Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Analoginen signaalitie
1
JuhoHemminki
27.04.2021 13:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Olen paljon tehnyt hommia audion kanssa, mutta lähinnä digitaalisesti.. haluaisin kysyä, että jos esim olisi analoginen äänityskonsoli ja takana ulostulot viuhkoilla. Niin minkälaisilla konsteilla/laitteilla tuo muuntaminen digitaaliseksi esim vaikka pro toolsiin? Haluaisin siis tietää minkälaisia vehkeitä tuossa vaiheessa useimmiten käytetään. Ymmärrän siis paljon äänestä ja muusta studiotyöskentelystä, mutta kyseinen muunnosvaihe on jotenkin jäänyt itselle pimentoon. Saa ehdotellatoki myös kirjallisuutta aiheesta esimerkiksi..
 
Kiitos jo etukäteen!
-Juho
 
Henri Henri Olavi
27.04.2021 13:27:07 (muokattu 27.04.2021 13:27:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä laittaisin väliin interfacen, jossa on tarpeeksi kanavia. Jos siinä pöydässä ei ole tosiaan muita kuin analogiulostuloja.
 
Je suis 190221
JuhoHemminki
27.04.2021 13:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo! Tätä mä itsekin olen pohtinut.
 
Henri Henri Olavi
27.04.2021 13:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten vaan tsekkaamaan, millainen interface olisi paras. Niitä on laidasta laitaan.
 
Je suis 190221
JuhoHemminki
27.04.2021 13:31:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luultavasti mahd hyvät analog-digital muunnos täytyy olla jos haluaisi analogista kaiken irti. Tietty varmaan joku UAD vois olla paras...
 
Henri Henri Olavi
27.04.2021 13:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UAD, RME, Antelope jne.
 
Je suis 190221
-Q-
28.04.2021 10:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, miksi ihmeessä se äänilähde tai kaappausväline (instrumentti/mikrofoni/kasettisoitin/mikseri..) vaikuttaisi siihen A/D muunnokseen? Aivan oikein, ei vaikuta. Sulla on se asian hoitava laite kiinni tietokoneessa tavalla tai toisella, sisään menee yhtä ja toisesta päästä tulee ulos toista.
 
Ennen kauppaan menoa miettisin että mitä oikeastaan haluaisi saada aikaiseksi. Äänittää sen mikserin etuasteiden, EQ:n yms läpi ja tallentaa laitteelle X, vaiko kenties myös miksata laitteessa X jo olevia raitoja? Molempia? Halutaanko kaikki kanavat omille raidoille vielä mikseristä ulos vai mennäänkö oldschoolisti suoraan stereoksi? Tarviiko ulkolaitamoottoreita ja pitäsikö niidenkin signaali saada erikseen talteen? Sitten kun on keksinyt mitä on tekemässä niin voi alkaa laskea kanavatarpeita. Kantsii myös miettiä esim kuuntelua jo ajoissa, äänittäessä ja toistaessa signaali tulee eri paikoista, mistä ja mihin sen ulostulon haluaa kussakin työvaiheessa?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «