hallu 02.01.2018 15:10:51 | |
---|
Krameristi: Tämä antoi laitteelle lisähenkeä huomattavasti. Käytin itse Logidy Epsi merkkistä IR loaderia. Valitettavasti aika ajoi ohi 11R: stä ja siirryin Fractalin AX8:aan keväällä. Kannattaa testata AX8 tai axe fx, siinä mennään valovuoden eteenpäin kaikilla osa-alueilla. Ainakin tämmöne heviäijä on tykännyt. Tuossa fractalissa on vaan ihan armoton amerikkalisä. Ei euroopassa vielä kukaan ole keksinyt alkaa valmistaa tämmöisiä laitteita (saisi hinnasta varmaan vähintään kolmanneksen pois)? luulisi, että kun se on vain tietokone ja ohjelmisto, niin joku behringeri voisi tehdä sen kiinassa pikkurahalla? miten se on onnistunut sen konseptin suojaamaan niin ettei sitä ole jo joku kopsannut? mulle itselleni on vähän vaikea motivoitua maksamaan digitaalihilppeestä paria tonnia. R11:kin maksoi aikoinaan melkein tonnin (muistaakseni jotain 700 - 800 euroon ne musafasulla mulle semmoista tyrkytti) ja sekin tuntui kalliilta. Elämä on reiässä rattoisaa...... |
Krameristi 02.01.2018 16:35:47 | |
---|
Einherjar: Minulle myit itseasiassa sen :) Ai sääkö sen lunastit multa:) |
ÄrGee 02.01.2018 20:31:51 (muokattu 02.01.2018 20:32:17) | |
---|
hallu: Tuossa fractalissa on vaan ihan armoton amerikkalisä. Ei euroopassa vielä kukaan ole keksinyt alkaa valmistaa tämmöisiä laitteita (saisi hinnasta varmaan vähintään kolmanneksen pois)? luulisi, että kun se on vain tietokone ja ohjelmisto, niin joku behringeri voisi tehdä sen kiinassa pikkurahalla? miten se on onnistunut sen konseptin suojaamaan niin ettei sitä ole jo joku kopsannut? mulle itselleni on vähän vaikea motivoitua maksamaan digitaalihilppeestä paria tonnia. R11:kin maksoi aikoinaan melkein tonnin (muistaakseni jotain 700 - 800 euroon ne musafasulla mulle semmoista tyrkytti) ja sekin tuntui kalliilta. Axessa on yli 180 vahvistinmallinnusta ja 130 kaappia. Siihen ei ihan halpisvehkeiden rahkeet riitä edes muistin osalta, prosessointi on myöskin erittäin tehokasta noissa laitteissa. Sitten kun alkaa miettimään mitä tuollaisen datamäärän jatkuva kehitystyö tai ylipäätään tuottaminen vaatii. AX8 valmistetaan jo Kiinassa, ja se maksaa Euroopassa 1499 euroa, joten se on tonnin vähemmän kuin paljon enemmän ominaisuuksia sisältävä Axe FX II XL+. Miksi digitaalihilppeistä ei voisi maksaa, kun keskiverrossa studiossa on jo pelkästään softaa tuolla rahalla, mitä myöskin kyseiset laitteet ovat osaksi. Sinänsä Eleven Rack ja vaikka Pod HD ovat jo auttamattomasti vanhentuneen kuuloisia laitteita, mutta silti käyttökelpoisia. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
hallu 02.01.2018 21:19:27 | |
---|
ÄrGee: Axessa on yli 180 vahvistinmallinnusta ja 130 kaappia. Siihen ei ihan halpisvehkeiden rahkeet riitä edes muistin osalta, prosessointi on myöskin erittäin tehokasta noissa laitteissa. Sitten kun alkaa miettimään mitä tuollaisen datamäärän jatkuva kehitystyö tai ylipäätään tuottaminen vaatii. AX8 valmistetaan jo Kiinassa, ja se maksaa Euroopassa 1499 euroa, joten se on tonnin vähemmän kuin paljon enemmän ominaisuuksia sisältävä Axe FX II XL+. Miksi digitaalihilppeistä ei voisi maksaa, kun keskiverrossa studiossa on jo pelkästään softaa tuolla rahalla, mitä myöskin kyseiset laitteet ovat osaksi. Sinänsä Eleven Rack ja vaikka Pod HD ovat jo auttamattomasti vanhentuneen kuuloisia laitteita, mutta silti käyttökelpoisia. Mä luulin, että se maksaa pari tonnia. No en mä maksa kyllä studio-ohjelmistakaan tuhansia..... no tietokoneesta maksoin, mutta sillä voi tehdä paljon muutakin, esimerkiksi jauhaa babanaa täällä :-D. Mä luulin, että ne maksaa siksi paljon, että ne toimitetaan ameriikasta ja että euroopassa tehtynä vastaava laite olisi halvempi. Mulla tekee sen takia vähän pahaa maksaa digivehkeistä kovin paljon, kun ei tiedä minkälainen rotaatio niissä on. Eleven rackista kohistiin jo kahdeksan vuotta sitten, mutta nyt se alkaa olla jo vähän last season. Fractalin tuotteista on kohistu myös hyvä tovi, mutta sieltä on tullut uutuuksia tasaiseen tahtiin, onko joku kahdeksan vuotta sitten myynnissä ollut factal vielä kurantti peli näihin nykyisiin verrattuna? hyvää tietokonettakin pystyy käyttämään hyvinkin sen kymmenen vuotta, luulisi että tuollainen mallinnusmasiina toimisi heittämällä sen aikaa kun se ei tarvinne edes virustorjuntaa... kai.... eihän ne sentään netissä ole? Elämä on reiässä rattoisaa...... |
FateWhispered 20.03.2018 21:22:07 | |
---|
