dropD 08.04.2021 16:03:57 | |
---|
Jarski2: Valaiseppa tyhmää, eli tuolla Behringering palikalla voi vaimentaa järeämmänkin nupin mölyä ja ottaa signaali erilleen vaikka äänitys hommiin??!! Halpahan tuo on mutta laatu?? Ei vaimenna nupin mölyä vaan linjaan menevää signaalia. Tämä oli ehdotuksena kyselyyn millä signaali nupin ja kaapin välistä mallinustarkoitukseen. Ja miksei äänitykseenkin. Nuo behkun boxit on kokolailla pomminkestävää tekoa kyllä. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
LaXu 08.04.2021 16:26:52 | |
---|
discominister: Mulla on Fender Deluxe Reverbiä vaimentamassa Harley Benton PA-100. Antaisin sille varsin hyvät arvosanat. Jos paljon joutuu kyykkäämään, katoaa soundista jonkun yläpäätä. Näin on käsittääkseni lähes kaikissa vaimentimissa. Ei vaan näin käy lähinnä resistiivisissä keinokuormissa, joita on nämä kaikki halvemmat kuten tuo HB, Jettenuator, Bugera PS1 yms. Kunnollinen reaktiivinen keinokuorma ei vaikuta soundiin kovin kummoisesti. Esim. Bluetone Loadboxin vaikutus on mielestäni melko pieni vaikka olisi -20 dB vaimennus. Isoin ero tulee siitä, että kaiuttimet ei saa pienellä volalla juuri signaalia ja meidän korvamme kuulevat soundin eri tavalla. Joten parhaallakaan keinokuormalla ei saa stadionsoundia makkarivolyymeilla. Hintahaitarin yläpäässä Fryette PS2 on kova, tyhmänä myin omani (myykääs joku mulle takas!). Siinä saa erinomaisen 50W putkipäätteen kaupan päälle ja tuollaisen loadboxilla signaali linjatasolle -> päätevahvistin setupilla volan saa säädettyä tarkalleen sille tasolle kuin tarvitsee, joten se on monipuolisempi kuin nuo pykälittäin toimivat keinokuormat. |
LaXu: Hintahaitarin yläpäässä Fryette PS2 on kova, tyhmänä myin omani (myykääs joku mulle takas!). Siinä saa erinomaisen 50W putkipäätteen kaupan päälle ja tuollaisen loadboxilla signaali linjatasolle -> päätevahvistin setupilla volan saa säädettyä tarkalleen sille tasolle kuin tarvitsee, joten se on monipuolisempi kuin nuo pykälittäin toimivat keinokuormat. Tuossa voisi ollakin ideaa... parittaisi tuon PS2:n vaikka Kingsleyn etuasteen kanssa. Hmmm. moving in stereo |
LaXu 08.04.2021 17:44:32 | |
---|
McNulty: Tuossa voisi ollakin ideaa... parittaisi tuon PS2:n vaikka Kingsleyn etuasteen kanssa. Hmmm. Olen itse kokeillut vain Line6 Helixilla ja sen kanssa PS2:sta sai varsin muikeita soundeja irti. Päätteenä PS2 on tosin lähempänä jotain hifi-vermettä kuin kitarapäätettä, eli siinä ei ole mielestäni juurikaan "väriä" soundissa. |
Entropia666 11.04.2021 21:08:14 | |
---|
...Ja tänään sitten olikin torilla sopivasti Two Notesin Captor hyvään hintaan torilla. Eiköhän tuo aja tarpeet. Plussaa ois että kuorman määrä ois säädettävissä ja vois ite ladata IR:n tuonne, mutta emmä niitä käytä kuitenkaan. |
Jarski2 11.04.2021 21:39:28 | |
---|
Entropia666: ...Ja tänään sitten olikin torilla sopivasti Two Notesin Captor hyvään hintaan torilla. Eiköhän tuo aja tarpeet. Plussaa ois että kuorman määrä ois säädettävissä ja vois ite ladata IR:n tuonne, mutta emmä niitä käytä kuitenkaan. en olis ostanutkaan.. ota kitara älä eukkoa |