Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5216 217 218 219 220297 298 299 300 301
McNulty
01.05.2021 14:18:42
msalama: Kyllä. Kaikki suorastaan erinomaisesti, joskin surkealla kuvanlaadulla. Mutta hehän ovat kuin kaksi marjaa - pihlaja ja kirsikka.

https://muusikoiden.net/dyn/users/170248.jpg

Makuasioista ei parane kiistellä, mutta mulle just se bursti joka on ehdoton no-no.
Kutsunkin tuota pelleburstiksi. Mikä tahansa muu perusväri, mutta ei Cherry burstia! :)
Hyvä, että joku tykkää.
moving in stereo
msalama
01.05.2021 14:39:05 (muokattu 01.05.2021 14:40:51)

No mä taas olen niin pervo, että clownburst on yksi mun suosikeista. Mutta rikkaushan se on, etteivät kaikki tykkää kaikesta. Tosin no joo, röökiburst olisi kyllä ollut kanssa hieno... tai sitten joku orkkis metalfleikki sähkönsininen. Purkkaa ja jytää :D
Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään.
Robo
03.05.2021 13:40:39
Kävin Kuopiossa Viikingissä kuolaamassa Les Paulien perään, siellä niitä on todella paljon. Mutta, myyjä kertoi mielipiteensä, kun kysyin tuota mahdotonta hintaeroa tavallisten ja Custom Shopin Les Paulien välillä. Kertokaas ammattilaiset miten asia on.
GoGo-FIN
03.05.2021 14:24:33
Robo: Kävin Kuopiossa Viikingissä kuolaamassa Les Paulien perään, siellä niitä on todella paljon. Mutta, myyjä kertoi mielipiteensä, kun kysyin tuota mahdotonta hintaeroa tavallisten ja Custom Shopin Les Paulien välillä. Kertokaas ammattilaiset miten asia on.

Samaisesta liikkeestä ostin itse myös pari vuotta sitten 50`s gold top:in. Jäätävä valikoima ja hyvää palvelua!
Robo
03.05.2021 18:53:57
Juu, tavallinen tulee. Saahan sitä pohtia ja ihmetellä moisia. Jos 7000€ saadaan kulumaan siihen, että kitara näyttää vanhalta, eli lakkapinta halkeillut, se on kuitenkin vaan alkuperäisen -59 näköinen kopio. Onko tämän päivän valmistustekniikka, komponenttien ja valmistuksen suhteen niin onnetonta, että kikkailemalla pitää tehdä kopio.
Jukka Häikiö
03.05.2021 20:48:08

Robo: Juu, tavallinen tulee. Saahan sitä pohtia ja ihmetellä moisia. Jos 7000€ saadaan kulumaan siihen, että kitara näyttää vanhalta, eli lakkapinta halkeillut, se on kuitenkin vaan alkuperäisen -59 näköinen kopio. Onko tämän päivän valmistustekniikka, komponenttien ja valmistuksen suhteen niin onnetonta, että kikkailemalla pitää tehdä kopio.

Se on brändi kun maksaa, eihän noiden materiaali-/valmistus-/myyntikustannukset kuitenkaan oo yhtään jiirissä lopputuotteen kanssa. Lyhykäisesti:Paljonko 7000€:n kitarassa on kitaraa ja paljonko sitä jotain muuta?
Ne on mielikuvat ku jyrää ja joo, 2 kpl R9-malleja on ollut, ettei perustu noin niinkus kaverin kokemukseen, tai hetken hiplaukseen musaliikkeessä.
Ihan hyviä keppejä, muttei mun mielestä hauku hintaansa uutena, käytettynä joo, jos sopuhintaan saa, mikä tässä tarkoittaa sitä, että saa omansa/lähes omansa pois, kohtuullisessa myyntiajassa.

Sama tässä pätee, kuin missä tahansa bisneksessä, maksimaalinen voitontavoittelu on kuitenkin lopulta se raadollinen perusta, jonka päälle kermakakku rakennetaan.

Että tällees...
No höh, kyllä se siitä...
Krice
04.05.2021 08:19:28 (muokattu 04.05.2021 08:19:56)

Jukka Häikiö: Se on brändi kun maksaa

Fender on aika iso brändi, mutta minusta se ei ole sortunut ylihinnoitteluun ainakaan tavallisten mallien osalta. Ihan firmasta tuo on kiinni mitä ne tekee. Gibsonilla tällä hetkellä on mielessä vain tuloksen tekeminen laadusta tms. piittaamatta ja sitten vielä löytyy tarpeeksi ihmisiä, joilla on rahaa mutta ei paljon muuta. Itseäni hävettäisi tukea sellaista firmaa mikä Gibson on tällä hetkellä.
discominister
04.05.2021 08:54:10
Krice: Gibsonilla tällä hetkellä on mielessä vain tuloksen tekeminen laadusta tms. piittaamatta ja sitten vielä löytyy tarpeeksi ihmisiä, joilla on rahaa mutta ei paljon muuta. Itseäni hävettäisi tukea sellaista firmaa mikä Gibson on tällä hetkellä.

Tämähän on sitten ihan paska mielipide. Sopii ehkä pre 2019 Gibsoniin, mutta nykyään on ihan eri meininki. Oletko päässyt pitämään kädessäsi 2019 jälkeen valmistettuja Gibsoneita? Itse olen ja olen vakuuttunut niiden laadusta.
samiko
04.05.2021 09:43:54
Krice: Fender on aika iso brändi, mutta minusta se ei ole sortunut ylihinnoitteluun ainakaan tavallisten mallien osalta. Ihan firmasta tuo on kiinni mitä ne tekee. Gibsonilla tällä hetkellä on mielessä vain tuloksen tekeminen laadusta tms. piittaamatta ja sitten vielä löytyy tarpeeksi ihmisiä, joilla on rahaa mutta ei paljon muuta. Itseäni hävettäisi tukea sellaista firmaa mikä Gibson on tällä hetkellä.

Täytyy muistaa että Fendereitä tehdään aika monessa maassa versus Gibsonit ovat kaikki jenkkiläisiä. Kun tämän asian tajuaa niin huomaa ettei Fender ole yhtään sen alihinnoitellumpi kuin Gibson.
TTV
04.05.2021 10:23:48 (muokattu 04.05.2021 10:25:32)
discominister: Tämähän on sitten ihan paska mielipide. Sopii ehkä pre 2019 Gibsoniin, mutta nykyään on ihan eri meininki. Oletko päässyt pitämään kädessäsi 2019 jälkeen valmistettuja Gibsoneita? Itse olen ja olen vakuuttunut niiden laadusta.

Eikä rajoitu edes vuoteen 2019. Esim vuoden 2018 Standard LP mallisto on yksi komeimmista ja sellaisen Cobalt Burstin omistavana voin todeta sen olevan paras viimeistelyltään ja tuntumaltaan, mitä itselläni on kiertänyt. Toki 2019 malliston LP Stankku Seafoam Green on melkein yhtä hyvä, sekin löytyy iteltä :-) Tuoreen Original sarjan 60's Les Paul Standard Unburst oli lievä pettymys viimeistelyn osalta verrattuna noihin 2018 ja 2019 malleihin.

Mutta yhtä kaikki, Gibsonia dissataan eniten sellaisten toimesta, joilla ei ensimmäistäkään ole ollut. Itse olen aidosti haukkunut kaikki omistamani huonot kitarat ja kehunut hyviä, Gibsonia on molemmissa kategorioissa :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Robo
04.05.2021 10:54:56
Ei oo vielä Gibsonia kuin mikit. Ephiphone Les Paul Tribute -60 on ainoana kitarana. On tässä kuitenkin Gibsonin alkuperäiset PAF mikit ja kitara on Japanissa valmistettu. Kaikki kirkkaat teräsosat olen vaihtanut kullanvärisiksi. Semmoinen kauniin punertava kitara. Tosi hyvä peli, mutta silti kopio. En kyllä soitannollisesti huomaa eroa aitoihin, tosin Gibsonien kokeilu rajoittuu kitarakauppojen rämpytyksiin. En osaa tosin soittaakaan.
Iskariot
04.05.2021 11:07:39
Edelleen kaikki on paremmin kuin hyvin. Jotain patoumia kait oli kun eilen illlalla vierähti neljä tuntia putkeen Gibson sylissä :)

https://muusikoiden.net/dyn/users/168713.jpg
No niin... No ei!
Krice
04.05.2021 12:26:40 (muokattu 04.05.2021 12:28:37)

samiko: Täytyy muistaa että Fendereitä tehdään aika monessa maassa versus Gibsonit ovat kaikki jenkkiläisiä. Kun tämän asian tajuaa niin huomaa ettei Fender ole yhtään sen alihinnoitellumpi kuin Gibson.