Onko kukaan käyttänyt eleven rackia four cable methodilla eli siten, että putkivahvistimen etusen ja kitaran välissä saisi käytettyä esimerkiksi 11R:n säröjä ja kompuroita ja 11R:n dilsoja ja reverbejä putkivahvarin FX loopissa? Itse olen koittanut liittä 11R:n putkariin seuraavilla kytkennöillä Guitar -> 11R Guitar input 11R Effect Send -> Tube amp Input Tube amp FX Loop Send -> 11R Effect Return 11R Output to Amp 1 -> Tube amp FX Loop Return Kuitenkaan mitään soundia en saa tällä systeemillä aikaan. Onko kellään antaa vinkkiä siihen, miten tämän systeemin saisi toimimaan? Eleven Rackin output asetuksia olen koittanut säädellä, muttei ainakaan vielä ole löytynyt oikeita asetuksia. |
Einherjar 20.03.2018 23:33:55 | |
---|
FateWhispered: Guitar -> 11R Guitar input 11R Effect Send -> Tube amp Input Tube amp FX Loop Send -> 11R Effect Return 11R Output to Amp 1 -> Tube amp FX Loop Return Äkkiseltään näyttäisi ihan oikein menevän. Ongelmat on luultavasti 11r:n päässä. Ensimmäisenä laita looppi päälle ja käy sieltä tsekkaamassa send ja return -tasot. Sen jälkeen tsekkaa sen Amp1-ulostuksen kohta signaaliketjussa. Sen jälkeen kaiken pitäisi olla ok. Nuo kaksi asiaa on kuitenkin ne olennaiset signaalin läpimenon kannalta. Muistelen, että jotkut olisivat valitelleet latenssista tuolla metodilla, mutta siitä on jo hetki ettei tarkemmin muista sanoa. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Guitarfreak 21.03.2018 06:42:35 | |
---|
ÄrGee: .... Sinänsä Eleven Rack ja vaikka Pod HD ovat jo auttamattomasti vanhentuneen kuuloisia laitteita, mutta silti käyttökelpoisia. Käyttökelpoisuus riippunee käyttötarkoituksesta :) mun mielestä podXT on edelleen käyttökelpoinen ja kurantti laite niille keikoille joihin ei jaksa roudata vahvaria. Parin vuoden päästä noi Fractalin nykyiset jutut on epäkurantteja ja vanhentuneita ku joku muu vie sen kuninkaan paikan :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
FateWhispered 21.03.2018 21:16:18 | |
---|
Einherjar: Äkkiseltään näyttäisi ihan oikein menevän. Ongelmat on luultavasti 11r:n päässä. Ensimmäisenä laita looppi päälle ja käy sieltä tsekkaamassa send ja return -tasot. Sen jälkeen tsekkaa sen Amp1-ulostuksen kohta signaaliketjussa. Sen jälkeen kaiken pitäisi olla ok. Nuo kaksi asiaa on kuitenkin ne olennaiset signaalin läpimenon kannalta. Muistelen, että jotkut olisivat valitelleet latenssista tuolla metodilla, mutta siitä on jo hetki ettei tarkemmin muista sanoa. Looppi on ollut päällä sekä vahvarissa että eleven rackissa ja rackissa loopin tasot täpöllä. Olen myös koittanut laittaa tuon Amp1-ulostulon viimeiseksi - eikös se nyt ole se oikea paikka sille? |
Einherjar 23.03.2018 11:16:43 | |
---|
FateWhispered: Looppi on ollut päällä sekä vahvarissa että eleven rackissa ja rackissa loopin tasot täpöllä. Olen myös koittanut laittaa tuon Amp1-ulostulon viimeiseksi - eikös se nyt ole se oikea paikka sille? Pitäisi olla. Kokeileppa sellaista, että laita etusen tilalle pelkkä piuha, joka tavallaan ohittaa loopin ja kokeile tuleeko sittenkään ääntä. Jos ei tule, niin loopin bypassilla voi kokeilla onko se ongelma sitten loopissa vai vahvarille lähtevässä matskussa. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Hamsteri Kukkonen 18.07.2018 22:02:23 | |
---|
"You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro // goo.gl/v9KRXz |
Tuossa tuli itsekin kokeiltua päivitetyn läppärin kovalevyn ojaan ajamista ihan huolella, joten laitetaan nyt varoitus editorin installoinnista nyt tännekin: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=244194 Up-to-date win10 tarvii pientä kikkailua asennusvaiheessa ja editoria _EI_ kannata asentaa, mikäli ei sitä hanskaa. Kovalevy ei toki mennyt täysin käyttökelvottomaksi, mutta helvetinmoisen säädön ja todennäköisen formatoinnin se aiheuttaa. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
DirtyFingers 18.04.2021 09:12:05 | |
---|
Einherjar: Tuossa tuli itsekin kokeiltua päivitetyn läppärin kovalevyn ojaan ajamista ihan huolella, joten laitetaan nyt varoitus editorin installoinnista nyt tännekin: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=244194 Up-to-date win10 tarvii pientä kikkailua asennusvaiheessa ja editoria _EI_ kannata asentaa, mikäli ei sitä hanskaa. Kovalevy ei toki mennyt täysin käyttökelvottomaksi, mutta helvetinmoisen säädön ja todennäköisen formatoinnin se aiheuttaa. Jaa, itselläni ei mitään ongelmaa. Come with me for fun in my buggy |
Einherjar 18.04.2021 11:11:57 (muokattu 18.04.2021 17:26:06) | |
---|
DirtyFingers: Jaa, itselläni ei mitään ongelmaa. Mihin win10 buildiin installoit? Toukokuussa 2020 on tullut se versio jonka jälkeen installointi vetää kovon kieroon. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |