Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5363 364 365 366 367444 445 446 447 448
MolliS
22.04.2021 18:06:53

Heroin: Haiskahtaa siltä, että kohta alan laskeen hintaa satkun viikossa ja katon millä menee, eiköhän viimeistään parin-kolmensadan kohdilla kelpaa :D

Mä voin heti syöttää sun tilille sen kolme satas-euroa ja kävellä kotio tuon kitaran kanssa B) Päästään helpolla
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
marke-
23.04.2021 16:07:58 (muokattu 23.04.2021 16:08:11)
MolliS: Mä voin heti syöttää sun tilille sen kolme satas-euroa ja kävellä kotio tuon kitaran kanssa B) Päästään helpolla

Varmasti ;) katellaan mihin tää kehittyy..heitän viikonlopuksi 750€ ja pitää alkuviikosta sit ihmetellä laskeeko lisää vai nostaako. Eipä tuo telineessäkään happane :p
munkero
23.04.2021 19:25:40 (muokattu 23.04.2021 19:26:28)
Ei kukaan ees tarjoa mitään paskaruoskia. :(

E: tai sit ne on ihan liian hirveitä/ei millään tasolla projekteja
Itekki joskus soitellu.
Kuha
23.04.2021 19:30:56

Ostaminen on kyllä selvästi vaikeampaa kuin myyminen. Yhden kitaran perään soitin ja ilmoitin maksavani pyydetyn hinnan, puolen tunnin päästä tulee viestiä "en mie maltakaan myydä"...
Old Fenders never die
Guitarfreak
23.04.2021 19:51:21
Kuha: Ostaminen on kyllä selvästi vaikeampaa kuin myyminen. Yhden kitaran perään soitin ja ilmoitin maksavani pyydetyn hinnan, puolen tunnin päästä tulee viestiä "en mie maltakaan myydä"...

Ostaminen tuntuu olevan joo vaikeeta... osta multa kitara - maltan myydä.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
paskiaispaska
23.04.2021 20:13:04

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1635163

Monettakohan kertaa tämäki on ollu viimestä kertaa myynnissä ja vaan tän viikonlopun ja ensviikolla maksaa varmasti enemmän!! En oikeen ymmärrä, että onks tälläsellä joku joskus saavuttanu jotain? Jos laittasin maanantaina viestiä kaverille, ni aivan tasan varmasti se myy noi vielä ensviikollaki.
Guitarfreak
23.04.2021 20:17:01
paskiaispaska: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1635163

Monettakohan kertaa tämäki on ollu viimestä kertaa myynnissä ja vaan tän viikonlopun ja ensviikolla maksaa varmasti enemmän!! En oikeen ymmärrä, että onks tälläsellä joku joskus saavuttanu jotain? Jos laittasin maanantaina viestiä kaverille, ni aivan tasan varmasti se myy noi vielä ensviikollaki.

Epätoivo ajaa kummallisiin tekoihin :(

Kohta varmaan itekki joutuu jotain - Kaupan päälle kahvipaketti -juttuja
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
paskiaispaska
23.04.2021 20:30:56 (muokattu 23.04.2021 20:31:26)

Guitarfreak: Epätoivo ajaa kummallisiin tekoihin :(

Kohta varmaan itekki joutuu jotain - Kaupan päälle kahvipaketti -juttuja

Ostaisin heti ton sun stiletton jos ei olis niin pakottavaa tarvetta ostaa mesan 4x12 traditionalia :( Sellasiakaa ei löydy mistään käytettynä, ni aavistuksen kirpasee ku joutuu ehkä uuden ostamaan. Mä vielä hetken funtsin, että jaksanko kuunnella bändikavereiden vittuilua mun pienestä kaapista. Ja muijaki maininnu asiasta usemman kerran, et miks mun bändikavereil on isommat vehkeet ku mulla.

Nyt jos joku laittas tollasen mesan komeron myyntiin, ni menis varmasti aika nopeesti kaupaks. Hakisin samantien jos kohtuu matkan päässä :P
Cancun
23.04.2021 20:42:20
On tämä melko suolainen hinta Gary Moore -BFG:stä:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1604716

Itse myin vastikään omani 900€ halvemmalla. Vähän huvittavasti "hetken mielijohde" on kestänyt jo kuukausikaupalla.
Guitarfreak
23.04.2021 21:28:18
paskiaispaska: Ostaisin heti ton sun stiletton jos ei olis niin pakottavaa tarvetta ostaa mesan 4x12 traditionalia :( Sellasiakaa ei löydy mistään käytettynä, ni aavistuksen kirpasee ku joutuu ehkä uuden ostamaan. Mä vielä hetken funtsin, että jaksanko kuunnella bändikavereiden vittuilua mun pienestä kaapista. Ja muijaki maininnu asiasta usemman kerran, et miks mun bändikavereil on isommat vehkeet ku mulla.

Nyt jos joku laittas tollasen mesan komeron myyntiin, ni menis varmasti aika nopeesti kaupaks. Hakisin samantien jos kohtuu matkan päässä :P

Osta nuppi ja kaappi :D ei halpa mut ois samaa sarjaa
Hynkel
23.04.2021 21:35:00
Kuha: Ostaminen on kyllä selvästi vaikeampaa kuin myyminen. Yhden kitaran perään soitin ja ilmoitin maksavani pyydetyn hinnan, puolen tunnin päästä tulee viestiä "en mie maltakaan myydä"...

Joo! Itsekin yritin samaa, eikä vastausta kuulunut lainkaan... kunnes sitten viimein tuli, että kaupat on jo tekeillä. Tästä on viikkoja, ja kitara on edelleen torilla. Ostin sitten toisen.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
Kuha
23.04.2021 21:53:40

Hynkel: Joo! Itsekin yritin samaa, eikä vastausta kuulunut lainkaan... kunnes sitten viimein tuli, että kaupat on jo tekeillä. Tästä on viikkoja, ja kitara on edelleen torilla. Ostin sitten toisen.

Aikamoista.
Old Fenders never die
parek
24.04.2021 10:02:15 (muokattu 24.04.2021 10:07:53)
Laskin, että olen tän vuoden puolella myynyt ainakin 6 kpl n. 1200-1850e kitaraa. Niistä kaksi meni kaupaksi rahalla vaikka laitoin pelkän vaihtoilmon ilman hintaa. Viimeksi vilautin myynti-ilmoitusta torilla muutaman tunnin ajan pari viikkoa sitten. Peruin myyntiaikeet, mutta lopulta kitara vaihtoi kuitenkin eilen omistajaa...ja luonnollisesti alkuperäistä pyyntiä isommalla summalla. Tota edellinen kitara oli +1600e soitin, oli torilla muutaman minuutin kun meni kaupaksi.

Mutta sen sijaan laatupedaalit ja muu halvempi tavara ei herätä mitään kiinnostusta. Barb e.q. on vastikään myyty reverbissä 130e usd + kulut. Mun 95e hinnalla ei ole tullut edes vaihtotarjouksia.
Kontiak
25.04.2021 13:40:27
Miksei sitä hintaa vaan voi laskea ja/tai myydä tarjousten perusteella?
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
kojones
25.04.2021 14:24:05
Kontiak: Miksei sitä hintaa vaan voi laskea ja/tai myydä tarjousten perusteella?

Jos ei ole pakottavaa rahantarvetta?
Pauli Lappalainen
25.04.2021 14:46:45
Kontiak: Miksei sitä hintaa vaan voi laskea ja/tai myydä tarjousten perusteella?

Ostaja ostaa ja myyjä myy kun tarve ja hinta kohtaavat.
Ei kaupankäynnissä sen suurempia kommervenkkejä ole.
Jos näin ei käy, niin kaupankäynti jatkuu hamaaseen tulevaisuuteen
Kontiak
25.04.2021 16:00:16 (muokattu 25.04.2021 16:04:04)
kojones: Jos ei ole pakottavaa rahantarvetta?

Ei, vaan miksi se myynti-ilmoitus päätettiin laittaa. Mitä muita muuttujia siellä on kuin se hinta.

Pauli Lappalainen: Ostaja ostaa ja myyjä myy kun tarve ja hinta kohtaavat.
Ei kaupankäynnissä sen suurempia kommervenkkejä ole.
Jos näin ei käy, niin kaupankäynti jatkuu hamaaseen tulevaisuuteen

Mutta kaupankäynnissä ei aikailla eli mitä pidempään myynti kestää, sitä enemmän pitää hintaa pudottaa. Muutenhan kaupankävijöidenkin slogan olisi "Huomenna Suomi on vihreä".
kojones
25.04.2021 16:12:33
Kontiak: Mutta kaupankäynnissä ei aikailla eli mitä pidempään myynti kestää, sitä enemmän pitää hintaa pudottaa.

Eipä sitä mikään pakko ole asioita alihintaan myydä. Olennaistahan on se, että kohdalle sattuu ostaja joka kokee tarvitsevansa tuotteen x ja maksavansa siitä summan y. Joku toinen ostaja voi maksaa summan z, mutta kukaan ei myy siihen hintaan. Helppoa.
Kontiak
25.04.2021 16:45:05 (muokattu 26.04.2021 04:31:46)
kojones: Eipä sitä mikään pakko ole asioita alihintaan myydä.

Määritelmällisesti pakottaminen kumoaa kaupankäynnin.

Olennaistahan on se, että kohdalle sattuu ostaja joka kokee tarvitsevansa tuotteen x ja maksavansa siitä summan y. Joku toinen ostaja voi maksaa summan z, mutta kukaan ei myy siihen hintaan. Helppoa.

Ei, vaan miksi se myynti-ilmoitus päätettiin laittaa. Mitä muita muuttujia siellä on kuin se hinta?

(Poistin tästä politiikkapalstalle kuuluvan osuuden. T: kid ego)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)