Aihe: Standarditremolo stratoon?
1
yanera
05.05.2021 21:25:42

Olen kiinnostunut eräästä strato projektista ja olen pähkäillyt minkä tremolon siihen laittaisin.

Siis ei mitään floikaa vaan ihan Standarditremoloa, mutta niissä on niissä on huimia hintaeroja.

https://www.thomann.de/fi/standardi_tremolot.html?oa=prd

Haluan toki parasta :)

Mutta mikä esim tekee noista Floyd Rosen tremoloista noin kalliita? Pelkkä merkki vai? onko kellään kokemusta? Toi standardi maksaa enemmän kuin OFR.

Eräs kitaranrakentaja suositteli minulle Blade Runner Super Vee Tremoloa, se on kuulemma "paras."

https://super-vee.com/products/tremolo-systems/bladerunner

Ei kokemusta siitäkään.

Minkä itse asentaisitte? Mitä suosittelisitte. Omia kokemuksia.

Itselläni on tällähetkellä Fenkun usa stratossa kahdella "ankkurilla" kiinni oleva Fenderin oma tremolo. Toimii ihan ok.
Ja Esp Vintage stratossa Wilkinson Vintage Bridge. Molemmat ovat toimivia, mutta nyt kaipaan jotain, mitä mulla ei entudestaan ole.

Kiitos.
"Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan."
WanhaWetäjä
05.05.2021 21:52:12 (muokattu 05.05.2021 21:53:01)

Blade Runner löytyy mun 2017 valmistunneesta GAS thinline telesta, eipä voi moittia vaan jos haet jotain enempi kikkailuun taipuvaista ja laajemmalla säteellä ylös ja alas toimivaa niin ei tuo siihen ole paras vaihtoehto eil on perinteinen siinä mielessä.

Mutta jos etsit perinteistä mutta erilaista niin tämä ei nitise eikä natise eikä kolise kuten perinteiset Stratojen omat saattavat tehdä, ainakin mun amerikan stankussa oli tätä vikaa, kuuluu asiaan ja soundiin sanovat jotkut, itse koin sen ärsyttävänä.

EDIT juu siis perinteistä haet joten omasta puolestani voin suositella Blade Runneria.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
The Jack
05.05.2021 22:49:04
yanera: Mutta mikä esim tekee noista Floyd Rosen tremoloista noin kalliita? Pelkkä merkki vai? onko kellään kokemusta? Toi standardi maksaa enemmän kuin OFR.

Eräs kitaranrakentaja suositteli minulle Blade Runner Super Vee Tremoloa, se on kuulemma "paras."

Itselläni on tuo Floyd Rose Rail Tail. Ostin tietysti käytettynä. Laadukas talla, mutta ei sillä kuitenkaan perinteiseen "floikkarimenoon" pääse. Rauhallisessa stratomaisessa kammenkäytössä pitää vireen hienosti, mutta oma uskomus on että lukkosatulan puute tärvelee kovemmassa menossa vireen. Koska tässä mallissa ei ole OFR:n tapaista hienovireen säätöä, niin lukkosatulan käyttö on mahdotonta. Mullekin on yksi kitaranrakentaja suositellut kanssa Blade Runner Super Vee Tremoloa, mutta saattaa olla että me kaikki kolme puhutaan samasta miehestä.
WanhaWetäjä
06.05.2021 16:43:37 (muokattu 06.05.2021 16:44:22)

The Jack:Mullekin on yksi kitaranrakentaja suositellut kanssa Blade Runner Super Vee Tremoloa, mutta saattaa olla että me kaikki kolme puhutaan samasta miehestä.
Niin no, GAS-sepän suosituksesta valitsin tuon customiin ja nyt on kohta neljä vuotta ollut ja keikkojakin tehty. Ei valittamista.

https://www.youtube.com/watch?v=ttMobinzIdA
Tuossa on varsin asiallinen vertailu vibratalloista juurikin stratomaailmaan liittyen.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)