Aihe: Apollo on pop?
1
Progorava
17.05.2021 19:44:50
Aika alkaa olla kypsä.

1gen scarlett 18i20 on ihan liikaa kotistudioon, joten joutanee torille ja tilalle olen miettinyt Universal Audion Apollo Soloa.

Onkos täällä kukaan vertaillut sen kitara/basso -plugareita oikeisiin vehkeisiin? En siis nyt hae sitä onko ne prikulleen samanlaisia tosielämän vahvareiden kanssa, vaan oletko onnistunut siirtymään putkivahvariläjästä käyttämään vain UA:n plugareita? Jonkinmoinen krapulahan tuosta seuraa, halusi tai ei.

Jos nyt oikein ymmärsin niin tuo interface pyörittää noita plugareita itse, eikä nosta koko taakkaa äänityskoneen prossun harteille.

Aika arvokkaitahan nuo Apollot ovat ja minulle pääarvo tällä stuntilla olisi se, että pääsisin samalla eroon vahvariläjästä. Muussa tapauksessa pärjään Steinbergin UR22:lla. En varmasti huomaisi mitään eroa sen ja Apollon äänitysjäljessä.
mhelin
19.05.2021 09:17:55
Interface on varmaan hyvä mutta tuskin ne kitara- ja bassomallinnokset ihan Neural DSP, Line6 tai Fractal Audio tasoisia ovat. Pulteq EQ, 1176 ja LA-2 mallinnokset varmaan kyllä hintansa arvoisia.
Muovinen
20.05.2021 09:37:56

Eikös ne vahvarimallinnokset ole brainworksin käsialaa eli aika varmasti hyvinkin pätevää kampetta. Mulla on kyllä monia bx plugareita mutta ei toistaiseksi noita kitara- ja bassokamppeita, joten aivan omakohtaista kokemusta niistä ei kyllä ole. Kaiken kaikkiaan noi alkaa olla niin hyviä, että vahvaria ei ole studiossa mikään pakko olla. Juuri totesin mun kliinikoneen turhaksi Neuralin Cory Wong suiten ostamisen vuoksi. Marsun JMP:stä, Two Notes torpedosta ja pedaaleista en kyllä silti luovu. Siinä on tonea loppuelämäksi.
-Hexa-
21.05.2021 10:04:01
Progorava: Muussa tapauksessa pärjään Steinbergin UR22:lla. En varmasti huomaisi mitään eroa sen ja Apollon äänitysjäljessä.

Kyllä huomaat. Mulla on kummatkin ja pelkästään apollon sisäinen kuulokevahvistin saa kaiken kuulostama paremmalta. AD/DA conversio on aikalailla parasta mitä pöydälle saa ja etuasteet unison innovaatioineen on kyllä jokaisen pennin arvoinen, mitä nämä hintalapussa pyytää.

Mutta joo mitä tulee plugareihin, niin se vähän riippuu. Marshallit ja tweed deluxe on jo niin lähellä aitoa, että harva pystyy sanomaan eroa varsinkaan valmiissa tuotoksessa ja näistähän pääsee nauttimaan äänittäessä lähes nolla latenssilla. Engeleistä yms muista raskaansarjan vehkeistä ei oo oikeessa maailmassa niin paljoa mulla kokemusta, että lähtisin kommentoimaan.

Jos päädyt UAD, niin säästä pari sataa ja laita Twin X/DUO versio. Juurikin nämä kitara mallinnukset haukkaa ton kortin sisäisen DSP:n aika nopeeta ja se alkaa harmittamaan pitemmässä juoksus.
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
Progorava
21.05.2021 13:33:37
-Hexa-: Kyllä huomaat. Mulla on kummatkin ja pelkästään apollon sisäinen kuulokevahvistin saa kaiken kuulostama paremmalta. AD/DA conversio on aikalailla parasta mitä pöydälle saa ja etuasteet unison innovaatioineen on kyllä jokaisen pennin arvoinen, mitä nämä hintalapussa pyytää.

Puukorvat

Mutta joo mitä tulee plugareihin, niin se vähän riippuu. Marshallit ja tweed deluxe on jo niin lähellä aitoa, että harva pystyy sanomaan eroa varsinkaan valmiissa tuotoksessa ja näistähän pääsee nauttimaan äänittäessä lähes nolla latenssilla. Engeleistä yms muista raskaansarjan vehkeistä ei oo oikeessa maailmassa niin paljoa mulla kokemusta, että lähtisin kommentoimaan.

Nuo riittäisi mulle mainiosti. Hevihommat jätän niille, jotka niitä osaa vetää.

Jos päädyt UAD, niin säästä pari sataa ja laita Twin X/DUO versio. Juurikin nämä kitara mallinnukset haukkaa ton kortin sisäisen DSP:n aika nopeeta ja se alkaa harmittamaan pitemmässä juoksus.

Kiitos vinkistä. Luulin, että solon ja duon erottaa vain kanavamäärä.
Einherjar
21.05.2021 14:53:35
-Hexa-: ...Mulla on kummatkin ja pelkästään apollon sisäinen kuulokevahvistin saa kaiken kuulostama paremmalta....

Itseasiassa Steinbergeissä ei ole ollenkaan huono kuulokevahvari, jos ei ole sitten todella korkeaimpedanssiset kuulokkeet. Särö ja suhina on niissä kovinkin hyvällä tasolla moneen muuhun verrattuna.
Tuossa on ihan taulukkoa ja selostusta näistä, jos kiinnostaa:
https://www.youtube.com/watch?v=xLShpyzwvJs
Tuolla ei toki Audientilta ole kuin Evo4, mutta suuntia sekin antaa.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)