Aihe: E-MU 1212m tai POD 2.0 omistajille!!
1 2
lion
01.07.2004 14:36:57 (muokattu 01.07.2004 14:39:49)
Menin sitten ostamaan E-mun 1212m äänikortin. Ensimmäiseksi tuli pettymys, tiedän, oma vikani kun en ottanut tarpeeksi selvää, 2-kanavaa sisään tarkoittikin siis yhtä stereokanavaa.. Eli ainoa vaihtoehto kytkeä lisää äänilähteitä on joko optisena tai sitten spdif:n kautta tai siis ilmeisesti erillisen adat boxin kautta? ymmärsinkö oikein?

Toinen ihmetys on hw-pohjaset dsp pluginit.. Saako niitä siis käyttöön vst plugareiksi mukana tulevaan cubase vst:hen vai onko ainoa mahdollisuus käyttää niitä suoraan sisääntulevaan singaaliin e-mun oman dsp-mikserin kautta..? Haiskahtaa halpikselta (vrt. Soundblaster live/audigy).

Jos asia on tosiaan näin, että on kaksi monoa sisään ja paskasti käytettävät efektit, oli kortti lähes turha ostos minulle.. vähän latenssia sain alas. Jee. Se onkin ainoa asia mikä eroaa vanhasta turtle beachin santa cruzista.. paitsi että santa cruzisa on 2 stereo sisäänmenoa..

EDITTI: Hieman lisää tuosta e-musta.. Nimittäin onko siitä jotain käytännön hyötyä, että käyttää 192 000hz näytteenottotaajutta esim. 44100 tai 48000 verrattuna? Nopeuttaako/hidastaako? Ainakin huomasin, ettei 192 000 hz soinut enää rumpuloopit jotka on paljon pienemmälle näytteenottotaajudelle tarkoitettu.

Sitten POD:sta:

Ostin sitten tämänkin. POD 2.0 siinä toivossa, että nyt lähtee kitarasta hienot saundit. Noh, näin ensialkuun ainakin tuntuu siltä, että kaikki saundit on tosi tunkkasia vaikka diskanttisäädöt olisi täysillä. Eniten jäi kuitenkin häiritsemään se, että osassa valmiita presettejä lähtee tajuton korviavihlova yli 15 000 hz piip-vinkuna joka saa kaiuttimieni varoitusvalot näyttämään punaista.. ei hyvä.. Yhdenkään manuaalisesti tehdyn mallin kanssa ei tule tuollaisia vinkunoita.

Toinen asia mikä hämää on tämä A.I.R mallinnus, eli onko tuossa podissa nyt sitten mitään stereota, vaikka L ja R ulostulot löytyy? Ja onko kuulokelähtöä käytettäessä mitään eroa normaali outputteihin kun nauhoitetaan kitaraa?

Valmiista presesteistä löytyi myös yksi muu outo seikka, nimittäin osassa jää delay junnaamaan taustalle ikuisella loopilla, niin että aivot räjähtää. Hmmh. Mahtaako olla tarkoituksenmukaista?

Kiitos jo etukäteen teille kaikille jotka osaatte kertoa minulle jotain minua häiritsevistä ongelmista.. Ja tiedoksi kaikille, minulla on POD:n manuaali, mutta se on perkele saksan kielinen.. Eli jos jostain löytyy vaikka PDF:nä tuo POD:n manuaali englanniksi niin kertokaa ihmeessä!

Kiitoksia..

- Li'oN
[©][__][©] [©][©][©] [©][__][©]
Guido
01.07.2004 14:49:48
Aitoja ja alkuperäisiä, maan mainioita Line6 -manuaaleja saa tietenkin Line6:n www-sivuilta!
Elämä edessä, niska takana!
kjh
02.07.2004 09:34:18
2-kanavaa sisään tarkoittikin siis yhtä stereokanavaa.

Toinen ihmetys on hw-pohjaset dsp pluginit.. Saako niitä siis käyttöön vst plugareiksi mukana tulevaan cubase vst:hen vai...

Se onkin ainoa asia mikä eroaa vanhasta turtle beachin santa cruzista.. paitsi että santa cruzisa on 2 stereo sisäänmenoa..

...käytännön hyötyä, että käyttää 192 000hz näytteenottotaajutta esim. 44100 tai 48000 verrattuna? -

Jep, 2 analogista in/out kanavaa löytyy. Lisää kanavia ADATilla, esim Behringer ADA8000 24bit/44-48KHz preampeilla 8 kanavaa n. 250e. SPDIFfillä kaksi kanavaa.
Voi myös upgreidata EMUn 1820(m) lootalla.

Efektejä varten mukana tulee EWire vst plugari jota kautta kortin efektejä voi käyttää. Tiedot löytyy manuaalista...

Uskaltaisin väittää, että esim. turtle beachin dynamiikka ei ole 120db, joten on muitakin eroja. Toisaalta, jos et tarvitse huippulaatuista audiota, niin sillä ei ole merkitystä.

192000 kHz sampläystaajuudesta on ainakin käytännön haittaa, eduista voi sitten keskustella hifistien kanssa loputtomiin.

Karri
lion
02.07.2004 15:46:19
Jep, 2 analogista in/out kanavaa löytyy. Lisää kanavia ADATilla, esim Behringer ADA8000 24bit/44-48KHz preampeilla 8 kanavaa n. 250e. SPDIFfillä kaksi kanavaa.
Voi myös upgreidata EMUn 1820(m) lootalla.

Efektejä varten mukana tulee EWire vst plugari jota kautta kortin efektejä voi käyttää. Tiedot löytyy manuaalista...

Uskaltaisin väittää, että esim. turtle beachin dynamiikka ei ole 120db, joten on muitakin eroja. Toisaalta, jos et tarvitse huippulaatuista audiota, niin sillä ei ole merkitystä.

192000 kHz sampläystaajuudesta on ainakin käytännön haittaa, eduista voi sitten keskustella hifistien kanssa loputtomiin.

Karri

Kiitoksia sulle jo sun vastauksestasi. Mitä sämpläystaajuutta sitten kantsis käyttää..? En oikein oo varma, mutta meneekö se juuri niin, että mitkään 44100hz loopit ei esimerkiksi soi ollenkaan jo näytteenottotaajuus on vaikka 48000hz? Tottahan toki ne voi interpoloida vai miksi sitä nyt sitten kutsutaan, 48000hz:iin mutta tyhmäähän se on, kun sinne vaan generoidaan turhaa matskua väliin ja sillees... Jos soittimet ei ole viimesen päälle high endiä, niin onko mitään hyöthyä käyttää yli 44100hz sämpläystaajutta, kun se kuitenkin on se lopullinen muoto?

- Li'oN
MattiAuer
02.07.2004 21:33:10

Jos soittimet ei ole viimesen päälle high endiä, niin onko mitään hyöthyä käyttää yli 44100hz sämpläystaajutta, kun se kuitenkin on se lopullinen muoto?

Yleensäkään ei käsittääkseni kannata käyttää muuta näytteenottotaajuutta kuin lopullista - cd:tä äänitellessä siis se 44100Hz lienee aiheellinen. Näytteenottotaajuuden vaihtaminen kesken kaiken huonontaa saundia. Näin olen lukenut, muuta en tiedä.

Bittisyvyydestä kannattaa kuitenkin ottaa kaikki irti - eli vaikka lopputuote olisi 16-bittinen, kannattaa äänitys- ja miksausvaiheessa käyttää niin pitkää bittiletkaa kuin mahdollista.

Podin saundista puuttuu aina yläpää suoraan linjaan nauhoitellessa - vahvarin läpi soittaen ainakin tuo ongelma poistuu. Sitten tosin ei enää välttämättä ole järkeä käyttää Podia.

Säästän nyt Askomikolta vaivaa ja sanon tämän: guitarsuite on hemmetin hyvä, helppokäyttäinen ja ilmainen VST-plugari kitarasaundien vääntämiseen:
http://www.simulanalog.org/
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
JR
02.07.2004 23:13:16 (muokattu 02.07.2004 23:18:22)

sisääntulot EMUn 1212m mallissa onkin ainoaa miinus. Hintaansa ja spekseihinsä nähden mun mielestä ihan ykkös kortti. (en omista EMUa kuitenkaan ainakaan vielä)

ADATin kautta behringer boxilla 8 inputtia lisää suht halvalla.

Musta järkevin ratkaisu jos tarvii enemmän kuin kaks inputtia kerralla käyttöön olis ostaa suoraan EMUn lippulaiva eli 1820m malli. Jossa phantompowerit, 6 analogi inputtia ilman adattia jne.

