Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpujen efektit tanssi/kevyessä musiikissa
1
saarpa6
05.04.2021 16:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei ystävät. Käytössäni on Cubasen äänitysohjelma. Tiedustelen miten olette säätäneet efektejä ? Lähinnä tulis kysymykseen virveli. Eli minkälaista kaikua olette käyttäneet virveliin. Olis kiva tietää myös Delay, Reverbtime, Diffusion, Lo level, Hi level, ja Mix osion käyttökelpoiset määrät. Kaiun pituus eli Reverb time on tärkeä ja kokonaisteho Mix. Yleisesti käyttävät myös kompressointia, onko tähän vinkkejä.
Kiitos jos voitte opastaa aloittelijaa.
 
Jucciz
06.04.2021 00:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väännä nappulaa ja käytä korvia. Sit kun kuulostaa hyvältä, älä koske mihinkään. Eihän me voida täältä käsin tietää, millaisten biisien kanssa puuhastelet ja millaisesta soundista tykkäät.
 
Rohkeasti kokeilemaan vaan!
 
KaRa
06.04.2021 00:18:45 (muokattu 06.04.2021 00:32:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelkällä reverbillä pääsee pitkälle. Ei varsinaisen kaiun takia vaan tonaalisuuden ja dynamiikan säätelemisen takia. Eli siis ei kuuluvaa kaikua, kaiku vaan sotkee tanssimusamiksaukset hyvin helposti ellei tiedä mitä tekee. Reverbillä sen sijaan voi upottaa haitsut sun muut kivasti, kun rohkeasti kokeilee säätöjä, ja käyttää niitä edellä mainittuja korvia.
E: Kaikujen kanssa kikkailu on niin oma taiteenlajinsa että selkeennykseksi: reverbejä ja muita voi käyttää joko dynamiikkaan ja tonaalisiin tarkoituksiin tai laveimmilla säädöillä sitten itse tilan luontiin, mutta kevyessä musassa se on itse toimivan miksauksen kannalta semisti sivuseikka. Pääasia on se dynamiikka ja siinä kannattaa kikkailla reverbillä (etenkin sillon jos lähtösaundit ei ole parhaat mahdolliset).
 
Ajattelen, siis olen - olen, siis en tiedä
Danko
06.04.2021 00:23:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saarpa6: Eli minkälaista kaikua olette käyttäneet virveliin.
 
Plate tai hall toimii rummuissa, mikäli oikeita tiloja ei ole ollut mahdollisuus äänittää.
 
kokonaisteho Mix
 
Itse ohjaan efektit usein omille aux-raidoilleen, jolloin samalle kaiulle voi syöttää useampaa äänilähdettä ja wet/dry-säätö on aina pelkkää efektiä.
 
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «