Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 5146 147 148 149 150173 174 175 176 177
Dirtyh
05.05.2021 14:38:55

Funkånaut: Samoilla linjoilla, ja erikoistuneemmilla/kokeneemmilla tietty enemmän kuin kokemattomimmilla.

No joo, eiköhän provoilu riitä munkin osalta. Yli 60000€ vuodessa tienaavia on alle 10% töissä käyvistä. Siellä on seassa ammattiryhmiä vähän joka puolelta. Jos rajaksi laitetaan 70000€ niin sitten alkaakin varmaan kato käymään.
joku muu sikko
05.05.2021 15:36:14
ttpp44: Aivan jokainen kattila ja kippo merkitään jos aletaan riitelemään ja tässä tapauksessa tämä on jo tullut selväksi. Sitä pikkuroinaa ei tarvitse merkitä vain siinä tapauksessa, että se on kaikille osapuolille OK.

Koska nuo kitarakamat on nyt myynnissä, niin ne on selvitetty. Perunkirja pitää tehdä 3kk kuolemasta eli tässä tapauksessa se oli maaliskuun loppuun mennessä.
Sanoin alunperin että jos nuo vahvistimet on perunkirjaan merkitty, (itse en olisi merkinnyt mitään tuollaista) niin toivoin heidän merkinneen niiiden arvot tyyliin ostohinta ja ikävähennys.
Sitten kun tehdään se ositus niin nämä kamat jäivät (ehkä) halvalla perheelle ja nyt he voivat myydä niitä haluamallaan hinnalla eteenpäin. Puhumattakaan kitaroista joiden arvo nousee kymmeniin tuhansiin.
Näin se on voinut mennä, jos amerikan muija ei ole muuta hiffannut haluta.
Jos sulla on tieto, että tässäkin on riidelty niin asia kunnossa.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
The Jack
05.05.2021 16:33:54 (muokattu 05.05.2021 17:58:04)
joku muu sikko: Koska nuo kitarakamat on nyt myynnissä, niin ne on selvitetty. Perunkirja pitää tehdä 3kk kuolemasta eli tässä tapauksessa se oli maaliskuun loppuun mennessä.
Sanoin alunperin että jos nuo vahvistimet on perunkirjaan merkitty, (itse en olisi merkinnyt mitään tuollaista) niin toivoin heidän merkinneen niiiden arvot tyyliin ostohinta ja ikävähennys.

Toki verottaja hyväksyisi Laihon hankintahinnaltaan 1 000 euron arvoisen vahvarin ilmoitettavaksi 1 000 euron arvoiseksi ihan samalla tavalla kuin se olisi kenen tahansa perusjampan, mutta luultavasti perikunta myy kamppeet heti tässä alkuvaiheessa jotta niille saadaan mahdollisimman tarkka todellinen arvo. Jos vahvarista kuitenkin markkinoilla saataisiin esim. 10 000 euroa, niin perikunta maksaa siitä perintöveroa n.10% eli tonnin . Jos perikunta haluaa säästää perintöveroissa voi ilmoittaa koko vahvarin arvoksi tonnin ja veroihin menee vain 100 e. Se olisi helppoa perustella, ja todennäköisesti verottaja hyväksyisi 10 vuotta vanhan uutena 1500 e maksavan vahvistimen arvoksi esim. 300 e. Sitten on kuitenkin oltava halu säilyttää vehje omassa omistuksessa tai luotettava ettei käry käy verottajalle myytäessä tavaraa eteenpäin. Myytäessä tavaraa eteenpäin vaikka 2 vuoden päästä 10 000 euron myyntihinnan ja 1 000 euron perintöverotukseen määritellyn arvon välisestä 9 000 eurosta pitää maksaa peräti 30 % luovutusvoittoveroa. Perukirjassa kannattaa ilmoittaa oikeat markkina-arvot mikäli ei ole tarkoitusta säilyttää tavaraa omassa omistuksessa. Perintövero on huomattavasti luovutusvoittoveroa alhaisempi varsinkin lähisukulaisille.

Perukirjan teosta vielä sen verran, että lakisääteinen aika perukirjan tekoon on tosiaan 3 kk kuolemasta. Ihan pelkällä ilmoituksella saa kuitenkin jatkoaikaa ainakin puoli vuotta. Mitenkään tavatonta ei ole, että pelkkä perukirjan teko ennen perinnönjakoa voi kestää jopa vuosia.

Otan vielä viimeisen kantani Laihon settiin. En ole ostajille kateellinen, koska olen virtalähdettä lukuunottamatta omistanut kaikki Alexin rigissä olleet artikkelit. Asiallinen perussetti, missä oli juuri ne yleisimmät valinnat millä hevimetelöitsijät soittelee.
Tilukeisari
05.05.2021 16:43:21
The Jack:
Perukirjan teosta vielä sen verran, että lakisääteinen aika perukirjan tekoon on tosiaan 3 kk kuolemasta. Ihan pelkällä ilmoituksella saa kuitenkin jatkoaikaa ainakin puoli vuotta. Mitenkään tavatonta ei ole, että pelkkä perukirjan teko ennen perinnönjakoa voi kestää jopa vuosia.

Kyllä ja tuo 3kk on perusteltu, jos kyseessä on ns. simppeli perustapaus, mitä tämä ei ole.