1212m ja 1820m malleissa on muuten samat A/D konvertterit kuin Digidesignin PROTOOLsin HD lippulaivassa. Ei luulis kortissa olevan vikaa jos ei soundaa hyvältä.

Huom 1820 mallissa (ilman m päätettä) on sitten halvemmat konvertterit kuin m-päätteisissä. Tästäkin
voidaan kiistellä kuuleeko tavallinen tallaaja edes mitään eroa noitten välillä..

Hyvät arvostelut ja vastaanoton on EMU toistaiseksi saanut.

POD2.0:sta sen verran että uusimmilla päivityksillä vähän kirkkaampi sointi. Hyvää jälkeä olen tälläkin vehkeellä kuullut, varsinkin yhdistettynä luovasti esim. jonkun muun pluggarin kanssa. Yläpää kaivetaan vaikka guitar suitella eri soundilla kuin podissa.

Jos tuommoista vinkunaa ja delayn ikuista päällejäämistä tapahtuu epäilen yksilön olevan viallinen. Joko softa sekaisin ehkä päivitys auttaa tai sitten raudassa häikkää. Ei vihlonut mulla eikä jäänyt delayt pyörimään, tosin muuta sekoilua joskus tapahtui. Tähän auttoi reset.
Milk can hurt you.
lion
03.07.2004 09:15:52

Podin saundista puuttuu aina yläpää suoraan linjaan nauhoitellessa - vahvarin läpi soittaen ainakin tuo ongelma poistuu. Sitten tosin ei enää välttämättä ole järkeä käyttää Podia.

Säästän nyt Askomikolta vaivaa ja sanon tämän: guitarsuite on hemmetin hyvä, helppokäyttäinen ja ilmainen VST-plugari kitarasaundien vääntämiseen:
http://www.simulanalog.org/

Naamani venähti juuri... Miksi POD:ia hehkutetaan mielettömän hyvänä kaappimallintajana juuri kaikkiin nauhoitustilanteisiin yms, jos linjasta nauhoittaessa kaikki kuulostaa kuitenkin paskalta?! Ja saundit pitää hakea sitten kuitenkin jonku guitarsuite plugarin avulla...? Selventäkää mulle, miksi hype POD:ista jos se kerran on paska...

- Li'oN
Roberto
03.07.2004 10:07:29

Selventäkää mulle, miksi hype POD:ista jos se kerran on paska...

Maailmassa on 2 asiaa joiden määrä on vakio: hypetys ja säätö.
MattiAuer
03.07.2004 11:52:42 (muokattu 03.07.2004 12:13:49)

Miksi POD:ia hehkutetaan mielettömän hyvänä kaappimallintajana juuri kaikkiin nauhoitustilanteisiin yms, jos linjasta nauhoittaessa kaikki kuulostaa kuitenkin paskalta?!

Yksi sana tuli hakematta mieleen: markkinointi.
Aika myöskin kuluu koko ajan. Luuletko, että guitarsuite oli netistä ladattavissa silloin, kun Pod julkaistiin? Minä en. Pod oli aikanaan hienoin ja uusin juttu. Tai nimenomaan ainakin parhaiten markkinoitu. Ja joka tapauksessa se on mielettömän kätevä siihen verrattuna, mitä saundin hakemiseen oikeilla vahvareilla ja mikityksillä vaaditaan. Koitapa tehdä sellanen Pod-laatuinen saundi kotona vahvaria mikittäen ja alat arvostaa sen sumeata tuhinaa. Ellet sitten ole helvetin kova jätkä ja pysty parempaan kotikonstein. Minä en ainakaan ole.

Näin siis ihmiset innostuivat siitä ja hehkuttivat - jotkut pitävät siitä aidosti edelleen. Mm. minulla on sille käyttöä, vaikka viat ovatkin ilmeisiä. Nyt on keksitty uusia juttuja ja parin vuoden päästä nuo mallinnusjutut varmaan vasta ihmeellisiä ovatkin. Sitten enää muutamat vintage-diggarit hehkuttavat Podia.

Minä en kuitenkaan sanoisi, että kaikki kuulostaa paskalta.
Yläpää on vajaa. Erityisesti tyrnää hevisaundia hakiessa se on minua haitannut. Siksi en enää nauhoitakaan hevisaundeja Podilla. Kyllä sillä silti ihan oikeata käyttöarvoa on, mutta sitä pitää opetella käyttämään ja sitten sovittaa sen tarjoamat mahdollisuudet omaan työskentelyynsä.

