Aihe: Neural DSP Quad Cortex
1 2 3 4 522 23 24 25 2645 46 47 48 49
Trnquill
14.05.2021 22:35:40

LaXu: Piti ihan kokeilla kaikki läpi omassa laitteessani ja en huomaa mitään ongelmaa. Yksi naksaus on 0.1 arvon muutos kaikissa.
Entä onko klappia ennen kuin potikka naksahtaa? Mulla on ongelma lähinnä siinä.
LaXu
14.05.2021 22:56:11 (muokattu 14.05.2021 23:25:08)
Trnquill: Entä onko klappia ennen kuin potikka naksahtaa? Mulla on ongelma lähinnä siinä.

Vastakkaiseen suuntaan kääntäessä tosiaan tuntuisi huomaavan väliä ennen naksausta, ylärivin potikoissa selvästi enemmän. En tiedä johtuuko toi siitä että niitä on käytetty enemmän.

Kokeilin kaappiblokilla ja tuota pientä klappia lukuun ottamatta potikat käyttäytyivät kyllä samoin ruudun arvojen puolesta.

Tää on näitä "en edes kiinnittänyt huomiota, mutta nyt en voi olla huomaamatta" juttuja. Kerro ihmeessä miten vastaavat.
Trnquill
17.05.2021 11:52:54

Kyselin potikoiden klapista Neuralilta ja lopullinen vastaus oli odotettu: Koska olen ostanut laitteen Thomannilta, pesee Neural kätensä asiasta täysin eikä edes kommentoi sitä, mikä on normaali klapin määrä ja mikä liikaa. Jos en ole tyytyväinen tuotteeseen, voin lähettää sen takaisin Thomannille.
TTV
17.05.2021 12:23:14
Trnquill: Kyselin potikoiden klapista Neuralilta ja lopullinen vastaus oli odotettu: Koska olen ostanut laitteen Thomannilta, pesee Neural kätensä asiasta täysin eikä edes kommentoi sitä, mikä on normaali klapin määrä ja mikä liikaa. Jos en ole tyytyväinen tuotteeseen, voin lähettää sen takaisin Thomannille.

Olipas kannustava asenne Neuralilta. Kannattaa laittaa maanantaikappale takaisin Thompalle, sillä kyllähän tuon hintaisen laitteen kuuluu toimia moitteetta. Tuollaiset pienetkin asiat hiertää mieltä kun ne tiedostaa :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jeszse
17.05.2021 13:04:16
Trnquill: Kyselin potikoiden klapista Neuralilta ja lopullinen vastaus oli odotettu: Koska olen ostanut laitteen Thomannilta, pesee Neural kätensä asiasta täysin eikä edes kommentoi sitä, mikä on normaali klapin määrä ja mikä liikaa. Jos en ole tyytyväinen tuotteeseen, voin lähettää sen takaisin Thomannille.

Vau, onpa paskaa asiakaspalvelua.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
velipekka
17.05.2021 14:43:17
Baraka
17.05.2021 15:08:22
Kovasti kyllä kiinnosteli tuo laite, mutta ei kyllä taida tällä hetkellä maksaa vaivaa vaihtaa FM3:sta QC:hen. Kuitenkaan mitään tarvetta ei capturelle ole ja löytyy vielä fiksattavaa ohjelmistosta ja asiakaspalvelusta, niin en keksi syytä vaihtaa. Ehkä se vielä siitä.
LaXu
17.05.2021 15:47:18
Baraka: Kovasti kyllä kiinnosteli tuo laite, mutta ei kyllä taida tällä hetkellä maksaa vaivaa vaihtaa FM3:sta QC:hen. Kuitenkaan mitään tarvetta ei capturelle ole ja löytyy vielä fiksattavaa ohjelmistosta ja asiakaspalvelusta, niin en keksi syytä vaihtaa. Ehkä se vielä siitä.

Ihan fiksu päätös.

Mä tykkään siitä, että QC:ssa on huomattavasti enemmän jalkakytkimiä ja käyttöliittymä itse laitteessa on reilusti FM3:sta parempi. Jos FM3 on enemmän kiinni tietokoneessa niin FM3-Edit poistaa suurimman osan käyttämisen tuskasta.

Capture on ollut kiva tapa leipoa omat oikeat vahvarit pieneen purkkiin jos haluaa sen suosikkivahvarin soundin vaikka matkakäyttöön tai keikalle johon ei voi tuoda isompia laitteita. FM3 toki löytyy niin paljon valikoimaa, ettei captureista ole hirveästi etua, mutta onhan se toki hauska kokeilla sellaisia laitteita, joita tuskin tullaan koskaan mallintamaan Fractalin puolesta.