Goss mainitsee noista kitarakamojen myynnistä sen verran, että ei voi enempää kommentoida kuin, että kuolinpesän selvitystä hoitaa neutraali kolmas osapuoli (eli pesänselvittäjä) ja nimenomaan viittaa, estate (=kuolinpesä) toimesta kamat on myynnissä.
Speed of Light
kalakukko
07.05.2021 21:24:41 (muokattu 07.05.2021 21:25:28)
Heh, näköjään sensuuri iski. Menikö modelta ohi, että se (HulluNiemisen?) haistatteluviesti oli Bodomia suomennettuna? Myös sellaisella pienellä never stop the madness twistillä. Mutta joo eipä siinä mittään.
Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta.
Henri Henri Olavi
07.05.2021 22:56:48
kalakukko: Heh, näköjään sensuuri iski. Menikö modelta ohi, että se (HulluNiemisen?) haistatteluviesti oli Bodomia suomennettuna? Myös sellaisella pienellä never stop the madness twistillä. Mutta joo eipä siinä mittään.

Ei varmaan mennyt viittaukset ohi, mutta niidenkin kanssa se viesti oli hyvin loukkaava ja selkeästi tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.
Je suis 190221
Hamsteri Kukkonen
07.05.2021 23:58:51

Henri Henri Olavi: Ei varmaan mennyt viittaukset ohi, mutta niidenkin kanssa se viesti oli hyvin loukkaava ja selkeästi tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.

Ei muuten ollu.
"You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Käytän alkoholia äärimmäisen harvoin, olen vain paatumaton runkkari." -Lihis96 // goo.gl/v9KRXz
Henri Henri Olavi
08.05.2021 12:15:28 (muokattu 08.05.2021 12:16:47)
HulluNieminen: Ei muuten ollu.

No kelle se sitten oli? Ihan vaan yleisesti kaikille? Just :) Siinä oli kuitenkin osoitettu nimenomaan yksilölle ruma toivotus, eikä monikolle.
Je suis 190221
Hamsteri Kukkonen
08.05.2021 13:17:40

Henri Henri Olavi: No kelle se sitten oli? Ihan vaan yleisesti kaikille? Just :) Siinä oli kuitenkin osoitettu nimenomaan yksilölle ruma toivotus, eikä monikolle.

Älä vaan kuuntele Bodomia koskaan, Allu haistattaa niin pahasti ettei ennen kuultu.
"You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // "Käytän alkoholia äärimmäisen harvoin, olen vain paatumaton runkkari." -Lihis96 // goo.gl/v9KRXz
Henri Henri Olavi
08.05.2021 13:37:18
HulluNieminen: Älä vaan kuuntele Bodomia koskaan, Allu haistattaa niin pahasti ettei ennen kuultu.

Ei haistata, se on haudassa multaa suussa. Mutta sä haistattelit. Eikä siinä, ei se mulle kuulu. Sori.
Je suis 190221
Hetfield
08.05.2021 13:57:53

Kyse oli huumorista, ainakin näin itse tulkitsin ja kirjoittaja itse vissiin myös.
Alright, alright, alright!
Henri Henri Olavi
08.05.2021 14:06:49
Hetfield: Kyse oli huumorista, ainakin näin itse tulkitsin ja kirjoittaja itse vissiin myös.

Minäkin tulkitsin sen huumoriksi. Huonoksi sellaiseksi.
Je suis 190221
Hetfield
08.05.2021 14:09:07

Henri Henri Olavi: Minäkin tulkitsin sen huumoriksi. Huonoksi sellaiseksi.

Mikäs sen parempaa huumoria ku huono.
Alright, alright, alright!
Henri Henri Olavi
08.05.2021 14:12:12
Hetfield: Mikäs sen parempaa huumoria ku huono.

Hyvä huumori.
Je suis 190221
Markusmies
08.05.2021 17:06:29
Hetfield: Mikäs sen parempaa huumoria ku huono.

Mutta tuohan oli ihan hyvää - kenties hieman vaikeaselkoista tajuta joillekin kumpaa, hyvää vai huonoa.

Ja Allu kyllä haistatteli julmetusti lauluissaan ja vielä noitui päälle!
Hamsteri Kukkonen
08.05.2021 21:14:13

Henri Henri Olavi: Ei haistata, se on haudassa multaa suussa. Mutta sä haistattelit. Eikä siinä, ei se mulle kuulu. Sori.

Usko tai älä, mutta ne levyt tehtiin ennen ko se kuoli.
Metalkallo
09.05.2021 06:39:38
Eikös Laiho tuhkattu?

Mutta tässä videota everytime i die musavideon teosta
https://www.youtube.com/watch?v=337TACKXwjE
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
JohnJ
09.05.2021 08:46:38 (muokattu 09.05.2021 08:47:43)
Metalkallo: Eikös Laiho tuhkattu?

Mutta tässä videota everytime i die musavideon teosta
https://www.youtube.com/watch?v=337TACKXwjE

Alexander: Tää on tämmönen meidän Still Loving You :D
Metal meets the bone!
tukse
14.05.2021 11:26:53
https://www.youtube.com/watch?v=YoydLe5xmfs&ab_channel=JariKoskela Tämmöinen tuli vastaan. Selvisikö noiden varastettujen kitaroiden kohtalo koskaan?
Put up or shut up
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)