Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran korjaus mennyt perseelleen
1 2
Asianajaja
04.05.2021 14:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt 3kk poissa ollut uusi kitarani joka tilasin gear4music ja lähetin takaisin korjaukseen on ollut surullisinen pettymys koskaan aloittelevan kitaristin elämässä. Kaikki alkoi siitä ku tilasin gear4music sterling cutlass stratocaster sss. Kitara saapui hyvinkin nopeasti ja vein soitinliikeeseen sen tarkistettavaksi. Siel vehjettä kehuttiin ja soi kuulemma komeasti. 350euron hintakaan ei kuulemma huono kauppa. Nauhat hiottiin ja kovaan soittoon vaan. Kaikkea muuta se sitten olikin kuin hyvät kaupat ja kovaa soittoa.
Olin omistanut kitaran pari päivää vasta ja laitoin sen soitteluni jälkeen lepäämään yöksi uutta sessiota varten. Yön ajaksi olin unohtanut vibrakammen kitaran tallaan. No se olikin sitten jäänyt siihen jumiin. En ikinä käsitellyt kitaraa kovakouraisesti saatikka väkisin vääntänyt kampea tallaan niin, että se saa siitä väkisin repiä irti ja toivoa vain että tulee sielt yhtenä kappaleena. Netistä luin että tämä on aika yleistä. Joten pienen väännön jälkeen kampi lähti irti, mutta sisälle jäin osa siitä ja näin ollen vibrakammesta tuli käyttämätön.
Sain päähän piston lähettää sen takaisin ilman että olisin edes miettinyt muita vaihtoehtoja esim viedä paikalliseen soitinkorjaamoon. Luulin että takuu korvaisin sen. No eipä korvannut. Gear4music totesi että syy on minun ja itseaiheutettu. Oli asiantuntija todennut varmaan kuvien perusteella. No nielin asian ja vaikka tästä voikin olla montaa mieltä kenessä se vika oli. Kitarassa vai minussa. Koska enhän siis sitä väkisin siihen vääntänyt ja noissakin voi olla joskus poikkeus"maanantai"kappaleita. Voihan se olla yönkin aikana vaan kiristynyt ja jumittunut itse.
Asiakaspalvelu ilmoitti että korjaus ja uusi osa on 35€ ja korjaukseen ja sen että kitara on sinulla takaisin menee vajaa kuukausi. Olin helpottunut. Kuukausi. Eikä edes paha hinta. Maksoin heti. Kitara tämän jälkeen pääsi samantien korjattavaksi.
Aikaa alkoi kulua ensin meni pari viikkoa sitten kuusi viikkoa. Olin sähköposti yhteydessä jatkuvasti gear4music asiakaspalvelijaani. Hän lupasi koko ajan valoisempaa valmiimpaa kitaraa minulla joka päivä. Homma kuulemma eteni jatkuvasti ja pahoitteli jatkuvasti pienestä myöhästymisestä. Sitten alkoi syytökset koronaan piikkiin ja siksi varaosa ei nyt pääse millään perille. No korona meillä on ollut aika kauan ja kyllä sen vaikutuksista pitäisi tietää. Mutta hyväksyin ja laitettiin koronan piikkiin. Mitään he eivät olisi minulle kertoneet tai vastanneet ellen olisi itse pommittanut sähköpostia. 2 kuukautta mennyt ja viime sähköpostissa kertoivat viikko sitten, että varaosa on saapunut ja kitara on ensimmäisten jonossa ja kiirehtemis pyyntökin oli asetettu. Tänään lähetinkin viimeisen sähköpostin heille missä totuus tuli ja paska oli niin sanotusti osunut tuulettimeen.
Sterling cutlass musicman sss varaosa on hukkunut matkalla. Kaksi vaihtoehtoa otatko kitaran nyt takaisin samana kun lähetitkin ja korjausmaksu hyvitetään vai korjataanko vielä? Aika selvähän se on kumman valitsen.
En ole koskaan ollut ennen pettynyt näin paljon jostain mistä maksoin ja luulin saavani uuden pitkä aikaisen harrastuksen. En aio lopettaa soittoa. Olipahan taas kantapään kautta opittava, miten näitä soittimia jatkossa ostetaan ja mihin viedään kun tarvii korjata. Kivijalka kauppaan. Silti kitara oli niin hyvä oikeasti tuntui erittäin hyvältä ekaksi kitaraksi. Ja nyt tälläinen tilanne. Onko vinkkejä miten hoidan tämän tilanteen gear4music kanssa? Tuntuu aika maassa potkitulta noikin ison yrityksen toimesta. Kaikki kuvat ja materiaalit kitarasta on ennen ja jälkeen ennen takaisin postitusta ja sähköpostit. Eli jos jotain kaltoin kohtelua tässä on ja pystyy jotenkin tilantetta vielä muuttamaan, niin pyydän onko kellään mitään vinkkejä seuraavaa sähköpostiani varten. Miten edetään?
 
