Aihe: Thomann
1 2 3 4 5 6
Hynkel
12.04.2021 09:12:25
Samaan syssyyn voi todeta, että jotkut ne ostaa kivijalkaliikkeestä ja vitut muista. Täällä perähikiällä tervehdin ilolla toimivaa verkkokauppaa, joka on toistaiseksi toiminut Thomannilla parhaiten. Luetellut hyvät puolet allekirjoitan kaikki.
It really is now isn't it?
Jeszse
12.04.2021 10:09:40
msalama: Joo, mutta Thomannilla on laajin valikoima ja rahdit kalliimmista ostoksista ilmaisia. Suuruuden ekonomiaa nääs.

Ymmärsin että kyseessä oli tuote jota löytyy kotimaastakin ni en tarttunu tohon valikoimaan.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
LaXu
12.04.2021 11:44:00
Jeszse: Taitaa kyllä olla harvassa kotimaisetkin soitinkaupat joilla ei nykypäivänä oo verkkokauppaa.

Verkkokaupat ovat vaihtelevaa laatua. Thomannilla tuo puoli on suorastaan erinomainen. Eipä silti, varmaan harvaa niin pahasti rassaa verkkokauppakokemus jos sieltä saa sopivan asian koriin ja tilattua.

Itselleni Thomannia on välillä puoltanut se, että saa paljon kaikenlaista tilattua samaan syssyyn ja paikallisista joutuisi tilaamaan useasta paikasta ja mahdollisesti maksamaan sitten useammat postikulut. Yksittäiset isommat ostokset olen tehnyt kotimaisista liikkeistä koska siinä ei ole etua lähteä niitä Saksasta roudaamaan ja hinta on ollut sama tai lähellä. Esim. pari vahvaria olen Musamaailmasta ostanut muutaman vuoden sisään enkä maksanut enempää kuin Tompalla.

Sitten on vielä just esim. se F-Musiikki jonka kanssa et voi verkkokaupan läpi tinkiä hintaa kohdalleen. Katselin just Gretschin skeboja ja F:n hinnat ovat lähes 300 euroa kalliimmat kuin T:n ja saatavuus huono. Kai sitä on sitten pakko leipoa noin paljon lisää hintaan, että saa esim. Helsingin keskustan liikkeen vuokrat katettua. Gretschia ei taida ees muut kotimaiset myydä, mitä nyt Verkkokaupasta saa niitä halvimman sarjan malleja?
msalama
12.04.2021 15:29:39

koska ostat ja vitut muista

Joo, näinpä teen, joten koitas nyt vaikka vähän relaksoitua ja hengitä välillä. Tekee nääs pahaa kattoo isoa miestä rykimässä tollasia verenpaineita pikkuasioista.
Laulava Kylätohtori
12.04.2021 15:53:54
msalama: Joo, näinpä teen, joten koitas nyt vaikka vähän relaksoitua ja hengitä välillä. Tekee nääs pahaa kattoo isoa miestä rykimässä tollasia verenpaineita pikkuasioista.

Minä vai? Heh, mulle on ihan sama, mistä ostat ja se oli just se pointti. Jokainen ostaa, mistä tahtoo, mutta turha sitä on yrittää älyttömyyksillä perustella.

Itse olen ostanut niin Thomannilta kuin kotimaisista verkkokaupoista ja kivijalkaliikkeet siihen päälle. Tosin pyrin suosimaan kotimaisia, itsestään selvistä syistä, mutta aina se ei ole mahdollista.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
msalama
12.04.2021 18:37:08

älyttömyyksillä

Älyttömyyksillä, kuten Thomannin äärimmäisen laaja valikoima saman katon alla, hyvä asiakaspalvelu ja kilpailukykyiset hinnat. Joo, tämä selvä, sun ei tosiaankaan enää kannata länkyttää älyttömyyksiä mun ostopreferensseistä.
Laulava Kylätohtori
12.04.2021 20:02:38
msalama: Älyttömyyksillä, kuten Thomannin äärimmäisen laaja valikoima saman katon alla, hyvä asiakaspalvelu ja kilpailukykyiset hinnat. Joo, tämä selvä, sun ei tosiaankaan enää kannata länkyttää älyttömyyksiä mun ostopreferensseistä.

Äläs nyt, Höpsö, kiukuttele. Ei näistä kukaan ole puhunut. Paitsi tuo kilpailukykyiset hinnat nyt ei pidä läheskään kaikessa paikaansa. Monet tavarat saa Suomesta samaan hintaan tai vähän halvemmalla.

Peace and love!
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
msalama
13.04.2021 05:09:20

Äläs nyt, Höpsö, kiukuttele. Ei näistä kukaan ole puhunut.

Joo, paitsi että mä olen kaiken tämän maininnut, mikä nyt ei kuitenkaan sun älyttömyyksien laukomiseesi näytä juurikaan vaikuttavan. Ja toisaalta...

Ulkomailta ostamisen kansantaloudellisiin vaikutuksiin

...on myös jotenkin surkuhupaisaa kuunnella tällaista(kin) moralisointia jätkältä, jolla näyttää profiilikuviensa perusteella olevan itsellään nurkat täynnä kiinalaista paskaa :D Ostaisit nyt edes ensialkuun vaikkapa pelkästään suomalaisten soitinrakentajien skeboja, niin sitten voisi olla vähän paremmat edellytykset kritisoida muiden ostoskäyttäytymistä.

Vaan ei, mutta mitäpä siitä. Joten täältä tähän.
Jeszse
13.04.2021 06:22:52
msalama: ...on myös jotenkin surkuhupaisaa kuunnella tällaista(kin) moralisointia jätkältä, jolla näyttää profiilikuviensa perusteella olevan itsellään nurkat täynnä kiinalaista paskaa :D

Esim neljä bluetonee.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
msalama
13.04.2021 06:40:01

No esmes niin, kaiken kiinaroskan ohella. On mullakin täällä yks Landola jota ei oo ostettu Thomannilta.
fcpr
13.04.2021 07:46:12
LaXu: Verkkokaupat ovat vaihtelevaa laatua.....

Hyvin totta. Digidigi kun on jatkuvasti se juttu, niin ei tarvitse olla isoa ongelmaa, että palvelu- tai ostokokemus kärsii. Eritoten jos mennään tuohon "varmista saatavuus erikseen" hommaan, jota turhan monet verkkokaupat tarjoavat. Syy taustallla on toki tekninen, mutta täysin ratkaistavissa.
Baraka
13.04.2021 08:24:30
fcpr: Hyvin totta. Digidigi kun on jatkuvasti se juttu, niin ei tarvitse olla isoa ongelmaa, että palvelu- tai ostokokemus kärsii. Eritoten jos mennään tuohon "varmista saatavuus erikseen" hommaan, jota turhan monet verkkokaupat tarjoavat. Syy taustallla on toki tekninen, mutta täysin ratkaistavissa.

Mitenkään musaliikkeisiin kohdentamatta, niin kyllä ottaa päähän aina se, jos väitetään tuotetta olevan varastossa, mutta silti kestää viikkokaupalla saada edes tuotetta liikkeelle. Kuitenkin yksi iso syy tilata Suomesta on nopea toimitus, ja sitten jos tuotetta ei saada viikossakaan liikkumaan, niin se etu menetettiin siinä. Mua ei sinänsä haittaa, jos kuvauksessa sanotaan toimituksen kestävän kaksi viikkoa, koska sen jaksaa odottaa tarvittaessa ja voin siltikin tilata Suomesta hinnan ollessa kohdillaan. Se kuitenkin ärsyttää, jos toimitusajaksi luvataan kaksi päivää ja sitten kestää sen kaksi viikkoa. Useamman kerran saanut perua tilauksen ja tilata muualta, kun tilausvahvistuksen jälkeen ei kuulu mitään.
fcpr
13.04.2021 08:28:50
Baraka: Mitenkään musaliikkeisiin kohdentamatta, niin kyllä ottaa päähän aina se, jos väitetään tuotetta olevan varastossa, mutta silti kestää viikkokaupalla saada edes tuotetta liikkeelle. Kuitenkin yksi iso syy tilata Suomesta on nopea toimitus, ja sitten jos tuotetta ei saada viikossakaan liikkumaan, niin se etu menetettiin siinä. Mua ei sinänsä haittaa, jos kuvauksessa sanotaan toimituksen kestävän kaksi viikkoa, koska sen jaksaa odottaa tarvittaessa ja voin siltikin tilata Suomesta hinnan ollessa kohdillaan. Se kuitenkin ärsyttää, jos toimitusajaksi luvataan kaksi päivää ja sitten kestää sen kaksi viikkoa. Useamman kerran saanut perua tilauksen ja tilata muualta, kun tilausvahvistuksen jälkeen ei kuulu mitään.

