![]() 05.05.2021 20:17:40 | |
---|---|
paskiaispaska: Jotain vois myös sanoa putkari vs mallintava soittotuntumasta, mutta se ei oo ennenkää johtanu yhtään mihinkään ;) Sano vaan, se on mielenkiintoista havaintopohjalta. Liian usein todetaan vaan yleisluontoisesti "ei tunnu ihan samalta", harvemmin kerrotaan tarkemmin missä eron huomaa. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM | |
![]() 05.05.2021 21:13:56 | |
Kontiak: Sano vaan, se on mielenkiintoista havaintopohjalta. Liian usein todetaan vaan yleisluontoisesti "ei tunnu ihan samalta", harvemmin kerrotaan tarkemmin missä eron huomaa. Noo... Yks minkä huomaan neuralin plugareissa, että ne ei ihan täysin reagoi soittotatsiin ja volapotikan pakitteluun niinku oikeet vehkeet - tai eräät toiset mallintavat plugarit. Niissä neuralin plugareissa on sellanen ärsyttävä kireys vaikka särö puhdistuukin volaa pakittamalla. Ei kuitenkaan pysy ns lämpösenä ja täyteläisenä se soundi niinku kuuluis. Ei sitä varmaan kaikki huomaa tai noteeraa, mutta mä kyllä huomaan. Ja ei, ei ole oma lehmä ojassa koska olen kuluttanu noin 500e neuralin plugareihin, enkä minkään pelkän 14päivän kokeiluversion perusteella arvioi. Oon jo pitkään epäilly, että sisääntulosognaalille tehdään pieni kompressointikikka millä saadaan luotua vaikutelma "oikeen vahvistimen soittotuntumasta". Tää kuitenki tappaa vähän sitä elävyyttä ku kuullostaa periaatteessa hyvältä "liian usein" vaikkei soittaja soittaskaan ihan täydellä tatsilla. Vähä hankala selittää... Tota kompressiokikkaa puoltaa sekin, että neuralin plugarit kohisee ilman noisegatea todella paljon ja itseasiassa noisegatea ei saa edes kokonaan pois päältä. Sen on varmaan pakko olla ihan aavistuksen päällä jo siinä perus mallinnoksessa, koska kompressio nostaa kohinatasoa häiritsevästi sillon ku kitaraa ei soiteta. Omaa mutuilua, mutta kohtuu paljon oon tutkinu asiaa ja tehny mieli tehä jonkunnäkönen video aiheesta myös. https://youtu.be/NgVhkNBVmsA Tässä video missä tän kireyden havaitsee mielestäni aika hyvin. Tuolla loppupäässä on noita volapotikkaa pakittamalla himmailuja missä tulee hyvin ilmi. Toki tällänenkään asia ei häiritse tippaakaan jos soittaa trashiä volat tapissa ja aina täysiä, joten aika marginaaliongelma ilmeisesti kyseessä. | |
![]() 05.05.2021 21:35:36 | |
paskiaispaska: Toki tällänenkään asia ei häiritse tippaakaan jos soittaa trashiä volat tapissa ja aina täysiä, joten aika marginaaliongelma ilmeisesti kyseessä. Olipa mielenkiintonen näkökulma. Ei ees mitenkää mahdottoman kuulonen ajatus. Itteeni ei häiritse pieni input kompressori koska Nameless ja täysii :D | |
![]() 06.05.2021 09:39:05 (muokattu 06.05.2021 09:46:35) | |
Tässä kiva vertailu Soldanon, QC:n ja FM3:n välillä (ellei ollut jo postattu tänne): https://youtu.be/xwHVa_jAUU0 Yleisesti ottaen, tuo QC:n operointi on kyllä todella helpon näköistä näin FM3:een tottuneen silmin. Ominaisuuksissa ja liitännöistä löytyy toki eroja ja niiden arvottaminen on käyttötarpeista kiinni. Saundillisesti tuo vertailu on erikoinen, koska FM3:sta ois voinut myös tehdä tonematchin ja nyt vain tuota valmista presettiä käytettiin vertailussa (komponenttien tyypit, arvot ja biakset vaikuttaa todella paljon). Omaan korvaani FM3 saundi oli säädetty hiukan treblekkäämmäksi ja jotenkin kolkomman kuuloinen, hienosäädöllä ois ehkä saanut kaikki samalle viivalle. Omaan käyttööni molempien saundit ovat todella vakuuttavat. Kummastakin jää iso osa ominaisuuksista käyttämättä, koska soittelen vain muutamilla perussaundeilla, joihin sitten hiukan sceneillä variaatioita. Toistaiseksi pärjään FM3:lla, mutta kyllätuo QC tulee testiin ja ehkä pitoon, jahka sitä Thompalta saa joskus :-) EDIT: Tässä vielä QC vs Kemper vertailu samalta jannulta: https://youtu.be/kfTiZIfkOZs "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 06.05.2021 10:44:03 | |
