velipekka 31.01.2021 12:52:38 | |
---|
Hienosti onnistui Postin päivitys. Eilen illalla ja tänään paketin lähettäminen sovelluksesta tai nettiselaimelta ei onnistu. Mitään infoa asiasta ei löytynyt ja vein paketin postiin, jolloin jouduin maksamaan 4 € ekstraa lähettämisestä. Olisivat nyt häiriön ajaksi voineet hinnoittelun asettaa samaksi kuin netissä. |
p130 01.02.2021 13:05:53 | |
---|
Tullasin lähetyksen, arvoksi tuli 21,49 euroa. Posti haluaa silti ahneusveron, jota ei siis peritä alle 22 euron lähetyksistä. Tai pitäisi vaihtoehtoisesti aloittaa sähköpostirumba lähetyksen vapauttamiseksi. Tuntipalkalle pääsisi maksamalla. Käytän kuitenkin mieluusti kolme kymppiä, ettei tarvitse antaa Postille kolmea euroa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
kojones 01.02.2021 17:23:24 (muokattu 01.02.2021 17:24:56) | |
---|
p130: Tullasin lähetyksen, arvoksi tuli 21,49 euroa. Posti haluaa silti ahneusveron, jota ei siis peritä alle 22 euron lähetyksistä. Tai pitäisi vaihtoehtoisesti aloittaa sähköpostirumba lähetyksen vapauttamiseksi. Tuntipalkalle pääsisi maksamalla. Käytän kuitenkin mieluusti kolme kymppiä, ettei tarvitse antaa Postille kolmea euroa. Eihän tuon hintaista lähetystä tarvitse edes tullata, suorilta vaan vapautuspyyntöä tullille. Laitoin itse sellaisen eilen kun tilaus oli jaettu kahdeksi paketiksi ja maksoin tullit ja alvit jo ekasta, jännä nähä miten hanakasti Tulli noita vapauttelee. |
p130 01.02.2021 17:36:04 | |
---|
kojones: Eihän tuon hintaista lähetystä tarvitse edes tullata, suorilta vaan vapautuspyyntöä tullille. Laitoin itse sellaisen eilen kun tilaus oli jaettu kahdeksi paketiksi ja maksoin tullit ja alvit jo ekasta, jännä nähä miten hanakasti Tulli noita vapauttelee. Asiat tapahtuvat mun kokemusten mukaan nopeammin, jos tiedot hakkaa järjestelmään. Jos annettu arvo kelpaa (tietääkö joku, mihin se perustuu että joskus hyväksyy, joskus ei?) niin lähetys vapautuu välittömästi ja jos selvityksiä pyydetään niin puoli tuntia menee sähköpostin lähettämisen jälkeen. Vapautuspyynnöissä menee joskus päiviä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Pinewood 06.02.2021 12:26:43 | |
---|
|
parek 25.02.2021 08:31:39 (muokattu 25.02.2021 08:32:06) | |
---|
Olenko ainoa kenelle tuntuu usein käyvän niin ettei seurantakoodi anna mitään tietoja paketista sen jälkeen kun se on lähtenyt kohdemaasta kohti suomea? Saman koodin pitäisi toimia täälläkin, eipä taaskaan näy mitään. Viimeksi asiakaspalvelijakin asian vahvisti jne. mutta eihän se seuranta antanut mitään tietoja ennen kuin kuski oli jo paketin tuonut perille. Nyt paketti lähtenyt Ranskasta jo 5 vrk sitten, ei mitään merkintöjä seurannassa sen jälkeen. |
Guitarfreak 04.03.2021 13:13:31 | |
---|
o0o: Olenko ainoa kenelle tuntuu usein käyvän niin ettei seurantakoodi anna mitään tietoja paketista sen jälkeen kun se on lähtenyt kohdemaasta kohti suomea? Saman koodin pitäisi toimia täälläkin, eipä taaskaan näy mitään. Viimeksi asiakaspalvelijakin asian vahvisti jne. mutta eihän se seuranta antanut mitään tietoja ennen kuin kuski oli jo paketin tuonut perille. Nyt paketti lähtenyt Ranskasta jo 5 vrk sitten, ei mitään merkintöjä seurannassa sen jälkeen. Sama tilanne päällä. Tosin nyt turaajana on DHL :D paketti viety viime la ja mitään ei tapahdu. Katotaas kui tässä odysseiassa käy... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Jaketsu 18.03.2021 20:00:40 | |
---|
Tähän mennessä olen itse säästynyt suuremmilta kommelluksilta Postin kanssa. Nyt sen sijaan verenpaineet hakkasivat omissa sfääreissään kun 1,5 viikon ajan Tonefest Guitar Gallerysta tilaamani JAM-spedulauta huiteli teillä tietämättömillä. Irronnut/vaurioitunut lähetystunnus oli lopulta syynä. Jotenkin näin korona-aikoina hermojen ollessa jo valmiiksi melko kireällä, oli Postiin kohdistuva vitutus täysin next-level. Erityiskiitokset itse yrittäjälle, jonka aktiivisuuden ansiosta paketti lopulta paikantui! Todella asiallista yhteydenpitoa. |
Guitarfreak 18.03.2021 21:05:18 (muokattu 18.03.2021 21:06:08) | |
---|
Guitarfreak: Sama tilanne päällä. Tosin nyt turaajana on DHL :D paketti viety viime la ja mitään ei tapahdu. Katotaas kui tässä odysseiassa käy... No Saksassa oli vissiin paketti ajettu neliöstä lieriöksi :D ja jätetty jonnekin varaston nurkkaan odottamaan korona-ajan loppumista... Lopulta laite tuli Suomeen ja alle kaksi vrk kun vaffari oli näpeissä kotiovelle roudattuna. Kuitenkin vaffari toimi just niinku mainostettiin Suomen posti toimi tällä kertaa hyvin ja lähtöpäässä oli ummetusta :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Antsa Lipsanen 18.03.2021 21:13:53 | |
---|
Ei Postin, mutta UPS:n toiminnasta: Tiistaina alkuillasta Ruotsin Mr UPS kävi hakemassa helekutin painavan ja hyvin pakatun nupin myyjän kotoa Uppsalasta ja tänään torstaina aamulla klo 11 Suomen Mr UPS nosti paketin kynnyksen yli täällä koti-Helsingissä. Ei sinänsä kovinkaan huonosti 25€:n hintaan, sanoisin. |
erty 19.03.2021 11:25:02 | |
---|
Antsa Lipsanen: Ei Postin, mutta UPS:n toiminnasta: Tiistaina alkuillasta Ruotsin Mr UPS kävi hakemassa helekutin painavan ja hyvin pakatun nupin myyjän kotoa Uppsalasta ja tänään torstaina aamulla klo 11 Suomen Mr UPS nosti paketin kynnyksen yli täällä koti-Helsingissä. Ei sinänsä kovinkaan huonosti 25€:n hintaan, sanoisin. Mä lähetin viime vuonna yhen pedaalin jenkkeihin postin kautta. Eka viikko Suomen terminaaleissa, sit kaks kuukautta hukassa jenkkien postissa (USPS) mut lopulta onneks palautu takas. Noudettaessa pakettiin oli lätkästy kylläkin joku kympin lisämaksu palautuksesta, mut R-Kioskin myyjä ei sitä osannu laskuttaa ni ei tarvinnu maksella. Seuraavaks uus yritys UPSilla. Neljä päivää ni oli perillä vastaanottajalla. Hinnassa tais olla eroa 15€. |
Pinewood 19.03.2021 13:13:36 | |
---|
Muutama vuosi sitten käytin töissä UPS:a paljonkin pikakirjeiden postittamiseen ympäri Länsi-Eurooppaa. Suomessa kirjeet haettiin puoliltapäivin maalaistaajamasta ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta olivat seuraavana päivänä perillä, kun mikään muu kuriirifirma ei luvannut toimitusta alle kahden vuorokauden. Ja sekin ainoa, mikä myöhästyi vuorokaudella, myöhästyi vain siksi, ettei kuriiri löytänyt oikeaa rakennusta isolta kampusalueelta eikä lähetykseen merkitty vastaanottajan yhteyshenkilö sattunut olemaan puhelimen päässä antamassa lisäohjeita. Ja koko matkan ajan kuljetusten vaiheet olivat niin halutessa aktiivisesti seurattavissa joko nettipalvelun tai automaattisten ilmoitusten kautta. Toinen jännä ja erittäin hyvä asia oli, että ainakin silloin UPS:lta sai tilata ilmaiseksi monenkokoisia pakkausmateriaaleja (kartonkikirjeitä, kuljetuspusseja, erikokoisia pahvilaatikoita, liimattavia rahtiasiakirjataskuja ym.), joita käyttämällä sai vielä merkittäviä alennuksia kuljetushintoihin. En muista, että tuota mahdollisuutta olisi rajattu vain yritysten käyttöön, mutta saattoihan se niin olla. Eihän ne lähetykset halpoja olleet, kun kirje taisi maksaa 150 e ja UPS:n materiaaleilla vajaan satasen, mutta ainakin palvelu pelasi ja niissä asioissa hinta oli toissijainen juttu. Eli tämä vain esimerkkinä siitä, miten homma toimii, kun logistiikka on kunnossa. |
korvaoo 23.03.2021 15:22:20 | |
---|
On tää absurdia, 4 pakettia helsingin postiterminaalissa. 3 itämaista joista 2 pikakirjettä ja 1 saksasta. Jos Mannerkiinasta tulee 4:ssä päivässä paketti suomen rajalle mukaanlukien lajittelut maailman parissa suurimmista lajittelukeskuksista, niin mikä perhana voi kestää helsingissä viikon? kaikki paitsi on turhaa. |
Laulava Kylätohtori 23.03.2021 20:35:17 (muokattu 23.03.2021 20:35:57) | |
---|
korvaoo: On tää absurdia, 4 pakettia helsingin postiterminaalissa. 3 itämaista joista 2 pikakirjettä ja 1 saksasta. Jos Mannerkiinasta tulee 4:ssä päivässä paketti suomen rajalle mukaanlukien lajittelut maailman parissa suurimmista lajittelukeskuksista, niin mikä perhana voi kestää helsingissä viikon? Hitaasti hiihtäen tulee hyvä latu. :D Spedu viikossa Tampereelta Raumalle. Matkaa n. 140 km. Ei sikses paha. E. aasilla ratsastamalla tulisi paljon nopeammin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Jaketsu 26.03.2021 00:22:47 (muokattu 26.03.2021 00:23:47) | |
---|
Tilasin Delay Llamaan ekspressiopedaalin (+ pari t-paitaa) suoraan JAM:in pääkallopaikalta Ateenasta maanantaina. Tiistaina paketti lähti matkaan ja tänään DHL kuskasikin toimituksen jo tänne Lappeenrantaan. Hieman päälle kaksi vuorokautta, ei paha. Postin toimintaahan tämä ei nyt liittynyt mitenkään. Kiva vaan nähdä että toisilla logistiikka pelaa. |
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Laulava Kylätohtori 08.04.2021 13:34:48 (muokattu 08.04.2021 13:35:12) | |
---|
p130: https://www.talouselama.fi/uutiset/ … utm_campaign=Talouselama_Uutiskirje Kansallisarkisto luopuu Postin palveluista jatkuvien häiriöiden vuoksi. Olisikohan sen kolme kuukautta kateissa olleen asiakirjasalkun vieressä ollut pari mulle tulossa olevaa lähetystä? Tämä oli kyllä loistava. Postilla olisi pitänyt olla sen verran pelisilmää, etteivät olisi heti niitä "kadonneita" paketteja pistäneet kansallisarkistolle. Mutta eiköhän sieltä muidenkin "kadonneita" paketteja olisi yhtä helposti löydettävissä, jos vaan joku joskus viitsisi niitä etsiä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
p130 08.04.2021 13:59:35 | |
---|
Ainakin yhden paketin sijainti lienee tiedossa. On väärällä paikkakunnalla pakettiautomaatissa seurannan mukaan. Pyysin asiakaspalvelun kautta ohjamaan oikeaan osoitteeseen, onnistuu kuulemma maksamalla postimaksu. Minulla on määritettynä OmaPostissa lähin automaatti/asiamies noutopisteeksi, johon kaikki minulle kuuluvat paketit ohjautuvat. Ei ole tiedossa, onko tässä väärä osoite tai vastaavaa. Minulle on tullut kuitenkin viestit oikeaan puhelinnumeroon, eli Posti tietää minne olisi pitänyt toimittaa. Posti ei pidä lupaustaan, ei yllätä. Vähämerkityksinen verkkokauppaostos on kyseessä, joten katsotaan palautuuko lähettäjälle vai miten käy. Oletan, että saan rahat takaisin... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Jarkre 20.04.2021 22:04:19 | |
---|
|
Vainottu 20.04.2021 22:36:43 | |
---|
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus. |