Aihe: Kosketinsoittaja
1
Silperi
12.05.2021 10:47:10
Olen 77-vuotias rautalangan rämpyttäjä, joka hakee ainakin kesän ajaksi soittokaveria kosketinsoittajasta. Tällä hetkellä minulla on kaksikin kitaraduoa, jotka ovat tauolla koko kesän ajan. Kummassakin soitan soolokitaraa. Joskus on mukana ollut myös basisti.

Etsin nyt vaihteeksi mukaan kosketinsoittajaa, sillä samalla soittoon saisi myös bassokuviot, joita duoissani kaipaan melko paljon. Hänen ei tarvitse olla mikään mestari, mutta kokemus yhteissoittamisesta olisi suotavaa, ei välttämätöntä. Laulaminen saa myös kuulua kuvioihin.

Ollessani 60-luvun alussa lukiossa paras kaverini pyysi minut basistiksi kitaraduoonsa. Hän tiesi minun osaavan soittaa nuoteista yksiäänisesti helppoja kappaleita harmoonilla. Tuo bändi hajosi valittevasti melko pian, mutta minut pyydettiin basistiksi kokoonpanoon, jonka ainoa koululainen olin.

Soittelut jäivät 25-30 vuodeksi opiskelun ja työn vuoksi. Eläkkeelle siirtymisen jälkeen aloin taas soittelut. Olen myös opetellut pianon vapaata säestystä, kitaran-, huuliharpun-, rumpujen ja ukulelen soittamista Helsingin työväenopistossa. Enää harrastan pääosin vain kitaransoittoa.

Soittoharjoitukset tapahtuvat Helsingin vuosaarelaisen kerrostalon kerhohuoneella arkisin päiväsaikaan, jolloin ihmiset yleensä käyvät töissä. Talossa on paljon eläkeläisiä, jotka eivät soitoistamme ole lainkaan häiriintyneet, vaan päinvastoin ovat kovastikin pitäneet. Emmehän tietenkään vahvistimien nuppeja koskaan kaakossa pidä. Keikkoja ei muuten ole näillä näkymin tiedossa. Mitään rahallisia korvauksia en myöskään tulisi maksamaan

Toivon nyt, että saan etsiskelyyni vastauksiakin. Palataan sitten asiaan.

Ystävällisesti Kale, alias Silperi
Silperi
12.05.2021 14:13:51
Henri Henri Olavi: Täällä on "virallinen" osio bändikavereiden etsimiseen ja saattaa löytyä paremmin tätä kautta:

https://muusikoiden.net/wanted/

Kiitos Henry Olavi opastuksestasi. Vaikka olen jo harmaapäinen, olen näissä ympyröissä vielä vihreä. Antamasi vihje on todella mitä selventävin.

Ystävällisesti Kale
Henri Henri Olavi
12.05.2021 18:33:12
Ole hyvä, mukava että sain olla avuksi.
Je suis 190221
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)