Aihe: ///MITÄ MIELTÄ///STERLING JP157
1
NuoriDimebag
16.05.2021 04:00:16
Olen tässä jonkin aikaa mietiskellyt ostavani Sterling JP157 kepin. Netistä kaivamalla olen saanut melko ristiriitaisen olemuksen mm. jotkut haukkuu tallaa ja mikkejä ja osa taas kehuu. Mitä mieltä sinä olet pitäis minun ostaa kyseinen kitara hyvä kuntosena 700€.
Lauri Heinonen
TTV
16.05.2021 11:46:39 (muokattu 16.05.2021 11:50:17)
Oletko päässyt kokeilemaan kyseistä kitaraa? Jos olet ja se tuntuu hyvältä, niin ostohommia kannattaa jatkaa. Hintaan en osaa sanoa, uuden hinta ainakin näyttää aika suolaiselta.

Yleisesti ottaen, kannattaa puntaroida niitä kriteerejään miksi juuri tiettyyn malliin on päätymässä; voiko samat ominaisuudet saada jossain muussa kitarassa vielä parempina? Mikkien vaihto on helppoa eikä maksa paljoa, joten niistä ei kannnata olla huolissaan. Talla on oleellinen niin soittomukavuuden kuin vireenkin kannalta. Jos käytät soitossa vibrakampea, kannattaa vireen pysymiseen kiinnittää huomiota. Tallat ja satula ovat useissa halpiksissa se heikoin lenkki. Jos et käytä vibraa, niin sitten tallan kuin tallan voi tarvittaessa blokata kiinteäksi, helpompi toki ostaa suoraan kiinteätallainen kitara.

Kaulaprofiili ja rungon muotoilu vaikuttavat soittoon todella paljon ja niihin kannattaa tutustua ennen ostoa.

En ole koskaan kokeillut mainittua Sterlingiä, joten siitä suoraan ei ole kokemusta. Vinkkini ovat yleisellä tasolla kymmenien vuosien kitararumban kautta opittuja :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
VIPMetal
17.05.2021 00:37:08

NuoriDimebag: Olen tässä jonkin aikaa mietiskellyt ostavani Sterling JP157 kepin. Netistä kaivamalla olen saanut melko ristiriitaisen olemuksen mm. jotkut haukkuu tallaa ja mikkejä ja osa taas kehuu. Mitä mieltä sinä olet pitäis minun ostaa kyseinen kitara hyvä kuntosena 700€.

No jos kaulaprofiili on sama kuin Music Manin seiskoissa, niin ainakin sen puolesta voin suositella.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)