Erittäin totta. Tätä harrastaa säännöllisesti ainakin muutamat pienemmät liikkeet (peilaan toki vain omaan kokemukseen). Samaan olen törmännyt myös esim. vinyylipuolella. Luvataan hyllystä kamaa ja oikeasti tehdään oston jälkeen tilaus maahantuojalle ja aletaan ihmetellä olikohan sitä tuotetta edes maassa. Sama kaava soitinhommissa osalla.
Krice
13.04.2021 08:29:31

Laulava Kylätohtori: Monet tavarat saa Suomesta samaan hintaan tai vähän halvemmalla.

Jos Thomannia ei olisi niin mitähän ne hinnat olisi silloin. Itsekin suosin kotimaista, mutta aika usein varsinainen ongelma on saatavuus, ei vain ole jotakin tuotetta (ainakaan varastossa sillä hetkellä).
Laulava Kylätohtori
13.04.2021 08:39:37
Baraka: Mitenkään musaliikkeisiin kohdentamatta, niin kyllä ottaa päähän aina se, jos väitetään tuotetta olevan varastossa, mutta silti kestää viikkokaupalla saada edes tuotetta liikkeelle. Kuitenkin yksi iso syy tilata Suomesta on nopea toimitus, ja sitten jos tuotetta ei saada viikossakaan liikkumaan, niin se etu menetettiin siinä. Mua ei sinänsä haittaa, jos kuvauksessa sanotaan toimituksen kestävän kaksi viikkoa, koska sen jaksaa odottaa tarvittaessa ja voin siltikin tilata Suomesta hinnan ollessa kohdillaan. Se kuitenkin ärsyttää, jos toimitusajaksi luvataan kaksi päivää ja sitten kestää sen kaksi viikkoa. Useamman kerran saanut perua tilauksen ja tilata muualta, kun tilausvahvistuksen jälkeen ei kuulu mitään.

Tämä on kyllä käsittämätöntä toimintaa. Ymmärtäisin jossain perähikiällä 1997, mutta vielä tänäpäivänä. Kuvitteleeko firma, että tuolla tavalla saa "puolihuijattua" kauppoja itselleen, kun ei kerro, että toimituksessa kestää. Vai eikö kauppias vaan yksinkertaisesti tajua, mikä vuosi on ja missä nettikauppojen suhteen mennään nykyään. Tuollainen meininki on kyllä yksi varmimmista tavoista saada asiakas sinänsä turhasta vittuuntumaan ja hyvin oletettavsti vaihtamaan toimittajaa pitkäksi aikaa ellei lopullisesti. Kuten mainitsit, niin eihän se pidempi toimitusaika edes haittaisi, jos se olisi vaan rehellisesti kerrottu.
Laulava Kylätohtori
13.04.2021 08:52:43
Krice: Jos Thomannia ei olisi niin mitähän ne hinnat olisi silloin. Itsekin suosin kotimaista, mutta aika usein varsinainen ongelma on saatavuus, ei vain ole jotakin tuotetta (ainakaan varastossa sillä hetkellä).

Thomann on varmasti osaltaan ollut laskemassa Suomen hintatasoa. Tosin eiköhän sen olisi tähän mennessä tehneet jo muut eurooppalaiset/kansainväliset nettikaupat ilman Thomannia. Luulen, että globaali tai ainakin länsimainen kilpailu on lopulta asettanut Thomannin kuten muidenkin hinnat nykyiselle tasolleen, ei se yksin Thomannin ansiota ole.

Thomannilla on kyllä kunnioitettavat varastot ja sitä kautta valikoimat nopeasti lähetettävissä. Toisaalta Thomannin valtavat varastot, henkilökunta, ym. nostavat Thomannin kiinteitä kuluja verrattuna pienempiin toimijoihin, mikä osaltaan nostaa Thomannin hintoja. Vai pitäisikö sanoa, syö katteita.