askomiko
04.05.2021 15:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa kelvotonta tinametallia.
 
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Jeszse
04.05.2021 15:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Onpa kelvotonta tinametallia.
 
Tää kyllä. Ei minkään kierteen pitäis leikata kiinni ihan vaan yön yli seisottamalla.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
kojones
04.05.2021 15:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kampi on tarkoitettu olemaan tallassa kiinni eikä tuosta asiakkaan vikaa saa millään. Muuten vaatisin uutta kitaraa tilalle, mutta omaan piikkiin teetetty nauhahionta toki nostaa tuon kyseisen yksilön käyttöarvoa reippaanlaisesti.
 
zedder
04.05.2021 15:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaako olla niin eksoottisesti mitoitettu talla että joku random tarvikeblokki ja -kampi eivät sovi tilalle:
 
https://intl.sterlingbymusicman.com/collections/cutlass
 
Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä..
maxillaris
04.05.2021 15:41:55 (muokattu 04.05.2021 15:42:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa ikävä kokemus. Harmittaa kuulla, kuinka surkeasti kohdataan ja kohdellaan tunnollisen ja asiallisen asiakkaan tarpeita. Toivottavasti edes pahoittelivat toimintaansa. Hyvää tässä on se, että oppirahat ovat maksettu ja soitteluharrastus ei päättynyt tähän.
 

 