Mielestäni saan tällä hetkellä vahvari/kaappipuolella QC:sta parempia soundeja kuin FM3:sta. Jotenkin kuulostavat vaan isommilta. Mutta odottelen innolla, josko FM3 Cygnus-päivitys tasoittaisi tilannetta.
Baraka
17.05.2021 16:55:02
LaXu: Ihan fiksu päätös.

Mä tykkään siitä, että QC:ssa on huomattavasti enemmän jalkakytkimiä ja käyttöliittymä itse laitteessa on reilusti FM3:sta parempi. Jos FM3 on enemmän kiinni tietokoneessa niin FM3-Edit poistaa suurimman osan käyttämisen tuskasta.

Capture on ollut kiva tapa leipoa omat oikeat vahvarit pieneen purkkiin jos haluaa sen suosikkivahvarin soundin vaikka matkakäyttöön tai keikalle johon ei voi tuoda isompia laitteita. FM3 toki löytyy niin paljon valikoimaa, ettei captureista ole hirveästi etua, mutta onhan se toki hauska kokeilla sellaisia laitteita, joita tuskin tullaan koskaan mallintamaan Fractalin puolesta.

Mielestäni saan tällä hetkellä vahvari/kaappipuolella QC:sta parempia soundeja kuin FM3:sta. Jotenkin kuulostavat vaan isommilta. Mutta odottelen innolla, josko FM3 Cygnus-päivitys tasoittaisi tilannetta.

Tuo jalkakytkinten määrä on se mikä itseäni eniten houkuttaisi vaihtamaan. En ole vieläkään päässyt oikein sinuiksi tuon FM3:n nappien pohjassa pitämisen kanssa varsinkaan nopeissa tilanteissa. Tietokoneen äärellä ne soundit tulee pääasiassa ruuvattua, joten itse lootan käyttöliittymällä ei ole minun käytössäni niin suurta merkitystä. Kyllähän se olisi toki kiva latailla muiden tekemiä captureita, mutta onko niitä vielä tarjolla mitenkään paljoa?

Kivointahan olisi toki omistaa molemmat, mutta siihen en taida lähteä :)
Trnquill
17.05.2021 20:28:12

TTV: Olipas kannustava asenne Neuralilta. Kannattaa laittaa maanantaikappale takaisin Thompalle, sillä kyllähän tuon hintaisen laitteen kuuluu toimia moitteetta.

Tätäpä tässä juuri pähkäilen, laite ei vastaa omaa käsitystäni laadusta, eikä firma seiso tuotteensa takana. Soundit on maukkaat, mutta jos nyt lähetän tämän takaisin tai vaikka myyn, saan korvaavan varmaan vuoden päästä.
TTV
17.05.2021 20:36:58
Trnquill: Tätäpä tässä juuri pähkäilen, laite ei vastaa omaa käsitystäni laadusta, eikä firma seiso tuotteensa takana. Soundit on maukkaat, mutta jos nyt lähetän tämän takaisin tai vaikka myyn, saan korvaavan varmaan vuoden päästä.

Kyllä sä ne ihannesaundit vielä saat, viimeistään uudesta QC:stä, mikäli annat Neuralille uuden mahdollisuuden :-) Itse en pitäisi vaillinaista laitetta, varsinkin kun tuo sun kohtaama ongelma viittaisi rautaominaisuuteen eikä välttämättä korjaannu softapäivityksellä. En myöskään möisi eteenpäin, koska ongelma vaan kiertää kitaristilta toiselle :-/

Onko lempisaundisi jokin tietty oma capture vai jokin QC:n sisältämä mallinnos/capture? Oisko samaa mahdollista kaivaa Helix/Axe/FM3/Kemper -tarjonnasta?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Trnquill
17.05.2021 22:03:16 (muokattu 17.05.2021 22:05:47)

TTV: tuo sun kohtaama ongelma viittaisi rautaominaisuuteen eikä välttämättä korjaannu softapäivityksellä.

Onko lempisaundisi jokin tietty oma capture vai jokin QC:n sisältämä mallinnos/capture? Oisko samaa mahdollista kaivaa Helix/Axe/FM3/Kemper -tarjonnasta?

Mekaaninen se on eikä varmasti korjaannu millään softapäivityksellä. Potikoissa on mekaanista klappia. https://youtu.be/6h53vGtrEac Jos olisin rikas & rohkea, avaisin laitteen ja katsoisin miten kytkimien liike välitetään encodereille laitteen sisällä. Muutamalla pienellä korjausosalla klappi olisi varmasti poistettavissa ;) Jos potikat eivät ole täysin suljettuja paketteja, siis.

Olen lempisoundini osalta hyvin joustava ja löytäisin sellaisen varmasti laitteesta kuin laitteesta! Alapäästä kompuroitu, yläpäästä särölle ajettu hevibasso, ihan perussettiä. QC:n form factor vaan on niin oivallinen; pieni ja kompakti. Jos Neuralin Parallax-plugaria voisi ajaa pienessä B3K-särön kokoisessa pedaalissa, olisi unelmani totta! :D
MolliS
17.05.2021 22:32:23

Trnquill: Olen lempisoundini osalta hyvin joustava ja löytäisin sellaisen varmasti laitteesta kuin laitteesta! Alapäästä kompuroitu, yläpäästä särölle ajettu hevibasso, ihan perussettiä. QC:n form factor vaan on niin oivallinen; pieni ja kompakti. Jos Neuralin Parallax-plugaria voisi ajaa pienessä B3K-särön kokoisessa pedaalissa, olisi unelmani totta! :D

Ai meinaatko siis Darkglassin Microtubes X:ää vai

https://www.darkglass.com/creations/microtubes-x/
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
LaXu
17.05.2021 22:32:31
Baraka: Tuo jalkakytkinten määrä on se mikä itseäni eniten houkuttaisi vaihtamaan. En ole vieläkään päässyt oikein sinuiksi tuon FM3:n nappien pohjassa pitämisen kanssa varsinkaan nopeissa tilanteissa.

Samaa mieltä, en haluaisi keikalla tanssia nappien tilan hallinnan kanssa. Itse olen todennut tämän layoutin varsin toimivaksi pelkillä FM3 napeilla: https://forum.fractalaudio.com/thre … he-3-switches-by-themselves.161070/

Kyllähän se olisi toki kiva latailla muiden tekemiä captureita, mutta onko niitä vielä tarjolla mitenkään paljoa?

Niitä on ihan kohtuusti. NeuralDSP:n omia löytyy laitteesta itsestään monta pankillista ja lisää pilvestä. Muiden tekemiä löytyy yllättävän paljon, niin vahvareita kuin säröpedaalejakin. Ei toki mitenkään niin massiivisesti kuin Kemperillä. Ongelma on enemmän tuon sisällön kuratoinnissa, mobiiliappi on vähän kurja tässä suhteessa, kuulemma päivityksiä tulossa. Nyt pitää lähes pelkästään nimen perusteella arvailla mikä laite kyseessä.

Kivointahan olisi toki omistaa molemmat, mutta siihen en taida lähteä :)

Juu, sitä en voi suositella. Sen verran samoja juttuja molemmat tekevät kuitenkin, omilla hyvillä ja huonoilla puolilla.
LaXu
17.05.2021 23:02:35
Trnquill: Mekaaninen se on eikä varmasti korjaannu millään softapäivityksellä. Potikoissa on mekaanista klappia. https://youtu.be/6h53vGtrEac Jos olisin rikas & rohkea, avaisin laitteen ja katsoisin miten kytkimien liike välitetään encodereille laitteen sisällä. Muutamalla pienellä korjausosalla klappi olisi varmasti poistettavissa ;) Jos potikat eivät ole täysin suljettuja paketteja, siis.

Tuossahan onkin nokkelasti arvioitu klapin määrää teipin avulla. Pikaisella silmäyksellä omani ovat pahimmillaan tuota parinkymmenen asteen luokkaa, 40 astetta voisi olla jo häiritsevä.Jos löytäisi encoderin mallin niin noita varmaan pystyisi vaihtamaankin tarvittaessa, jos eivät ole joku custom-tilausosa. Joka tapauksessa ikävä "ominaisuus" näin hintavassa laitteessa.

Mietin, etteivät nuo löysty käytössä, sillä minulla keskimäärin löysimmät ovat ylärivin ekat 4 ja sitten loput ovat hieman parempia. Alarivi taas on timmimpää. Ylärivihän on keskimäärin kovemmalla käytöllä kun about kaikki blokit mappaavat kontrolleja niihin ja on harvinaisempaa, että alarivin oikean reunan potikoita käytetään lainkaan.

