Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HeadRush Pedalboard
1 2
hurskainen
10.09.2017 13:12:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään jo kokemuksia otsikon laitteesta? Kiinnostaisi mielipiteet miten se vois toimia suoraan PAn kytkettynä. You Tubessa on hyvältä kuulostavia videoita, vaan äänilähteenä taitaa olla hyvältä kuulostava putkivahvari? Sinänsä HeadRush kiinnostaisi jo sen selkeyden/helppouden? vuoksi.
 
"vanha koira ei opi ku uusia temppuja"
Decadetroll
10.09.2017 13:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin ei niin houkutteleva laite, kun selvisi, että sisällä on tavan eleven rack ja kosketusnäyttö käyttöliittymänä vain... Ja lyöty iso hintalappu komeuden päälle.
 
Josseivät sitten viimeaikoina ole muuttaneet laitetta parempaan suuntaan?
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
sustain65
10.09.2017 14:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Jotenkin ei niin houkutteleva laite, kun selvisi, että sisällä on tavan eleven rack ja kosketusnäyttö käyttöliittymänä vain... Ja lyöty iso hintalappu komeuden päälle.
 
Josseivät sitten viimeaikoina ole muuttaneet laitetta parempaan suuntaan?

 
Onhan heidän sivuillaan ainakin mainittu "Custom/3rd Party IR Support"
 
audioAXS
10.09.2017 14:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sustain65: Onhan heidän sivuillaan ainakin mainittu "Custom/3rd Party IR Support"
 
Sama IR Support löytyy myös n. 200e halvemmasta Helix LT:stä.
Headrush on mielestäni ihan kiinnostava laite. Itse tosin lykkäisin ostopäätöstä ja odottaisin ja katselisin vähän aikaa, kuinka paljon/millaisia päivityksiä tohon tulee. Jos Eleven Rackistä otettuja saundeja ei paranneta niin vähän heikoksi mielestäni jää.
 
Särö korvaa puuttuvat virheet
DirtyFingers
11.09.2017 09:20:49 (muokattu 11.09.2017 09:22:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

audioAXS: Sama IR Support löytyy myös n. 200e halvemmasta Helix LT:stä.
Headrush on mielestäni ihan kiinnostava laite. Itse tosin lykkäisin ostopäätöstä ja odottaisin ja katselisin vähän aikaa, kuinka paljon/millaisia päivityksiä tohon tulee. Jos Eleven Rackistä otettuja saundeja ei paranneta niin vähän heikoksi mielestäni jää.

 
Juu, mutta Line 6 on öö...Line 6. Eleven Rack oli ehkä suppeahko säädöiltään, mutta soittaminen tuntui kuin olisi oikeasti soittanut putkivahvarilla (huom. tuntui). Kokemusta ei ole tosin Helixistä, joten ehkä asiat ovat muuttuneet, mutta HD500x vs Eleven Rack kallistuu kyllä vahvasti jälkimmäisen puolelle. Mielestäni.
 
Toivottavasti HeadRushia kehitellään ja päivitellään. Voisi sen sitten joku päivä hankkia.
 
Come with me for fun in my buggy
Vladi
11.09.2017 09:40:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon käynyt testaamassa kyseistä lautaa paikallisessa liikkeessä. Helppo käyttää, aivan kamalan kuuloinen ja kuollut soittotatsi. En saanut kuulokkeilla soittaessa yhtään hyvää soundia tuosta ulos, vaikka yritin editoida ties miten montaa presettiä. Mä tykkäsin etukäteen konseptista ja osa soundeista oli YouTube-demojen perusteella hyviä. Yllätyin, miten vahvan negatiivinen reaktio tosta tuli.
 
Oon testaillu Helix Nativen kokeiluversiota koneella ja sieltä löytyi nopeasti hyviä soundeja miellyttävällä soittotatsilla. Jos tuollainen multilauta ois ostoslistalla, ostaisin Helixin.
 
Tämä on kuitenkin vain yhden ihmisen mielipide, kannattaa käydä testaamassa. Headrushissa on vähän kysymysmerkki, kuinka pitkäikäinen laite on kyseessä. ElevenRackin omistajilta ei ole kuulunut hyvää palautetta firman tavasta hoitaa päivitys- ja asiakaspalvelupuolta.
 
Harashoo tovaarish!
Shredator
11.09.2017 10:05:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Oon käynyt testaamassa kyseistä lautaa paikallisessa liikkeessä. Helppo käyttää, aivan kamalan kuuloinen ja kuollut soittotatsi.
 
