Aihe: Spector Legend Classic 5 WB tai Esp Ltd Steam-1005 black natural
1
J.Nikkanen
10.04.2021 18:14:17
Spector Legend Classic saattaa vaatia aika paljon laittoa että saa hyväksi soittimeksi. Hinta/laatu/viimeistely uskomattoman huono.
We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw
vt_17
11.04.2021 07:58:35 (muokattu 11.04.2021 08:01:23)
J.Nikkanen: Spector Legend Classic saattaa vaatia aika paljon laittoa että saa hyväksi soittimeksi. Hinta/laatu/viimeistely uskomattoman huono.

Jaa, mulla on ollut muutaman vuoden tuollainen nelikielisenä ja todella tyytyväinen olen ollut. Tuota Classic-malliahan uudistettiin jokunen vuosi sitten. Testasin kahta yksilöä musamaailmassa, molemmat hyviä ja valitsin kivemman värisen. Tämä siis kyseessä: https://www.musamaailma.fi/fi/spect … lassic-trans-black-matte-sahkobasso

Tuosta LTD:stä ei ole kokemuksia. Yksi 400-sarjan basso aikoinaan ollut ja ihan hyvä oli.
J.Nikkanen
11.04.2021 19:00:13 (muokattu 11.04.2021 19:16:04)
vt_17: Jaa, mulla on ollut muutaman vuoden tuollainen nelikielisenä ja todella tyytyväinen olen ollut. Tuota Classic-malliahan uudistettiin jokunen vuosi sitten. Testasin kahta yksilöä musamaailmassa, molemmat hyviä ja valitsin kivemman värisen. Tämä siis kyseessä: https://www.musamaailma.fi/fi/spect … lassic-trans-black-matte-sahkobasso

Tuosta LTD:stä ei ole kokemuksia. Yksi 400-sarjan basso aikoinaan ollut ja ihan hyvä oli.

Mulla on viisikielinen, Spector Legend Classic 5. Virittimet sysipaskat, meni vaihtoon. Sähköt vaihtoon, tosin tähän ei olisi tarvinnut lähteä mutta tein koska halusin (vääriin mikkeihin sovitettu tonepump jr. mikä ei ole huono mutta ei mikään hyväkään sai väistyä Teslojen tieltä, tosin hieman vaisuthan nekin ovat?) Tallapalat hiottu matalammiksi että sain säädöt omaan makuun kohdilleen. Satula viilattu, paskaa kamaa mutta en ole jaksanut uusia. Nauhojen päät hiottu ja pyöristetty, toki samalla nappasin otelaudastakin melko terävän kulman pois koska soittomukavuus. Sitten ajoin mopon rotkoon ja sahasin alasarven pois ja tein uuden, töräytin toisen mikkikolon umpeen ja tein uuden, kuidutin kannen ja paukkupullolla väri päälle. Joskos tänä kesänä jaksais tehdä vaiks yläsarven uusiksi ja samalla uima-allas routtaus ja pleksi johon paikat kromatuille mikeille?

Joo, bassossa on paljon ideaa mutta laadunvaihtelua hieman liikaa. Kaverille tuli Spector MK-5 huoltoon josta löytyi samoja vammoja ja siinäkin sai tehdä hieman työstöä että sai soittimen hyviin säätöihin. Omistaja oli huollon jälkeen enemmän kuin tyytyväinen. Virittimien vaihtamista suositeltiin koska ne olivat vähintäänkin arvaamattomien oloiset. Sähköpuolihan on siinä ihan ok.

edit: ja siis oma ja MK-5 taitavat olla vanhempaa sarjaa?

Ja siis syy sille miksi basso ei lähtenyt multa kiertoon on se omanlaisensa ergonomia, pitkäkätisenä ja pitkänä sekä hoikkana heppuna basso sopii mulle tosi hyvin, Epin 4-kielinen T-bird toisena bassona ja niitä on helppo vaihdella vaikka lennosta, kolmas basso (iba SR) on jossain tallessa ja saa mun puolesta ollakkin.
We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw
vt_17
11.04.2021 21:20:13
J.Nikkanen:
edit: ja siis oma ja MK-5 taitavat olla vanhempaa sarjaa?

Mitkäs mikit siinä alunperin oli? Näissä uudemmissa on Bartolinit vakiona. Ja ei siis ole tarkoitus väkisin vängätä ettei näissä uusissakan mitään voisi olla :) Oman kokemuksen perusteella näitä uusia voin kyllä suositella, vanhempia en ole päässyt kokeilemaan.
J.Nikkanen
11.04.2021 22:26:03 (muokattu 11.04.2021 22:29:47)
vt_17: Mitkäs mikit siinä alunperin oli? Näissä uudemmissa on Bartolinit vakiona. Ja ei siis ole tarkoitus väkisin vängätä ettei näissä uusissakan mitään voisi olla :) Oman kokemuksen perusteella näitä uusia voin kyllä suositella, vanhempia en ole päässyt kokeilemaan.

Omassa oli mikeissä SSD merkinnät, veikkaan G&B tms. Aktiivipiiri oli tonepump jr. ja kun kyselin asiaa Spectorilta että ei kovin monipuolinen saundi niin syyttivät aktiivipiiriä ja piirin valmistaja taas totesi että piiri alunperin tehty toisille mikeille eikä tahdo toimia SSD mikkien kanssa. Asia kunnossa.

MK-5 EMG passiivit, vol-vol-tone-tone potikat, ja siis sekin oli isolapainen Korealainen.

Rebop femma (pieni lapainen eurooppalainen) oli vimosen päälle viimeistelty, ei huomauttamista.
vt_17
12.04.2021 09:03:55
rotix: Tarvitsen neuvoja bassoa ostettaessa. Harkitsen kahta erityistä altaaa. Spector Legend Classic 5 WB ja Esp Ltd Steam-1005 natural black. Cis-viritystä harkitaan. Toistetaan soitan doomia ja industrial metalia, toisinaan progressiivista rockia. Valitettavasti minulla ei ole mitään tapaa testata näitä instrumentteja, joten anna neuvoja, arvosteluja ja mielipiteitä, jos joku tuntee nämä bassot.

Sellainen huomio vielä että kitarapuolella 1000-sarjalaiset LTD:t ovat ihan laatukitaroiden maineessa, joten voisi olettaa saman sarjan bassojen olevan myös oikein hyviä pelejä. Tuskinpa kummallakaan noista kovin pahasti pieleen voi mennä mainitsemissasi musatyyleissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)