Ihan oikeassa käytössä en kiinnitä lainkaan tuohon väljyyseroon huomiota, mielestäni potikat pelittävät mainiosti ja niiden tuntuma on omaan käyttööni parempi kuin Helixin tai FM3:n. Kilpailijoissa tuntuu välillä, että saa veivata potikkaa oikein urakalla että saa sopivan arvon kohdalleen, kun taas QC:ssa kiihtyvyys on minulle just sopiva.

Olen kyllä pettynyt, että NeuralDSP:n vastaus ongelmaan on "lähetä takaisin kauppaan", tietäen, että et voi vaan tilata toista yksilöä, kun kaikki kaupat myyvät ei-oota.
Entropia666
18.05.2021 09:11:38

Torniojaws: Eikös ne juuri promovaiheessa kehuskelleet kuinka ovat testanneet nappeja tyyliin elefanttien painitouhuissa, mutta silti on lähinnä Ikean tasoa laatu.

Ei nyt varmaan yhden tyypin puheiden perusteella kannata vedellä liikaa johtopäätöksiä, meikäläinen ei oo löytäny omista ongelmia. Varmaan toi 20_ on mullaki välystä, mut en ikinä tajunnu että se ois ongelma. :D
LaXu
18.05.2021 09:42:11
Torniojaws: Eikös ne juuri promovaiheessa kehuskelleet kuinka ovat testanneet nappeja tyyliin elefanttien painitouhuissa, mutta silti on lähinnä Ikean tasoa laatu.

Nappien kestävyys painelussa on vähän eri testi. Jos ei testata potikoiden väljyyttä niin sitten sitä ei huomioida.
rocky0
18.05.2021 09:51:59

Yksi äänekäs ei tarkoita, että ongelma esiintyisi jokaisella. Ei sillä etteikö ongelma olisi todellinen noissa joissain tapauksissa.
Trnquill
18.05.2021 10:06:41

Entropia666: Ei nyt varmaan yhden tyypin puheiden perusteella kannata vedellä liikaa johtopäätöksiä, meikäläinen ei oo löytäny omista ongelmia. Varmaan toi 20_ on mullaki välystä, mut en ikinä tajunnu että se ois ongelma. :D

Tää on tosi lillukanvarsia muuten upeassa laitteessa, joo! Eihän noita edes tule jatkuvasti säädeltyä ja jos oikein nyppii, "ruuveja" voi "ruuvailla" myös suoraan kosketusnäytöstä liikuttelemalla sormea ylös ja alas. Lähinnä kyse on laatuvaikutelmasta ja sen nakertamisesta. Päälle vielä "jos et tykkää, lähetä takas" -asenne Neuralilta, ni pientä tahraa tulee poutapilveen ainakin mun mielessä.

Painamista nämä nappulat aivan varmasti kestävät, siitä ei tosiaan ole kyse! Neuralin nettisivun räjäytyskuvan mukaan mekaaniset ulospäin näkyvät napit näyttävät olevan mekaanisesti irrallaan piirilevyllä olevista varsinaisista "painopotikoista". Ja siitä voisi myös kuvitella, että ehkä sitä kiertämisen välystä voisi säätää tekemällä uudet "fillerit" sinne väliin... Kun vaan kehtaisi ruuvailla auki takuunalaisen tuotteen ja kurkata sisälle. :) https://www.thegearpage.net/board/i … p-quad-cortex.2110791/post-29826108

Mullakin ylärivi on se väljä, alarivi on ihan priimaa. Harmillista että näin päin, koska yläriviä tosiaan tulee käytettyä ihan jatkuvasti nimenomaan ruuvaamiseen, alariviä ei juuri koskaan. Liekkö tähän joku rakenteellinen syy, koska kaikilla tuntuu ylärivi olevan väljä, alarivi ok? Kulumisesta ei sentään voi olla kyse, koska huomasin tuon väljyyden jo vartin käytön jälkeen. Ekana se alkoi nyppiä oikean ylänurkan napissa, kun vaihtelin vahvistinmalleja ja yhdistettynä vaihdon viiveeseen se oli aika kieli keskellä suuta sohimista.

MolliS: Ai meinaatko siis Darkglassin Microtubes X:ää vai
https://www.darkglass.com/creations/microtubes-x/

Meinasin sanoa, että juuri näin, kun vaan saisi mukaan vielä kaappimallinnuksenkin, mutta sekin löytyy X Ultrasta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)