Thomannin etu on, että saa kaikki samasta paikasta yksillä toimituskuluilla, mutta ei se todellisuudessa ihan niinkään ole. Thomannin raja oli joskus 199 euroa ilmaiselle lähetykselle. Monilla kotimaisilla se on alempana. Viime vuonna mulla oli Thomannin korissa luurit, äänikortti, Cubase, ym. kamaa, mutta ostinkin ne kotimaasta. Jouduin ostamaan kolmesta liikkeestä, mutta sain halvemmalla, enkä maksanut yksiäkään postikuluja. Kamat oli perillä päivässä tai parissa. Eli Thomannilta ei automaattisesti saa helpoiten ja halvimmalla.
Shredator
13.04.2021 10:02:08

Laulava Kylätohtori: Thomann on varmasti osaltaan ollut laskemassa Suomen hintatasoa.

Aika varovainen arvio kyllä :) Muistan kun Thomann tuli aikoinaan markkinoille ja räjäytti kerralla koko kentän uusiksi. Tilanne muuttui aivan täysin ja sillä oli selkeä kilpailua tervehdyttävä vaikutus. Ne jotka eivät sopeutuneet uuteen tilanteeseen, katosivat. Hyvä näin. Kuluttaja on voittanut tässä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Myrkrid
13.04.2021 10:10:20
Laulava Kylätohtori: Tämä on kyllä käsittämätöntä toimintaa. Ymmärtäisin jossain perähikiällä 1997, mutta vielä tänäpäivänä. Kuvitteleeko firma, että tuolla tavalla saa "puolihuijattua" kauppoja itselleen, kun ei kerro, että toimituksessa kestää. Vai eikö kauppias vaan yksinkertaisesti tajua, mikä vuosi on ja missä nettikauppojen suhteen mennään nykyään. Tuollainen meininki on kyllä yksi varmimmista tavoista saada asiakas sinänsä turhasta vittuuntumaan ja hyvin oletettavsti vaihtamaan toimittajaa pitkäksi aikaa ellei lopullisesti. Kuten mainitsit, niin eihän se pidempi toimitusaika edes haittaisi, jos se olisi vaan rehellisesti kerrottu.

Itselläkin tällainen kokemus että tilasin kotimaisen kivijalkaliikkeen nettikaupasta arvokkaan tuotteen jota piti olla varastossa. Tuotteen sijaan tulikin sähköposti että eipä tuota olekaan, verkkokaupan saldossa jokin virhe, eikä tietoa milloin edes tulee. Lupasivat lähestyä sähköpostitse kun tietoa tuotteen saatavuudesta on. No siitä on mennyt nyt lähes kaksi vuotta eikä ole kuulunut.

Saman parin vuoden aikana olen tilannut ulkomailta joissa saldot on pitäneet paikkansa ja tuotteet tulleet kuten luvattu. Mielelläni tukisin kotimaista, mutta valitettavasti laatu on välillä mitä on. Asun myös perähikiällä josta matkaa kivijalkaliikkeisiin tulee helposti satoja kilometrejä, joten nettikaupat ovat se juttu. Itse vielä tilaan ja maksan tuotteen mielellään ASAP ennen kuin tulen katumapäälle, joten olen suosinut palvelua josta tuotteen saatavuus on helppo varmistaa ja tilata saman tien.
"Let the lager decide what is wrong, what is right."
Laulava Kylätohtori
13.04.2021 10:12:22
Shredator: Aika varovainen arvio kyllä :) Muistan kun Thomann tuli aikoinaan markkinoille ja räjäytti kerralla koko kentän uusiksi. Tilanne muuttui aivan täysin ja sillä oli selkeä kilpailua tervehdyttävä vaikutus. Ne jotka eivät sopeutuneet uuteen tilanteeseen, katosivat. Hyvä näin. Kuluttaja on voittanut tässä.

Totta, pointtina lähinnä, että kyllä rajat ylittävä kilpailu olisi tuonut ne hinnat alas jossain kohtaa ilman Thomanniakin. Mutta olihan Thomann jossain kohtaa melkoinen vipuvarsi hintaneuvotteluihin paikallisissa liikkeissä. Änkyrän viimeinen valttikortti tinkauksessa oli "mutku Toomannin postikulut". :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)