Kantsii myös muistaa että tuolla rahalla saa jo käytettyä Axe Ultraa tai AX8:iakin :)
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Vladi
11.09.2017 10:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Kantsii myös muistaa että tuolla rahalla saa jo käytettyä Axe Ultraa tai AX8:iakin :)
 
Soundista en tiedä, mutta käyttöliittymä on ainakin kaiken näkemäni perusteella merkittävästi huonompi. Näin siis, jos puhutaan livekäytöstä. Axe-FX:n editori koneella näyttää itse asiassa varsin samanhenkiseltä, kuin Helixin. :)
 
Harashoo tovaarish!
Skebaristi
11.09.2017 10:13:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Soundista en tiedä, mutta käyttöliittymä on ainakin kaiken näkemäni perusteella merkittävästi huonompi. Näin siis, jos puhutaan livekäytöstä. Axe-FX:n editori koneella näyttää itse asiassa varsin samanhenkiseltä, kuin Helixin. :)
 
Tai sitten käytetty Kemper tuolla rahalla, ei tarvitse editoria tai kosketusnäyttöä kun on ihan oikeat potikat, mitä pyöritellä :)
 
Vladi
11.09.2017 10:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Tai sitten käytetty Kemper tuolla rahalla, ei tarvitse editoria tai kosketusnäyttöä kun on ihan oikeat potikat, mitä pyöritellä :)
 
Onko Kemper helppo käyttää? Se näyttää joltain Neuvostoliiton suunnittelemalta ydinvoimalan ohjausyksiköltä. Tuotakaan ei ole tullut testattua missään. Loistavia soundeja siitä tuntuu saavan ainakin.
 
Harashoo tovaarish!
Skebaristi
11.09.2017 11:36:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Onko Kemper helppo käyttää? Se näyttää joltain Neuvostoliiton suunnittelemalta ydinvoimalan ohjausyksiköltä. Tuotakaan ei ole tullut testattua missään. Loistavia soundeja siitä tuntuu saavan ainakin.
 
Tämä menee nyt ihan offtopicsi, sorry. On helppo käyttää, kiitos riittävän määrän fyysisiä painikkeita ja digipotikoita, joiden ansiosta perintäistä datapyörän pyörittelyä on hyvin vähän ja täten säätöjen teko nopeaa. Kemperia on parjattu aika usein editorisoftan puutteesta, mutta itseä ei kyllä häiritse yhtään, koska tykkään värkätä saundeja ennemmin laitteen paneelista kuin hiirellä klikkaillen.
 
hessu-91
23.04.2021 17:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaas vanhaa aihetta vähän kun on otsikon laite ollut jo jonku vuoden saatavilla niin josko olis käyttäjä kokemuksia kertynyt hieman enemmän!
 
Elikkäs onko hintansa arvonen peli kyseessä ja miten toimii esim HeadRushin omien FRFR-kaappien kanssa?
 
JohnnyLee
24.04.2021 13:00:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistin HeadRushin jonkin aikaa. Tykkäsin kyllä tuosta kosketusnäytöstä, oli helppo ja varsin looginen käyttää.
Tanakka runko ja laadukkaan oloinen laitos.
 
Soundipuolella Cleanit ja pikkurosot oli ihan ok, mutta mitä enemmän säröä, sen elottomammaksi ja "muovisemmaksi" soundi meni.
Soundivaikutelma ja -tuntuma on hivenen digitaalisen oloista.
Efektejä normisoittajalle vähintäänkin riittävästi ja ovatkin ihan käyttökelpoiset.
Verrattuna kuulokkeisiin PA:n kautta soitettuna laite oli todella ponneton, varsinkin säröpuolella, tanakkaa jytyä ei irtoa oikein millään.
 
Cubasella äänityksiä testattuna ajaa asiansa yllättävänkin hyvin, cleanien ja säröjen dynamiikkaerot ei raidoilla niin isoja.
 
Siirryin HeadRushista sitten Kemperiin ja soundipuolella hypättiinkin jo eri aivan sfääreihin.
 
Ehkä helpoin tapa kuvailla soundieroa on, että Headrush kuulostaa 2-ulotteiselta, kun Kemper kuulostaa 3-ulotteiselta. Kemper tuntuu jo aidosti analogisemmalta.
 
Uutena en HeadRushia ostaisi, käytetyn järkihinta lienee 500€:n paikkeilla.
 
Megadeth on paskimmillaankin parasta! Klikkaa musanäytettä!
Juzpe
24.04.2021 13:08:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Onko Kemper helppo käyttää? Se näyttää joltain Neuvostoliiton suunnittelemalta ydinvoimalan ohjausyksiköltä. Tuotakaan ei ole tullut testattua missään. Loistavia soundeja siitä tuntuu saavan ainakin.
 
On ja soundit helvetin uskottavia. Imo paras mallinnuskikkare. Ulkonäkö on ainoo miinus, mutta ei sitäkää sieltä räkkilaatikosta näe.
Perza
24.04.2021 13:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: On ja soundit helvetin uskottavia. Imo paras mallinnuskikkare. Ulkonäkö on ainoo miinus, mutta ei sitäkää sieltä räkkilaatikosta näe.
 
No tää on tietenki vähä subjektiivinen käsite. Perus marsulla ikänsä soittaneelle pelkästään äänen ulos saaminen saati sen muokkaamin puhumattakaan rigien vaihtelu on aika suuri haaste.
 
Juzpe
24.04.2021 13:16:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: No tää on tietenki vähä subjektiivinen käsite. Perus marsulla ikänsä soittaneelle pelkästään äänen ulos saaminen saati sen muokkaamin puhumattakaan rigien vaihtelu on aika suuri haaste.
 
Totta kai kaikki hommat on vitun vaikeita jos ei jaksa/ halua opetella. Mutta jos haluu soittaa Bluesbreakerilla penadiudiuta niin ei kannata ostella musateorian kirjoja eikä kempereitä.
Perza
24.04.2021 14:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Totta kai kaikki hommat on vitun vaikeita jos ei jaksa/ halua opetella. Mutta jos haluu soittaa Bluesbreakerilla penadiudiuta niin ei kannata ostella musateorian kirjoja eikä kempereitä.
 
Kysymys kuului onko käyttö helppoa, ei ole. Vaatii paneutumista ja viitseliäisyyttä toisin kuin kitara, TS ja Vibrolux. Mahdottomuus se ei ole, ei missään nimessä.
 
Miks Bluesbreakerilla soittavien ei kannata ostaa musateorian kirjoja? Onkos tässä nyt joku kävelevä asenne vamma liikenteessä, koska todella erikoinen suhtautuminen kanssamuusikoihin.
 
Jos tämä oli kohdistettu mulle, ni voin sen verran sanoa, että 21 vuottasitte hankin ensimmäisen mallintava ja siit tähän päivää omistanut lukemattoman määrn eri vehkeitä, kemperillä soittelin reilun vuoden, Headrushilla saman verran joten kokemuksesta tiedän että Kemperi ei ole helpoimmasta päästä, vaikkakin saundi onkin loistava.
 
Juzpe
24.04.2021 15:23:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza:
Jos tämä oli kohdistettu mulle, ni voin sen verran sanoa, että 21 vuottasitte hankin...

 
Luitsä kokonaan mitä mä kirjotin? Jos soittaja HALUAA soittaa Bluesbreakerilla penadiudiuta...
 
Asioita oppii jos niitä haluaa oppia. Penadiudiun soittamiseen ei ihan kauheesti teoriaosaamista tarvita ja mallintavia ei tarvii opetella käyttään jos haluu soitta Bluesbreakerilla. Ihan yleisestä havainnosta tässä oli kyse oppimisen, tarpeiden, oppimishalun ja viitseliäisyyden suhteen. En mä oo nuottiakaan sun soittoa kuullu, enkä sun kans asioista jutellu niin kauheen vaikee ottaa siihen kantaa mitenkää.
Perza
24.04.2021 15:43:33 (muokattu 24.04.2021 15:52:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Luitsä kokonaan mitä mä kirjotin? Jos soittaja HALUAA soittaa Bluesbreakerilla penadiudiuta...
 
Asioita oppii jos niitä haluaa oppia. Penadiudiun soittamiseen ei ihan kauheesti teoriaosaamista tarvita ja mallintavia ei tarvii opetella käyttään jos haluu soitta Bluesbreakerilla. Ihan yleisestä havainnosta tässä oli kyse oppimisen, tarpeiden, oppimishalun ja viitseliäisyyden suhteen. En mä oo nuottiakaan sun soittoa kuullu, enkä sun kans asioista jutellu niin kauheen vaikee ottaa siihen kantaa mitenkää.

 
Niin mehän ei keskustella soittotaidosta eikä musiikin teoriasta. Kysymys oli "onko" Kemper helppo käyttää" sun mielestä on, mun mielestä ei.
 
Headrush on huomattavasti yksinkertaisempi vehe ja joo o kyllä joollekkin uuden teknologian oppiminen voi olla vaikeaa ja lähes mahdotonta, eikä Kemper missään nimessä ole HELPPO tie mallintavien maailmaan vaikka susta ehkä onki.
 
Voisit vielä selventää mitä on "Penadiudiu", ei oo mun teoriakirjoissa tullu vastaan?
 
Puhut edelleen jopa halventavasti, enkä kyllä käsitä tätä sun asennetta.
 
Juzpe
24.04.2021 16:08:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza:
Voisit vielä selventää mitä on "Penadiudiu", ei oo mun teoriakirjoissa tullu vastaan?
 
Puhut edelleen jopa halventavasti, enkä kyllä käsitä tätä sun asennetta.

 
Sun mielestä siis on halventavaa puhetta se, että mä oon sitä mieltä, että asioita oppii jos haluaa ja se on omasta mielestä tarpeellista? Asia kunnossa.
 
Kemperiä opettelin käyttämään sen takia, että se on mun mielestä hyvä vehje ja ajaa asiansa omalla pelikentällään tosi hienosti, joten mun mielestä se oli tarpeellista ja hyödyllistä opetella.
 
Penadiudiu on slangitermi joka tarkottaa pentatoniseen asteikkon perustuvia harmonisesti yksinkertaisia asioita ja sen soittamiseen riittää melko olematon teoriaosaaminen. Ei siinäkään mitään pahaa ole jos siitä tykkää. Saati halventavaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «