Kuha 14.03.2014 20:10:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onhan tuossa hieno soundi ja maukkaat puhtaat, eipä käy kiistäminen. Ihan positiivinen yllätys Juu, näissä uudemmissa ei ole putkitasuria ja ehkä sen takia vähän kovempi saundi, kuin myös se 70 wattia vs vanhempien mallien 40 w tekee jotain. Old Fenders never die |
Stone 02.07.2020 09:55:43 (muokattu 02.07.2020 10:11:26) | |
---|
Itselläni on - 79 silverface pro reverb, josta ultra linear kytkentä poistettu tai ohitettu. Alkuperäiset fender instrumental kaiutinelementit yhä sisuksissa. Särökonehan tämä ei ole ja tuskin kukaan etupäässä siinä tarkoituksessa tällaista ostaa, vaan 70 w kliini monsteri. Onko kukaan päivittänyt vastaavaan vahvistimeen kaiuttimia? Mikäli, niin niitä voi pienin perusteluin suositella tänne. Harkinnassa elementit, mutta katson sitten, että tuleeko ylipäätään vaihdettua... Esim. JBL k120 kajarit kyllä kuulostavat varsin hyviltä pro reverbissa, mutta kaiketi aika hinnakaita... https://youtu.be/3XZ6iPiSb7g"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Kuha 02.07.2020 13:07:39 | |
---|
Old Fenders never die |
Stone 02.07.2020 14:34:49 | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
harryk 02.07.2020 14:43:43 | |
---|
Käytämme aika paljon WGS:n kaiutinelementtejä omissa tuotoksissamme. Niissä on mielestäni hyvä hinta-laatusuhde aina Black Hawk-alnicoa myöten. Kannattaa vaan pehmittää uudet elementit aika huolella, sillä jo parinkymmenen tunnin "sisäänajo" parantaa saundeja etenkin alnico-kajareissa. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Kuha 02.07.2020 15:32:32 (muokattu 02.07.2020 15:33:04) | |
---|
Stone: Kiitos Kuha! Tuota ensimmäisen linkin WGS elementtiä hieman jo miettinytkin. Alkuperäiset Fender kaiuttimet eivät huonoja, mutta jokin taajuus (treble?) siellä vähän toisinaan pistää korvaan. Siinä tapauksessa tämä saundiltaan pehmeämpi WGS G12C/S sopii paremmin. Tuo normiversio on kirpeämpi kuin sun vanhat Fender-tötteröt. Old Fenders never die |
Stone 02.07.2020 16:48:42 | |
---|
Kuha: Siinä tapauksessa tämä saundiltaan pehmeämpi WGS G12C/S sopii paremmin. Tuo normiversio on kirpeämpi kuin sun vanhat Fender-tötteröt. Kiitos tarkennuksesta. Pitääpä laittaa vakavaan harkintaan myös tuo. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Stone 28.07.2020 14:11:52 | |
---|
Vielä tarkentava kysymys aiheeseen, että ovat kait nuo 70-luvun pro reverbin kaiuttimet 2 x 12" 8 ohm kokoluokkaa? Etiketistä ei itselläni ainakaan selviä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Stone 27.04.2021 12:30:46 (muokattu 28.04.2021 11:05:49) | |
---|
Varsin kohtuullisen kuuloinen tulos Ibanez ts-808 kanssa särötettynä (kohdasta 4:53 eteenpäin). En ole itse toistaiseksi tuohon päässyt Fulldrive 2:lla oman -79 pro reverbin kanssa. Näyttäisi olevan samaiset orig. kajaritkin videossa. Kliini monsterihan se toki etupäässä tietty onkin. https://youtu.be/Jkemza-oO10"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Guildfinger 28.04.2021 21:40:01 | |
---|
Mä säätäisin about näin: treble 6-7, middle 8-10, bass 2-3, preamp 8-10, master 3-4. spedun tone n. keskellä, särö klo 7-8, vola klo 12-14. Tää on toki vain yksi "vääräoppinen" tapa ja mulla on 72' Dual Showman suljetun 2x12" 65' Fender kaapin läpi. Sisällä Texas Heatit. |
Stone 28.04.2021 22:45:53 | |
---|
Guildfinger: Mä säätäisin about näin: treble 6-7, middle 8-10, bass 2-3, preamp 8-10, master 3-4. spedun tone n. keskellä, särö klo 7-8, vola klo 12-14. Tää on toki vain yksi "vääräoppinen" tapa ja mulla on 72' Dual Showman suljetun 2x12" 65' Fender kaapin läpi. Sisällä Texas Heatit. Kiitos ideasta, pitääpä testata, kun asiaa treenikselle, että millaisia tuloksia tällä kertaa saisi. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Illu 01.05.2021 10:12:55 | |
---|
Guildfinger: Mä säätäisin about näin: treble 6-7, middle 8-10, bass 2-3, preamp 8-10, master 3-4. spedun tone n. keskellä, särö klo 7-8, vola klo 12-14. Tää on toki vain yksi "vääräoppinen" tapa ja mulla on 72' Dual Showman suljetun 2x12" 65' Fender kaapin läpi. Sisällä Texas Heatit. Mulla ei ole tarpeeksi nuppeja Fenderissä tämän kokeilemiseen, mutta onko jollain kokemusta tämän Fender 666:n toimivuudesta: https://www.singlecoil.com/docs/magic-six.pdf Maailman raatajat sorron kahleet pois! |