 
Asianajaja: Nyt 3kk poissa ollut uusi kitarani joka tilasin gear4music ja lähetin takaisin korjaukseen on ollut surullisinen pettymys koskaan aloittelevan kitaristin elämässä. Kaikki alkoi siitä ku tilasin gear4music sterling cutlass stratocaster sss. Kitara saapui hyvinkin nopeasti ja vein soitinliikeeseen sen tarkistettavaksi. Siel vehjettä kehuttiin ja soi kuulemma komeasti. 350euron hintakaan ei kuulemma huono kauppa. Nauhat hiottiin ja kovaan soittoon vaan. Kaikkea muuta se sitten olikin kuin hyvät kaupat ja kovaa soittoa.
Olin omistanut kitaran pari päivää vasta ja laitoin sen soitteluni jälkeen lepäämään yöksi uutta sessiota varten. Yön ajaksi olin unohtanut vibrakammen kitaran tallaan. No se olikin sitten jäänyt siihen jumiin. En ikinä käsitellyt kitaraa kovakouraisesti saatikka väkisin vääntänyt kampea tallaan niin, että se saa siitä väkisin repiä irti ja toivoa vain että tulee sielt yhtenä kappaleena. Netistä luin että tämä on aika yleistä. Joten pienen väännön jälkeen kampi lähti irti, mutta sisälle jäin osa siitä ja näin ollen vibrakammesta tuli käyttämätön.
Sain päähän piston lähettää sen takaisin ilman että olisin edes miettinyt muita vaihtoehtoja esim viedä paikalliseen soitinkorjaamoon. Luulin että takuu korvaisin sen. No eipä korvannut. Gear4music totesi että syy on minun ja itseaiheutettu. Oli asiantuntija todennut varmaan kuvien perusteella. No nielin asian ja vaikka tästä voikin olla montaa mieltä kenessä se vika oli. Kitarassa vai minussa. Koska enhän siis sitä väkisin siihen vääntänyt ja noissakin voi olla joskus poikkeus"maanantai"kappaleita. Voihan se olla yönkin aikana vaan kiristynyt ja jumittunut itse.
Asiakaspalvelu ilmoitti että korjaus ja uusi osa on 35€ ja korjaukseen ja sen että kitara on sinulla takaisin menee vajaa kuukausi. Olin helpottunut. Kuukausi. Eikä edes paha hinta. Maksoin heti. Kitara tämän jälkeen pääsi samantien korjattavaksi.
Aikaa alkoi kulua ensin meni pari viikkoa sitten kuusi viikkoa. Olin sähköposti yhteydessä jatkuvasti gear4music asiakaspalvelijaani. Hän lupasi koko ajan valoisempaa valmiimpaa kitaraa minulla joka päivä. Homma kuulemma eteni jatkuvasti ja pahoitteli jatkuvasti pienestä myöhästymisestä. Sitten alkoi syytökset koronaan piikkiin ja siksi varaosa ei nyt pääse millään perille. No korona meillä on ollut aika kauan ja kyllä sen vaikutuksista pitäisi tietää. Mutta hyväksyin ja laitettiin koronan piikkiin. Mitään he eivät olisi minulle kertoneet tai vastanneet ellen olisi itse pommittanut sähköpostia. 2 kuukautta mennyt ja viime sähköpostissa kertoivat viikko sitten, että varaosa on saapunut ja kitara on ensimmäisten jonossa ja kiirehtemis pyyntökin oli asetettu. Tänään lähetinkin viimeisen sähköpostin heille missä totuus tuli ja paska oli niin sanotusti osunut tuulettimeen.
Sterling cutlass musicman sss varaosa on hukkunut matkalla. Kaksi vaihtoehtoa otatko kitaran nyt takaisin samana kun lähetitkin ja korjausmaksu hyvitetään vai korjataanko vielä? Aika selvähän se on kumman valitsen.
En ole koskaan ollut ennen pettynyt näin paljon jostain mistä maksoin ja luulin saavani uuden pitkä aikaisen harrastuksen. En aio lopettaa soittoa. Olipahan taas kantapään kautta opittava, miten näitä soittimia jatkossa ostetaan ja mihin viedään kun tarvii korjata. Kivijalka kauppaan. Silti kitara oli niin hyvä oikeasti tuntui erittäin hyvältä ekaksi kitaraksi. Ja nyt tälläinen tilanne. Onko vinkkejä miten hoidan tämän tilanteen gear4music kanssa? Tuntuu aika maassa potkitulta noikin ison yrityksen toimesta. Kaikki kuvat ja materiaalit kitarasta on ennen ja jälkeen ennen takaisin postitusta ja sähköpostit. Eli jos jotain kaltoin kohtelua tässä on ja pystyy jotenkin tilantetta vielä muuttamaan, niin pyydän onko kellään mitään vinkkejä seuraavaa sähköpostiani varten. Miten edetään?
 
Asianajaja
04.05.2021 16:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Mahtaako olla niin eksoottisesti mitoitettu talla että joku random tarvikeblokki ja -kampi eivät sovi tilalle:
 
https://intl.sterlingbymusicman.com/collections/cutlass

 
Sehän tässä vielä mietityttää ja ahdistaa, että jos jonkun laadukkaan uuden tallan ostan ja joutuisi koko kitaraa modaamaan niin paljon että sen siihen saisi jotenkin sopimaan(voi tietenkin helpostikkin onnistua?) että mitä tälläinen tuunaus maksaisi. Olen toisaalta hyvää pataa paikallisen soitinliikkeeni/korjaamon kanssa että varmasti saataisiin sovittua. Mietin kanssa sitä jos ilmoitan vaan gear4music että tehän korjaatte sen ja alkuperäistä tallaa vaa kiinni, niin venyyköhän tämä puoleen vuoteen vai vuoteen pahimmassa tapauksessa?
 
Asianajaja
04.05.2021 16:17:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxillaris: Onpa ikävä kokemus. Harmittaa kuulla, kuinka surkeasti kohdataan ja kohdellaan tunnollisen ja asiallisen asiakkaan tarpeita. Toivottavasti edes pahoittelivat toimintaansa. Hyvää tässä on se, että oppirahat ovat maksettu ja soitteluharrastus ei päättynyt tähän.
 
