutun ja punkin kautta mättöön, ei sitä vaan ole. On vain kokoelma ajatuksia ja ideoita, jotka kiertelevät ilmassa niinkuin Medusan vahvallekin hoitoaineelle ylittämättömän haasteen tarjoillut hiuspehko.
hallu
01.06.2021 19:03:26
BugBadWolf: ...jolle tapahtumalle melkoinen osa kauppamiehistä on jäänyt suorastaan päättäväisen sokeaksi. Kun Mesan hinta uutena putoaa käytännössä neljäsosan, Suomessa tämä on näköjään havaittu vain Nastolassa. Muuten (pyynti)kurssi on pikemminkin ylöspäin.

Mutta soitinkauppa ei ole järjen asia. Siksipä siihen ei maksa vaivaa käyttää enempää pohdiskeluenergiaa. Viisas todetkoon että nuhan mukana on markkinoille tullut myös epätoivoa ja kampetta myydään pitkästä aikaa myös rahapulan takia. Haluttomuus luopua ei-ylimääräisestä turvottanee hintapyyntöjä.

No joo Nastola on tietenkin ihan oma lukunsa :-), mutta itse olen katsellut noita muutamaa Expressia ja Nomadia joiden hintapyynnit ovat varsin maltillisia vaan nihkeästi ne ovat menneet ja F-sarjalaiset alkaa olla jo että senkun kantaisi kotiin. Tosin odotettavissa olevan hinnan laskiessa tarjonta on myös vähentynyt. Ihmiset pitävät kamppeet mieluummin itse kun jakelevat niitä puoli-ilmaiseksi puolitutuille.
Pikatessa roiskuu :-D
hallu
01.06.2021 19:20:33
Perza: Nii mikkä putki vehkeet nyt on sitte niin halpoja että ei ole ku kantaa kämpille??

No kuusstaa Nomadista ei ole paljoa kun muistan, että niistä haluttiin aikanaan ihan paperirahaa. Mesa Expressistä kuussataa ei myöskään ole paha pyynti aikaisempaan verrattuna. Marshalla Class vitosesta kaks ja puolisataa on varsin maltillinen kun muistan ajan kun niistä huudeltiin neljää hunttia tai vaikka Koch twintone2 viiteensataan on aika edullinen kun kotvanen sitten niistä joutui pulittamaan yli seitsemää rahaa. Onhan noita ja kuten totesin, niin jossain varmaan menee raja, että jengi pitää mieluummin itse romunsa kuin myy niitä alihintaan sellaisille jotka niitä ei halua. Kitaroissa taas Gibsenoiden hintapyynnit on niin pilvissä etten ole kuunaan tuollaista nähnyt ja Tokaistakin halutaan ihan paperirahaa. Fenderin muutamat meksikon mallit ovat myös olleet aika kovassa kurssissa bajan käytetyt pyynnit on lähennelleet kohta tonnia kun omani ostin uutena reiluun viiteensataan vuonna 2011.

En minä tiedä, voihan tämä olla vain oman rajallisen katsantokantani luoma illuusio...... tai sitten paskapuhetta, sitäkin tämä voi olla.
Pikatessa roiskuu :-D
The Jack
01.06.2021 19:31:28
Entropia666: No en tiiä, bändikaveri myi oman '85 JCM800:n 1250€ keväällä ja se meni heti. Ei mun mielestä todellakaan ton arvoinen vahvari, mut kaveri kääri hyvät massit siitä.

Onko meillä sitten menossa jonkinlainen JCM 800-buumi? Jännästi Tompalla pyydetään peräti 1 699 euroa 800:n Reissuesta. Marshall 2555X Silver Jubilee lähtisi satawattisena hintaan 1 111 euroa. Yleensä Jubileet on olleet kalliimpia käytetyissä varsinkin. Miksi näitä kasisatasia on alettu haalia? Yhteen aikaan kasarin kahdeksansataset olivat jotain kolme-neljä hunttia, mutta tilanteet elää.
Shredator
01.06.2021 20:05:28

The Jack: Onko meillä sitten menossa jonkinlainen JCM 800-buumi? Jännästi Tompalla pyydetään peräti 1 699 euroa 800:n Reissuesta. Marshall 2555X Silver Jubilee lähtisi satawattisena hintaan 1 111 euroa. Yleensä Jubileet on olleet kalliimpia käytetyissä varsinkin. Miksi näitä kasisatasia on alettu haalia? Yhteen aikaan kasarin kahdeksansataset olivat jotain kolme-neljä hunttia, mutta tilanteet elää.

No sehän on kuningasten jalo vahvistin. Siksi.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Guitarfreak
01.06.2021 20:22:00
The Jack: Onko meillä sitten menossa jonkinlainen JCM 800-buumi? Jännästi Tompalla pyydetään peräti 1 699 euroa 800:n Reissuesta. Marshall 2555X Silver Jubilee lähtisi satawattisena hintaan 1 111 euroa. Yleensä Jubileet on olleet kalliimpia käytetyissä varsinkin. Miksi näitä kasisatasia on alettu haalia? Yhteen aikaan kasarin kahdeksansataset olivat jotain kolme-neljä hunttia, mutta tilanteet elää.

Koska netissä sanotaan et vain niissä on oikea soundi.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Perza
01.06.2021 20:48:05
hallu: No kuusstaa Nomadista ei ole paljoa kun muistan, että niistä haluttiin aikanaan ihan paperirahaa. Mesa Expressistä kuussataa ei myöskään ole paha pyynti aikaisempaan verrattuna. Marshalla Class vitosesta kaks ja puolisataa on varsin maltillinen kun muistan ajan kun niistä huudeltiin neljää hunttia tai vaikka Koch twintone2 viiteensataan on aika edullinen kun kotvanen sitten niistä joutui pulittamaan yli seitsemää rahaa. Onhan noita ja kuten totesin, niin jossain varmaan menee raja, että jengi pitää mieluummin itse romunsa kuin myy niitä alihintaan sellaisille jotka niitä ei halua. Kitaroissa taas Gibsenoiden hintapyynnit on niin pilvissä etten ole kuunaan tuollaista nähnyt ja Tokaistakin halutaan ihan paperirahaa. Fenderin muutamat meksikon mallit ovat myös olleet aika kovassa kurssissa bajan käytetyt pyynnit on lähennelleet kohta tonnia kun omani ostin uutena reiluun viiteensataan vuonna 2011.

En minä tiedä, voihan tämä olla vain oman rajallisen katsantokantani luoma illuusio...... tai sitten paskapuhetta, sitäkin tämä voi olla.

Joo o, Nomadista ei ole tykätty koskaa, vaikka ominaisuuksiltaan onki todella hyvä, mutta jääny pahasti jalkoihin, samoin varmaan Kochin hype ei ihan lähteny sillonku olis pitäny.

Mutta mites Mesan muut, Mark sarja, Rectifier sarja, joko niitä saa kantaa kotiin kaks yhen hinnalla, ei mun mielestä?
kojones
01.06.2021 20:52:12
Oli tossa keväällä yks Dual Recto keissillä 700€, meinasin hakea mutta eipä sitten jaksanut. Kai sen joku haki.
Perza
01.06.2021 21:52:33
kojones: Oli tossa keväällä yks Dual Recto keissillä 700€, meinasin hakea mutta eipä sitten jaksanut. Kai sen joku haki.

Varsinainen ilmiö!
Antsa Lipsanen
01.06.2021 22:06:08 (muokattu 01.06.2021 22:06:34)
Perza: Joo o, Nomadista ei ole tykätty koskaa, vaikka ominaisuuksiltaan onki todella hyvä, mutta jääny pahasti jalkoihin, samoin varmaan Kochin hype ei ihan lähteny sillonku olis pitäny.

Mutta mites Mesan muut, Mark sarja, Rectifier sarja, joko niitä saa kantaa kotiin kaks yhen hinnalla, ei mun mielestä?

Minä tuossa taannoin keväällä hetken mielijohteesta hankin miellyttävästi hinnoitellun Nomad 55 -combon. Testaamatta toki. Tokihan tuo jännitti, internet on täynnä hyvinkin ristiriitaista todistusta. Pelko oli aiheeton, tämähän on mitä mainion rock-vehje. Todella monipuoliset ominaisuudet mutta mikä tärkeintä, soundaa todella hyvältä niitten kepakoiden jatkona, joita minulla on käytössäni. Olen itse asiassa ollut tämän kanssa niin iloinen, että nyt onkin parin kuukauden ajan jäänyt treeniksellä Triple Crown käyttämättä ja käynnistelemättä. Merkillistä.
BugBadWolf
01.06.2021 22:38:52
Antsa Lipsanen:...että nyt onkin parin kuukauden ajan jäänyt treeniksellä Triple Crown käyttämättä ja käynnistelemättä. Merkillistä.

Voin kerätä, vaikka se vanhalle ja raihnaalle ukkorahjukselle hengenmenoksi lopulta koituukin, kaikki treenikämppien nurkissa lojuvat ylimääräiset Mesat pois. Enkä edes laskuta siivouksesta, vaan uhraudun ihan hyväntekeväisyysmielessä ;D
Perza
01.06.2021 23:18:16
Antsa Lipsanen: Minä tuossa taannoin keväällä hetken mielijohteesta hankin miellyttävästi hinnoitellun Nomad 55 -combon. Testaamatta toki. Tokihan tuo jännitti, internet on täynnä hyvinkin ristiriitaista todistusta. Pelko oli aiheeton, tämähän on mitä mainion rock-vehje. Todella monipuoliset ominaisuudet mutta mikä tärkeintä, soundaa todella hyvältä niitten kepakoiden jatkona, joita minulla on käytössäni. Olen itse asiassa ollut tämän kanssa niin iloinen, että nyt onkin parin kuukauden ajan jäänyt treeniksellä Triple Crown käyttämättä ja käynnistelemättä. Merkillistä.

Joo en tiedä mihin tätä mainos puhetta tarvitaan. Itse omistan edelleen 45 2x12 ja omistuksessa on ollut myös 55. Erittäin hyvä ja monipuolinen vehe, mutta silti jäi jalkoihin, eikä tuo edelleenkään kovin haluttu kampe ole. Eikä sen tämän hetkinen hinta mun mielestä liity ajan suhdanteisiin tai koronaan.
Antsa Lipsanen
02.06.2021 07:46:34
Perza: Joo en tiedä mihin tätä mainos puhetta tarvitaan. Itse omistan edelleen 45 2x12 ja omistuksessa on ollut myös 55. Erittäin hyvä ja monipuolinen vehe, mutta silti jäi jalkoihin, eikä tuo edelleenkään kovin haluttu kampe ole. Eikä sen tämän hetkinen hinta mun mielestä liity ajan suhdanteisiin tai koronaan.

Pahoittelut, ei tätä mainospuhetta tosiaankaan tähän tarvittu. Kunhan innostuin toteamaan aiheen vierestä hyvän ja edullisen putkivahvistinhankinnan. Johda sinä keskustelua, seurailen sivummalta.
Guitarfreak
02.06.2021 08:41:17
Antsa Lipsanen: Pahoittelut, ei tätä mainospuhetta tosiaankaan tähän tarvittu. Kunhan innostuin toteamaan aiheen vierestä hyvän ja edullisen putkivahvistinhankinnan. Johda sinä keskustelua, seurailen sivummalta.

Ei täällä saa innostua eikä näyttää tunteita :D täähän on analyyttinen keskustelukerho ikääntyville harrastelijoille
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)