Aihe: Mistä sopiva talla Gretsch G2420 Streamliner Hollowbodyyn?
1
harmony-lyrica
11.05.2021 11:36:03
Tervehdys! Oon turhaan koittanut etsiä 12" radiuksella olevaa tallaa, lienee t-o-m talla, niin omaan Gretsch G2420 (ei tremololla siis) Streamliner Hollowbody -sähkökitaraani, mutta ei tunnu löytyvän. Mun Gretschissä on siis metallitalla, ja alla puuosa, jonka molemmissa päissä on kiinni kannattomat ruuvit, siis kovera puurima, joka istuu kuperakantisen f-aukkoisen kitaran kanteen, siitä puuosasta on molemmista päistä laitettu kannattomat metalliruuvit läpi, jotka uppoavat kannessa oleviin reikiin. Kierteisten tappien, liekö M4 -kierteellä, päälle lasketaan vapaasti tom -talla, päissä siis ne pienemmät n. 4 mm rei'ät, jossa juuri ongelma piileekin, koska reikien keskeltä keskelle mitattuna niiden etäisyys toisistaan on n. 73,5 mm, yleisin etäisyys/välimatka näyttäis olevan 74 - 74,5 mm, joita talloja kyllä löytyy esim. Gotoh ym. Itselläni olis juurikin kohtuuhintainen uusi Gotohin tom-talla hakusessa, mutta nimenomaan tuolla n. 73,5 mm reikävälillä. Tietääkö kukaan muusikoiden.net -ihmisistä, että mistä saisin ostettua kohtuuhintaisen, esim. juuri tuon Gotohin tms. vastaavan suht halvan n. 50 €:n tallan? Jos vielä tuuri käy niin pintakäsittely saisi olla tummempi, kuten cosmo black, black nickel, black chrome, mutta niklattu tai kromattu totta kai myös käy mulle. Veikkaisin täälläkin muusikoiden.netissä olevan henkilöitä, joilla kyseinen Gretschin halpamalli on tullut ostettua nyt ihan viimevuosina, kun G2420/G2420T malli tuli markkinoille. Olisin tästä tallaa koskevasta tiedosta, että mistä sellaisen saisin ostettua (hintaluokka n. 50 €), niin erittäin tyytyväinen roots-musaa pikkaava karvaleukainen äijänrämä. Best regards: Juki
Jukka Pennanen
LaXu
14.05.2021 11:48:19 (muokattu 14.05.2021 11:48:52)
Millbrook Musicista voi varmaan noita osia kysellä, jos löytyisi sopivaa.

Mikään ei varmaan sinänsä estä sitä, että teettää jollain soitinrakentajalla uuden tallan puuosan johon menee mikä vaan Tune-o-matic. Maksaa toki enemmän.
tsim
18.05.2021 06:36:56
LaXu: Millbrook Musicista voi varmaan noita osia kysellä, jos löytyisi sopivaa.

Mikään ei varmaan sinänsä estä sitä, että teettää jollain soitinrakentajalla uuden tallan puuosan johon menee mikä vaan Tune-o-matic. Maksaa toki enemmän.

Mulla on näitä 2 kpl Brass ja Alumiini, sopii suoraan esim. Gretsch G5420T, jossa ne mulla aiemmin ollut.
Tilasin netistä suoraan häneltä-
https://www.comptonbridges.com/
Jos kiinnostaa niin mulla on näitä 2 kpl joutilaana yht. hinta 100€
Niissä on valmiit pienet urat kielille ja intonaatio on kohdillaan.
Terv Timo
harmony-lyrica
25.05.2021 03:57:04
Kiitoksia teille vinkeistä! Laxu, millbrookin tallat ym. oon katellut, mutta tähän ko. laatikkoon sopivat tallat näyttää sitä bad bad punaista ympyrää, eli ovat loppuneet sieltä. Timppa, jep noihin kiinteisiin talloihin oon törmännyt ja mitat on ok, mutta mulla on tää pari vuotta sitten markkinoille tullut G2420, budjettiluokan versio noista paremmista malleista, huomasin intonaatioita säätäessä että h -kielestä (b) loppuu säätövara taaksepäin, eli joudun tekemään jo nyt lievän kompromissin vireen kanssa, eli veikkaan että tuolla kiinteällä mallilla menee enemmän eteenpäin ko. kieli, ja tilanne saattaa pahentua.
Mun näkemys asiasta on, että saattaa olla tallan rei'ät kitaran kanteen lipsahtaneet tehtaalla kiireessä hitusen liikaa eteen, halvempi malli kun on kyseessa. Kunpa osaisinkin purkaa tän tallan kielipalat, niin kääntäisin ympäri sen pelkän h -kielen palan, siinä on 3:n paksumman kielen palat taaksepäin viistot, ja 3:n ohuemman kielen palan viisteet eteenpäin. Eli kiitti kun tarjosit, mutta nyt en viitsi ostaa ja riskeerata. Tallaa en viitsi kääntää ympäri, eli säätöruuveja osottamaan kitaran takaosaa kohti, menee ihan leppään intonaatiot. Noo kehittelen jotain, mutta vinkit kelpaa, ja teille kiitti vinkeistä ja tarjouksista! Onkohan tää malli muuten btw tune-o-matic- vai adjusto-matic -talla, mikä ero niissä lie sit onkin?
Jukka Pennanen
harmony-lyrica
25.05.2021 04:10:10
Kiitoksia teille vinkeistä! Laxu, millbrookin tallat ym. oon katellut, mutta tähän ko. laatikkoon sopivat tallat näyttää sitä bad bad punaista väriä, eli ovat loppuneet sieltä. Timppa, jep noihin kiinteisiin talloihin oon törmännyt ja mitat on ok, mutta mulla on kyllä tää pari vuotta sitten markkinoille tullut G2420, budjettiluokan versio noista paremmista malleista, huomasin intonaatioita säätäessä, että h -kielestä (b) loppuu säätövara taaksepäin, eli joudun tekemään jo nyt lievän kompromissin kun viritän kitaran kielet, eli veikkaan että tuo kiinteällä mallilla menee enemmän eteenpäin ko. kieli, ja tilanne saattaa pahentua. Mun näkemys asiasta on, että saattaa olla tallan rei'ät kitaran kanteen lipsahtaneet tehtaalla hieman turhan eteen, halvempi malli kunnonnkyseessa, kunpa osaisinkin purkaa tän tallan kielipalat, niin kääntäisin ympäri sen h -kielen palan, siinä on 3:n paksumman kielen palat taaksepäin viistot, ja 3:n ohuemman kielen viisteet eteenpäin. Eli kiitti kun tarjosit, mutta nyt en viitsi odtaa ja riskeerata. Tallaa en viitsi kääntää ympäri, eli säätöruuveja osottamaan kitaran takaosaa kohti, menee ihan leppään intonaatiot. Noo kehittelen jotain, mutta vinkit kelpaa, ja teille kiitti vinkeistä ja tarjouksista!
Jukka Pennanen
tsim
26.05.2021 03:28:30
harmony-lyrica: Kiitoksia teille vinkeistä! Laxu, millbrookin tallat ym. oon katellut, mutta tähän ko. laatikkoon sopivat tallat näyttää sitä bad bad punaista väriä, eli ovat loppuneet sieltä. Timppa, jep noihin kiinteisiin talloihin oon törmännyt ja mitat on ok, mutta mulla on kyllä tää pari vuotta sitten markkinoille tullut G2420, budjettiluokan versio noista paremmista malleista, huomasin intonaatioita säätäessä, että h -kielestä (b) loppuu säätövara taaksepäin, eli joudun tekemään jo nyt lievän kompromissin kun viritän kitaran kielet, eli veikkaan että tuo kiinteällä mallilla menee enemmän eteenpäin ko. kieli, ja tilanne saattaa pahentua. Mun näkemys asiasta on, että saattaa olla tallan rei'ät kitaran kanteen lipsahtaneet tehtaalla hieman turhan eteen, halvempi malli kunnonnkyseessa, kunpa osaisinkin purkaa tän tallan kielipalat, niin kääntäisin ympäri sen h -kielen palan, siinä on 3:n paksumman kielen palat taaksepäin viistot, ja 3:n ohuemman kielen viisteet eteenpäin. Eli kiitti kun tarjosit, mutta nyt en viitsi odtaa ja riskeerata. Tallaa en viitsi kääntää ympäri, eli säätöruuveja osottamaan kitaran takaosaa kohti, menee ihan leppään intonaatiot. Noo kehittelen jotain, mutta vinkit kelpaa, ja teille kiitti vinkeistä ja tarjouksista!

Veisin osaavalle kitarasepälle, hän tietäisi heti ongelman ytimen ja antaisi ratkaisuehdotukset ja hinta-arvion. Luultavasti taksamittarikaan ei heti ala raksuttamaan pelkästä tiedustelusta. Näin minä olen aina tehnyt, selviää helpoiten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)