Tarkoitin luonnollisesti jenkki-fendereitä. Tosin nykyisin kun hinnat on nousseet yleisesti niin alkaa olemaan suht samassa hintaluokassa. Gibson ei kovin paljon voi nostaa hintoja, jotka on ennestään olleet jo korkealla, varmaan ne on katsoneet miten hyvin menee kaupaksi suhteessa miten paljon hintoja voi nostaa. Jos siis puhutaan perusmalleista, erikoismalleissa Gibsonin hinnat on jo aika humoristisia, kun samalla hinnalla voi teettää custom-kitaran missä tahansa maailmanluokan pajassa.
BigPapa
04.05.2021 12:35:59 (muokattu 04.05.2021 13:05:19)

Vähän herättää ihmetystä, että miksi Gibsonin hinta pitäisi olla alhaisempi kuin missä tahansa maailmanluokan pajassa, kun Gibsonin custom paja on maailmanluokan paja.

Näyttää siltä, että tähän ketjuun välillä saapuilee niitä jotka eivät omista Gibsonia ja kaikki on päin persettä.

Ketjun otsikkoa lanatakseni: Omistan Gibsonin (Gibsoneita) ja kaikki on hyvin.

https://muusikoiden.net/dyn/users/168966.jpg
Iskariot
04.05.2021 12:52:29 (muokattu 04.05.2021 12:55:24)
BigPapa: Vähän herättää ihmetystä, että miksi Gibsonin hinta pitäisi olla alhaisempi kuin missä tahansa maailmanluokan pajassa, kun Gibsonin custom paja on maailmanluokan paja.

Ja tähän kun vielä lisää että jos nyt vain sattuu haluamaan Gibsonin niin eihän silloin ratkaisu ole teetättää custom jossakin muussa pajassa?

Soittelisin minäkin aivan hyvin vaikka Epiphonella tai Tokailla joilta löytyy hyviä soittimia kohtuukorvausta vastaan, mutta eipä ne ole Gibsonin vaihtoehto jos haluaa Gibsonin. Fiilispuolen jutuilla voi olla (näissäkin yhteyksissä) suuri merkitys ja se on sitten jokaisen oma asia onko valmis siitä maksamaan.

Itse nuorena poikana diggailin Slashia ja Gary Moorea ja silloin "aito" Les Paul tuntui täysin saavuttamattomalta ajatukselta. Ensimmäinen kitarani oli Ibanezin näkemys Lespasta, mutta vaikka hyvä olikin niin ei se ihan maaliin päässyt koska oli vain kopio... Viimein kun tuon oman Standardin ostin niin kyllä siinä vain nyt se pienen pojan haave realisoitui eikä yhtään haittaa että samalla rahalla olisi pari Epiä tai Tokaita voinut saada. Ei näitä musakamahommia tarvitse aina järjellä perustella, kuten ei kaikkia muitakaan harrastuksia.

Mua ei yhtään haittaa vaikka joku pitää typeryytenä maksaa logosta lavassa, koska juuri niinhän minä tietoisesti teinkin.

Valintoja, fiilisjuttuja etc. ja jokaiselle jotakin.

edit: tarkennetaan nyt vielä että sen kalliin logon mukana tuli kaupanpäälle aivan pirun hyvä kitara
No niin... No ei!
Kylyma
04.05.2021 13:39:19 (muokattu 04.05.2021 13:47:38)

Iskariot: Edelleen kaikki on paremmin kuin hyvin. Jotain patoumia kait oli kun eilen illlalla vierähti neljä tuntia putkeen Gibson sylissä :)

https://muusikoiden.net/dyn/users/168713.jpg

Hittolainen että on muuten komea kitara!

Itsellä on kaksi Gibsonia, studio les paul ja explorer. Kummatkin on vuodelta 1993 ja hyviä kitaroitahan ne on. Ainoana moitteena sanoisin les paulista että nauhanpäitä vois hieman silotella kun tuntuu raapivan kättä soittaessa.

https://muusikoiden.net/dyn/users/161496.jpg - armas tonnikeiju

https://muusikoiden.net/dyn/users/164787.jpg - LP kuv on vähän kehno, mutta kaikki tietää miltä wine red studio lp näyttää.
jraw
04.05.2021 13:41:15
Kun noita vuosimalleja edellä puitiin, niin väittäisin, että 2015 mallit olivat hyvin laadukkaita, muutaman omistan kin. Niissä oli ominaisuuksia, mitä ei yleisesti arvostettu, robovirit ja säädettävä satula sekä muutaman millin leveämpi kaula, mutta työn laatu oli korkeatasoista. Tosin minulla edellinen G oli vm. -62 Lp junior, siinä työn laatu ei juuri sen kummempi ollut, puut toki toisenlaiset.
msalama
04.05.2021 17:01:16

Niin siis sanoiko joku, että kaikki on hyvin? Komppaan.

https://muusikoiden.net/dyn/users/170287.jpg
Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään.
Robo
04.05.2021 17:31:05
Iskariotilla on todella kaunis Les Paul. Juuri sellainen kuin haluan. Kerrotko hieman speksejä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)