TTV: Tässä kiva vertailu Soldanon, QC:n ja FM3:n välillä (ellei ollut jo postattu tänne): https://youtu.be/xwHVa_jAUU0 Yleisesti ottaen, tuo QC:n operointi on kyllä todella helpon näköistä näin FM3:een tottuneen silmin. Ominaisuuksissa ja liitännöistä löytyy toki eroja ja niiden arvottaminen on käyttötarpeista kiinni. Saundillisesti tuo vertailu on erikoinen, koska FM3:sta ois voinut myös tehdä tonematchin ja nyt vain tuota valmista presettiä käytettiin vertailussa (komponenttien tyypit, arvot ja biakset vaikuttaa todella paljon). Omaan korvaani FM3 saundi oli säädetty hiukan treblekkäämmäksi ja jotenkin kolkomman kuuloinen, hienosäädöllä ois ehkä saanut kaikki samalle viivalle. Omaan käyttööni molempien saundit ovat todella vakuuttavat. Kummastakin jää iso osa ominaisuuksista käyttämättä, koska soittelen vain muutamilla perussaundeilla, joihin sitten hiukan sceneillä variaatioita. Toistaiseksi pärjään FM3:lla, mutta kyllätuo QC tulee testiin ja ehkä pitoon, jahka sitä Thompalta saa joskus :-) FM3:ssa ei ole Tone match blockia, ellet sitten tarkoittanut että tekisi sen jollain toisella työkalulla. Soundien puolesta mielestäni FM3 ja Helix ovat samalla linjalla joten oletan, että QC on myös. Kaikissa tulee olemaan juttuja, jotka jokin laitteista tekee paremmin. Esim. mielestäni Helixin overdrive-mallinnukset kuulostavat ja toimivat paremmin kuin FM3 3.03 betan uudet drive mallinnukset kun taas FM3 on selvästi parempi kaikujen ja kaappien puolella. QC:ni on matkalla Thomannilta joten ensi viikolla pystyn vertaamaan oikeasti. | |
![]() 06.05.2021 10:58:51 | |
LaXu: FM3:ssa ei ole Tone match blockia, ellet sitten tarkoittanut että tekisi sen jollain toisella työkalulla. Aivan, tuota puutetta en muistanutkaan, eli vertailu olikin siltäosin ihan reilu. Mielenkiintoista ois verrata QC, Kemper ja Axe III profilointeja samasta vahvarista. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 06.05.2021 22:06:11 | |
Nyt parit bänditreenit soittanu tolla ja on kyllä positiivinen meininki. Mun setuppi on siis että tein mulla 7 vuotta olleesta nupista profiilin vartissa ja sit rakentelin presetit sen ympärille. Mulla lähtee splitti missä menee IR:n kera IEMeihin ja sit ilman päätteen kautta normaaliin kitarakaappiin. Päätteenä toimii joku random 1000W pa-pääte sillattuna. Homma on kyllä erittäin autenttinen jo noin niinku ekaks profiiliks mitä oon ikinä tehny. Voin hyvin vakavasti väittää että tuskin yleisössä putkipuristi erottais että soundi tulee diginä jos laittasin laudan piiloon ja nupin kaapin päälle. Testasin myös mallinnuksia, mut ne on vähän tummia aidon kaapin läpi. Nappeihin soitettuna ei ongelmia. Profiili sen sijaan nopealla A/B-testillä vastasi erittäin lähelle aitoa asiaa. Ainoo juttu mitä aidosti kaipaan on expressioiden auto-engage. Onneks se on kuitenkin luvattu olevan ekojen päivitysten joukussa ja tulossa ilmeisesti piakkoin. Silti tolla vois mennä jo huomenna keikalle ilman sen kummempia ongelmia. Mieltä lämmittää myös että päivitysten myötä tuo muuttuu vielä paremmaksi. Oon positiivisesti yllättyny että se on suoraan paketista noin hyvä, olin varautunu isompiin kompromisseihin tietäen näiden digivehkeiden elinkaaren ja sen että vasta 2.0 jokaisessa laitteessa alkaa olemaan se todellinen potentiaali. | |