Kiitokset viestistä! kyllähän ne pahoittelivat, mutta kun noin joka toisessa sähköpostissa on pahoittelut, ja sitten jokaisessa, niin alkavat pikku hiljaa anteeksipyynnöt menettää merkityksensä. kaverilta halppis lespa lainassa mutta haluis silti strato tyylisen alkuun.
 
mikki73
04.05.2021 17:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikävä kokemus, mutta mitenhän helvetissä se kampi voi yön aikana jumittua niin kovin kiinni ettei ehjänä lähe irti? Ilmeisesti kierrettävä kampi. Itellä on kohta 20v ollut kammet aina kitaroissa joka yö ja vielä tähän asti on irronnut suosiolla...noh koputetaan puuta. Huomenaamulla ne on kaikki juntturassa.
 
marke-
04.05.2021 17:51:40 (muokattu 04.05.2021 17:52:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno kitara muuten! Harmi kun meni tälleen, toivottavasti kääntyy parhain päin. Tää on jotenkin persiistä, että joutuu oleen vikatilanteissa joidenkin maahantuojien/valmistajien armolla.. varaosat kestää jne. Ei ole kohtuullista, mutta kai se sitten kuuluu lajiin. Uus tietsikka jos hajoaa niin (ainakin ennen puolijohdekriisiä) korvaavaan saa melkein samana päivänä.
 
Tää on mulle vaan jälleen yksi esimerkki lisää, että paras kitarakauppa saattaa hyvinkin olla verkkokauppa.com. Kitaraa en ole sieltä vielä ostanut, mutta muiden tuotteiden kohdalla palautukset, takuuhommat jne. menee siellä nykyään just eikä melkein. Lisäksi siellä on välillä ihan oikeita tarjouksia. Valikoima toki melko kapea. Thomann ihan hyvä kans, mutta toi verkkis on tossa naapurissa..
 
McNulty
04.05.2021 18:36:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka koronan kanssa on nyt eletty reilu vuosi, niin valitettavasti tuotantolinjat takkuavat edelleen. Itse tilasin juuri Teleen tallamikiksi SD Antiquityn ja toimitusaika-arvio 1-4kk. Siis arvio. Duncanilla voi työskennellä vain puolet henkilöstöstä kerrallaan. Tämä aiheuttaa väkisinkin tuotantolinjalla muutoksia työvuoroihin, työvaiheisiin ja niiden suorittajiin, sekä sitä kautta viivästyksiä toimitusaikoihin.
 
Eikä tilannetta helpota se, jos tuotteen raaka-aineita ei saada samalla tavoin kuin ennen koronaa. Esim. mikkien kohdalla kyse voi olla käämilangasta, magneeteista, boppineista, metallikuorten kultauksesta tai muusta alihankkijan materiaalipulasta. Sama voi koskea talloja, että joku valettu pohjalevy on alihankkijalta loppu ja sitten kun sitä taas saadaan niin se makaa 1,5kk tullissa kun rajan yli pääsee vain tietty määrä tavaraa kerrallaan.
 
Näin tää nyt vaan valitettavasti menee, jos tavaraa ei ole hyllyssä valmiina odottelemassa.
 
Malttia, malttia.
 
moving in stereo
McNulty
04.05.2021 18:43:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Onpa kelvotonta tinametallia.
 
Todennäköisesti valmistusvika, jos user erroria ei ole (esim. kampea kiristetty yli jengojen kun on pitänytkin löysätä ja ottaa pois pesästään). Nythän me ollaan kuultu vain pitkä meriselitys tapahtuneesta käyttäjän näkökulmasta.
 
moving in stereo
The Jack
04.05.2021 19:12:23 (muokattu 04.05.2021 19:13:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gear4musicista tuli itsekin yksi tilaus tehtyä pari vuotta sitten. Olisiko ollut neljä viivästysviestiä ja 3-4 kk toimitusaikaa, kun heidän piti alunperin muistaakseni viikossa saada vahvari matkaan. Eipä tule enää sieltä toiste tilailtua.
 
Vaikea on laadukasta tallaa saada laitettua 350 euron kitaraan, ja valitettavasti tällä kertaakin vanha viisaus siitä ettei kannata ostaa halpiskitaraa vibrakammella piti paikkansa. Voihan sen tallan toki aina blokata.
 
Itse pyrin aina viimeiseen saakka välttämään palautuksia, koska vehje voi olla matkalla kuukausia ja paikalliselta sepältä sen saa hyvällä tuurilla samalla viikolla. Isompi kallis remontti olisi tietty toinen juttu. Ehkä ottaisin sinuna kitaran vaan takaisin, ja soittelisin sellaisena kuin se on. Tuskin tuo vibrasysteemi olisi pidempiaikaista iloa kuitenkaan tuottanut.
 
Krice
04.05.2021 19:43:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asianajaja: Yön ajaksi olin unohtanut vibrakammen kitaran tallaan.
 
Ei se haittaa. Kammen voi jättää kitaraan pitkäksikin aikaa.
 
Asianajaja
04.05.2021 22:04:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Todennäköisesti valmistusvika, jos user erroria ei ole (esim. kampea kiristetty yli jengojen kun on pitänytkin löysätä ja ottaa pois pesästään). Nythän me ollaan kuultu vain pitkä meriselitys tapahtuneesta käyttäjän näkökulmasta.
 
Sen verran voin vielä avata tilanetta, että edellisenä iltana soitin vielä kammella ja ihan normaalisti liikkui ja käytän sitä muutenkin niin että heiluu aika vapaana siinä, eikä ole "kiristetty" aivan tiukasti. No seuraavana päivänä kun nappasin sen syliin, niin huomasin sen olevan kun liimatuna kiinni tallassa. Muistan vielä sen että olin viikko tätä ennen lukevani jostain kellä oli sama tapahtunut, joten tajusin nopeasti mitä on ehkä sattunut, mutta olin sen verran järkyttynyt ja pois tolaltani, että rupesin vähän hätiköimään. Hätiköinillä meinaan sitä, että en muuta tehnyt kun lukenut gear4music sivulta takuu aikoja ja missä kunnossa kitara on palautettava. Yhdessä kohdassa mainittiin että kaikki liikkuvat osat irroitettava ja tämä saattaa olla se kriittinen asia missä olisi ehkä pitänyt hidastaa ja soittaa gear4music kysyä haluaako tälläisenä vai revinkö irti heidän puolesta? No tämä on jälkiviisautta mutta varmaa joku seppä olisi voinut saada se ehjänä pois tai poraamalla tai jotain.
 
Matias.
05.05.2021 11:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole ensimmäinen kitara jonka kampi on juuttunut pesään. En tiedä mitä metalliseosta on tässä kitarassa mutta esim. rosteria ei kannattaisi ruuvata kiinni ilman voitelua. Juuttuu helposti kiinni ja leikkaa niin lujaan ettei irtoa ehjänä. Näin mm. rosteripultin ja mutterin kanssa.
Tässä nyt näyttää olevan enemmän ongelma siinä että tavara on tilattu ulkomailta ja korona on aiheuttanut ongelmia varaosatoimitusten kanssa. Firmahan on vastaillut asiallisesti ja tehnyt sen minkä voi. Koronarajoitukset on todellakin vaikuttaneen maailmanlaajuisesti suureen osaan kuljetuksista sekä tavararoiden valmistukseen. Jensenin kaiutintehdaskin oli kokonaan kiinni vuosi sitten ja Uraltonekin myi pitkään ei-oota. Jopa sen yksittäisen konttilaivan slaidaaminen penkkaan Suezilla myöhästytti Suomessakin monen firman ja kaupan toimintoja.
 
Tämäntyyppiset ongelmat on yleisiä maahantuojille ja kun kuluttaja ottaa maahantuojan profiilin ja jättää kivijalkakaupat väliin niin näitä asioita tulee vastaan.
 
Olin kerran muutama vuosi sitten kaupassa töissä ja asiakas tuli kertomaan että oli tilannut tv-mainoksen perusteella VitaeProta ja oli halunnut peruuttaa tilauksen mutta siihen ulkomaiseen numeroon ei saa yhteyttä. Pyysi sitten minua ottamaan tilauksen peruutuksen vastaan "ettekös tekin myy näitä..." Kerroin hänelle että ko. firma toimii Skandinavian alueella Norjasta käsin (koska ei ole EU-maa eikä silloin myöskään EU-normit ja rajoittee koske eikä rajoita esim. markkinoinnin väitteissä) Kerroin että tuote ei ole myöskään testattu Suomessa valvovan viranomaisen laboratoriossa eikä sillä ole maahantuontilupaa. Asiakas sanoi naama punaisena että täytyyhän sillä joku maahantuoja Suomessa olla... Kerroin että kyllä, se maahantuoja seisoo juuri siinä tiskin takana...että ottaa vaaan itse yhteyttä sinne Norjan suuntaan.....
 
Ja oma ratkaisuni tuon kitaran tallan suhteen olisi että laittaisin ostoilmoin tänne markkinapalstalle alkuperäistä vähän paremmasta tallasta tai tilaisin sen vaikka Millbrookista tai Uralilta jos siellä on. Alkuperäistä tuohon en laittaisi kun sehän on jo karvansa näyttänyt eikä ole varmaan sen parempi mitä sen kitaran mukana tullut.
 
rainmaker
06.05.2021 22:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselleni ensimmäinen kerta, kun kuulen kammen jumittuneen tai katkenneen tallan sisälle. Siksi kysynkin, että a) miten paljon voimaa ko. katkaisu vaati ja b) miksi ihmeessä jatkoit vääntämistä, kun huomasit, että kampi ei suosiolla irtoa?
 
No, katkennut mikä katkennut. Hankalahan sitä katkennutta pätkää on sieltä pois saada ilman asianmukaisia työkaluja. Tuossa mallissa näytti tallan kiinnitys olevan vähän omanlaisensa, joten uudessa tallassakin on varmasti oma metsästyksensä, mikäli siis ei ole valmis pieniä puutöitä tekemään, jotta tarviketallan saa tuohon kiinni.
 
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Gary the pine
06.05.2021 23:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rainmaker: Itselleni ensimmäinen kerta, kun kuulen kammen jumittuneen tai katkenneen tallan sisälle. Siksi kysynkin, että a) miten paljon voimaa ko. katkaisu vaati ja b) miksi ihmeessä jatkoit vääntämistä, kun huomasit, että kampi ei suosiolla irtoa?

 
Ja c) stressinsietokyky lienee hamsterin ja päästäisen välimaastosta jos jumiutuneesta kammesta saa hermoromahduksen ja vääntää sen poikki siltä istumalta.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
otamatone
07.05.2021 00:34:54 (muokattu 07.05.2021 00:50:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin erikoinen tapaus kyllä jos ei ole ollut jotain maksimaalista lämmönvaihtelua yön aikana (että -25 pakkasessa ruuvattu tiukkaan kiinni ja sitten +25 on tuntunut olevan jumissa, tai toisin päin). Ei siellä niiden metallien välillä mitään kemiallista naittumista pitäisi tapahtua noin nopeasti kun ihan normaaleista tallamateriaaleista puhutaan.
 
Yksi mahdollinen skenaario on se, että tallan ja kammen kierteet on tosiaan niin tinametallista, että ne ovat jollain tavalla "rypistyneet" kun kampi on kiristetty ja sitten toisin päin aukaisukääntö haraakin heti niitä sälppeitä vastaan ja tapahtuu juuttuminen. Eli murtovaras menee takki päällä pää edellä kioskin pienestä takaikkunasta sisälle ja ajattelee poistua ulos jalat edellä, mutta varkaan takki alkaakin kääntyä ikkunanpieliä vasten väärin päin ja mahdollisesti jumittaa poistumisen kokonaan.
 
Pauli Lappalainen
07.05.2021 08:03:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rainmaker: Itselleni ensimmäinen kerta, kun kuulen kammen jumittuneen tai katkenneen tallan sisälle. Siksi kysynkin, että a) miten paljon voimaa ko. katkaisu vaati ja b) miksi ihmeessä jatkoit vääntämistä, kun huomasit, että kampi ei suosiolla irtoa?
 
No, katkennut mikä katkennut. Hankalahan sitä katkennutta pätkää on sieltä pois saada ilman asianmukaisia työkaluja. Tuossa mallissa näytti tallan kiinnitys olevan vähän omanlaisensa, joten uudessa tallassakin on varmasti oma metsästyksensä, mikäli siis ei ole valmis pieniä puutöitä tekemään, jotta tarviketallan saa tuohon kiinni.

 
Onhan noita jumittunut ja katkeillut pilvin pimein. Tuollainen n. 6mm tanko ei kovin kummoista voimaa tarvitse kun katkeaa. Rakenne on muutenkin vähän kyseenalainen ja kuvastaa pyrkimystä mahdollisimman halpaan ja nopeaan tuotantoon.
 
Mielestäni
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «