Kefiiri 07.02.2021 21:49:30 | |
---|
J.Hollström: Sama kuin kysyisi uskovaiselta: oletko nähnyt raamattua? Kirja löytyy tietenkin ja on aivan mahtava opus. No niinpä tietenkin :D Hyvä homma. En ole musiikin asiantuntija. |
McNulty 18.03.2021 21:14:35 | |
---|
Juuri luin, että basisti Paul Jackson menehtynyt. Hänen vaimonsa päivitti Paulin FB-sivuille tiedon. :( moving in stereo |
Pine Head 20.03.2021 16:43:56 (muokattu 20.03.2021 16:45:07) | |
---|
https://www.thomann.de/fi/harley_be … b57e12a-9b41-49de-9e65-755c039de5cb https://www.thomann.de/fi/harley_be … 7365aee-916c-4fab-be0f-ed7c18f65097 Kumpikohan noista olisi parempi vaihtoehto? Tarkoitus olisi lähinnä soitella kotiäänityksiin bassolinjoja. Lyhyt kaula olisi monessa mielessä parempi: -Vie vähemmän tilaa -Helpompi soittaa Toisaalta pidempi kaula antaisi laajemman ääialan. Käytännössä kovin korkealta ei kuitenkaan varmaan tulisi tikuteltua. Vai onko lyhytsakaalainen basso helpompi soittaa? Jotkut sanovat, että lyhytsakaalainen on jäykempi. Soundillisesti en usko että merkitys on mainittava, koska olen joka tapauksessa liikkeellä todella pienellä budjetilla, joten mitään maailmanluokan soundeja en edes odota saavani. |
absqua 20.03.2021 16:48:46 | |
---|
Pine Head: Kumpikohan noista olisi parempi vaihtoehto? Tarkoitus olisi lähinnä soitella kotiäänityksiin bassolinjoja. Lyhyt kaula olisi monessa mielessä parempi: -Vie vähemmän tilaa -Helpompi soittaa Toisaalta pidemoi kaula antaisi laajemman ääialan. Käytännössä kovin korkealta ei kuitenkaan varmaan tulisi tikuteltua. Vai onko lyhytsakaalainen basso helpompi soittaa? Jotkut sanovat, että lyhytsakaalainen on jäykempi. Soundillisesti en usko että merkitys on mainittava, koska olen joka tapauksessa liikkeellä todella pienellä budjetilla, joten mitään maailmanluokan soundeja en edes odota saavani. Moi. Noista soittimista saa tismalleen samat äänet ulos, ääniala on aivan sama. Mensuuri aka. "skaalan pituus" on eri, ja se vaikuttaa soundiin ja jonkun verran soitettavuuteen. Lyhtytskaalainen instrumentti on soundiltaan hieman pehmeämpi ja bassoon tottumattomattomalle oletusarvoisesti hieman helpompi soitettava. Siinäpä se pähkinänkuoressa. Kumpikin noista sun vaihtoehdoista toimii kotiäänityste demoiluun aivan mainiosti. Ja kyllä tuollaisillakin bassoilla saa aivan hyvät soundit äänitteelle. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
ituvirtanen 20.03.2021 18:39:57 | |
---|
Kun ostaa sopivat kielet, tuntuman saa haluamakseen. 40 - 100 -setillä ja matalalla actionilla luulisi kitaristikin pystyvän soittamaan. |
Pine Head 21.03.2021 10:56:29 (muokattu 21.03.2021 10:56:58) | |
---|
absqua: Moi. Noista soittimista saa tismalleen samat äänet ulos, ääniala on aivan sama. Mensuuri aka. "skaalan pituus" on eri, ja se vaikuttaa soundiin ja jonkun verran soitettavuuteen. Lyhtytskaalainen instrumentti on soundiltaan hieman pehmeämpi ja bassoon tottumattomattomalle oletusarvoisesti hieman helpompi soitettava. Siinäpä se pähkinänkuoressa. Kumpikin noista sun vaihtoehdoista toimii kotiäänityste demoiluun aivan mainiosti. Ja kyllä tuollaisillakin bassoilla saa aivan hyvät soundit äänitteelle. Olen kyllä soittanut aikoinaan parissa bändissä ihan pitkäskaalaista bassoa ja olen iso poika, mutta silti ''täyskokoinen'' basso tuntuu minulle kömplelöltä. En tykkää oikein täyskokoisesta (akustisesta) kitarastakaan. Klasarikitara ja sähkökitara istuvat parhaiten syliin. |
J.Nikkanen 21.03.2021 11:09:27 | |
---|
No mitäpä jos sitten vaan ostaisi sen basson minkä haluaa? We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw |
absqua 22.03.2021 11:58:44 | |
---|
Pine Head: Olen kyllä soittanut aikoinaan parissa bändissä ihan pitkäskaalaista bassoa ja olen iso poika, mutta silti ''täyskokoinen'' basso tuntuu minulle kömplelöltä. En tykkää oikein täyskokoisesta (akustisesta) kitarastakaan. Klasarikitara ja sähkökitara istuvat parhaiten syliin. Hieno homma! Vaikuttais äkkiseltään siltä, että tuo lyhytskaalainen olis sulle just passeli valinta tähän kohtaan Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Zonebs 25.03.2021 00:07:12 | |
---|
Tummat silmät, ruskea tukka helvetin hyvä basso,kuka soittaa häkä vai Peli on siinä vaiheessa jo hävitty jos eturivin kuumien misujen katseyhteys taitelijan haaroväliin on katkaistu jollain mappivirityksellä. |
PasiB 27.03.2021 10:30:46 | |
---|
|
Kieppi 13.04.2021 13:34:12 | |
---|
Täällä varmaan joku tietää, että mistä saa ostettua Dual Lockia järkevän määrän järkevään hintaan? :) Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- |
M.Hanski 04.05.2021 08:22:23 | |
---|
|
Samu S. 07.05.2021 16:16:19 | |
---|
Jumalauta, täällä vaan samat vanhat jauhaa. |
J.Nikkanen 07.05.2021 16:26:33 | |
---|
Samu S.: Jumalauta, täällä vaan samat vanhat jauhaa. No oikeastaan ei. Kovin on hiljaista. We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw |
J.Nikkanen: No oikeastaan ei. Kovin on hiljaista. No joo, tätä määkin rupesin sitte kattoon. No se on ihan hyvä. |
TommiW. 14.05.2021 19:09:11 | |
---|
Samu S.: Jumalauta, täällä vaan samat vanhat jauhaa. Ohhoh, siellä yks muinainen lisää. "Minä vaihiffsa pienten
ite vois saman mutta keskuslteeena kavarin kanss amikuin penkiskestäni"
-Hemmo |
Kieppi 27.05.2021 11:28:24 | |
---|
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- |
Kieppi 27.05.2021 11:28:55 | |
---|
Samu S.: Jumalauta, täällä vaan samat vanhat jauhaa. Voiskin jotain jauhaa kyllä. Rölölömm! Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- |
Karlsson 27.05.2021 15:25:23 | |
---|
Samu S.: Jumalauta, täällä vaan samat vanhat jauhaa. Mitä misä hä? "Everything is permissible as long as it is fantastic" - Carlo Mollino (1905-1973) |
N_Bates 01.06.2021 10:58:24 | |
---|
Aikamoista. |