Ihan niinkö minkä vaan muunkin vehkeen kanssa.

Ja kyllä niitä hevisaundejakin pelimies yhdellä demolla käyttää, kunhan oppii ne ensin siitä ohjelmoimaan.
kivi
03.07.2004 15:21:09
Yksi sana tuli hakematta mieleen: markkinointi.
Aika myöskin kuluu koko ajan. Luuletko, että guitarsuite oli netistä ladattavissa silloin, kun Pod julkaistiin? Minä en. Pod oli aikanaan hienoin ja uusin juttu.

Näinpä. Podin tullessa markkinoille oli suoraa pöytäänsoittoa varten tarjolla olevista toimivin (eli käytännössä ainoa) ratkaisu analoginen SansAmp. Line6 ja Tech21 olivat markkinajohtajat, joiden välillä sai valita. Johnson J-station tuli sitten myöhemmin, ja Behringerin kopio perässä...

Ylipäänsäkin se, että koneet jaksaisivat pyörittää plugareita on aika uusi juttu. Hitaampana kaverina en oikein usko siihen vieläkään, vaan ostan rautaversiota aina kun se on mahdollista.

Ja kyllä niitä hevisaundejakin pelimies yhdellä demolla käyttää, kunhan oppii ne ensin siitä ohjelmoimaan.

Pod on täysin käyttökelpoinen, jopa oikein hyväkin sinne muiden sekaan, kunhan muistaa sellaisen jutun, joka pitää kaikkien multivermeiden kanssa muistaa: Aloita alusta! Tyhjennä presetit, kaikki säädöt nollaan, ja sitten ala muokata alusta alkaen tarpeen mukaan. Tehtaan presetit on tehty lumoamaan kaupassa yksin testaileva nulikka mahtavilla soundivalleilla - jos peliin liittyy muitakin soittimia, valmissoundeilla ei ole enää mitään käyttöä.

Mä olen mielelläni soittanut Pod Prolla kitararaitoja studiossa. Tosin vain silloin harvoin, kun ei ole ollut mahdollista ottaa paria vanhaa putkicomboa ja lätkäkassillista pedaaleja mukaan...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PIM
03.07.2004 19:06:45
Näinpä. Podin tullessa markkinoille oli suoraa pöytäänsoittoa varten tarjolla olevista toimivin (eli käytännössä ainoa) ratkaisu analoginen SansAmp. Line6 ja Tech21 olivat markkinajohtajat, joiden välillä sai valita. Johnson J-station tuli sitten myöhemmin, ja Behringerin kopio perässä...

Ja ettei nyt historiaa kirjoittaisi kokonaan uudestaan niin muistutetaan sen verran että Roland oli mallinnusapajilla jo ainakin pari vuotta ennen Podia GP-100, GT-5 ja GX-700 mallintimillaan ja Yamahakin DG sarjallaan pikkasen Rolandin jälkeen. Vaihtoehtoja Podille oli siis jo tuohon aikaan, mutta kuten näin jälkeenpäin on helppo todeta Line6:n markkinointikoneisto onnistui vähintäänkin kiitettävästi omimaan koko mallinnusteknologian. Mistä Line6:sta pitää kiittää on se että agressiivisella hinnoittelullaan POD toi mallinnusteknologian kaiken kansan tietoisuuteen ja ulottuville.
Myyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e Ostetaan: edullinen konkkamikkipari
askomiko
03.07.2004 20:38:11
Naamani venähti juuri... Miksi POD:ia hehkutetaan mielettömän hyvänä kaappimallintajana juuri kaikkiin nauhoitustilanteisiin yms, jos linjasta nauhoittaessa kaikki kuulostaa kuitenkin paskalta?! Ja saundit pitää hakea sitten kuitenkin jonku guitarsuite plugarin avulla...? Selventäkää mulle, miksi hype POD:ista jos se kerran on paska...

-

Missä se hypetys on? Mainoksissa?
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
askomiko
03.07.2004 20:42:27 (muokattu 03.07.2004 20:47:08)
Ja joka tapauksessa se on mielettömän kätevä siihen verrattuna, mitä saundin hakemiseen oikeilla vahvareilla ja mikityksillä vaaditaan. Koitapa tehdä sellanen Pod-laatuinen saundi kotona vahvaria mikittäen ja alat arvostaa sen sumeata tuhinaa.

Tätä argumenttiakaan en ole juurikaan koskaan ymmärtänyt. Vahvarin mikittäminen ei ole salatiedettä, alkemiaa tai voodoota. Sähkökitaran soundi päätyy melko helposti ja halvalla narulle varsin riittävän hyvänä, eikä tarvita edes 130dB-äänenpaineita, ehkä hieman suvaitsevaisuutta naapurihuoneessa olevilta. Tämä vaatii vain sen, että soundi on alunperin vahvistimesta tullessaan tarpeeksi hyvä. Jotain rimpulavahvaria mikittäessä on turha ainakaan toivoa soundin paranevan, mikä käsitys joillakin ehkä saattaa olla. "No mutta sehän on nauhalla, sen pitää kuulostaa Metallicalta!"

Sou not, kunhan hyppy kulkee.

Eipä siinä mitään, Podia tuntuu tulevan radiosta nykyään paljon, ihan "ROCK"-musakinkin nimikkeen lauluissa. Eli kai se tarpeeksi hyvin toimii. Itseäni sen särösoundi vain ärsyttää samaan tapaan kuin (nyt jo onneksi pois muodista mennyt) ylisäädöilläkäytetty autotune. Ja eikös tähänkin tietenkin löydy poikkeus, se uusi teinixhevibändi, negativen tapainen, jossa on megajärkyttävä autotuneraiskaus-lollotus.. Sou out of muoti..
lion
05.07.2004 08:55:25
Juup, no kyllä tässä vähintäänkin tuntee itsensä hieman petetyksi. Hmmh. Minä kun ihan oikeasti luulin, että POD on todella hyvä tapa saada kitarasta aikaan kunnioitettava saundi. Ainakin tähän asti olen nähnyt keskustelualueilla vain juttuja siitä, että POD on kuningas ja vähintäänkin maailman paras keksintö. Olen myös ymmärtänyt, että sitä pidetään jonkinlaisena itseisarvona studioissa kitarasaundia narulle vedettäessä, mutta väärin ilmeisesti ymmärsin.

Noh, kapine ei ole minulle turha. Kyllä sillä paremmat saundit varmasti vähän lisäsäätöjä käyttämällä saa aikaiseksi, kuin zoom 2100 playerilla, joka minulla oli ainoana etu vahvistimena ennen nauhoitusta. Mutta olen minä silti hieman pettynyt siihen, ettei edes diskanttia ole saatu kuulumaan vaikka kaikki muu olisi ihan kohdallaan. En oikein pysty käsittämään sitä vieläkään.

Kiitoksia kaikille jotka herättivät minut taas todellisuuteen. Raha palaa ja paska haisee.

- Li'oN
askomiko
05.07.2004 13:50:04 (muokattu 05.07.2004 13:56:52)
Paha setti ostokatumusta siis. Se on aina ikävää. :(
Mikael
05.07.2004 16:09:26

Pod on ihan hyvä demojen väsäilyyn himassa, jos ei ole kitaravahvistinta/-vahvistimia saatavilla. Vaan oikean vahvistimen korvaajaksi siitä ei ole. Meikäläistä ainakin ensialkuun syletti eniten nämä presettien nimet, jotka viittasivat oikeisiin vahvistimiin ja hommasta sai sellaisen kuvan että kun laitat sen AC30-presetin kehiin niin siinähän sulla on VOX AC30 -styrkkarin soundi - näinhän se ei vaan ole. Mutta demoiluun, efektiksi ja studion lisämausteeksi PODkin on ihan käyttis laite. Voisivat vaan nimetä ne "mallinnukset" jotenkin toisin niin ei tulis sitä kusetuksen makua.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
MattiAuer
05.07.2004 22:07:35

Tätä argumenttiakaan en ole juurikaan koskaan ymmärtänyt.

Minäpä sitten joutessani vaikka yritän valottaa.

Vahvarin mikittäminen ei ole salatiedettä, alkemiaa tai voodoota.

Mutta vaatii kai kuitenkin jonkin verran tietotaitoa ja mielellään myös kunnollisen mikrofonin ja etuasteen. Jos sellaiset olisi ostaakseen, niiden hinnalla saa jo Podin tai muun mallintavan.
Ei sillä, että siitä tietotaidosta ja sen hankkimisesta haittaa olisi. Mutta jos se ei kiinnosta ja haluaa vaan soittaa, se onnistuu.
Se on minusta kätevää.

Sähkökitaran soundi päätyy melko helposti ja halvalla narulle varsin riittävän hyvänä, eikä tarvita edes 130dB-äänenpaineita, ehkä hieman suvaitsevaisuutta naapurihuoneessa olevilta.

Sitä ei aina riitä kerrostaloasunnossa, jossa naapureilla saattaa olla eri ajatukset sopivista nukkuma-ajoista. Luurit päähän vaan ja Podi huutamaan.
Se on minusta kätevää.

Tämä vaatii vain sen, että soundi on alunperin vahvistimesta tullessaan tarpeeksi hyvä.

Ja jos haluaa useammanlaista saundia, se vaatii pedaalien ja ehkä useammankin vahvarin kanssa säätämistä.
Podi on rajoitteineenkin vain se yksi laatikko, jonka muistista erilaiset saundit löytyvät nappia pari kertaa painamalla.
Eri kätevää minusta.

Tätä vaan tarkoitin, että Podin kanssa sen keskivertodemosaundin säätämiseen ei tarvita sitä yhtäkään vahvaria, mikkejä, etuasteita, soittotilaa eikä juuri muutakaan. Pod ja tallennin ja siitäpä sitten soittelemaan. Saundeissa olisi parantamisen varaa, mutta eipä tule mieleen yhtään systeemiä, joka kätevyydessä tulisi edes lähelle.

Jotain rimpulavahvaria mikittäessä on turha ainakaan toivoa soundin paranevan, mikä käsitys joillakin ehkä saattaa olla.

Tuota kyllä komppaan nimimerkillä kantapään kautta.
kivi
05.07.2004 22:21:29 (muokattu 05.07.2004 22:24:10)
MattiAuer:
Minäpä sitten joutessani vaikka yritän valottaa.

Niinpä kyllä. Kaikki riippuu siitä, mikä on soittamisen lähtökohta ja perustilanne, aloittelevan pelimannin kotivahvistin ei välttämättä kummoisiin demoihin riitä; vakavasti bändissä soittavalla taas todennäköisesti on jo se soundi, jonka toisintaminen mallintamalla on kutakuinkin mahdotonta ja tallentaminen suhteellisen helppoa.

Tästä voisi melkein aloittaa loputtoman filosofisen keskustelun - ennen vs. nykyään:

Ennen: soittaminen ja soitinten virittäminen opittiin korvakuulolta otelaudan nuottia kerrallaan alkuperäiseen vertaamalla, tai sitten opeteltiin nuotit ja musiikin teoriaa

Nyt: kitaransoiton nuotit, mutta ei niiden kestoa tai voimakkuutta opitaan tabulatuureista, halpa viritysmittari varmistaa että kielet ovat vapaina vireessä - siellä nauhoilla, missä niitä soitetaan ne eivät sitä usein sitten olekaan.

Ennen: bändin piti olla jo kasassa ja kaikki soittimet hankittuna, ennen kuin oli mahdollista taltioida musiikkia. Siis livetaltioinnissa, moniraitaäänitys tarkoitti automaattisesti oikeaa studiota, kallista äänittäjää ja kaupunkimatkaa.

Nyt: demojen tekeminen aloitetaan usein ennen kuin on alkeellisintakaan soitotaitoa.

Ennen: kotioloissa treenattiin ehdottomasti ilman sähköä, jolloin treenauksen kohteena oli kappaleen sisältö ja rakenne.

Nyt: kotiharjoittelua pidetään jopa mahdottomana ilman kunnollisia multiefekti/vahvistinmallinnus/kuulokevahvistimia, joilla pyritään jäljittelemään kappaleen ulkoista luonnetta.

Molemmilla on puolensa, mutta nykyaika tarjoaa mielestäni turhankin hyviä mausteita peilin edessä treenaamiseen.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
apuri
05.07.2004 22:39:50
Molemmilla on puolensa, mutta nykyaika tarjoaa mielestäni turhankin hyviä mausteita peilin edessä treenaamiseen.

Kyllä niitä hyviä nuoria soittajia silti tulee aina jostain mustasta aukosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)