![]() 11.05.2021 22:41:15 | |
Tuli vihdoin Tompalta oma QC ja voi pojat...on meinaan kyllä kova vehje. Kesti ihan kokonaisen minuutin, että sain ruuvattua niin hyvän hi gain soundin, että soittelin sillä naama virneessä koko illan. Tätä vehjettä on ihan naurettavan helppo ajaa ja mikä parasta tätä on hauska käyttää. En ole vielä edes raapaissut pintaa, mutta vaikuttaa siltä, että koneena alta löytyy kyllä tehoja vaikka ja mihin. Vahva peukku. Get the best and fuck the rest. | |
![]() 12.05.2021 22:37:21 | |
Thomannin tilaus tuli maanantaina ja muutaman tunnin olen ehtinyt bassotella. Tälleen amatöörin korviin soundit on todella jees, ainakin rokkiin mitä itse tulee skulattua. Mutta aika selkeästi softa on vielä alkuvaiheissa, kuten oli tiedossakin. Parit kritiikit: - Potikka-kytkimet ovat kiertotuntumaltaan aivan mitä sattuu. Yksi on tiukka eli välyksetön, loput enemmän tai vähemmän löysiä. Potikassa on pahimmillaan kuudenneskierros väljää ennen kuin pykälä naksahtaa. Ja säädöt eivät aina ota sitä ensimmäistä naksua edes vastaan, mikä hankaloittaa tarkkojen säätöjen tekoa. - Potikoiden kiihtyvyyskäyrä on todella outo. Hitaasti naksuttelemalla säätö tapahtuu esim. 0,1 dB:n askelin, hiukankaan nopeammin ruuvaamalla yhtäkkiä arvo onkin hypännyt jo 10 dB. Joku välimuoto ns. keskinopeaan ruuvaamiseen olisi paikallaan, jollei peräti portaaton kiihtyvyyskäyrä. - Näyttö ei ole lähelläkään kuin modernia älypuhelinta, mitä monet väittää. Ehkä parempi verrokki olisi autojen medianäytöt. Yleensä näppäillyt menee läpi, mutta ei läheskään aina. Monia nappeja saa painella useamman kerran ennen kuin komento menee läpi, ja osa napeista/kontaktialueista on sormelle aivan liian pienet. - Softassa on aika hassuja lapsuksia, esimerkiksi CPU Monitor saattaa jäädä päälle eikä reagoi X:n näppäilyyn ennen kuin avaa jonkun muun menun jne. - Kun Neural Captureita ja Presettejä latailee pilvestä, pitää ne ilmeisesti käydä ensin merkkaamassa tähdellä mobiilisovelluksessa (josta en nyt tässä yhteydessä palautetta aina, aika alkumetreillä näyttää olevan sekin proggis). Ja laitteeseen ilmestyy sitten suosikkilista automaagisesti. Hyvä! Mutta jokaisessa listan rivissä on Download-nappi riippumatta siitä, onko kyseinen preset/capture jo ladattu vai ei. Ja kun lataat, pyörii spinneri hetken ja sen jälkeen nappi palaa Download-tilaan. Tuliko se? Latautuiko? Ei voi tietää, laite ei sitä kerro. Ei edes pientä lataus onnistui!-kuittausta. - Kaikki Neural Capturet ovat samassa isossa läjässä. Ei ole mitään mahdollisuutta filtteröidä listaan esim. pelkät vahvistimet, kun olet lisäämässä signaalitielle vahvistinta. Capturen tyyppi pitäisi osata päätellä pelkästä nimestä, joka tälleen asiaan vihkiytymättömälle on lähes mahdottomuus. En tunnista valtaosaa niistä suurinpiirtein nimistä, onko kyseessä efekti, vahvistin, kaappi, vai kenties näiden kaikkien tai osan yhdistelmä? Vai jotain aivan muuta? - Kaikki capturet käyttävät samaa ikonia gridissä. En voi tietää mikä mikäkin on ennen kuin täppään ne yksitellen auki. Ei ole järin selkeää, jos tekee vaikka presetin, missä on kolme eri efekti-capturea, pari vahvari-capturea ja yksi kaappi; gridissä on vain kuusi identtisen näköistä blokkia peräkkäin. Muistanko vielä viikon päästä mikä oli mikin? No en. Laitteesta löytyi todella kivoja ja luonnollisesti myös hämmentäviä tehdas-presettejä. Hienoa! Myös oman presetin luominen onnistui käden käänteessä, vaikka bassolle vahvareita, efektejä ja kaappeja onkin todella vähän valittavissa. En ole vielä päässyt soittamaan edes treenejä vehkeen kanssa, mutta luureilla homma kyllä rokkaa. Jos muuten luureista kuuluu kihinää ja suhinaa, kannattaa käydä vääntämässä luuri-outputin volyymiä reilusti alas kunnes suhina lakkaa ja sen jälkeen nostaa volyymi takaisin mukavalle tasolle master volume -potikasta. Kaiken kaikkiaan aika ristiriitaiset fiilikset. Hyvä laite, mutta fyysiseltä ja softan laadultaan ei kyllä hintansa arvoinen. Pitänee ottaa yhteys karhunpesään noista potikoista ja toivoa, että softa paranee tulevien kuukausien aikana aimo-harppauksin. | |
![]() 13.05.2021 12:20:15 | |
Muutaman päivän verran on tullut käytettyä. Fyysisenä objektina tuo on kyllä jotenkin ihan eri luokkaa kuin FM3 tai Helix Floor. Hyvän näköinen ja jämäkkä. Laitteen näyttö on mielestäni hieman parempi kuin kummassakaan kilpailijassa. Helixissa on hieman paremmat katselukulmat, mutta enemmän valovuotoa. FM3 on näytöistä selvästi huonoin, sen mustan taso on surkea ja IPS-paneelityypin "glow"-efekti (vihreä/sininen/purppura väri reunoilla) on voimakkain jos näyttöä ei katso suoraan edestä. Ennen kuin sain laitteen minua huoletti hieman kytkimien käyttö lattialla, mutta ne eivät ole ainakaan mun 43 koon jaloille liian lähekkäin. Itselläni potikat ovat toimineet mielestäni ihan ongelmitta. Laite on ollut todella helppo käyttää noin yleisesti ottaen, tosin mulle sen toiminta oli tuttua jo Helixista. Toimii lähes identtisesti, mitä nyt on touchscreen joystickin tilalla. Vastaavasti käyttöliittymän ongelmat ovat samat, eli joutuu managoimaan mille riville blokkeja mahtuu DSP-tehon mukaan ja myöskin useamman saman tyypin blokin erottaminen toisistaan on mahdotonta, koska ne näyttävät gridilla samoilta. Joku numero/kirjainsysteemi olisi hyvä parannus, jos presetissä on useampi saman tyypin blokki. Allekirjoitan kyllä, että softassa on vielä pieniä bugeja, mutta mitään käyttöä oikeasti haittaavaa ei ole vielä tullut vastaan. Pilvisisällön managointi on tosiaan vähän huono, just nuo download napit jotka eivät vaihda tilaansa oikein. Samoin mobiiliappi on "minimum viable product" tasoa ja kaipaisi paljon parannuksia soundien tietoihin. Nyt pitää enimmäkseen arvailla nimen perusteella, mistä on kyse. Vahvistinmallien puolesta QC on samalla linjalla kuin Helix ja FM3. Säätöjä on vähemmän kuin kummassakaan, ei siis voi tuunata esim. sagia yms omaan makuunsa. Vahvarimallinnukset vastaavat siis oikeita vahvareita kontrolleiltaan. Tämä on pieni miinus, sillä välillä joku vahvarimalli joka on melkein täydellinen omaan makuun, mutta muilla mallintavilla siitä voi tuunata just eikä melkein. Joka tapauksessa sain kyllä QC:n mallinnuksilla mieleistä soundia ja tuntumaa, joten advanced-ominaisuuksien puute ei välttämättä ole mikään iso juttu, varsinkin kun captureista löytyy vaikka mitä. Olen hyvin vakuuttunut captureista. Kaappasin vahvarini soundit ja ne ovat erittäin lähellä oikeaa vahvaria niin soundiltaan kuin tuntumaltaan. Ainoa ongelma oli, että gainia piti QC:n capturesta tiputtaa 6-10 dB, jotta kaappaus käyttäytyy kuin vahvistin. Tämä on mahdollisesti QC:n asetuksissa on joku ongelma capturea tehtäessä. Pitää viilata I/O-tasoja ja kokeilla uudestaan. Capturet ja vahvistinmallinnukset kuulostavat mielestäni yhtä hyviltä, mutta vahvarimallinnukset syövät DSP-tehoa enemmän. Jos haluaa ahtaa mahdollisimman monta vahvarimallia samaan presettiin, kannattaa käyttää captureita. Capture-blokin EQ:n kanssa on samat ongelmat kuin Kemperissa, eli EQ-asetukset eivät vastaa vahvistimen potikoita. Tämä oli täysin odotettavissa. Mielestäni EQ toimii kuitenkin riittävän hyvin ja soundi kuulostaa silti samalta vahvarilta. Jos tietäisi oikean vahvarin EQ:n taajuudet ja alueet, saisi parametrisella EQ:lla varmaan hyvin samaa käytöstä. Efektit ovat osastoa "studio-puhtaat", eli avointa, kirkasta ja heleää. Itse pidän niiden soundeista, mutta jotain lämpimämpää pörinää hakevat voivat pettyä. Efektien lista on vielä selvästi rajoittunut, mutta kattaa perusjutut. Säröpolkusinpuolella on jo ihan hyvä valikoima ja lisää löytyy captureina, mutta muita efektityyppejä ei voi vastaavasti jatkaa captureina. Mielestäni QC:ssa on mahtavan paljon potentiaalia ja hyvää jo nyt, mutta NeuralDSP olisi voinut ehkä pistää hieman jäitä hattuun ja julkaista tämän vasta ensi syksynyä selvästi valmiimpana. En osaa vielä päättää, mikä kolmesta mallintajasta on "paras". QC ja Helix lyövät FM3:n helppokäyttöisyydellään ja kytkimien määrällä, mutta FM3:ssa on monipuolisimmat ominaisuudet ja paras tietokone-editori. Toisaalta Helix Floor on "valmiimpi" ja I/O:lta monipuolisempi, mutta samalla myös fyysisesti suurempi. | |
![]() 13.05.2021 12:30:49 | |
LaXu: Muutaman päivän verran on tullut käytettyä... Miten Helix ja QC vertautuu keskenään soittotuntuman osalta? Ainakin omaan makuun Neural DSP:n plugarit ovat sillä osastolla hieman parempia kuin lattialla makaava Helix LT. To the stars!!! | |
![]() 13.05.2021 12:46:10 | |
ÄrGee: Miten Helix ja QC vertautuu keskenään soittotuntuman osalta? Ainakin omaan makuun Neural DSP:n plugarit ovat sillä osastolla hieman parempia kuin lattialla makaava Helix LT. Mulla oli HX Effects ja koneella on vieläkin HX Native. Noi QC:n mallinnokset tuntu pikaisella testillä olevan suurin piirtein samalla tasolla ku plugarit. Meikä saa niistä ruuvattua nopeemmin hyvät soundit, kun taasen HX:ää joutuu ruuvaamaan aika paljon vahvistinosastolla että kuulostaa järkevältä. Efektien taso on mun mielestä aika lähelle sama, mut QC:ssa niitä luonnollisesti on vähemmän. | |
![]() 13.05.2021 13:06:00 (muokattu 13.05.2021 13:11:07) | |
Kokeilin eilen hardista Musamaailmassa. Mun korvaan kaikki mallintavat kuulostaa ihan samalta ja se on käyttäjän taidosta ja preferensseistä kiinni enää. Neural on kyllä hintaisekseen tehokkain, ja UI on paras kaikista. Taidan kyllä ostaa tämän, laittaa räkkihyllylle parin Seymour Duncan Power Stagen ja langattoman kanssa, ja ajaa tästä läpi kaksi kitaraa ja basson. Vaihdot joko midiraidalta tai sitten lattialle erillinen simppeli midilauta. Taitaa mennä Helix ennen pitkää vaihtoon ihan käytännön syistä - tämä on markkinoiden tehokkain mylly tähän hintaan. Odottelen kyllä efektien määrän ja laadun päivitystä, ja vielähän on kuukausien jonot. | |
![]() 13.05.2021 14:25:01 (muokattu 13.05.2021 14:26:51) | |
ÄrGee: Miten Helix ja QC vertautuu keskenään soittotuntuman osalta? Ainakin omaan makuun Neural DSP:n plugarit ovat sillä osastolla hieman parempia kuin lattialla makaava Helix LT. En ole ehtinyt vielä vertaamaan rinta rinnan, mutta minulla ei ole ollut Helixin tuntumasta juuri valittamista. Sitähän voi muutenkin tuunata sag, master volume ym. kontrolleilla. Kaappiblokki on Helixissa heikko lenkki, joten hyvät kolmannen osapuolen IR:t auttavat. | |
![]() 13.05.2021 14:50:44 | |
Entropia666: Mulla oli HX Effects ja koneella on vieläkin HX Native. Noi QC:n mallinnokset tuntu pikaisella testillä olevan suurin piirtein samalla tasolla ku plugarit. Meikä saa niistä ruuvattua nopeemmin hyvät soundit, kun taasen HX:ää joutuu ruuvaamaan aika paljon vahvistinosastolla että kuulostaa järkevältä. Efektien taso on mun mielestä aika lähelle sama, mut QC:ssa niitä luonnollisesti on vähemmän. Neuralin plugarit on tosiaan helpompia ns. out of the box. LaXu: En ole ehtinyt vielä vertaamaan rinta rinnan, mutta minulla ei ole ollut Helixin tuntumasta juuri valittamista. Sitähän voi muutenkin tuunata sag, master volume ym. kontrolleilla. Kaappiblokki on Helixissa heikko lenkki, joten hyvät kolmannen osapuolen IR:t auttavat. Sekin riippuu pitkälti siitä minkälaista soundia on hakemassa, ja erot saattavat tulla myöskin riippuen vahvistinmallinnuksesta esille. IR-puolelta löytyy Ownhammer, York Audio, ML Sound Lab, Bogren Digital mitä nyt pääasiassa on tullut käytettyä. To the stars!!! | |
![]() 13.05.2021 16:44:23 | |
ÄrGee: Neuralin plugarit on tosiaan helpompia ns. out of the box. Ja mä oon ite saanu niistä myös huomattavasti paremmat ja aidommat soundit ulos. | |
![]() 13.05.2021 17:38:09 | |
LaXu: Ainoa ongelma oli, että gainia piti QC:n capturesta tiputtaa 6-10 dB, jotta kaappaus käyttäytyy kuin vahvistin. Tämä on mahdollisesti QC:n asetuksissa on joku ongelma capturea tehtäessä. Pitää viilata I/O-tasoja ja kokeilla uudestaan. . Sama koskee Kemperiäkin, ihan suoraan otettuna niissä on aina säröä enemmän, mutta Kemperiin saa muiden tekemiä jotka soundaavat hyvin paljon paremmilta kuin itse tehty capture, joka sekin kertoo että kyseessä on laji jota pitää harjoitella tullakseen hyväksi siinä " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 14.05.2021 01:00:39 | |
Trnquill: Nönnönnöö... Oikeasti hyviä pointteja joten suosittelisin laittamaan näistä mailia itse valmistajalle. En epäile etteikö viesti saattaisi mennä täältä mnetinkin kautta perille, mutta aina parempi jos laittaa suoraa palautetta. Seppo teki kepposen ja käy tamtam. | |
![]() 14.05.2021 13:52:34 | |
M4ss3 m/: Oikeasti hyviä pointteja joten suosittelisin laittamaan näistä mailia itse valmistajalle. blah blah Laitoinkin potikoista. Vastasivat salamana, että potikoissa tosiaan on toleranssia, mutta klapin pitäisi olla noin 10-15_. Heitin takaisin videon, jossa näkyy että mun yksilössä klappi on parhaimmillaan juuri tuon 10_, mutta pahimmillaan monessa ruuvissa 40_. Tähän ei sitten enää vastausta tullutkaan - ainakaan vielä. Jo ensimmäisestä viestistä tosin paistoi rivien välistä sanoma no ne on mitä on, klappaa kukin miten sattuu, ei se siitä mihinkään parane vaikka vaihdettaisiin laite takuuseen. Osa paranee, osa menee huonommaksi. Mutta kyllä ne astumisen kestää! | |
![]() 14.05.2021 19:07:35 | |
Trnquill: Laitoinkin potikoista. Vastasivat salamana, että potikoissa tosiaan on toleranssia, mutta klapin pitäisi olla noin 10-15_. Heitin takaisin videon, jossa näkyy että mun yksilössä klappi on parhaimmillaan juuri tuon 10_, mutta pahimmillaan monessa ruuvissa 40_. Tähän ei sitten enää vastausta tullutkaan - ainakaan vielä. Jo ensimmäisestä viestistä tosin paistoi rivien välistä sanoma no ne on mitä on, klappaa kukin miten sattuu, ei se siitä mihinkään parane vaikka vaihdettaisiin laite takuuseen. Osa paranee, osa menee huonommaksi. Mutta kyllä ne astumisen kestää! Piti ihan kokeilla kaikki läpi omassa laitteessani ja en huomaa mitään ongelmaa. Yksi naksaus on 0.1 arvon muutos kaikissa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)