Stone 01.05.2021 17:14:43 | |
---|
Illu: Mulla ei ole tarpeeksi nuppeja Fenderissä tämän kokeilemiseen, mutta onko jollain kokemusta tämän Fender 666:n toimivuudesta: https://www.singlecoil.com/docs/magic-six.pdf Juu olen kuullut tuosta ja kokeillut. Mitäkähän tuosta nyt sanoisi... Ei se nyt mikään "maata mullistava" kokemus ainakaan omassa tapauksessani ollut. Voi tosin toimia jollakin taas hyvinkin. Ei se nyt mikään huonokaan varsinaisesti ollut. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Illu 01.05.2021 23:04:30 (muokattu 01.05.2021 23:04:50) | |
---|
Stone: Juu olen kuullut tuosta ja kokeillut. Mitäkähän tuosta nyt sanoisi... Ei se nyt mikään "maata mullistava" kokemus ainakaan omassa tapauksessani ollut. Voi tosin toimia jollakin taas hyvinkin. Ei se nyt mikään huonokaan varsinaisesti ollut. Eli jos lavalla on Fenkku ja extempore pitää sillä soittaa, eikä aikaa ruuvailla ole, niin tuolla sitten vaan menoksi. Maailman raatajat sorron kahleet pois! |
Stone 02.05.2021 13:16:22 (muokattu 02.05.2021 13:22:17) | |
---|
Illu: Eli jos lavalla on Fenkku ja extempore pitää sillä soittaa, eikä aikaa ruuvailla ole, niin tuolla sitten vaan menoksi. Ehkä... En ole tota pro reverbia toistaiseksi lavalle vienyt (treeniksellä sitä ruuvaillut enimmäkseen). Lavalla olen vox pohjaisella vahvarilla pääasiassa soitellut vielä. Joku ehkä osaisi sanoa tuohon paremmin?? "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Guildfinger 02.05.2021 15:20:04 | |
---|
Toihan oli vähän samaan suuntaan kuin itsellänikin, mutta teoria päälle. Tosiaan bright kytkin ylhäällä. Mä säädän basson aika alas, koska SF Fenkut menee säröllä tukkoon aika helposti. Treble skeban mikkien ja maun mukaan. Middle mulla onkin sitten aika tapissa, koska SF Fenkut on hiukka skuupatumpia, kuin BF. Middlellä pääsee yli roisimman bändin kanssa + makuasia myös. Ehkä vähän pitää varoa tallomasta solistin taajuuksille. Ei nää silti ainoita totuuksia ole ja soittajan täysi vaikuttaa hyvin paljon. Just tää ilmiö: Höh, eihän nyt tapahdukaan mitään ihmeitä. Ei niin! Tee se ite. |
varakeef 04.05.2021 00:11:43 | |
---|
Illu: Mulla ei ole tarpeeksi nuppeja Fenderissä tämän kokeilemiseen, mutta onko jollain kokemusta tämän Fender 666:n toimivuudesta: https://www.singlecoil.com/docs/magic-six.pdf Jep, tuosta lähden aina. Volumea snadisti enemmän jos ei soiteta kantria. Bassopotikkaa tulee avattua yleensä vähemmän, koska tosiasiassa botnea ei kitarassa tarvitse. Toisaalta on myös niin, että Fenkut kuulostavat hyvältä potikat jotakuinkin missä asennossa tahansa. Loput hanskalla. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
discominister 04.05.2021 08:56:01 | |
---|
Tää kolmen kutosen kikka on kyllä mielenkiintoinen. Itselleni se avasi sen miten pienellä tota BASSia voi pitää. Mulla tosin Deluxe Reverb, jossa ei middleä voi säätää ollenkaan. Mitenkä soveltaisitte tuota sellaiseen vahvistimeen? |
discominister: Tää kolmen kutosen kikka on kyllä mielenkiintoinen. Itselleni se avasi sen miten pienellä tota BASSia voi pitää. Mulla tosin Deluxe Reverb, jossa ei middleä voi säätää ollenkaan. Mitenkä soveltaisitte tuota sellaiseen vahvistimeen? Minulle "Kultainen kuusikko" on löytynyt '65 Fender Bandmasterin kohdalla niin, että 8-2=6, eli treble 8 ja bass 2. Volumea sitten sen verran kuin on tarpeellista, yleensä jossain kolmen ja viiden välillä. Tällä tavalla syntyy yleisimmin toimiva soundi. Sen sijaan '71 Fender Champin kohdalla soveltuvin soundi tuntuu löytyvän niin, että volume, bass ja treble ovat kaikki kutosella = 666! cherub with heavy metal machine |
varakeef 04.05.2021 20:59:24 | |
---|
discominister: Tää kolmen kutosen kikka on kyllä mielenkiintoinen. Itselleni se avasi sen miten pienellä tota BASSia voi pitää. Mulla tosin Deluxe Reverb, jossa ei middleä voi säätää ollenkaan. Mitenkä soveltaisitte tuota sellaiseen vahvistimeen? Ei ole minullakaan Pro Reverbissä middleä, silloin vola kutoselle, treble kutoselle, bassoa hiven. Paitti että volumea enämpi. Koska tulee kovempaa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |