Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 555 56 57 58 5971 72 73 74 75
noon
26.04.2021 12:34:13

En tiedä miksi niissä ohjeissa aina korostetaan, että updaten jälkeen pitäs tehdä factory reset. Oon sen aina tehnyt. Tuleepa otettua full backupit siinä samalla sitten.
PekkaM
26.04.2021 12:55:48
noon: En tiedä miksi niissä ohjeissa aina korostetaan, että updaten jälkeen pitäs tehdä factory reset. Oon sen aina tehnyt. Tuleepa otettua full backupit siinä samalla sitten.

En ole kiinnittänyt huomiota enkä ole koskaan tehnyt. Hyvin on pelannut. Backupit on tullut otettua aina koska se tapahtuu automaattisesti tuossa HX Editillä päivittäessä.
LaXu
26.04.2021 18:03:06
noon: En tiedä miksi niissä ohjeissa aina korostetaan, että updaten jälkeen pitäs tehdä factory reset. Oon sen aina tehnyt. Tuleepa otettua full backupit siinä samalla sitten.

Sillä vältetään yksinkertaisesti potentiaalisia ongelmia ja tukitikettien määrää.
noon
27.04.2021 07:03:48

Varmaankin jotain tällaista.

Pisteet täytyy kyllä antaa L6 koodaajille sekä Helixin mallinnoksista kuin myös tuosta hx editorista ja sen sisältämästä firmware päivityskuviosta. Hyvin on toiminut ainakin mulla joka kerta kun olen tehnyt päivityksen.

LaXu: Sillä vältetään yksinkertaisesti potentiaalisia ongelmia ja tukitikettien määrää.
PekkaM
27.04.2021 07:52:49
noon: Varmaankin jotain tällaista.

Pisteet täytyy kyllä antaa L6 koodaajille sekä Helixin mallinnoksista kuin myös tuosta hx editorista ja sen sisältämästä firmware päivityskuviosta. Hyvin on toiminut ainakin mulla joka kerta kun olen tehnyt päivityksen.

Päivitys on kyllä näppärää mutta olenkohan ainoa, joka on luopunut oikeastaan kokonaan HX Editin käytöstä koska tuo itse laitteen liittymä on jo niin toimiva?

Melkein toivoisi PC-softalta sitä vanhan mallin käytäntöä, jossa efektit on visuaalisesti pedaaleina ja niissä on nupit, joita voi virtuaalisesti ruuvailla. Nythän tuo lähinnä toisintaa tuon laitteen liittymän, jota on melkein yhtä helppo käyttää ja etenkin sillä on nopeampi tehdä pienet säädöt. Kosketusnäyttöä seuraavaan malliin?
mize7
27.04.2021 08:43:04

PekkaM: Päivitys on kyllä näppärää mutta olenkohan ainoa, joka on luopunut oikeastaan kokonaan HX Editin käytöstä koska tuo itse laitteen liittymä on jo niin toimiva?

Melkein toivoisi PC-softalta sitä vanhan mallin käytäntöä, jossa efektit on visuaalisesti pedaaleina ja niissä on nupit, joita voi virtuaalisesti ruuvailla. Nythän tuo lähinnä toisintaa tuon laitteen liittymän, jota on melkein yhtä helppo käyttää ja etenkin sillä on nopeampi tehdä pienet säädöt. Kosketusnäyttöä seuraavaan malliin?

Mä taas tykkään, että molempien, sekä laitteen että PC/MAC Editorin ilme on identtinen. Näin kaikki löytyy ja toimii samaan tapaan.

Itsekin editoin HX Stompin presettejä suoraan laitteesta. Välillä siirrän Nativella tehtyjä saundeja HX Stomppiin ja sama myös toisin päin. Kieltämättä Helixin ekosysteemi on lyömätön ja ehdotonta parhautta tämän hetken mallinnus maailmassa.
https://soundcloud.com/mediumplayer
LaXu
27.04.2021 10:32:42
PekkaM: Päivitys on kyllä näppärää mutta olenkohan ainoa, joka on luopunut oikeastaan kokonaan HX Editin käytöstä koska tuo itse laitteen liittymä on jo niin toimiva?

Mä käytän Helixia 99% suoraan laitteelta, se vaan toimii varsin näppärästi.

Mielestäni se on ihan hyvä, että HX-Edit on aika lähellä laitteen toimintaa, ei tarvi opetella kuin yksi käyttöliittymä. HX-Editissa on jonkun verran käytettävyyskukkasia joten en mitenkään rakasta sitä.

Fractalin laitteiden kanssa asia on just päinvastoin, Axe-Editia on ilo käyttää kun taas itse laitteen käyttöliittymä on vähän kankea.
PekkaM
27.04.2021 10:45:23
Luulenpa, että UX-design on menossa pois päin siitä ja virtaviivaisemmaksi/abstraktimmaksi mutta olisihan se hauska nähdä nykyisillä suuren pikselitiheyden OLED-näytöillä toteutettu vaihtoehtoinen käyttöliittymä, jossa efektit tosiaan olisi kuin pedaalit laudalla.

Helixin malli on kyllä kiistatta näppärin laitteelta säädettävä, johon olen törmännyt mutta paljon on varmasti isojen näyttöjen ansiota.
Drawbars
27.04.2021 23:13:19 (muokattu 27.04.2021 23:13:52)
Omistan Helix Stompin, mutta käytän lähinnä Nativea.

HeliXin/Nativen soundimahdollisuudet ovat mielestäni pitkälle samaa tasoa kuin parhaiden kilpailevien plugareiden. Kuitenkin sen (+ HX Editin) graafinen ulkoasu on kovin vaatimaton, etten sanoisi kökkö verrattuna useisiin muihin (esim. BIAS jne).

Ensinnäkin kuvaruudun yläosassa olevasta laiteketjusta on hankalahko tunnistaa eri moduleita, koska kuvakkeet on pidetty niin pieninä. Toiseksi, tarjolla olevat liukusäätimet tuntuvat pula-ajan versioilta eri laitteiden normaaleista käyttöliittymistä. Ja kyllä, laitteiden ulkonäkökin on tärkeä, se voi inspiroida tai sitten ei.
mike tapping
29.04.2021 15:35:27
Näköjään tarjoaa jo 3.11 firmware-päivitystä, joka release noten mukaan tuo joitakin bug fixejä.
https://line6.com/support/page/kb/e … ix/helix-310311-release-notes-r969/
Gritsen
30.04.2021 16:47:37
Hot Springs ja Retro Reel olivat todella mahtavia! Olin ostamassa jo 600€ edestä ulkoisia pedaaleita niitä toimintoja varten, nyt ei tarvitse
noon
01.05.2021 09:31:25

Uudet reverbit on hyviä, mutta tuosta retro reelistä en oikein päässyt jyvälle, että missä ja miten sitä pitäisi käyttää.

3.1 päivityksen myötä koko laite kyllä kuulostaa jotenkin selkeämmältä.
Eki C
01.05.2021 16:59:46
noon: Uudet reverbit on hyviä, mutta tuosta retro reelistä en oikein päässyt jyvälle, että missä ja miten sitä pitäisi käyttää.

On ehkä jo aikaisemmin täällä mainittu, mutta laitetaan Jason Sadites linkki uudestaan. Lienee paras Helix-tutorial kanava Yotubessa, (mm. tuon Retro Reelin käyttöön).

https://www.youtube.com/user/gtr111
"Taking care of business, working at nothing all day"
kalleboy
02.05.2021 08:55:46
Morjens!

Hankin juuri uuden HX Effects-pedaalin ja koko eilisen päivän noin 10 tuntia putkeen säätelin saundeja biisikohtasesti kuntoon. Onhan tässä potentiaalia pedaalilaudan korvaajaksi ja hyviä saundeja löytyy ruuvaamalla. Yksi isompi ongelma tuli vastaan, jonka takia saatan palauttaa koko vermeen, onko muilla ollut samaa vikaa:

4:n kaapelin metodilla ei voi käyttää vahvistimen efektiloopissa sekä volumeboostia että delayta samaan aikaan, muutoin delay aiheuttaa saundiin todella inhottavia artifakteja, vähän pitch-sifteriltä kuulostavaa ala-oktaavi saundia tässä klippi, jonka äänitin ongelmasta: https://www.dropbox.com/sh/n0k8zbkv … aqqu/AABAmAS6r0Bjxryc83fqU3uja?dl=0

Klipissä on ensin noin 6-9db boosti tehtynä HXFX:n gain blockilla, joka menee vahvarin looppiin, seuraava saundi on boost+delay, sitten pelkkä boost ja lopuksi ilman mitään efektiä. Tosiaan yksitellen pelkkä boosti tai delay toimii mainiosti, mutta yhdessä ne sekoaa.

Vahvarina on Marshall Silver Jubilee 2525H 20W, jossa -10dbv looppi.

HX Effectissä olen kokeillut kaikki mahdolliset kombinaatiot in/out valikosta ja parhaiten toimii, kun kaikki on säädetty instrument levelille. Tällöin saundi on äänitettynä reactive loadin ja ir:än kanssa dawiin lähes identtinen HXFX:n kanssa kuin pelkällä kitaralla ja vahvarilla. Lähes identtinen vola tulee em. tavalla, kun äänittää dawiin. Kokeilin myös asettaa in/outit line-levelille global-asetuksista ja tiputtaa returnia ja sendiä HXFX:n loop-blockista vuorotellen vastaamaan Marshallin efektilooppia, mutta tulos oli sama.

Kokeilin myös laittaa fyysisistä pedaaleista Flashback delayta ja MXR micro amppia HXFX:n loop2:seen sekä HXFX:n jälkeen loopille menevien ja erikseen lopulta palaavien piuhojen jatkeena, mutta silti tuli sama lopputulos!? Piuhat, putket, gain staget kaikki on moneen kertaan tsekattu ja HXFX:n valikoita selattu miljoonaan kertaan läpi ja kaikki mahdolliset variaatiot on käyty läpi.

Olen käyttänyt Marshallin looppia pelkällä MXR micro ampilla ja Flashback-delaylla ilman mitään ongelmaa, eli ongelma on selvästi HX Effectissä. Kellään mitään vastaavia kokemuksia ja saitteko asiaa ratkaistua? Millä tavoin ootte boostannut kitarasoolojen volaa, jos delay on ollut samaan aikaan käytössä 4CM-setupissa?
kalleboy
02.05.2021 10:35:56 (muokattu 02.05.2021 11:06:15)
aristoteles666: Laita boosti delayn jalkeen, ongelma ratkaistu.

(en edes ala kyselemaan mika delay, mitka saadot,mihin olet asettanut headroomin, koska tuo hoitaa jo ongelman)

Kokeiltu on, ei mitään vaikutusta. Ja tosiaan ongelma tapahtuu kaikilla delay-malleilla, ja vaikka kuinka laittaa mixiä ja feedbackia pienemmäksi. Myös muita säätöjä on kokeiltu delayn asetuksissa.
Shredator
02.05.2021 11:07:11

Ajattelin vielä kokeilla kerran päivittää Stomppia kun viimeksi meni vähän keturalleen. No nyt kolmannen yrittämän jälkeen suostui ottamaan backupin ilman erroria ja ei hävittänyt presettejä. Sen sijaan itse päivitys päättyi error viestiin ja pyysi käynnistämään laitteen uusiksi. Lopulta se näyttää että laite on päivittynyt ja toimii näköjään tästä huolimatta.

On kyllä melkoista, uskaltaakohan tässä enää lyödä uutta päivitystä sisäänkään.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
aristoteles666
02.05.2021 11:07:45

kalleboy: Kokeiltu on, ei mitään vaikutusta. Ja tosiaan ongelma tapahtuu kaikilla delay-malleilla, ja vaikka kuinka laittaa mixiä ja feedbackia pienemmäksi. Myös muita säätöjä on kokeiltu delayn asetuksissa.

mika delay??
oletko kokeillut saataa headroomia??
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
McNulty
02.05.2021 15:04:33
Mä olen vähän odotellut että modulaatio-osastolle tulisi rampin säädöllä varustettu rotary speaker. Se Legacy-osaston vanha drum/horn on siitä huono, ettei siinä saa säädettyä rummun ja torven balanssia riittävästi, eikä suoranaisesti mikin etäisyyttäkään. Mutta eniten ärsyttää se että slow/fast-vaihto tapahtuu ilman kiihdytystä tai hidastusta (ramp).

Mulla kun tuo HX Stomp ajaa laudassa suurelta osin efektilaitteen virkaa (käytän sitä toki myös kotona luurien kanssa etuasteineen ja kaappimallinnoksineen/IR:t) niin olisi kiva jos saisi tuon rotary speakerin hoidettua myös sillä. Muuten joutuu Neon Mini tai Micro Ventin hankkimaan.

Viimeisin päivitys meni sukkana. Hot Springs oli kiva lisä.
moving in stereo
noon
02.05.2021 19:29:06

Joo, Jason "everybody" Sadities kanava on seurannassa. Tällä tyypillä kyllä riittää know-howta.

Katsoin sen videon aikaisemmin, tarkoitin tuolla aiemmalla kommentilla sitä, että mulle tuo efekti ei oikein avautunut.

Eki C: On ehkä jo aikaisemmin täällä mainittu, mutta laitetaan Jason Sadites linkki uudestaan. Lienee paras Helix-tutorial kanava Yotubessa, (mm. tuon Retro Reelin käyttöön).

https://www.youtube.com/user/gtr111
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)